سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

قطع تماس موسوی و کروبی با سرویس های اطلاعاتی بیگانه، علاوه بر عصبانیت اوباما، هیلاری کلینتون، نتانیاهو و مقامات دولت انگلیس، برخی از عوامل داخلی را نیز با نگرانی و اضطراب روبرو کرده است.
محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و رابط جرج سوروس و مایکل لدین با فتنه گران، بدون آن که به تماس های مکرر خود و موسوی و کروبی با سرویس های اطلاعاتی بیگانه اشاره ای کند، اقدام اخیر دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران در قطع این تماس ها را «اقدامی تخریبی»! نامیده و مورد انتقاد شدید قرار داد. خاتمی در اظهارات خود از موسوی و کروبی به عنوان افرادی «باسابقه درخشان»! یاد کرد و توضیح نداد که مگر «شمر» جانباز جنگ صفین در رکاب حضرت امیر علیه السلام نبود که بعدها به قاتل امام حسین(ع) تبدیل شد؟ و این پرسش روشن را هم بی پاسخ گذاشت که ایشان و موسوی و کروبی غیر از آن که طی 30 سال گذشته از امتیازات ویژه نظام برخوردار بوده و خود را فربه کرده اند چه خدمت در خور ذکری به نظام و مردم کرده اند؟ و اگر هم خدمت اندکی داشته اند، این خدمت اندک در مقابل آنهمه برخورداری از امتیازات ویژه چه جایگاهی داشته است و مخصوصاً با وطن فروشی و جنایت های شرم آوری که مرتکب شده اند چگونه قابل مقایسه است؟! و از این زاویه آیا نباید گفت که «شمر» و «عمرسعد» سابقه قابل ذکرتری از موسوی و کروبی و خاتمی داشته است؟!
از سوی دیگر علیمحمد دستغیب که بعد از همراهی و همکاری با سران فتنه، رادیو اسرائیل از وی با عنوان «مرجع تقلیدشیعیان»! یاد می کند نیز با ارسال نامه ای به مجلس خبرگان، بدون اشاره به نگرانی از قطع تماس موسوی و کروبی با سرویس های اطلاعاتی بیگانه، نوشت «حصرخانگی آقایان موسوی و کروبی اقدامی غیرشرعی و غیرقانونی است»! علیمحمد دستغیب توضیح نداد که آیا اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع) در روز عاشورا، نفی وجود مبارک امام زمان(عج)، آتش زدن مسجد، حمایت از اسرائیل در روز قدس، دفاع از آمریکا در روز جهانی مبارزه با استکبار و دهها جنایت دیگری که سران فتنه مرتکب شده اند را «شرعی و قانونی»! می داند؟! و اساساً چرا طی 18 ماه گذشته همواره با مواضع صریح آمریکا و اسرائیل و انگلیس علیه اسلام و انقلاب و امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران همراهی کرده است؟
در همین حال به گزارش مشترک بی بی سی، سایت وزارت خارجه اسرائیل و رادیو فردا-وابسته به سیا- یوسف صانعی نیز، قطع ارتباط موسوی و کروبی با بیگانگان را نشانه «درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن»! توصیف کرد!
گفتنی است که ابراز نگرانی و اضطراب مشترک مقامات آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی و برخی از حامیان داخلی فتنه از هوشمندانه بودن اقدام دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران در قطع ارتباط و تماس موسوی و کروبی با بیگانگان حکایت می کند.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:39 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل با تاکید بر نمایان شدن ماهیت موسوی و کروبی خواستار موضع گیری صریح خواص شد.
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در گفت وگو با فارس در خصوص نقش خواص در مقابله با فتنه و لزوم موضع گیری به موقع آنها اظهار داشت: خواص باید به موقع و به صراحت موضع گیری کنند و از مواضع دوپهلو پرهیز کنند.
وی افزود: خواص در شرایطی که فتنه گران و مخصوصا آن 2 نفر ماهیت اصلی خود را کاملا نمایان کرده اند، باید در مقابل آنها موضع گیری کنند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه حفظ کشور و نظام و همبستگی و یکپارچگی ملت در برابر بیگانگان شوخی بردار نیست، گفت: هرکسی که در این کشور به عنوان ایرانی و اتباع ایران زندگی می کند، وظیفه دینی و ملی دارد که در برابر هر خطری که تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند، بایستد.
ولایتی ایستادگی در مقابله فتنه گران که هر روز به دنبال آشوب آفرینی و ضربه زدن به نظام هستند، را یکی از مصادیق این وظیفه دینی و ملی خواند و تصریح کرد: خواص باید در مقابل این مسائل با صراحت موضع گیری کنند.
پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم در سیزدهمین نشست این جمعیت در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد هاشمی در دو سال اخیر، یادآور شد: آنچه باعث شد موضع مردم نسبت به آقای هاشمی هر روز منفی تر و رادیکال تر شود، موضع وی در خصوص فرزندانشان است لذا چنانچه فرزندان هاشمی دارای پرونده باشند اتهاماتی به آنها وارد است و باید با حضور در دادگاه قانون برای آنها اعمال شود تا از آنها رفع اتهام شده و یا پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: در جلسه ای که دو هفته پیش و پس از 25 بهمن اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با ریاست قوه قضاییه داشتند، یکی از نمایندگان اقلیت سیاسی مجلس خطاب به آقای آملی لاریجانی گفت «با آرام شدن فضا شما طرح عفو عمومی را از مقام معظم رهبری بگیرید» که ایشان گفتند من هرگز این کار را نمی کنم چرا که این آقایان مرتکب جرم شده اند و نسبت به نظام ظلم کرده و هزینه زیادی را به مردم وارد کرده اند لذا باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:39 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به علت اصلی نگرانی دولت متبوع خویش از اقدام جمهوری اسلامی ایران در قطع تماس های خارجی موسوی و کروبی اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون که در مجلس سنای آمریکا حاضر شده و به پرسش نمایندگان سنا درباره نقش ایران در تحولات و انقلاب های منطقه پاسخ می داد، گفت: از جمهوری اسلامی ایران به طور جدی خواسته ایم از تحریک مردم خاورمیانه علیه دولت های حاکم بر کشورهای منطقه دست بردارد! وزیر خارجه آمریکا که بارها بر حمایت همه جانبه آمریکا از سران ضدانقلابی فتنه با ذکر نام یاد کرده بود، ضمن اعلام حمایت مجدد دولت متبوع خود از موسوی و کروبی و خاتمی، حصر خانگی- بخوانید قطع تماس سران فتنه با بیگانگان- را محکوم کرده و گفت: «وقتی مسئولان ایران از حرکت مردم در مصر و تونس و اردن و یمن حمایت می کنند باید به مخالفان نیز اجازه دهند تا نظر خود را در این باره اعلام دارند.»
گفتنی است قبل از 25 بهمن، نتانیاهو طی سخنانی در پارلمان رژیم اشغالگر قدس به صهیونیست ها اطمینان داده بود که اگر جمهوری اسلامی به تقاضای موسوی و کروبی برای راهپیمایی در روز 14 فوریه- 25 بهمن- پاسخ مثبت بدهد، این راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس نخواهد بود! بلکه آنها به رژیم جمهوری اسلامی اعتراض خواهند کرد و حمایت این رژیم از آشوب های منطقه - انقلاب اسلامی- را محکوم می کنند! و همان روز «جو بایدن» معاون اوباما نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهارات مشابهی داشت.
سخنان دیروز هیلاری کلینتون که ضمن ابراز نگرانی از انقلاب های اسلامی منطقه، خواستار آزادی تماس موسوی و کروبی با بیرون- بخوانید سرویس های اطلاعاتی آمریکا و متحدانش- شده بود، به وضوح نشان می دهد که قطع تماس موسوی و کروبی با بیگانگان ضربه سختی به پروژه های در دست اقدام آنان زده است.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:38 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

برخی منابع عربی تاکید می کنند که فرایند نزدیکی ایران و مصر خیلی زودتر از آنچه غربی ها تصور می کنند آغاز خواهد شد و به زودی به کابوسی بزرگ برای اسراییل مبدل می شود.
روزنامه الحیات در مقاله ای به قلم صالح سالم دراین باره نوشت: «دو دلیل مهم برای نزدیکی سریع ایران و مصر وجود دارد؛ اول، وجود جریان اسلامی در نظام سیاسی جدید مصر و دوم کینه نداشتن مردم مصر از ایران». وی ادامه داده است: «حتی در مورد مسایل مذهبی حب به اهل بیت مردم مصر را به ایران پیوند می دهد و این کشور در نظر بسیاری از نخبگان مصر یک همسایه جغرافیایی و شریک در تمدن به شمار می آید.»
این در حالی است که کارشناسان عقیده دارند نزدیکی مصر به ایران فقط یکی از گزینه های موجود در فهرست بلند نگرانی های اسراییل درباره آینده منطقه است. یکی دیگر از این نگرانی ها این است که رژیم صهیونیستی اکنون که از کمک نوکرصفتانه مبارک محروم شده ممکن است دیگر نتواند به محاصره حماس در غزه ادامه بدهد و مجبور باشد قدرت گرفتن روزافزون حماس را تحمل کند.
منابع غربی در روزهای اخیر به نشانه های متعددی در این مورد اشاره کرده اند که یکی از مهم ترین آنها از کنترل خارج شدن وضعیت صحرای سینا و ارسال مداوم کمک از جانب مردم مصر به فلسطینی هاست. پایگاه اینترنتی بخش فارسی وزارت خارجه اسراییل اخیرا در گزارشی از قول مقام های آگاه نظامی در این باره نوشته است: «جمهوری اسلامی ایران اکنون می کوشد با استفاده از هرج و مرجی که هنوز در شبه جزیره سینا، به دنبال ناآرامی های اخیر مصر و نبود یک دولت مرکزی قوی، برقرار است، شبکه های جدیدی برای قاچاق اسلحه به نوار غزه برپا سازد و زیربنای جدیدی برای این منظور در صحرای بزرگ سینا به وجود آورد.»
«در جریان نا آرامی های هفته های گذشته در مصر، افراد مسلح بدوی نیز در صحرای سینا چند قرارگاه نیروهای مرزی مصری را مورد حمله قرار دادند و مرزبانان را ناچار به فرار ساختند و اکنون عملا نظارتی بر امور امنیتی در بخش های بزرگی از سینا وجود ندارد. با آن که طبق پیمان صلح با اسرائیل، مصر حق وارد کردن نیروی نظامی به سینا را ندارد، اسرائیل ماه گذشته با اعزام دو گردان شامل 800 سرباز مصری به این شبه جزیره موافقت کرد. ولی معلوم نیست که استقرار آن ها تا چه حد به برقراری امنیت و انتظام در آن صحرا یاری رسانده باشد.»
به نظر می رسد مجموعه این موارد در کنار عبور ناوهای جنگی ایران از کانال سوئز این پیام را به غاصبان قدس شریف داده است که به زودی با یک الگوی جدید مقاومت در منطقه که این بار مردم مصر هم در آن سهمی بسزا دارند مواجه خواهند شد.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:38 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

به موازات ناامید شدن اپوزیسیون فراری و ضد انقلاب از پروژه «احیای بدنه اجتماعی» جریان فتنه و خصوصا پس از بی اعتنایی محض مردم به سرنوشت موسوی و کروبی با وجود دروغ سازی های بی امان «که یکی از سایت های جریان فتنه آن را پروژه هر یک دقیقه یک دروغ، خوانده است»، دور جدیدی از دریوزگی اپوزیسیون خارج نشین در آستان آمریکا و اروپا آغاز شده است.
در این دور جدید که دویچه وله آن را «پروژه حالا نوبت خارج است» نامیده جمع زیادی از حقوق بگیران سرویس های آمریکا و انگلیس دست به کار شده و از اربابان خود خواسته اند حالا که از ملت ایران [!!] بخاری بلند نمی شود خودشان یک کاری بکنند. دویچه وله می نویسد: «مخالفان حکومت ایران در خارج از کشور تحرکات جدیدی را آغاز کرده اند. به ویژه که با دستگیری رهبران مخالف در ایران، امکان اطلاع رسانی و اتخاذ تاکتیک های به موقع در داخل به عقیده برخی تحلیلگران و فعالان حقوق بشرمحدود شده است». رادیو آلمان سپس وارد جزئیات شده و صاف و پوست کنده می گوید که اپوزیسیون اکنون کاری به جز ترغیب غرب به تحریم ایران نباید انجام بدهد! این رسانه غربی از قول بهمن امینی، ضد انقلاب فراری و مدیر انتشارات خاوران می نویسد: «برای فشار آوردن بر دولت ها باید روی افکارعمومی کار کرد، روی پارلمان اروپا کار کرد. وقتی ایرانیان خارج از کشور به موقع حرکتی را در رابطه با اعتراض به جمهوری اسلامی یا فشار به کشورهای اروپایی در معاملات اقتصادی شان با جمهوری اسلامی انجام دهند، این ها همه نقش دارند. بنابراین خارج نقش مهمی را می تواند بازی کند».
رادیو فردا هم در گزارشی جداگانه بر این موضوع تاکید کرده است که اپوزیسیون خارج از کشور تلاش های خود را برای وارد آمدن فشار اقتصادی به ملت ایران از جانب اروپا تشدید کرده است. ارگان رادیویی بخش ایران سازمان سیا از قول مهرداد درویش پور که یکی از مشاوران ضد ایرانی نزدیک به دولت و پارلمان فرانسه است، می نویسد: «ما بعد از دو تظاهرات نسبتا بزرگی که در شهر استکهلم و در روزهای 25 بهمن ماه و یکم اسفندماه برگزار کردیم، هم در طی این تجمعات و هم در قطعنامه هایی که صادر کردیم، عنوان کردیم که به نظر ما دولت سوئد در این میان دو وظیفه بر عهده دارد؛ یکی این که باید مستقلا عکس العمل نشان دهد، دوم این که از دولت این کشور خواستار آن شدیم که به اتحادیه اروپا فشار وارد کند تا این اتحادیه هم نسبت به عملکرد دولت ایران عکس العمل نشان دهد. «درویش پور که به وضوح از بی اعتنایی دولت سوئد به دست و پا زدن اپوزیسیون عصبانی به نظر می رسید، در جواب این سوال که آیا این کارها فایده ای هم خواهد داشت، گفت که باور دارد تحریم مردم ایران، سبزها را «امیدوارتر» و «باانگیزه تر» خواهد کرد.
گفتنی است درویش پور در حالی از دو تظاهرات عظیم در استکهلم سخن می گوید که رادیو زمانه وابسته به سرویس اطلاعاتی هلند، از این که این تظاهرات با بی اعتنایی اپوزیسیون حاضر در سوئد روبرو شده بود، به شدت گله کرده و اپوزیسیون را فاقد درک شرایط!! نامیده بود.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس جمهور آمریکا که همواره تلاش کرده کوچکترین موضعی علیه اسراییل نگیرد، اخیرا مجبور شده است بر این موضوع تاکید کند که اسراییل روز به روز بیشتر در حال منزوی شدن است.
بخش فارسی پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر قدس در گزارشی که به روایت دیدار اوباما با جامعه یهودیان آمریکا اختصاص داشت تاکید کرد که وی به شدت نگران انزوا و تنها شدگی روزافزون اسراییل بوده است.
این سایت نوشت: «در این دیدار یک ساعته، رئیس جمهوری ایالات متحده دیدگاه های خود را درباره بحران خاورمیانه نیز بیان داشت و به وتوی آمریکا در شورای امنیت علیه طرح ضد اسرائیلی حکومت خودگردان فلسطینی نیز اشاره کرد، ولی در عین حال گفت: تلاش برای منزوی ساختن اسرائیل در صحنه بین المللی شتاب گرفته است».
اوباما در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار که روز 10 اسفند برگزار شده سعی کرده است با بیانی جملاتی که آشکارا چاپلوسانه به نظر می رسد از بار هشدار خود درباره تنفر ملت های جهان از اسراییل کم کند. به عنوان نمونه اوباما در این دیدار گفته است که ارزش های اسراییلی نه فقط الگویی برای مردم جهان است بلکه حتی می تواند الگویی برای مردم آمریکا هم باشد!
این در حالی است که تحلیلگران عقیده دارند فرایند نان قرض دادن متقابل میان اسراییل و آمریکا خیلی نمی تواند ادامه پیدا کند چرا که تحولات اخیر منطقه تمام زیرساخت هایی را که آنها طی دهه های طولانی برای حفظ سلطه خود در منطقه بوجود آورده بودند تخریب کرده است.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

دولت آمریکا ادعاهای خود درباره حضور یک مامور اف بی آی در ایران را که در سال های گذشته بارها تکرار شده پس گرفت و در موضعی جدید گفت اطلاعاتی دارد که نشان می دهد این مامور «جایی در آسیای جنوب غربی» حضور دارد.
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که این روزها در اثر مواجهه با شوک تحولات ضد آمریکایی پی در پی در منطقه سخت به پریشان گویی افتاده، روز پنجشنبه گفت: «آمریکا اخیرا نشانه هایی را مشاهده کرده است که حاکی است یک مامور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که در سال 2007 ناپدید شد در جایی در جنوب غرب آسیا نگهداری می شود.»
این مامور آمریکایی که رابرت لوینسون نام دارد و ظاهرا در اف بی آی مشغول کار بوده از سال 2007 دیده نشده است. به نظر می رسد، دولت آمریکا که در این مدت بارها سعی کرده ایران را متهم به ربودن وی کند به دلیل آنچه منابع آمریکایی «فقدان شدید مدارک و اسناد» می نامند، تصمیم گرفته موضع خود را تعدیل کند و بیش از این ناتوانی خود در تعیین سرنوشت اتباعش را به گردن این و آن نیندازد. به همین دلیل کلینتون در این بیانیه مکتوب که روز پنج شنبه قرائت شد به جای متهم کردن ایران، به «درخواست کمک انسان دوستانه» از آن برای روشن شدن وضعیت این تبعه آمریکایی بسنده کرده است.
این در حالی است که برخی منابع غربی تاکید دارند این بیانیه کلینتون چیزی جز سر کار گذاشتن خانواده لوینسون نیست چرا که عبارت «جایی در آسیای جنوب غربی» اساسا معنای جغرافیایی روشنی ندارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن در این باره به قلم ارشاد محمد می نویسد: بیانیه کلینتون به هیچ جزئیات با ارزشی اشاره نمی کند و دقیقا نمی گوید منظورش از جایی در جنوب غربی آسیا کجاست. به نظر نمی رسد که این عبارت یک تعریف جغرافیایی مشخص باشد. جنوب غرب آسیا گستره وسیعی از کشورها از ترکیه تا افغانستان و ایران را شامل می شود.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:36 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک عضو کد دار سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) در این باره که موسوی و کروبی دیگر اعتقادی به اسلام داشته باشند ابراز تردید کرد.
منوچهر ساچمه چی معروف به منوشه امیر که سال هاست تحلیل های مد نظر موساد را در رادیو فارسی اسرائیل منتشر می کند، در آخرین تحلیل هفتگی خود ضمن حمایت روشن از موسوی و کروبی حدس زد که آنها کاملا از اسلام بریده اند.
بنا به گزارش موجود در سایت فارسی رادیو اسرائیل، منوشه امیر نوشته است: «گمان برخی آن است که چون رژیم خود را در حال رفتن می بیند، می خواهد افراد و عواملی را جایگزین خود سازد که هنوز اسلام را می پذیرند و هنوز اعلام می دارند که به اصول ناب انقلاب اسلامی و قانون اساسی رژیم وفادار هستند. ولی بسیار بعید است که موسوی و کروبی هنوز پیرو این مکتب و این اندیشه باشند»!
در حالی که روشن است اسرائیل و آمریکا پس از افتضاح 25 بهمن و اول اسفند تصمیم گرفته اند تمام قد و با صریح ترین زبان ممکن - در کنار انبوه کمک های پنهانی- خود را در کنار موسوی و کروبی قرار بدهند، این اشاره تحلیل نویس رادیو اسرائیل حاکی از این است که فرایند بی ارزش شدن این دو مهره در ذهن اسرائیلی ها تشدید شده و به انتحار کشاندن آنها در راس برنامه های سرویس های آمریکایی و اسرائیلی قرار گرفته است.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:36 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak