سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

آقای زاکانی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات نقش ویژه ای را ایفا کردند و در این خصوص مثل سایرین در مقابل قانون پاسخگو هستند ورسیدگی به اتهامات این افراد محملی برای آزمون قوه قضائیه است.

 

علیرضا زاکانی در خصوص بسیاری از مسائل مهم سیاسی روز خصوصا حوادث پس از انتخابات ناگفته هایی را بازگو کرد.
سناریوی نظام برای براندازی نظام خوابی تعبیرناشدنی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سناریوی دشمنان برای براندازی نظام را یک خواب تعبیر ناشدنی دانست و تصریح کرد: به طور قطع تلاش دشمنان و انسان های خودفروخته در کشور برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ناکام می‌ماند زیرا این نظام مبتنی بر پشتوانه های مردمی و برپایه ارزش های دینی است بر این اساس این نظام را نمی‌توان به این راحتی دستخوش تحول کرد.

دروغ ، تقلب و جنایت سه کلید واژه حوادث پس از انتخابات است
وی با اشاره به سخنان گذشته خود که سه کلید واژه دروغ ، تقلب و جنایت را شالوده حوادث پس از انتخابات خردادماه قلمداد کرده بود، اظهار داشت: این شیوه را رقبای انتخاباتی و عوامل پیدا و پنهان فتنه پیشه خود کرده بودند که از کنار آن هم هزینه شکست انتخابات راکاهش دهند و هم آبروی نظام اسلامی را ببرند که به واسطه فعالیت های این افراد ما هزینه های سنگینی را در نظام بین الملل و کشور متحمل شدیم.

حمایت بلندگوهای غربی از سران فتنه در تعارض با سخنان امام(ره)
زاکانی افزود: این مساله خود حکایت از انسداد این جریان و لجبازی اعضای آن با هم دارد و آنها نمی خواهند از راه ثوابی که رهبر معظم انقلاب پیش پای آنها گذاشته تبعیت کنند، متاسفانه در حال حاضر عناصر و بلندگوهای غربی از افرادی مانند موسوی، کروبی و خاتمی حمایت می کنند و باید توجه داشت که امام خمینی(ره) همیشه می گفتند که نباید کاری بکنیم که مورد تشویق سران سلطه و کشورهای غربی قرار بگیریم.

خدمت رسانی دولت نهم به اقصی نقاط کشوردلیل مشارکت بالای مردم در انتخابات دهم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات به دلیل حمایت افراد مستضعف و محروم از دولت و نوع نگاه دولت و جریان اصولگرا در جهت خدمت رسانی به اقصی نقاط کشور و عدم تبعیض به رسیدگی بخشی و همچنین نشانه اقبال مردم در جهت شعارها و ارزش های انقلاب و نظام است.
وی در خصوص سوالی مبنی بر زمان شکل گیری جریان اشرافی گری در کشور خاطر نشان کرد: اشرافی گری و رویه های غلط زمینه ساز آن را بعد از دوران دفاع مقدس شاهد بودیم لذا موج اشرافی گری پس از جنگ سرعت یافت. اگرچه در دهه 60 یک عده در کنار موج گسترده حضور نیروهای مردمی در دفاع از اسلام و کشور عزیزمان این مسیر را انتخاب نکردند و اگر در معرض نیز بودند بعدها به عنوان عنصر پشیمان دچار دنیا زدگی شدند.

فائزه و مهدی هاشمی نقش اساسی در حوادث پس از انتخابات داشتند
وی ادامه داد: نمونه ای از عناصری که اخبار نادرست را به بزرگان منتقل می کردند، مهدی هاشمی رفسنجانی بود که علاوه بر این که در جامعه وی و همچنین فائزه هاشمی رفسنجانی عاملی برای دامن زدن به مسائل و جو سازی بودند، اخبار را از زاویه دید خود برای بهره برداری به اساتید و علما منتقل می کردند که به طور قطع، علما و نخبگان جامعه محور اتکای مردمی هستند و نظراتشان برای همه ملت بسیار مهم است و امثال مهدی هاشمی به دنبال اغراض خود بودند که خوشبختانه در مقابل فراست و عمق بینش علما و اساتید ناکام ماندند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم روشنگری برخی نخبگان جامعه و پاسخ به سوالات آنها اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه ما دچار نوعی عقب افتادگی در اطلاع رسانی و دیرکرد شده ایم و دلیل آن هم به غبارآلودگی فضای جامعه و دیرکرد اطلاع رسانی در حوزه تبیینی و تبلیغی برمی گردد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر دلیل برخوردهای دوگانه با عوامل حوادث پس از انتخابات مانند فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: قانون باید برای همه جاری و ساری باشد و در مورد مهدی هاشمی باید گفت که وی از دهه 70 پرونده های مهمی در قوه قضائیه دارد که باید به آن رسیدگی شود.

رسیدگی به اتهامات فائزه و مهدی هاشمی رفسنجانی محملی برای امتحان قوه قضائیه است
زاکانی با تاکید بر این که مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی در حوادث پس از انتخابات نقش اساسی و ویژه ای را ایفا کردند، خاطر نشان کرد: این افراد مثل سایرین در مقابل قانون پاسخگو هستند و رسیدگی به اتهامات این افراد محملی برای آزمون قوه قضائیه است.

برخورد زودهنگام با سران فتنه این افراد را به قهرمان تبدیل می کند
وی در مورد تعلل در محاکمه سران فتنه تصریح کرد: برخی مواقع در محاکمه برخی افراد وقفه ای صورت می گیرد تا صحنه برای روشنگری و هدایت بهتر امور فراهم شود و به عقیده بنده برخورد زودهنگام با این افراد شرایطی را مهیا می کند که فرد خطاکار به یک قهرمان در عرصه بین المللی و داخلی تبدیل شود.

با افتادن سران اصلاحات از چشم ملت، مهار فتنه آسان تر می شود
وی با تاکید بر این که برخورد زودهنگام با سران فتنه التهاب آفرین و ابهام زا است اظهار داشت: در حال حاضر این افراد هر قدر بیانیه و اطلاعیه بدهند، مردم نسبت به اهداف غلط و ادعاهای نادرست آنها شناخت بیشتری پیدا می کنند و کار به جایی می رسد که این پیام ها نه تنها اثر بخشی نخواهد داشت بلکه مردم نسبت به اغراض نادرست آنها آشنا شده و با شفافیت فضای کشور، مهار فتنه آسان تر می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سران فتنه باید هزینه خسارت های وارده مادی و معنوی به نظام را بپردازند، اظهار داشت: من تصور می کنم برخورد زودهنگام با عناصر فتنه، اثربخشی لازم را نخواهد داشت و در صورت مواجهه ناقص، برخی از آنها با فتنه انگیزی خود به اهدافشان می رسند.

رضایی باید نامه خود را به صورت بیانیه می داد
زاکانی در خصوص نامه رضایی به رهبر معظم انقلاب نیز تصریح کرد: به عقیده من اگر فردی به دنبال اثربخشی پیشنهاد خود باشد، در نامه نگاری مستقیم خطاب به رهبر معظم انقلاب باید آن را غیرعلنی و به دور از فضای رسانه ای ارائه دهد، اگر رضایی به دنبال علنی کردن آن بود، باید این اقدام را به صورت بیانیه ارائه می داد.
وی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت‌های قانونی را برای دفاع سران فتنه از خود باز گذاشته بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از انتخابات با موسوی و به طور خاص با مسئولان ستادهای این کاندیداها جلسه مفصلی گذاشتند و بعد از این جلسه نیزبه شورای نگهبان دستور پیگیری اکید دادند ولی برخلاف تمدید مهلت، قبول اعتراض ها در شورای نگهبان و پیگیری های بی سابقه شورای نگهبان خبری از حضور موسوی و کروبی و پیگیری قانونی آنها نشد.

ادعای موسوی و کروبی مبنی بر ابطال انتخابات جرم سنگینی است
وی با بیان اینکه سران اصلاحات از ابتدا به دنبال ابطال انتخابات بودند گفت: فعالیت‌های آنها و ادعایشان مبنی بر ابطال انتخابات جرم سنگینی است زیرا افراد بدون هیچ دلیلی برخلاف قانون و برخلاف منافع ملی و انقلابی عمل و جامعه را ملتهب کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر توجیه موسوی و کروبی در خصوص استفاده از تریبون‌های رسانه‌های غربی به دلیل نداشتن رسانه داخلی اظهار داشت: آنها در زمان انتخابات رسانه های متعددی داشتند و در حال حاضر نیز این افراد روزنامه ها و هفته نامه هایی را با سلایق مخصوص به خود در کشور دارند، مانند اعتماد و آفتاب یزد و برخی از هفته نامه ها که در راستای اعتقادات آنها مطالب زیادی را منعکس می کنند. علاوه بر این که توصیه هایی نیز برای استفاده از رسانه ملی به آنها شد ولی از آن استقبال نکردند. از این رو به عقیده من، اگر این افراد از ابتدا مسیر درستی را انتخاب می کردند، می توانستند از فضای رسانه ملی نیز بهره بگیرند.
زاکانی با اشاره به درخواست حدادعادل و تیم منتخب کمیسیون امنیت ملی از موسوی برای دفاع از خود در مناظره های تلویزیونی و یا انعکاس نظراتشان از طریق سیما خاطرنشان کرد: هنگامی که تیم منتخب کمیسیون امنیت ملی به نزد موسوی رفت و به وی گفت که شما می‌توانید در صداوسیما صحبت‌های خود را ضبط و به مردم منتقل کنید، وی پیش شرط گذاشت و یا به پیشنهاد حدادعادل در خصوص استفاده از رسانه ملی در حضور مسوولان جهت پاسخگویی به اشکالات وی پاسخی داده نشد.

حمایت امثال سروش و مهاجرانی از کروبی باعث تنزل آرا وی شد
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مورد بیانیه اخیر جمعی از اصلاح‌طلبان خارج‌نشین گفت: به نظر من این افراد، اینقدر ارزش و قیمت ندارند که کسی در مورد آنها اظهارنظر کند. همین‌قدر که این افراد از کروبی حمایت کرده و رای وی را به 350هزار رای تنزل دادند، شأن آنها را مشخص می‌کند.

قربانی کاستی های دانشگاه آزاد دانشجویان واساتید هستند
زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی ، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد کلیه عملکرد دانشگاه آزاد را نفی کند، این یک کار اشتباه است زیرا این دانشگاه در هر صورت خدماتی را در کشور انجام داده است ولی تایید عملکرد این مجموعه نیز صحیح نیست و به‌طور قطع کاستی‌هایی دارد که اولین قربانی آن دانشجویان و اساتید هستند.

ایراد اصلی مدیریت دانشگاه آزاد قانون گریزی و قانون شکنی است
وی ادامه داد: ایراد اصلی دانشگاه آزاد قانون‌گریزی، قانون‌شکنی و ایجاد حرکتی است که نتیجه آن فراهم کردن امکان برای عده‌ای است که صلاحیت لازم را برای تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت این دانشگاه ندارند.


نوشته شده در دوشنبه 88/11/12ساعت 12:43 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

نماینده ریاست جمهور در روحانیت

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت درواکنش به رفتار ساختارشکنان در روز عاشورا گفت: مردم در برابر اهانت عده ای فرصت طلب به مقدسات دین اسلام، مقامات نظام و انقلاب سکوت نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین"ناصر سقای بی ریا" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در قم خاطرنشان کرد: عده ای با کمال بی شرمی علیه مقدسات و مقامات ارشد نظام شعار سر می دهند، ولی همانطور که مردم تهران با حضور حماسی خود در صحنه به این افراد، پاسخ دندان شکن دادند ، مردم سراسرکشور نیز دربرابر این فتنه گران ساکت نخواهند بود.
وی گفت: طبق قانون اساسی،توهین به مقامات عالی رتبه نظام اعم از مقام معظم رهبری و رییس جمهوری جرم است و دستگاه قضایی باید با اهانت کنندگان قاطعانه برخورد کند.
بی ریا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جذب حداکثری و دفع حداقلی گفت: در این زمینه باید عده ای به ارشاد افراد حتی خواص بپردازند و به آنها گوشزد کنند که دشمنان چگونه از آنها برای ضربه زدن به نظام و انقلاب سوء استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: امروز برای برخی از مردم این سئوال مطرح است که چرا برخی خواص در برابر اهانت به انقلاب سکوت و گاهی با توهین کنندگان همراهی می کنند.
وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مردم باید سعه صدر داشته باشند ولی عده ای ماهیت خود را نشان داده و هر روز به بهانه ای ، یکی از مقدسات را مورد هجمه قرار می دهند.
بی ریا ادامه داد: مردم باید دراین شرایط حساس هوشیاری خود را حفظ کنند و اگر لازم باشد به صورت مستدل و منطقی به آنها پاسخ دهند.
مشاور رییس جمهور با تقدیر از حضور مردم قم در صحنه بعد از تشییع جنازه آیت الله منتظری گفت: در قم وقتی چنین ساختارشکنی رخ داد ، مردم از آن روز تاکنون چند بار با حضور در صحنه و برپایی راهپیمایی آن را محکوم کرده اند و در سایر شهرها نیز باید چنین باشد.
بی ریا ادامه داد : مردم انقلابی، نظام و مقام معظم رهبری را دوست دارند و در صحنه های مختلف این عشق و علاقه خود را اثبات کرده اند.
وی اظهار داشت: ملت ایران در مقابله با این جنگ نرم باید وحدت خود را حفظ و نقشه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

 

 


نوشته شده در دوشنبه 88/10/7ساعت 11:21 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

آقی نیلی

نیلی: جریان فتنه در تحمیل عوارض جنگ صفین بر جمهوری اسلامی ناکام ماند.

میثم نیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به شباهت جریان های بعد ازانتخابات به جنگ صفین اظهار داشت: مسایلی که در طول ماه های قبل و جریانات بعد از انتخابات رخ داد، قابل تامل است. هر دو جریان، خود را دارای نسبت با انقلاب و نظام می دانستند. در جایی هم که دو طرف خود را حق نشان می دهند، حتی خواص هم دچار شبهه می شوند که در این زمان، بصیرت عنصر مهمی برای جلوگیری از انحراف و عاقبت به خیر شدن است.

پایبندی به قانون اساسی و اصول نظام لازمه کسب قدرت
وی با اشاره به ورود جریان مدعی خط امام و قانون گرایی به صحنه طی چند ماه اخیر تصریح کرد: این جریان به صورت جدی مطالبه قدرت را در سطح عالی اجرایی کشور داشت و با این ظواهر و شعارها وارد صحنه شد. این جریان همچنین به واسطه سوابقی که داشت القا می کرد سال ها از قدرت فاصله داشته بنابراین با این ادعا توانست آرایی را هم به خود جلب کند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر وجود آزادی های گسترده در کشور برای فعالیت افراد با گرایش های مختلف بیان داشت: درکشورما افراد با گرایش های مختلف از حقوق شهروندی برخوردار هستند اما افرادی که برای کسب قدرت وارد می شوند، باید به چارچوب های قانون اساسی و اصول نظام پایبند باشند که ازابتدا مشخص بود این موضوع برای عناصرجریان فتنه فقط یک ادعا است.

شباهت رفتارهای فتنه گران به امویان در جنگ صفین
وی جریان های پس از انتخابات را دارای شباهت های بسیاری با جنگ صفین دانست و خاطرنشان کرد: رفتارهای جریان فتنه در انتخابات شباهت بسیاری به رفتارهای جریان اموی در جنگ صفین دارد. این جریان مدعی رعایت اصول اسلامی و قوانین شریعت اسلامی است اما درعمل پایبندی ندارند.
این فعال سیاسی با اشاره به رفتارهای متناقض جریان فتنه با ادعای پایبندی به خط امام و قانون اساسی گفت: به مرور زمان حتی در رقابت های انتخاباتی این تفاوت ها و تناقض ها برای کسانی که می خواستند براساس سوابق به این جریان رای بدهند، روشن شد، به طوری که پس از انتخابات همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مدعیان قانون گرایی بدترین ضربه را به قانون زدند و مردم را به قانون شکنی دعوت کردند.

فتنه گران خط امام را ابزاری برای کسب قدرت قرار دادند
وی در ادامه اظهار داشت: پس از انتخابات مدعیان خط امام بدترین تهمت ها را به خط امام زدند و اصلی ترین خطوط سیاسی حضرت امام را مورد هجمه قرار دادند، اصول اساسی انقلاب را به اسم قانون گرایی زیر پا گذاشتند و خط امام را به ابزاری برای قدرت طلبی خود تبدیل کردند.
نیلی با بیان اینکه بعد از انتخابات 13 میلیون نفری که به موسوی رای دادند، متوجه شدند این جریان و ادعای خط امام آن جعلی است، ادامه داد: این موضوع را از رفتارهای مردم در ایام پس ازانتخابات به خصوص در روز قدس و 13 آبان می توان تشخیص داد، به طوری که در حال حاضر بسیاری از طرفداران آن ها، منتقدترین گروه ها نسبت به موسوی هستند چراکه امام و انقلاب و نظام اسلامی مورد محبت و علاقه مردم ایران است.

جریان فتنه در تحمیل نتایج صفین به جمهوری اسلامی ناکام ماند
وی با تاکید بر اینکه جریان فتنه روزهای پایانی خود را طی می کند، گفت: این جریان به دنبال القای خط فکری و سیاسی خود است و قصد داشت مبارزه را طوری شکل دهد که نتیجه صفین که جنگ بین اسلام علوی و اموی بود، حاصل شود که با هوشیاری مردم و هدایت های امام گونه رهبری از این امر جلوگیری شد.
دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه درجنگ صفین دو عارضه به نظام اسلامی وارد شد، افزود:
اولین عارضه این بود که عوامل عافیت طلب جبهه حق به گونه ای رفتار کردند که حکمیت بر حاکم حق تحمیل شد.
وی عارضه دوم را پدید آمدن جریان جاهل و با مشی افراطی گری به نام "خوارج" دانست و ادامه داد: خوارج مغلوب جریان فتنه عمروعاصی و معاویه ای شدند.
نیلی تصریح کرد: با این حال، در جریان حوادث پس از انتخابات، جریان فتنه موفق نشد جبهه حق را مغلوب کند و عوارض مشابه جنگ صفین را به کمک دشمنان داخل و خارج بر جبهه حق تحمیل کند.

خط سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی شعبه ای از نفاق است
وی با تاکید بر اینکه بنای انقلاب اسلامی ریشه در آب ندارد، بلکه ریشه درخاک دارد، بیان داشت: ریشه انقلاب اسلامی در خاک مستحکمی مانند کربلا و واقعه عاشورا است و آغشته به خون صدها هزار شهید است که در طول تاریخ اسلام بر زمین ریخته شده است.
این فعال سیاسی پیام عاشورا به مردم را حفظ این بنای مستحکم دانست و اظهار داشت: جایگاه این بنا در قلب ملت ها است. این بنا با دمیدن افراد محدود و وابسته به قدرت های مالی و رسانه ای غرب متزلزل نمی شود. جمهوری اسلامی در همه دوره ها با قدرت های استکباری و عوامل داخلی آن ها درگیر بوده و درگیری اصلی هم در حوزه اندیشه است.
وی توضیح داد: یک اندیشه معتقد به سکولاریزاسیون جمهوری اسلامی است و در مقابل آن، اندیشه دیگری معتقد به حفظ هسته جمهوری اسلامی است که برمبنای احکام نورانی اسلام بنا شده است. البته سکولاریزیسم شعبه ای از نفاق است و این تفکر با نظام سیاسی اسلام تناسبی ندارد.

برخی عناصر فرصت ها را به صورت ناشیانه از دست می دهند
وی درباره بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "بنای ما بر جذب حداکثری و دفع حداقلی است"، گفت: این ممشای مقام امامت جامعه و همان روشی است که پیامبر اعظم در قبال منافقین مدینه داشتند.
این فعال سیاسی افزود: امیرالمومنین(ع) نیز ابتدا به ساکن همین مشی را در قبال ناکثین و مارقین و قاسطین داشتند، امام خمینی (ره) هم با لیبرال ها و معارضان همین برخورد را داشتند، البته تحمل نظام و ملت نیز اندازه ای دارد.
نیلی با تاکید بر بسط دایره خودی ها و جلوگیری از دفع عناصر نظام تصریح کرد:‌ کسی که معتقد به اسلام نیست، نمی تواند خود را در دایره حاکمیت اسلام و نظام اسلامی قرار دهد یا کسی که معتقد به امام نیست، نمی تواند در این دایره قرار گیرد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در چارچوب نظام باقی بمانند، باید به اسلام، قانون اساسی، اصول و تفکرات امام و رهبری التزام فکری و عملی داشته باشند. رویکرد جذب حداکثری یک امتیاز و فرصتی از سوی نظام است که دایمی نخواهد بود در نهایت ملت ایران استخوان را از گلو در می آورند.
دبیر کل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه برخی از عناصر باید فرصت ها را مغتنم بشمارند، اظهار داشت: برخی افراد که فرصت ها را ناشیانه از دست می دهند، بهتر است آستانه تحمل مردم را در نمازجمعه را ببینند و بدانند که خشم مردم و ملت انقلابی آخرین پیام و اخطار به آن ها بود.


نوشته شده در یکشنبه 88/9/29ساعت 5:49 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

آیت الله احمد خاتمی

آیت الله سیداحمد خاتمی عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، نماینده‌ مردم‌ کرمان‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌، عضو هیات‌ رییسه‌ مجلس‌ خبرگان‌ و امام جمعه موقت تهران است.
خاتمی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگاران سیاسی به تحلیل و بررسی موشکافانه حوادث پس از انتخابات و راهکارهای بازگشت آرامش به کشور پرداخت
.
توفیق در خطابه از ویژگی های بارز خاتمی‌ است ؛ با مطالعه‌ صحبت‌ کردن ، ‌منظم‌ و مرتب‌ بودن‌ بحث ، ‌عمق‌ قرآنی‌ و روایی‌ و به‌ روز بودن‌ و اشراف به ‌مسایل‌ سیاسی‌ از ویژگی های مصاحبه با خاتمی است
.
مشروح مصاحبه با سید احمد خاتمی را در پی می خوانید:

  •     کنارگذاشتن شورای نگهبان و ولی فقیه از راس جمهوری اسلامی هدف عمده اغتشاشگران بود

آیت الله سید احمد خاتمی حوادث و فتنه های پس از انتخابات را برنامه ای کاملا از پیش تنظیم شده دانست و اظهار داشت: طراحان اغتشاشات پس از انتخابات دو صورت را برای اجرای توطئه خود برعلیه نظام طراحی کرده بودند که بنابر شواهد و اعترافات دستگیر شدگان، درصورت اول و پیروزی در انتخابات قصد داشتند با تمام قوا به مقابله با ولایت فقیه برخیزند و اهداف مورد نظر خود را دنبال کنند.
وی عمده ترین هدف طراحان اغتشاشات را کنار گذاشتن ولی فقیه از راس جمهوری اسلامی ایران دانست و نشانه آن را اظهارات سخیف ضد ولایت عنوان کرد که در آستانه انتخابات و پس از آن به ویژه در 25 خرداد مطرح کردند
.
خاتمی افزود: در دومین حالت این گروه ها و افراد قصد داشتند اگر در انتخابات پیروز نشدند شعار تقلب را مطرح نمایند که مطرح کردند و بعد همفکرانشان اعتراف کردند که تقلب رمز اغتشاشات بوده است . بنابراین واضح است که اغتشاشات اخیرمخلوق بعد از انتخابات نبود و قبل از انتخابات برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته بود
.

  •     هاشمی رفسنجانی باید به صراحت مواضع خود را در مقابل اغتشاشگران اعلام کند

امام جمعه موقت تهران درخصوص سکوت هاشمی رفسنجانی در قبال حرکات اغتشاشگران و توهین آنها به مقدسات بیان داشت: در رابطه با آقای هاشمی من از همین طریق درخواست می کنم که مواضعش را به صراحت و نه با اما و اگر در برابر اغتشاشگران اعلام کند.

 

  •     تصویر امام (ره) زیر پرچم کروبی و موسوی به آتش کشیده شده است

وی درباره آتش زدن عکس حضرت امام (ره ) توسط اغتشاشگران و توهین به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط آنها، گفت : آتش زدن عکس امام (ره) و اهانت به ایشان جرم بسیار بزرگی است. فرقه قانون شکنان زیر پرچم موسوی و کروبی و دیگران سنگر گرفته اند ؛ آنها باید پاسخگو باشند. قانون شکنی ها ،حریم شکنی های آنها بستر این اهانت شد. امامی که یک مقاله توهین آمیز به ساحت مقدسش این انقلاب را به پا کرد و قطعا این خروشی که به منظورمحکوم کردن این اهانت صورت گرفته ، چشم فتنه را کور خواهد کرد.
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با اشاره به نامه برخی چهره ها مبنی بر مونتاژ بودن تصویرآتش زدن عکس حضرت امام (ره) گفت: من وقتی این بیانیه را دیدم به یاد حرف نخست وزیر نظامی طاغوت ازهاری افتادم که مردم بر روی پشت بام علیه طاغوت تکبیر سر می دادند ازهاری می گفت کسی پشت بام نیست ، نوار می گذارند و می گویند مردم شعار می دهند . در مقابل شعار می دادند "ازهاری کذایی این ها همش نواره ، نوار که پا نداره
".
وی در ادامه با تاکید بر خارج شدن برخی چهره ها از خط امام (ره) اظهار داشت : واقعیت این است که زیر پرچم آقایان و به حمایت از آنها عکس امام به آتش کشیده شده است .چرا این کار را می کنند ؟ با این همه انحراف و کج روی از خط امام بسیار ساده اندیشی است که این ها را در خط امام بدانیم . هیچ تردیدی نیست که این ها از خط امام منحرف شدند و هیچ انتسابی به خط امام ندارند .شاخصه های خط امام روشن است ؛ اسلام مداری است ، که هواداران اینان با شعار جمهوری ایرانی و حذف اسلام آن را هدف قرار دادند؛ ولایت فقیه است که اینان در حوادث پس از انتخابات کاری نبود که علیه ولایت صورت نداده باشند ؛استکبارستیزی است که اینان با اغتشاشاتی که آفریدند بیشترین خدمت را به استکبار کردند و اصولا مسئله قبیح ارتباط با بیگانگان را از بین بردند . به نظر می رسد اینان با عملکرد خویش از خط امام عبور کردند.

 

  •     آیا انتشار بیانیه های شورشی پشتیبانی از ولایت فقیه است ؟

سید احمد خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: چه انسان منصفی باور می کند کسانی آب به آسیاب آمریکا بریزند ، آب به آسیاب اجانب بریزند ، آبروی نظام را ببرند ، تهمت به نظام بزنند و در عین حال خود را خط امامی بدانند؟ خط امام روشن است : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشورتان آسیب نبیند. آیا بیانیه های شورشی و نامه های شورشی، پشتیبانی از ولایت فقیه است ؟ بنابراین اینکه آقایان ادعا کنند در خط امام هستند ، یا اینست که خط امام را نفهمیده اند و یا فهمیده اند و دروغ می گویند

  •    نااهلان و طرفداران موسوی و کروبی بدترین ضربه را به رفسنجانی در خطبه تیرماه زدند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص علت اصلی حضور نیافتن هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران، اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی همچنان امام جمعه موقت تهران است و طرفداران موسوی و کروبی در خطبه تیرماه نماز جمعه به امامت هاشمی رفسنجانی با رفتار زشت و اغتشاشاتی که آفریدند ، بدترین ضربه را به وی زده و حرمت نماز جمعه را شکستند. علت اصلی عدم حضورهاشمی رفسنجانی جلوگیری از سوءاستفاده این افراد از این مراسم معنوی است. حواشی آخرین خطبه آقای هاشمی رفسنجانی خاطرات بسیار تلخی در تاریخ نماز جمعه به جای گذاشت.

  •     کروبی می خواست فقه خواندن بنده نزد منتظری را به عنوان یک راز ناگفته فاش کند

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری درباره سوابق تحصیلی خود که هفت سال نزد حسینعلی منتظری درس فقه خوانده، گفت: این را آقای کروبی در نامه اش گفته بود و به خیال خودش می خواست یک مطلب پنهانی را برملا کند که من به وی گفتم : قبل از اینکه شما بفرمایید ، در زندگی نامه ام این موضوع را نوشته ام و چاپ شده است.


  •     کروبی به درس آقای منتظری رفتن را در زمان امام جرم می داند اما امروز هم پیمان اوست

 

آیت الله خاتمی درباره رابطه میان کروبی و منتظری اظهار داشت: همین آقای کروبی در سال 63 یک مصاحبه بلند مفصلی با 20 ستایش از منتظری انجام داد . نکته جالب این است که کروبی در زمانی که منتظری همراه با امام و انقلاب بود ، رفتن به درس او را جرم می داند ولی درحال حاضر که آقای منتظری در برابر نظام ولایت فقیه ایستاده ،هم پیمان کامل ، هم سنگر و هم موضع وی است و برای وی نامه ارادتمندانه می نویسد؛ آقای منتظری هم از کروبی ستایش می کند . درحالی که مواضع منتظری درشرایط حاضردقیقا مواضع ضد امام و ضد نظام است و به هیچ عنوان نمی تواند سنخیتی با نظام و انقلاب اسلامی داشته باشد.


نوشته شده در پنج شنبه 88/9/26ساعت 2:18 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور 88/09/04

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور، بسیج را رمز پایداری، ماندگاری، و عزت ملی دانستند و ضمن توصیه مؤکد به همه رسانه ها، فعالان سیاسی، و مسئولان برای پرهیز از اختلافهای جزئی و غیراصولی، تأکید کردند: امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن که هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راههای مقابله با این تهاجم، حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید کامل به آینده، و مراقبت جدی در تشخیص ها است.
رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را یک استثناء و حادثه ای بی نظیر در کشور خواندند و افزودند: اینکه در یک کشور، مردم با همه وجود و با بهترین و مؤمن ترین عناصر خود از یک نظام بدون هیچ چشم داشتی و با همه توان دفاع کنند، فقط مخصوص انقلاب اسلامی ایران است که دل نورانی امام بزرگوار (ره) توانست به این حقیقت بزرگ دست پیدا کند و با کمک الهی آنرا تحقق بخشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش آفرینی و امتحانهای بزرگ بسیج در صحنه های مختلف انقلاب خاطرنشان کردند: یکی از این صحنه ها، عرصه دفاع از استقلال و عزت کشور بود که اگر حضور بسیج در دوران دفاع مقدس شکل نمی گرفت، امروز سرنوشت قطعاً بگونه ای دیگر بود.
ایشان تأکید کردند: بعد از پایان جنگ نیز بسیج همواره خط شکن و پیشرو بوده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در تثبیت اقتدار و ایستادگی سیاسی، در عرصه های فرهنگی و سازندگی، و در عرصه های علمی افزودند: امروز افتخارات گوناگون کشور نتیجه حضور انسانهای خدوم، توانا، و بی نام و نشان در صحنه های گوناگون است که اگر این حقایق بدرستی شناخته نشود، ظلم به بسیج است.
حضرت آیت الله خامنه ای، بسیج را فراتر از قالبها و سازمانهای نظامی دانستند و خاطرنشان کردند: اگرچه بخشهای نظامی از بهترین بسیجی ها هستند اما بسیج در واقع، حضور فراگیر، مقتدر، و تمام نشدنی قشرهای مختلف مردم است، که هیچ وابستگی به پول، جاه و مقام، و دستور از بالا، ندارد و معیار او هم بصیرت و ایمان است.
ایشان با تأکید بر اینکه سازمان فعلی بسیج با خصوصیات منحصر بفرد خود قابل تکرار و تقلید در هیچ مجموعه دیگری نیست، افزودند: بسیج واقعیتی نافذ و تأثیرگذار است که در عین اقتدار و قدرت، مظلوم هم واقع شده است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مظلومیت به معنای ضعف نیست همانگونه که انقلاب اسلامی در عین حالی که جزو مقتدرترین و نافذترین پدیده های معاصر است، مظلوم هم است و یا شخص امام بزرگوار (ره) که با وجود اقتدار و قدرت روحی از مظلوم ترین انسانهای دوران خود بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم تقویت و تعمیق اثرگذاری بسیج افزودند: تا هنگامی که بسیج است، هیچ تهدیدی متوجه نظام اسلامی نخواهد شد و این موضوع، یک رکن اساسی است.
ایشان، آسیب شناسی، شناخت نقص ها و آفت ها، و همچنین پیش بینی های لازم بمنظور پیشرفت بیشتر را برای بسیج یک ضرورت دانستند و تأکید کردند: با توجه به شکست استکبار در مواجهه سخت با نظام اسلامی در دهه اول انقلاب، اکنون دشمن، جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده و امروز اولویت اصلی مقابله با جنگ نرم است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین جنگ نرم افزودند: دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحاد مردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، قضایای بعد از انتخابات ریاست جمهوری را نمونه ای از این شیوه دانستند و خاطرنشان کردند: در این قضایا، به بهانه انتخابات، ایجاد تردید و اختلاف کردند تا دلهای مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به مسئولان چرکین شود و در چنین فضای مشوش و شلوغی، عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را برای کارهای اخلال گرانه وارد صحنه کنند اما به دلیل بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند.
ایشان با تأکید مجدد بر موضوع بصیرت، افزودند: علت تأکیدهای مکرر من بر لزوم بصیرت در جامعه در شرایط حاضر، به این دلیل است که مردم بدانند چه اتفاقی می افتد و بتوانند صحنه گَردان اصلی قضایا، و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخیص دهند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هر اقدامی که موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به یکدیگر بدبین و مردد کند، به ضرر کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من اصرار دارم که آحاد مردم و جریانات مختلف سیاسی، همه با یکدیگر متحد، در مقابل آن افراد معدودی باشند که مخالف اصل انقلاب و استقلال کشور هستند و هدف آنها تقدیم کشور به امریکا و استکبار است.
ایشان با تأکید بر لزوم جداسازی میان توده عظیم مردم اعم از خواص و عوام با معدود عناصر خودفروخته و تفاوت قائل شدن میان این دو، خاطرنشان کردند: نباید با برخی اظهارات و حرفها، فضا را بگونه ای مغشوش کرد که مردم سردرگم، و نسبت به یکدیگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبین شوند، این کار درستی نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی مطبوعات، رسانه ها و دستگاهها که دائماً به دنبال ایجاد اختلاف، بدبینی و شایعه سازی هستند افزودند: به کسانی که بدنبال مصالح کشور هستند، توصیه می کنم، از این اختلافهای جزئی، و غیراصولی صرفنظر کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از فضای تهمت زنی و شایعه سازی بر ضد مسئولان کشور تأکید کردند: اینگونه کارها در جهت خواست دشمن است.
ایشان با اشاره به تردیدافکنی های بعد از انتخابات در عملکرد مسئولان رسمی انتخابات اعم از وزارت کشور، و شورای نگهبان افزودند: این تردیدافکنی ها بسیار مضر است و دشمن هم، همین را می خواهد.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان بسیجی را به تقویت ایمان و بصیرت، و رعایت موازین و معیارها در تشخیص ها فراخواندند و خاطرنشان کردند: نمی شود هر فردی را به دلیل یک خطا، منافق نامید و همچنین نمی توان، هر فردی را بدلیل اختلاف نظر و دیدگاه، ضدولایت فقیه خواند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: توصیه من به فرزندان بسیجی ام این است که ضمن حفظ پرقدرت انگیزه ها، ایمان، و امید به آینده، در تشخیص ها و مصداقهای مختلف، بشدت مراقبت کنند زیرا بی دقتی در مصداقها، برخی اوقات ضررهای زیادی در پی خواهد داشت.
ایشان تنوع عرصه های بسیج را مهم خواندند و افزودند: رویکرد اخیر توجه به علم، نوآوری علمی، و کارهای فرهنگی در بسیج بسیار مبارک و پسندیده است زیرا کشور نیازمند کارهای مختلفی است که جز با روحیه بسیجی محقق نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تا زمانی که بسیج و روحیه صدق و صفا، و خدمت بی مزد و منت در میان مردم و بویژه جوانان وجود دارد، دشمن نمی تواند هیچگونه لطمه ای به کشور، انقلاب و نظام اسلامی را وارد کند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: کسانی هم که با اشاره، تشویق، و لبخند دشمن، می خواهند با نظام اسلامی، قانون اساسی، و حرکت عظیم مردمی مواجه شوند، بدانند که سر به سنگ می کوبند و تلاش آنان بیهوده است.


نوشته شده در سه شنبه 88/9/24ساعت 5:37 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak