سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

رئیس گروهک ملی- مذهبی در نامه ای به گروهک های مقیم خارج کشور خواستار توقف روند رادیکالیزه کردن جریان مواجهه با جمهوری اسلامی شد.
عزت سحابی از عناصر نزدیک به نهضت آزادی در نامه خود نسبت به شبیه سازی آشوب های سال گذشته با شرایط سال 57 هشدار داد و نوشت: انقلاب در ایران شدنی نیست. اما باعث می شود مراجع، روحانیون و چهره های اصولگرای منتقد دولت به ناچار به سمت جریان حاکم رانده شوند و در سوی دیگر به انسجام جنبش سبز آسیب می زند.
وی همچنین در گفت وگو با یکی از رسانه های ضدانقلاب خواستار کم کردن شیب انتقاد و اعتراض از سوی اپوزیسیون و دور کردن فکر پیروزی کوتاه مدت از ذهن خود شد. این ضدانقلاب متظاهر به مبارزه قانونی تصریح کرد: ما یک بار انقلاب کردیم و خیر و برکتی ندیدیم و کشور ظرفیت دوبار انقلاب را ندارد.
وی که 80 سال سن دارد در عین حال خواستار فشار برای کنار زدن احمدی نژاد به عنوان عقب نشینی حاکمیت شد اما گفت: ما چند روز پیش با آقای موسوی ملاقات داشتیم ایشان هم می گفت نباید انتظار داشته باشیم مسائل در همین سال 89 حل شود(!). باید شیب اعتراض را کمتر کنیم.
سحابی همچنین با ادبیاتی آمریکایی و انگلیسی گفت: ایران در بحث انرژی هسته ای باید از بحث غنی سازی عدول کند. غنی سازی را آژانس و اوباما هم تاکید کرده اند که حق ایران است. منتهی چون ایران در گذشته کارهایی کرده و مخفی کاری هایی]؟![ کرده، دنیا به ایران اعتماد ندارد!
این عضو گروهک ملی- مذهبی پیام تبریک نوروز در سال گذشته را نشانه حسن نیت اوباما توصیف کرد و با کتمان دشمنی های یک ساله اخیر وی علیه ملت ایران مدعی شد رفتار قرآنی این نیست که اگر کسی دستش را به طرف ما دراز کرد تا دست به ما بدهد، آن را رد کنیم، به او فحش بدهیم و بگوییم تو دروغگویی.
این سخنان در حالی است که سحابی بهتر از هرکس می داند اوباما در 15ماهه زمامداری اش مکررا تحریم های ضدایرانی را تمدید و حتی وزیر خزانه داری وی پیگیر افزایش تحریم ها بوده است. همچنین اوباما علنا ایران را تهدید به حمله اتمی کرد و رویه بوش را در فشار و تهدید در پیش گرفت و در جریان اغتشاشات نیز در جانب گروهک های محارب ایستاد و علنا دولت متبوع وی در سازماندهی اپوزیسیون به ایفای نقش پرداخت و البته به همین دلایل طبیعی است که امثال آقای سحابی دست در دست درازشده اوباما و سازمان جاسوسی دولت متبوع وی بگذارند!
اظهارات سحابی مبنی بر اینکه انقلاب در ایران شدنی نیست، خط بطلانی است بر تبلیغات جریان رسانه ای حامی فتنه سبز که می کوشیدند از این جریان گروهکی وابسته به بیگانه، صورت کاریکاتوری جنبش و انقلاب مردمی تصویر کنند. رهبر انقلاب در اوج فتنه گری ضدانقلاب اعلام کردند که با کاریکاتوری از انقلاب نمی توان در برابر انقلاب اسلامی ملت ایران ایستاد.
گفتنی است عزت سحابی به تنظیم مواضع خود با میزان پیشروی یا عقب نشینی آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی، معروف است. او در دهه هفتاد بازداشت شده بود و بعد از آن که از عقب نشینی آمریکا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران باخبر شد به پیشنهاد خود مصاحبه ای تلویزیونی انجام داد و مواضع قبلی خود را به شدت پس گرفت.


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:6 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

چند روز پس از حمایت کروبی از چند عضو اعدام شده گروهک پژاک، سایت حزب اعتماد ملی(سحام نیوز) از تروریست بودن این گروهک و وابستگی آن به آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.
کروبی هفته گذشته در دیدار با تعدادی از بستگان یکی از بازداشت شدگان، درباره اعدام 4 عضو گروهک تروریستی پژاک و یک عضو گروهک تندر گفته بود «طبیعی است که ما از اعدام آنها متاثر می شویم و مخالف رواج چنین برخوردهایی هستیم».
یک هفته پس از این موضع گیری شرم آور، ارگان رسمی حزبی که از سوی کروبی راه اندازی شده، از ماهیت تروریستی پژاک پرده برداشت. «سحام نیوز» با اشاره به گلوله باران پناهگاه پژاک در مرز ایران و عراق، از قول خبرگزاری فرانسه نوشت: هفته گذشته تعدادی از اعضای گروه پژاک اعدام شدند. پژاک هم پیمان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) که در ترکیه فعال است، از سوی بسیاری از جوامع بین المللی گروهی تروریست محسوب می شود.
به نوشته سحام نیوز، «پژاک یک حزب چپ شبه نظامی است. فرماندهان حزب های کرد ایرانی می گویند پژاک، مذاکرات مستقیم و غیرمستقیمی با مسئولان آمریکایی داشته است. دولت ایران نیز این گروه را تحت حمایت آمریکا می داند. سیمور هرش، خبرنگار تحقیقاتی مجله نیویورکر گزارش داده که گروه پژاک هم از ایالات متحده و هم از اسرائیل کمک دریافت می کند».
گفتنی است میرحسین موسوی نیز هفته گذشته در اظهاراتی، از پنج تروریست اعدام شده حمایت کرده بود.
در این میان سایت گویا نیوز(یکی از ارگان های رسانه ای سازمان سیا که به استخدام جاسوس هم می پردازد) در مقاله ای با دفاع از تروریست های اعدام شده نوشت: آنها هوادار پژاک بودند، خب که چه؟ پژاک امتیازات و دستاوردهای بسیاری]!؟[ داشته است و در فعالیت مدنی هم فعال است]!؟[
نویسنده گویا نیوز که یک ضد انقلاب مقیم آمریکاست با خطاب قرار دادن سران فتنه سبز نوشت: شترسواری دولا دولا میسر نیست و متولیان جنبش سبز باید شجاعانه و شفاف تر مواضع خود را بیان کرده و برای لغو اعدام به طور جدی بکوشند. من فرزاد]تروریست اعدام شده[ را از نزدیک دیده بودم و می شناختم. او و دوستانش اگر پژاکی اند، شرم نیست.
شایان ذکر است گروهک های تروریستی منافقین، ریگی، تندر، پژاک و کومله در تقسیم کاری که از سوی سازمان جاسوسی سیا صورت گرفته بود نقش فعالی در برپایی آشوب های خیابانی، آتش سوزی، حمله به نیروی انتظامی و پایگاه های بسیج و ترتیب دادن برخی ترورها و بمب گذاری ها داشتند و البته در این سناریوی بزرگ، از ترور برخی افراد نزدیک به جریان سبز دریغ نکردند!


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:6 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک عضو گروهک موسوم به اتحاد جمهوری خواهان علت تظاهر سران فتنه سبز به وفاداری نسبت به قانون اساسی با وجود مخالفت با محتوای آن را توضیح داد.
رضا.ف.ی از اعضای اپوزیسیون مقیم آمریکا در پاسخ به نظر رادیو فردا مبنی بر اینکه «برخی منتقدان می گویند قانون اساسی دیگر پاسخگوی مطالبات نیست»، اظهار داشت: قانون اساسی یک تیغ دو دمه است. سران جنبش با تأکید بر قانون اساسی و حقوق مردم که در قانون اساسی در موارد بسیاری تصریح شده امکان بسیج عمومی را حفظ می کنند. شاید هم در این راستا مجبور شوند از خواست تضمین تمام و کمال قانون اساسی عبور کنند چنانچه بارها به این نکته اشاره شد که قانون اساسی نقایصی دارد.
وی با اذعان به اینکه مردم ایران به قانون اساسی وفادارند، درباره علت تظاهر سران فتنه در این باره گفت: سران جنبش متوجه هستند که در شرایط کنونی با در نظر گرفتن وضعیت فعلی جامعه، توان تحمل اجتماعی و توان پیشبرد مبارزه در کشور نمی تواند فراتر از قانون اساسی باشد.
لازم به ذکر است گروهک اتحاد جمهوری خواهان ائتلافی شامل گروهی از اعضای سابق فدائیان خلق، منافقین، سلطنت طلبان و برخی اعضای جبهه ملی است.
گفتنی است پریروز هم میرحسین موسوی در اظهاراتی دوپهلو گفته بود: برای اجماع نسبی جمع عظیم مردم، اجرای بدون تنازل قانون اساسی را مطرح کردیم که تعداد زیادی بتوانند با هم یکی شوند. البته قانون اساسی وحی منزل نیست و می توان آن را تغییر داد اما در موقعیت فعلی، بخشی از مطالبات را می توانیم مطابق قانون اساسی عنوان کنیم و بعدها آن را بتدریج تغییر دهیم(!)


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:5 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

به دنبال حمایت علنی سران فتنه سبز از تروریست های وابسته به گروهک های منافقین، پژاک و تندر، سرکرده گروهک ورشکسته و جنایتکار کومله در رسانه های عربی آفتابی شد و با فتنه سبز ابراز همبستگی کرد.
عبدالله مهتدی در گفت وگو با شبکه سعودی العربیه و دویچه وله از موضع اخیر موسوی و کروبی در حمایت از تروریست های اعدام شده قدردانی کرد و گفت احزاب و سازمان های مخالف باید به هم نزدیک شوند و اگر این طور نبود آن تظاهرات ها که در روز عاشورا به اوج خود رسید، نمی توانست اتفاق بیفتد. حوادث روز عاشورا محصول چه بود؟ اگر یک نوع اجماع بین گروهها و سازمانها و هم صدایی و همکاری وجود نداشت، پس چطور این چیزها اتفاق افتاد؟ من به وجود آمدن یک همکاری بزرگ سیاسی را ضروری می دانم و فکر می کنم حتی خشت های اولیه اش را هم بشود در خارج از کشور گذاشت؛ نه به عنوان بدیلی برای کنار زدن داخل بلکه به عنوان مکمل و موازی حرکت داخل. اصلا آن چیزی که ما رنج می بریم، فقدان سازمان سیاسی و فقدان رهبری سیاسی کافی و فقدان حرکت متمرکز است که بتواند به جنبش سمت و سو دهد.
وی موضع موسوی و کروبی علیه اعدام تروریست ها را «ناکافی اما گامی به جا و در مسیری درست» ارزیابی کرد.
گفتنی است گروهک تروریستی کومله در سال های آغازین و پرتنش اول انقلاب و سپس در طول دوران جنگ تحمیلی نقش بازوی ترور را برای سرویس جاسوسی آمریکا و سپس استخبارات رژیم عراق ایفا می کرد و حتی از کشتار شهروندان بی گناه کرد هم با وحشیانه ترین شیوه ها مضایقه نکرد. این گروهک به همراه گروهک های دموکرات و پژاک و برخی وابستگان افراطیون مدعی اصلاح طلبی، تلاش گسترده ای ترتیب داد تا با ارعاب و به زور تهدید به بمب گذاری و ترور شهرهای کردستان را به تعطیلی بکشاند اما با مقاومت مردم مواجه شد.
همزمان داریوش همایون وزیر اطلاعات صهیونیست رژیم پهلوی، گروهک فدائیان خلق و جبهه ملی، و گروهک ادوار تحکیم لقب نچسب پیشمرگ کرد! را به تروریست های مزدور سازمان های جاسوسی بیگانه اطلاق کردند که بی شباهت به لقب اهدایی موسوی به آشوبگران حرمت شکن در روز عاشورا (مردان خداجو!) نیست.


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:5 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

فهمی هویدی تحلیلگر ارشد مصری موضع قاهره درباره وضعیت رقت بار غزه را شرم آور خواند.
به گزارش العالم این تحلیلگر معروف مصری با انتقاد شدید از موضع برخی کشورهای عربی به ویژه مصر در خصوص ادامه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: تداوم سکوت اعراب و همراهی آنان با رژیم صهیونیستی شرم آور است. جهان عرب تاکنون هیچ اقدامی برای شکستن محاصره نکرده و حتی دولت مصر علنا از این محاصره دفاع می کند.
وی تاکید کرد: عجیب این است که آنچه اسرائیل در کشتار فلسطینی ها و نابود کردن آرمانشان انجام می دهد کوچک ترین تحرکی در کشورهای مهم عربی ایجاد نکرده بلکه مقبول آنها هم افتاده است.
فهمی هویدی افزود: هیچکس آن اتفاق شرم آور را فراموش نمی کند که «امیر اورن» تحلیلگر روزنامه هاآرتص در گزارشی که در تاریخ دوم دسامبر 2008 منتشر شد، اعلام کرد وقتی وزیرخارجه لوکزامبورگ از زیپی لیونی وزیرخارجه وقت اسرائیل خواست تا محاصره غزه به دلیل وضعیت بد انسانی به وجود آمده برداشته و گذرگاه های آن باز شود، لیونی وی را به وزیر خارجه مصر ارجاع داد و گفت: «احمد ابوالغیط» برای شما علت این محاصره را توضیح می دهد.
این اندیشمند مصری با شرم آور خواندن اقدام مصر تصریح کرد: عجیب تر اینکه وزیرخارجه مصر - به جای محکوم کردن این محاصره - آن را تایید کرد و مدعی شد گذرگاه رفح در مرز مصر به دلایل قانونی باید بسته بماند.
فهمی هویدی با بیان این که از این بابت خجالت زده است، افزود: شرم آور است- و ملاحظه کنید که ما دائما غرق در عرق شرم خود هستیم - که امیر اورن تحلیلگر اسرائیلی روزنامه هاآرتص می افزاید، «دانی کوین» یهودی نماینده گروه سبز پارلمان اروپا در همان روز در جلسه اتحادیه اروپا سیاست سرکوب و محاصره اسرائیل علیه کودکان فلسطین و غزه را محکوم کرد.


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:4 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

شیپورچی فتنه سبز همچنان به نواختن شیپور از سرگشاد آن ادامه می دهد.
موسوی که به تازگی از 5 تروریست اعدامی وابسته به دو گروهک پژاک و تندر حمایت کرده است، در دیدار جمعی از بازداشت شدگان آشوب های خیابانی هم مدعی شد: ما بدون نگاه به ایدئولوژی افراد و بدون توجه به طرز فکر آدمها و حتی وابستگی جمعیتی و حزبی آنها، باید از حقشان دفاع کنیم و روبروی ظلم و ستم ایستادگی نماییم و لزوماً هم نباید همفکر و هم عقیده او باشیم. و اگر این مسئله در جامعه ما نهادینه شود، ما گامی بسیار بزرگ به جلو برداشته ایم.
وی در عین حال تعمداً به صدها شهروند و زن و کودک بی گناه که طی چند سال اخیر توسط «بزهکاران خطرناک» وابسته به گروهک های منافقین، ریگی، پژاک، تندر و ... به سبعانه ترین وجه ترور شده اند، حتی اشاره ای هم نکرد و یادآور لزوم دفاع از حق حیات آنها نشد. موسوی همچنین توضیح نداد که آیا به بهانه دفاع از حق می توان با عناصری نظیر رضا پهلوی، مسعود رجوی، گروهک ریگی، همکاران ساواک و وابستگان به لانه جاسوسی آمریکا هم پیمان شد؟!
موسوی همچنین علت تظاهر به دفاع از قانون اساسی را این گونه عنوان کرد که «برای اجماع نسبی جمع عظیم مردم، اجرای بدون تنازل قانون اساسی را مطرح کردیم که تعداد زیادی بتوانند با هم یکی شوند»! وی در عین حال برای رفع شائبه وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اینکه از سوی گروهک های طلبکار ضد انقلاب متهم به وفاداری به نظام اسلامی نشود، گفت: البته متعاقب ایجاد بحث پیرامون اجرای قانون اساسی، مسئله ای مطرح گردیده مبنی بر اینکه قانون اساسی وحی منزل نیست و مردم حق دارند در آینده هم، همین قانون را دگرگون کنند و مطابق با شرایط، به سمت آنچه که می خواهند، آنرا تغییر دهند. اما در موقعیت فعلی و در مسیر حرکت جنبش، «بخشی از مطالبات» را مطابق با قانون اساسی موجود، می توانیم مرتب تر و با پشتوانه بیشتری عنوان کنیم و بعدها بتدریج خواهیم توانست آنرا نیز با همان مکانیسمی که در خود آن است، تغییرش دهیم.
وی در این باره هم توضیح نداد که بخش دیگر مطالبات فتنه سبز چیست که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نمی گنجد؛ حذف اسلام و جمهوریت و ولایت فقیه و حاکمیت؟ یا حذف استقلال کشور و وابستگی به آمریکا و اسرائیل؟
موسوی در ادامه اظهارات ریاکارانه مدعی شد «جنبش سبز نه اسلحه دارد و نه روش مسلحانه را اتخاذ کرده است. به نظر ما تروریسم در هر شکل و حالت و ملت و قوم آن طرد و محکوم است». برخلاف این ادعا، گروهک های تروریستی گوناگونی هم از موسوی و فتنه سبز حمایت کرده و هم در جریان آشوب های خیابانی مکمل پروژه سران فتنه در ایجاد رعب و آتش افروزی برای واداشتن نظام به عقب نشینی و امتیازدهی بودند و شماری از آنها سرصحنه دستگیر شدند.
موسوی در ادامه سخنان نابسامانش از همه قاچاقچی ها، جنایتکاران و آدم کش ها، اشرار و قداره کش هایی که به واسطه جنایت های متعدد محکوم به اعدام شده اند حمایت کرد و با لحنی که دقیقاً لحن وزارت خارجه آمریکا و انگلیس است گفت: به نظر شما نظام دچار مشکل نشده که آن قدر آمار اعدام بالاست؟ آیا این وهن اسلام نیست.


نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 11:4 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سران فتنه را هم اکنون در زندانی گرفتار دانست که زندانبان آن مردم هستند.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «جنگی که بود، جنگی که هست» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار شد تصریح کرد: سران فتنه هم اکنون در زندان هستند و زندانبان آنها مردم به شمار می روند البته نظام در دستگیر نکردن آنها کاملاً تدبیر کرده و اجازه داده تا آن افراد به یک مرده سیاسی تبدیل شوند، نه اینکه با دستگیری، آنها را به یک قهرمان تبدیل کند.
وی افزود: این افراد امروز در بن بست هستند و دستگیری آنان باعث بیرون آمدنشان از بن بست می شود.
ذوالنور، موسوی خوئینی ها را از جمله کسانی که با امام(ره) مخالف بودند اما جرات بیان نداشتند عنوان کرد و افزود: موسوی خوئینی ها تصریح می کند که در زمان امام(ره) جنگ را قبول نداشتیم اما به دلیل ابهت امام(ره) چیزی نگفتیم اما امروز فضا متفاوت است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسانی که کوله باری از تجربه در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال همراه خود داشتند در این فتنه سقوط کردند، گفت: این افراد همه چیز را در اختیار داشتند، اما دارای بصیرت نبودند به همین دلیل سقوط کردند و به جای شناسایی جهت درست و حرکت پشت مقام معظم رهبری مسیر اشتباه را پیمودند.
وی یادآور شد: آقای صانعی در سال 64 امام خمینی(ره) را تنها گذاشت و دیدش این بود که بعد از امام(ره) اداره کشور دچار مشکل می شود و چون احساس می کرد که وی بعد از امام(ره) رهبر می شود و به این خواسته خود نرسید موضع آقای صانعی بعد از رهبری مقام معظم رهبری تغییر کرد و وی در سال 74 به مرز قرمز رسید و در سال 76 نیز با آغاز حاکمیت اصلاح طلبان به دلیل آنکه آنها به فردی نیاز داشتند که به عنوان مرجع به وی تکیه کنند، صانعی را مدنظر قرار دادند.
ذوالنور خاطرنشان کرد: در زمانی که مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش بود به مدیران مدارس ابلاغ کردند که اگر کسی به سن تکلیف می رسد، شما افراد را به سمت آقای صانعی سوق دهید که البته این موضوع عملی نشد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آقای صانعی بعد از مدتی به صدور فتواهای عجیب و غریب روی آورد خاطرنشان کرد: فتوا نیاز به منبع دارد و بسیاری از فتواهای آقای صانعی سیاسی بود و زمانی که دلایل این فتواها را از وی می پرسیدند هیچ پاسخی نمی داد.
وی با اشاره به حرف های فائزه هاشمی رفسنجانی در تجمع حامیان میرحسین موسوی در میدان ونک و در روزهای بعد از 22 خرداد 88 و سخنان مطرح شده از جانب دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هاشمی اگر سخنان فرزندش را قبول دارد جای بسی تاسف است و اگر قبول ندارد بایستی سخنان وی را محکوم کند که تاکنون این اقدام را انجام نداده است.
ذوالنور افزود: مهدی هاشمی دیگر فرزند هاشمی رفسنجانی نیز همین گونه است و در زمانی که همه می گویند «مهدی بیا» اما آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می کنند که «مهدی نیا» اگر وی مشکلی ندارد چرا وارد کشور نمی شود و اگر دارای مشکل است باید به داخل کشور آمده تا به مشکلات مهدی هاشمی رسیدگی شود.
ذوالنور با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی فردی زمان شناس و زیرک است، اظهار داشت: آقای احمدی نژاد در مناظره چند جمله در مورد بچه های آقای هاشمی به زبان آورد و آقای هاشمی توپ را به زمین دیگری انداخت و به جای مراجعه به قوه قضائیه نامه ای سرگشاده به مقام معظم رهبری نوشت. مگر بچه های آقای هاشمی با مردم متفاوتند که ایشان به جای طرح مسائل خود با قوه قضائیه به رهبری نامه نوشتند؟
وی یادآور شد: آقای هاشمی در روز انتخابات با وجود اینکه به تمام مسائل صندوق اخذ رای خود مشرف است اما از اطرافیان سؤال می کند که کد آقای موسوی چیست و حتی همسر ایشان رای خود را بالا گرفته تا به همگان نشان دهد که به آقای موسوی رای داده است و بعد نیز در مصاحبه خود مردم را به آشوب دعوت می کند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/2/23ساعت 10:15 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

اعضای هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا مدیر مسئول روزنامه کیهان را مجرم تشخیص ندادند.
نظر هیئت منصفه مطبوعات به شرح زیر است:
1-هیئت منصفه مطبوعات در مورد شکایت شیرین عبادی موضوع افترا به شاکی، به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.
2-در مورد شکایت شیرین عبادی موضوع انتشار مطالب خلاف واقع، هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا، متهم را مجرم ندانست.
3-در مورد شکایت شیرین عبادی موضوع اتهام توهین، هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.
4-در مورد شکایت شادی صدر مبنی بر انتشار مطالب خلاف واقع، هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.
5-در مورد شکایت شادی صدر مبنی بر توهین، هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.
6-در مورد شکایت عمادالدین باقی هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.
7-در مورد شکایت مرتضی هاشمی هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست.
8-در مورد شکایت ملکشاهی (مهرداد)، هیئت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهم را مجرم تشخیص نداد.
9-در مورد شکایت ظفرقندی (صابری)، هیئت منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مجرم ندانست.
10-در مورد شکایت اکبر اعلمی، هیئت منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مجرم ندانست.
11-در مورد شکایت اسفندیار رحیم مشائی، هیئت منصفه مطبوعات با اکثریت آرا متهم را مجرم ندانست.
ضمناً هیئت منصفه مطبوعات به مدیرمسئول کیهان یادآوری کرد که در تنظیم اخبار و مطالب دقت بیشتری به عمل آورد و پس از کسب اخبار موثق اقدام به خبر رسانی کند.
گفتنی است رأی هیئت منصفه مطبوعات براساس اتهامات قبلی بوده است. بنابه این گزارش موارد جدیدی نیز از سوی دادگاه مطبوعات تفهیم اتهام شده که دادگاه آنها متعاقبا برگزار خواهد شد.


نوشته شده در پنج شنبه 89/2/23ساعت 10:14 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

اعدام 5 تروریست وابسته به 2 گروهک جنایتکار پژاک و تندر به بهانه ای تازه برای رسوایی صحنه گردانان فتنه سبز تبدیل شد. عناصر اعدام شده اساساً ارتباط مستقیمی با حوادث پس از انتخابات نداشتند و مدت ها قبل از آن طی بمب گذاری در شیراز و تهران بازداشت شده بودند اما گروهک های متبوع آنها (تندر با گرایش سلطنت طلبانه و پژاک با گرایش تجزیه طلبانه) هر دو در حوادث پس از انتخابات هم جزو صحنه گردانان و اغتشاش سازان بودند.
در پی این ماجرا موسوی بیانیه ای به حمایت از اعدام شده ها صادر کرد تا ثابت کرده باشد تروریست هایی که سال ها - قبل و به ویژه بعد از انتخابات سال گذشته- در ایران بمبگذاری و جنایت کردند و شهروندان بی گناه را به شهادت رساندند، همان هدفی را دنبال می کنند که سران فتنه پی گرفته بودند و این نقش های جداگانه همان نقش هایی بود که از سوی سازمان های جاسوسی پشت صحنه گروهک هایی نظیر تندر و پژاک (موساد، ام آی شش و سیا) دیکته شده بود.
موسوی در بیانیه خود، تروریست ها را تعمداً «شهروند» جا زد و با وجود اینکه از روند دادرسی اغلب 5 تروریست اعدام شده بیش از یک سال می گذرد، تلاش کرد احکام صادره را زیر سأال برده و ضمناً به انتخابات ربط دهد! همزمان با موسوی گروهک تروریستی کومله هم خواستار اعتراض به اعدام افراد یاد شده گردید و جالب تر اینکه، یک روز قبل از بیانیه موسوی، گروهک فدائیان خلق از خارج کشور بیانیه ای تحکیم آمیز خطاب به موسوی و کروبی صادر و از آنها خواسته بود اعدام 5 تروریست یاد شده را محکوم کنند! 24 ساعت بعد موسوی از دستور مرکزیت فدائیان خلق اطاعت کرد و بیانیه کذایی را صادر کرد. موسوی اما توضیح نداده جرم ده ها نفری که در حسینیه ای در شیراز با بمبگذاری گروهک انجمن پادشاهی (تندر) به خاک و خون کشیده شدند- و از جمله چند کودک معصوم و سوگوار اهل بیت(ع) - چه بود که حال قاتلان آنها مورد حمایت سران فتنه قرار می گیرند.
در این میان سایت بی بی سی انگلیس فرصت را غنیمت شمرده و با تأکید بر لزوم حمایت سران فتنه از تروریست های اعدام شده پرسید که «آیا جنبش سبز هم خودی و غیر خودی دارد»؟ حمایت بی بی سی از اعضای گروهک های تروریستی تندر و پژاک از آن جهت قابل تأمل است که اسناد متعددی از اقامت سران گروهک تندر در لندن و حمایت سازمان جاسوسی
MI6
از آنها موجود است.
بی بی سی در عین حال با اشاره به برخی نگرانی ها درباره مواضع متناقض موسوی و کروبی نوشت: هرگونه اظهارنظر سران جنبش سبز در مورد اعدام های اخیر که در ارتباط با «مبارزه مسلحانه» و «محاربه» بوده است، می تواند موقعیت آنها را به خطر بیاندازد و فرصت دهد تا دولت ایران اتهام «برانداز» را راحت تر به مخالفان وارد کند. جنبش سبز حرکت در «چارچوب» قانون اساسی را سرلوحه خود قرار داده و سران آن بر پایبندی خود به نظام جمهوری اسلامی، بارها تأکید کرده اند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که در برابر برخورد با «اقدام مسلحانه علیه نظام» جبهه گیری کنند».
بی بی سی اما در پایان تأکید کرد که جنبش سبز خودی و غیر خودی نمی شناسد(!)
گفتنی است میرحسین موسوی پس از اقدامات خیانت آمیز و رسوایی هم که نیروهای میدانی فتنه و آشوب در روز عاشورای حسینی به بار آوردند، حرمت شکنان حضرت اباعبدالله را مردان خداجو توصیف کرد. اکنون باید پرسید تفاوت موسوی با گروهک های ماتریالیست، منکر اسلام و دین، وابسته به استکبار و تروریست چیست که تا این اندازه نسبت به آنها ابراز همدلی می کند. خوش بینانه ترین قضاوت -اگر نگوییم موسوی علناً و با اراده قصد خیانت دارد- این است که جبهه استکبار و گروهک ها، آتوهای جدی از موسوی دارند که او را مجبور کرده اند به عنوان یک گروگان فاقد اختیار به هر نحو که آنها خواستند عمل کند و کوچک ترین اعتراضی نکند، ولو حمایت علنی از تروریست های آدم کش و مزدور.


نوشته شده در پنج شنبه 89/2/23ساعت 10:14 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی اسناد وابستگی تشکل «سازمان خبرنگاران بدون مرز» به سرویس های اطلاعاتی آمریکا را افشا کرد.
سایت خبری تحلیلی آمریکن فری پرس روز گذشته با انتشار گزارشی از پشت صحنه فعالیت «سازمان خبرنگاران بدون مرز» تاکید کرد که این سازمان بخشی از «بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی» است که به عنوان شعبه پوششی سازمان سیا شهرتی جهانی دارد.
این پایگاه اینترنتی که عموماً به انتشار مطالبی می پردازد که در فضای رسانه ای آمریکا بایکوت شده اند در گزارش خود می نویسد: «پس از ماه ها تلاش یکی از محققین که خواستار پاسخ بنیاد «اعانه ملی دموکراسی» در مورد کمک های مالی این بنیاد به خبرنگاران بدون مرز شده بود، سرانجام بنیاد اعانه ملی دموکراسی فاش کرد که سازمان خبرنگاران بدون مرز دست کم به مدت سه سال کمک های بلاعوض از سوی «بنیاد ملی جمهوری خواهان» دریافت می کرده است. این در حالی است که «لوسی موریلون»، مدیر اجرایی خبرنگاران بدون مرز دریافت کمک مالی از این بنیاد را شدیداً تکذیب می کرد.» آمریکن فری پرس در ادامه اعلام کرد: «بنیاد ملی جمهوری خواهان یکی از چهار شرکت تابعه بنیاد اعانه ملی دموکراسی است. این بنیاد توسط کنگره آمریکا و در زمان دولت ریگان ایجاد شد. ایده اولیه این بنیاد نیز از سوی «بیل کیسی» رئیس وقت سیا و با هدف جایگزینی برنامه های سری سیا برای اجرای برخی اقدامات اجتماعی که در اواسط دهه 70 توط کمیته کلیسا افشا شد، مطرح گشت». این گزارش می افزاید: «همانطور که «آلن واین اشتاین»، کسی که لایحه ایجاد بنیاد اعانه ملی دموکراسی را تهیه کرد، اعتراف کرده: بسیاری از کارهایی که امروز انجام می دهیم، 25سال پیش بطور پنهانی توسط سیا انجام گرفته بودند.»
این پایگاه اینترنتی سپس به شاهدی دیگر در مورد وابستگی خبرنگاران بدون مرز به سیا اشاره کرد و نوشت: «میلیون ها دلار از درآمد سالانه خبرنگاران بدون مرز همواره ناشی از «فروش نشریات» اعلام می شود. این در حالی است که در گزارش این سازمان نامی از هیچ نشریه ای برده نمی شود و مشخص نیست که اصلاً این نشریات مورد ادعا به چه کسی فروخته می شود.
به طوری که به گفته یکی از محققین: حتی اگر فرض کنیم که این سازمان بدون هیچ هزینه ای و بطور رایگان اقدام به انتشار کتاب کرده است، می بایست در سال 2004 میلادی به میزان 170200 عنوان کتاب و در سال 2005 به میزان 188400 عنوان به فروش می رسانده تا درآمد بیش از 2میلیون دلاری این سازمان تامین شود. بنابراین واضح است که درآمدهای این سازمان از منابع دیگری تامین شده است.»
لازم به ذکر است که گزارشگران بدون مرز یکی از حامیان اصلی جریان فتنه بوده و به طرق مختلف از جمله انتشار پی درپی اخبار و گزارش های جعلی از این جریان حمایت کرده است.


نوشته شده در پنج شنبه 89/2/23ساعت 10:13 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2   3   4      >

Design By : Pichak