سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش های این نهاد در دستگیری و انهدام یکی از بزرگترین شبکه های جاسوسی سیا در فضای مجازی تقدیر کردند.
در این نامه که در جلسه علنی شب سه شنبه قرائت شد، آمده است: خبر مسرت بخش دستگیری و انهدام یکی از بزرگترین و اصلی ترین باندها و شبکه های جاسوسی سازمان سیا در ایران که در فضای اطلاعات مجازی فعالیت می کردند بار دیگر از افشای توطئه بزرگی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت.
در ادامه این نامه آمده است: حدود 30نفر از عوامل جاسوسی آمریکا که در رده های گوناگون شبکه های سایبری کشور فعالیت می کردند، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی دستگیر شدند که اقاریر اولیه آنان حاکی از عمق توطئه دشمنی با استفاده از عوامل خیانتکار داخلی برای ضربه زدن به مردم و آرمان های انقلاب اسلامی است.
نمایندگان مجلس همچنین افزوده اند: شبکه منهدم شده با طرح ایران پراکسی اقدام به تخریب بانک های اطلاعاتی، نفوذ و خرابکاری در سایت های اینترنتی کشور و ایجاد بستر امن برای ایجاد ارتباط با رسانه های گسترده غرب برای کاربران داخلی و ایجاد آشوب و شایعه پراکنی بعد از انتخابات در ایران کردند.
در پایان این نامه آمده است: ما نمایندگان و خادمان مردم در خانه ملت ضمن ارج نهادن به اقدامات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته، مراتب تقدیر و تشکر و اعلام حمایت و پشتیبانی خود را از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افشای توطئه دشمنان انقلاب و صیانت از آرمان های بلند امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری اعلام می داریم.
شورای نگهبان بودجه 89 را تایید کرد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای این شورا پس از بررسی لایحه بودجه 89 کشور، عدم مغایرت آن را با شرع و قانون اساسی اعلام کردند.
عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با فارس، به ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه 89 کشور که روز دوشنبه برای نمایندگان مجلس ارسال شده بود اشاره کرد و گفت: اصلاحاتی که مجلسی ها برای رفع اشکالات شورا انجام دادند به شورای نگهبان ارسال شد و پس از بررسی توسط اعضای شورای نگهبان مشخص شد که اشکالات مورد نظر رفع شده و لذا اعضای شورا عدم مغایرت لایحه بودجه 89 کشور را با شرع و قانون اساسی اعلام کردند.
وی اظهار امیدواری کرد طبق عرف قبل از اتمام سال جاری بودجه 89 کشور برای اجرا به دولت ابلاغ شود.
خاطرنشان می شود شورای نگهبان 15 ایراد به لایحه بودجه 1389کل کشور گرفته بود که نمایندگان با تشکیل جلسه علنی در شب سه شنبه نسبت به رفع این ایرادات اقدام کردند.
201نماینده: با معاندین نظام در دانشگاه ها برخورد شود
201 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از وی خواستند تا با معاندین نظام اسلامی، عناصر ساختارشکن و مروجین سکولاریسم در دانشگاه ها برخورد قاطع کند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم در نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کامران دانشجو آمده است: پیام فرهنگی انقلاب اسلامی محوری ترین و اساسی ترین مؤلفه ای است که رسالت ترویج و تبلیغ آن بر دوش نخبگان و اساتید معظم است.
در سه دهه گذشته، انقلاب اسلامی با هجمه های مختلف مواجه بوده، که از همه توطئه ها و فشارهای دشمنان کینه توز، با عزت و سربلندی عبور نموده و با اتکال به ذات باریتعالی، هدایت و رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، و عزم و همت مردم شریف و مسلمان ایران همچنان به پیش می رود.
نقش اساتید مؤمن و متعهد در این فرایند تکاملی، بسیار مهم و قابل توجه بوده و هست ولیکن اقدامات برخی افراد معاند با نظام اسلامی قابل قبول نیست.
در هیچ کجای دنیا امکانات و فرصتها را سخاوتمندانه در اختیار کسانی که تیشه به ریشه نظام و ارزشهای حاکم بر جامعه می زنند، قرار نمی دهند.
فلذا ما نمایندگان مردم از جنابعالی خواهانیم تا با معاندین با نظام اسلامی و عناصر ساختارشکن و مروجین سکولاریسم و تضعیف کنندگان نظام برخورد قاطع و جدی داشته باشید.

نوشته شده در چهارشنبه 88/12/26ساعت 3:33 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

یکی از اغتشاشگران فعال علیه قوانین اسلامی که چند ماه پیش از ایران گریخت و از وزارت خارجه آمریکا جایزه شجاعت گرفت، می گوید از دیدن سرنوشت محمدعلی ابطحی و اعترافات او ترسیده است. شادی صدر در عین حال مدعی است که هر روز فکر می کند قصد برگشتن دارد اما چون در خارج از کشور موثرتر است، آنجا مانده است. وی در گفت وگو با بی بی سی انگلیس همچنین با ادعای اینکه «جنبش سبز جنبشی با رهبری زنانه است»، هم قطاران خود را تحریک می کند که این رهبری را به دست بگیرند.
شادی صدر به هنگام حضور در اغتشاشات دستگیر و پس از 11 روز آزاد شد. اما پس از چند ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وی از کشور گریخته است.
وزارت خارجه خانم کلینتون هفته گذشته احتیاط ها را کنار گذاشت و اعلام کرد به شادی صدر جایزه شجاعت پرداخت می کند. این جایزه قرار بود دیروز به وی پرداخت شود اما «صدر» با بهانه کردن یکی از عناصر بازداشتی مدعی شد(شیوا-ن) او را شجاع می داند و جایزه را به وی تقدیم می کند و بنابراین به واشنگتن- جهت دریافت جایزه- نمی رود.
همکار متواری نشریات زنجیره ای و گروهک کانون مدافعان حقوق بشر، در گفت وگو با بی بی سی درباره فرار از ایران گفت: من وقتی از زندان آزاد شدم، قصد نداشتم به قول شما میدان مبارزه را ترک کنم اما به طور قطعی فهمیدم دیگر سیستم به من اجازه فعالیت نخواهد داد. نکته دوم که خیلی روی من تاثیر گذاشت این بود که 5 روز بعد از آزادی من کیفرخواست دادستان مبنی بر حضور من و شیرین عبادی در کودتای مخملی خوانده شد. شب آن روز من تصویر آقای ابطحی را در دادگاه دیدم. این من را تکان داد و فکر کردم این می تواند سرنوشت من هم باشد. من نمی خواستم به هر شکلی و با هر شکنجه ای و یا هر روشی اقرار کنم که فعالیت های من با مقاصد براندازانه طراحی شده و ما جاسوسان بیگانه یا عروسک های آمریکا و کشورهای غربی بودیم.
وی که در آلمان اقامت گرفته، اضافه کرد: تصمیم من برای برگشتن یک تصمیم باز است نه یک تصمیم بسته یعنی این طور نیست که دیگر قصد بازگشتن ندارم. اساساً من فکر می کنم که هر روز قصد برگشتن دارم اما هر روز باید ارزیابی کنم که کجا موثرترم در زندان یا در اینجا. آمدن من به خارج ادامه مبارزه است نه قطع مبارزه(!)
شادی صدر همچنین برای تهییج فمینیست ها گفت: خانمی می گفت انقلاب 30سال پیش انقلاب مردها بود. حالا بنشینند و ساکت باشند، این انقلاب ماهاست. حرف او این بود که ما داریم جنبش را رهبری می کنیم و مردها به اندازه کافی امتحان پس داده اند، حالا بگذارند دست ما باشد. دیدیم که زن ها فضای خیابان را شکل می دهند و هدایت می کنند، همین ها با ظاهر ساختارشکن و به دور از تعریف های نرمال از یک زن فعال به خیابان می آیند ولی متاسفانه در سطح رهبری سیاسی جنبش حضور ندارند و این فقط در داخل ایران نیست و در خارج کشور نیز همین وضعیت دیده می شود.
به گفته وی در طیف فمینیست ها از افراد مذهبی نظیر اعظم طالقانی تا سکولارترین و لائیک ترین افراد نظیر شهلا لاهیجی حضور دارند.


نوشته شده در شنبه 88/12/22ساعت 10:34 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

وزیر دادگستری با اشاره به درخواست های فراوان مردمی برای رسیدگی به اتهامات فرزندان اکبر رفسنجانی از تشکیل پرونده برای مهدی و فائزه هاشمی خبر داد.
مرتضی بختیاری این خبر را در جلسه هفتگی جامعه وعاظ تهران اعلام کرد.
حجت الاسلام جعفر شجونی که دبیر کل این تشکل است، بخشی از سخنان وزیر دادگستری را به شرح زیر به خبرگزاری فارس اعلام کرد و گفت: مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در این نشست هفتگی به ابعاد مختلف فتنه پس از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت در خصوص فتنه اخیر باید بگویم پرونده های متهمان به اغتشاش و آشوب پس از انتخابات در حال رسیدگی است و اقدامات لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به خواست عامه مردم برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی که از جمله سأالات روحانیون حاضر در این جلسه بود، گفت: پرونده برای مهدی و فائزه هاشمی تشکیل شده است.
خاطرنشان می شود فائزه هاشمی اخیراً در گفت وگو با سایت ضدانقلابی روز با اشاره به حضور فعال خود در آشوب های پس از انتخابات اظهار کرد در آشوب های 30 خرداد به اتفاق دخترش، دو دختر خاله و یک نوه خاله خود حضور داشته است.
فائزه همچنین با تکرار ادعاهای واهی سران فتنه درباره سلامت انتخابات خود را در مقام سخنگویی پدرش قرار داد و مدعی شد خواست های هاشمی همان خواسته های جریان سبز است.


نوشته شده در جمعه 88/12/14ساعت 3:7 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

یک پایگاه خبری اسرائیلی اذعان کرد: دستگیری عبدالمالک ریگی موفقیتی چشمگیر برای نیروهای اطلاعاتی ایران و ضربه ای بزرگ به عملیات مخفیانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران است.
پایگاه «دبکا فایل» نوشت: ایران با دستگیری عامل آمریکا، ندای پیروزی سر می دهد. این عملیات قابل مقایسه با عملیات دیگر سرویس های اطلاعاتی در دنیا نیست.
دبکا فایل در ادامه می نویسد: دبی به مکانی امن برای جاسوسان بین المللی مبدل شده است و سران آنها آزادانه در آنجا به فعالیت مشغولند. این مکان برای گروه ریگی نیز جای مناسبی بود تا با حامیان خود، عوامل اطلاعاتی عربستان و امارات متحده عربی، جلساتی را برگزار نماید.
این پایگاه اطلاعاتی نوشت: هنگامی که «ریگی» در هواپیما به خواب عمیقی فرو رفته بود، نیروهای امنیتی ایران هواپیمای قرقیزستانی با شماره پرواز
QH454 را با 119 مسافر مجبور به فرود نمودند و ریگی را دستگیر کردند. این هواپیما پیشتر توسط ایران ره گیری و شناسایی شده بود و دو فروند جت جنگنده ایران آن را مجبور به فرود نمود.


نوشته شده در جمعه 88/12/14ساعت 3:3 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

وزارت اطلاعات از دستگیری یک گروه تروریست جنایتکار با گرایشات وهابی در استان آذربایجان غربی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، به دنبال دریافت گزارشات مردمی از فعالیت افرادی معلوم الحال و با گسترش چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان آذربایجان غربی، یک گروه از افراد تندرو و جنایتکار که از طریق رخنه در برخی از مراکز مذهبی و دینی و سوء استفاده از احساسات مذهبی جوانان اقدام به ترور افراد می کردند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.
براساس این گزارش، متهمین دارای گرایشات وهابی بوده و با تهیه سلاح و مهمات علاوه بر به شهادت رساندن سرباز وظیفه نگهبان بانک ملی، یکی از روحانیون اهل سنت شهرستان مهاباد را در حین عزیمت به مسجد برای فریضه نماز صبح در سال گذشته ترور کرده اند.
به گزارش وزارت اطلاعات، متهمین درصدد عملیات مشابه دیگری علیه برخی از شهروندان بودند که قبل از هرگونه اقدام به دام افتادند.
شایان ذکر است از دستگیرشدگان شش قبضه سلاح کلاشینکف و کلت کمری و مقادیری مهمات مربوطه کشف و ضبط شده است.


نوشته شده در جمعه 88/12/14ساعت 3:2 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

وزیر اطلاعات

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستگیری سرکرده گروهک تروریستی ریگی را تبریک گفت.

 

به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، متن این پیام به شرح زیر است:
محضر مبارک حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
مقام معظم رهبری
با سلام و تحیت وافر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت حجت بن‌الحسن المهدی (عج)، دستگیری شرور تروریست عبدالمالک ریگی - عنصر خبیث و با سابقه شرق کشور - را که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شده است؛ خدمت حضرتعالی تبریک و تهنیت گفته دعای خیر شما را استدعا داریم.
امیدواریم با عنایت ویژه خداوند سبحان و انفاس قدسیه ائمه معصومین(علیهم الاف تحیه و الثناء) و رهنمودهای حکیمانه حضرتعالی در راه حفظ اقتدار جمهوری اسلامی و تامین امنیت مردم مومن و صبور کشورمان بیش از پیش ادای وظیفه نماییم.
حیدر مصلحی

 


نوشته شده در سه شنبه 88/12/4ساعت 7:51 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

ریگی

اینکه جنابتکار هر که باشد ، هرکجا باشد ، و در پناه هر قدرتی به سر برد ، روزی به دام خواهد افتاد ، باوری عمیق و عمومی در میان ملت های جهان است. مصداق این باور" عبدالمالک ریگی " یکی از سرآمدهای جنایتکاران و دهشت افکنان است که سرانجام با پنجه قدرت مند فرزندان غیور ملت ، سربازان پرافتخار ملت و حافظان امنیت کشور شکار شد.

اطلاعات تکمیلی که درباره این بازداشت در روزهای آینده انتشار می یابد ، وشرح جزییات آن ، دست همیشه بالای فرزندان سربلند امام زمان (عج) و قدرت بالای اطلاعاتی و عملیاتی آنها را در حالی که سرکرده تروریستها از تمامی امکانات و پوشش های سرویس های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه و حتی فرامنطقه ای برخوردار بود ، نشان خواهد داد.
عبدالمالک ریگی و چند تروریستی که او را در تشکیلاتی موسوم به جندالله همراهی می کردند ، عامل شهادت دهها نفر ازبهترین فرزندان این ملت ، رنج دیدگان و سختی کشیدگان برای رفاه ، سعادت و سربلندی ملت ایران و از جمله هموطنان ساکن شرق کشور و بخصوص برادران و خواهران اهل سنت هستند . تروریست بازداشت شده ، اگر چه خود را اهل یکی از طایفه های بلوچ به نام ریگی و سنی مذهب معرفی می کرد ، اما همانطور که رهبران مذهبی و اجتماعی اهل سنت منطقه بارها و بارها تاکید کردند ، " حرکات او نه سیاسی ، و نه مذهبی ، بلکه از روی شرارت بود و سرویس های امنیتی فرامنطقه ای و دسته های سلفی با اندیشه های تخریب گرانه ، با شناسایی و آموزش و پشتیبانی او ، از این تروریست برای تنظیم ! روابط خود با دولت ایران ، و تفرقه اندازی میان امت اسلامی استفاده می کردند ."
ریگی فعالیت های تروریستی خود را از هفتم دی سال 1384 با گروگانگیری تعدادی سرباز مرزبان شروع کرد و دراین فاصله طی چندین عملیات تروریستی دهها نفر اعم از سربازان و پاسداران و نیز مردم عادی منطقه را به شهادت رساند که درمیان آنها عده قابل توجهی نیز اهل سنت بودند. از جمله جنایات تروریست ریگی ، ماجرای معروف به "تاسوکی " بود که در 25 اسفند 1384 رخ داد و طی آن 21 نفر به شهادت رسیدند . شهدا همگی سرنشینان خودروهایی بودند که از منطقه عبور می کردند. از دیگر جنایات ریگی ، واقعه "دارزین " در 23 اردیبهشت 1385 بود . در این واقعه تروریستی در کیلومتر 35 محور «بم ـ کرمان» در دوراهی «دارزین»، اشرار مسلح 12 تن از هموطنانمان را به شهادت رساندند . از دیگر اقدامات تروریستی ریگی گروگانگیری در سراوان بود. نیمه شب 24 خرداد 87، گروهی از اشرار و عوامل گروهک تروریستی جندالله در کمین غافلگیرانه ای، 16 نفر از کارکنان ناجا را در اطراف سراوان، گروگان گرفته و آنان را به کشور پاکستان انتقال دادند. تروریست ها بعدا همه ی این اسرا را به شهادت رساندند. از اقدامات تروریستی اخیر ریگی ، یکی دیگر بمب گذاری در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهر زاهدان است. این بمب گذاری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت و طی آن 21 تن شهید و 182 تن مجروح شدند .ریگی فعالیت های تروریستی دیگری نیز داشت که از آن جمله به شهادت رساندن سردار شوشتری و شماری دیگراز فرماندهان ارشد منطقه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال 1388 بود که ریگی هر بار در تماس هایش با بلندگوهای تبلیغاتی خود بخصوص دو شبکه تلویزیونی " العربیه " در مقام نماینده سلفی ترین اندیشه های منطقه ای و " صدای آمریکا " ارگان حامی اصلی فرامنطقه ای تشکیلات تروریستی ریگی مسئولیت آنها را برعهده گرفته بود.
حامیان ریگی فقط قدرتهای فرامنطقه ای نبودند . فرقه های سلفی مانند وهابیون نیز با این هدف که احساسات شیعیان را جریحه دار کنند ، از او و اقدامات جنایتکارانه اش حمایت می کردند که یکی از آنها ، ارایه سرویس های تبلیغاتی گسترده از جمله روی شبکه های تلویزیونی خود بود . هشیاری طبقات مختلف جامعه از اهل تشیع و تسنن و ْآگاهی رسانی و افشاگری به عمل آمده توسط روحانیون ، این توطئه گروههای سلفی را خنثی کرد. در این دوره و در مجموع آنچه مقامات ایرانی بارها بر آن تاکید کردند و در راستای آن عمل نمودند ، جلوگیری از ایجاد شکاف و اختلاف میان قومیت های مختلف در ایران در پی اقدامات تروریست ریگی است.


نوشته شده در سه شنبه 88/12/4ساعت 7:50 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

نگاه به زندگی پر از ننگ و نکبت عبدالمالک ریگی ، شخصیت جنایتکار او را بیشتر افشا می کند. درباره تاریخ تولد او گفته شده است که وی احتمالا متولد سال 1358 است . او در خانواده ای بدنیا آمد که بر خلاف خودش ! بسیار با شرف و مومن بودند . پدرش بعنوان سرایدار یک شرکت ساختمانی در زاهدان کارمی کرد و با همان حقوق اندک خرج خانواده پرجمعیتش را می داد. او ( پدرش ) دارای دو زن و 8 فرزند بود که 3 پسر و 5 دختر را سرپرستی می کرد .
عبدالمالک فرزند چهارم خانواده بود و پدرش علاقه زیادی به پیشرفت و تحصیل او داشت چون دو برادر دیگرش از تحصیل بازمانده بودند و اکنون پدر امیدوار بود که او حداقل برای خودش کسی بشود ..... . بهرحال دوران ابتدایی و راهنمایی را در یکی از مدارس زاهدان واقع در خیابان خیام گذراند و در همانجا بود که با یکی دو نفر از دوستان که اتفاقا از طایفه خودش بودند آشنا شد و مقدمات لازم برای فرار از درس و مدرسه فراهم گردید.البته یکی دو مورد سرقت کوچک از مثلا" بقالی محل و شکستن شیشه ماشین یکی از مسئولین مدرسه و غیره باعث شد که او با کسب کمترین معدل از مدرسه اخراج بشود و رویاهای پدر را نقش بر آب کند . در ایامی که ترک تحصیل کرد با همان دوستان مدرسه ای که اکنون آنها هم ترک تحصیل کرده اند به خرید و فروش سی دی و پاسور و اجناسی از این قبیل روی آوردند و از طریق مرز میرجاوه اقدام به خرید این اجناس و فروش آن در چهارراه رسولی زاهدان نمودند .
پس از اینکه عبدالمالک به سن نوجوانی رسید و اندک درآمد پدر و حتی درآمد حاصل از فروش سی دی کفاف خرجی او را نداد ، اقدام به خرید و فروش مشروبات الکلی به مقدار عمده نمود و اتفاقا" درآمد خوبی نصیبش شد و به همین خاطر در اینکار فعالیتش را بیشتر کرد تا اینکه توسط نیروی انتظامی شناسایی شد و تحت تعقیب قرار گرفت اما بصورت پنهان کارش را ادامه می داد. در یکی از روزهای زمستان 1376 یکی از شرکای عبدالمالک بنام ناصر ریگی نقشه سرقت از انبارهای پارچه موجود در چهارراه رسولی زاهدان را مطرح و با دوستانش در میان گذاشت که مورد موافقت آنها نیز واقع شد و در اولین سرقت ! توسط مامورین آگاهی زاهدان دستگیر و برای بازجویی در اختیار این اداره قرار گرفت که آن زمان مسئولیت بازجویی از آنها به عهده شهید سرهنگ حمید کاوه گذاشته شد و همینجا بود که کینه شهید کاوه به دل این عده نقش بست و بعدها در حالی که سرهنگ کاوه بازنشسته شده بود او را گروگان گرفته و به شهادت رساندند .گروه 4 نفری عبدالمالک در حالی که دیگر سابقه دار شده بودند راهی شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان شدند و در آنجا و در یک مدرسه دینی ! مشغول فراگیری علوم مذهبی ! شدند که از بد ماجرا این مدرسه محل ترویج وهابیت و پایگاه اصلی طالبان و القاعده بود و عبدالمالک در یک گروه به اصطلاح جماعت تبلیغی عازم روستاها و شهرهای مرزی شد و به تبلیغ !! مشغول شدند.
در همان ایام یکی از اشرار معروف منطقه ایرانشهر بنام مولا بخش درخشان به او ماموریت ویژه ای داد و او مامور شد که در میان دانشجویان بلوچ که در دانشگاههای پاکستان تحصیل می کردند نفوذ کند و از آنها که تحصیل کرده و با سواد هستند برای مبارزه ایدئولوژیک با حکومت ایران استفاده کند که خوشبختانه در مدت 7 ماه فعالیتش در میان این دانشجویان نتوانست حتی یک نفر از آنان را اغفال کند .
این عده پس از اینکه تیرشان به سنگ خورد ، تصمیم گرفتند که اقدام به آدم ربایی و اخاذی از آنها نمایند و چند نفر از سرمایه داران زاهدان را پس از اینکه گروگان گرفتند و به پاکستان منتقل کردند ، تحویل ملا کمال صلاح زهی از اشرار معروف دادند و در قبال این کار مبلغی بعنوان پاداش گرفتند. با گذشت چند ماه از شروع این اقدامات ، تصمیم گرفته شد تا گروگان ها در اختیار خودشان باشد تا بلکه پول بیشتری را کسب کنند و بازهم اینکار را ادامه دادند.
دیگر این گروه چهار نفره حسابی پولدار شدند و از لحاظ تجهیزات و اسلحه و خودرو خودشان را تقویت کردند و چند نفری را هم بر تعدادشان افزودند و مقرر بر این شد که در زمان خطر و مواجهه با مامورین اقدام به مقاومت مسلحانه نمایند و در میان گروههای شرور ساکن پاکستان انگشت نما شدند و بیشتر این گروهها خواهان همکاری و فعالیت با آنها بودند.
با ادامه این جنایات و چشیدن مزه آدمکشی توسط ریگی و چند نفر همراه او ، از آنجایی که در زمان تحصیل در مدرسه دینی پاکستان توسط اساتیدی با نگرش طالبانیسمی آموزش دیده بود و نفرت از تشیع در او شعله ور شده بود ، تصمیم به کشتار شیعیان می گیرد و برای همین، اقدام به مسدود نمودن جاده زابل به زاهدان در منطقه تاسوکی می کند و تعداد زیادی از مردم بیگناه و محبان اهلبیت را در جلوی چشم همسر و فرزندان بشهادت می رساند که با توزیع فیلم آن کشتار در سطح شهر ماهیت کثیف خود را بیش از پیش نمایان ساخت . قرار گروه این بود که پس از فاجعه تاسوکی در دیگر شهرهای استان نیز اقدام به کشتار شیعیان بکند که با یک اتفاق ساده برنامه کاری آنها تغییر اساسی کرد.
و اما چرا اینگونه شد : در روزی که جندالله اقدام به کشتار شیعیان در تاسوکی نمود ، بصورت کاملا" اتفاقی تعداد زیادی از مسئولین منجمله استاندار و فرماندار در همان مسیر بودند که خودروی حامل استاندار برای رسیدن به جلسه ای در زاهدان با سرعت و درست چند دقیقه قبل از بستن جاده از آنجا عبور می کند و فرماندار که در میان مردم بود شناسایی نشد . بعد از اینکه این فاجعه انجام شد و روز بعد روزنامه ها و خبرگزاریهای ما اقدام به انتشار این خبر با عنوان حمله به کاروان مسئولان در تاسوکی نمودند، تازه عبدالمالک متوجه شد که عجب کلاهی به سرش رفته و طعمه های به این خوبی از چنگش گریخته اند. او در یک چرخش 180 درجه ای اعلام کرد که ما از قبل مطلع بودیم که مسئولان قصد گذر از این مسیر را دارند و باقی اکاذیب . و درست در همان ایام سایت "روز آنلاین " توسط خانم م . ک یک مصاحبه تلفنی با عبدالمالک انجام داد و در سایت درج نمود و همینجا بود که عبدالمالک احساس کرد که به آرزویش رسیده است . آرزوی او معروف و مشهور شدن و مصاحبه با خبرنگاران مختلف بود که او احساس می کرد به آن دست یافته است . بدنبال این سایت ، شبکه هایی بخصوص " العربیه" و "صدای آمریکا " نیز بارها و بارها به سراغ ریگی رفتند و به تبلیغ او و اندیشه های تفرقه افکنانه و تروریستی اش پرداختند. روز بروز بر تعداد مصاحبه ها اضافه می شد و او لذت بیشتری می برد . اما هدفش معلوم بود: کشتار شیعیان با اولویت سیستانیها و مثلا طرفداری از بلوچها !!!!
تا اینکه تعدادی از گروههای اپوزوسیون خارج نشین که دنبال عروسکی برای گرداندن می گشتند به عبدالمالک روی آوردند و او را کاملا از لحاظ فکری شستشو دادند و راههایی را که احتمال موفقیت در آن بود ، به او نشان دادند . بهترین حربه برای گول زدن مردم ایران و جهان این بود که مبارزه او را برای آزادی و برقراری دموکراسی در ایران ! جلوه بدهند . اولین اقدام تغییر نام جندالله بود چرا که پسوند اسم الله برای غیر مسلمانان چندان خوشایند نبود و آنان را به یاد گروههایی مثل القاعده و طالبان می انداخت. به همین خاطر اسم گروه را به جنبش مقاومت ملی ایران تغییر دادند. و به خیال خام خود مبارزه را از بلوچستان به کل ایران گسترش دادند تا شاید محبوبیتی در میان مخالفین ایرانی پیدا کنند .
این تغییر نام نمایانگر تغییر حامیان و خط دهندگان اصلی به گروه ریگی بود. پس از این تغییر نام بود که صدا و عکس ریگی به بسامد برخی شبکه های تلویزیونی سلطنت طلب تبدیل شد . جالب اینکه یکی از مجریان این شبکه ها – علیرضا نوری زاده - در مصاحبه های مکرر خود با ریگی او را «دکتر ریگی» نامید! یکی از مجاری تبلیغاتی ریگی رادیو صدای بلوچ است که از استکهلم سوئد پخش می شود. گروه ریگی علاوه بر آن بارها از شبکه العربیه– همین شبکه بود که فیلم دردناک سربریدن یک سرباز اسیر ایرانی توسط تروریست های ریگی را به نمایش گذاشت - که مالک اصلی آن قشری در هیات خانوادگی حاکم بر یکی از کشورهای جنوبی خلیج فارس است ، به عنوان بلندگوی تبلیغاتی خود استفاده کرده است. این شبکه همچنین در اقدامی بحث بر انگیز تصاویر کشته شدن مرزبانان به گروگان گرفته شده ایرانی را پخش کرد. العربیه پیش از آن اقدام مشابهی را نیز در مورد گروگان های غربی اسیر القاعده انجام داده بود.
ریگی در طول فعالیتهای تروریستی خود بارها و بارها همچنین باصدای آمریکا به پیش قدمی این شبکه مصاحبه داشت . این مصاحبه به علاوه صحبت های ریگی با شبکه های خبری و تلویزیونی و رادیویی دیگر و نیز تبلیغ او و اعمال جنایتکارانه اش ، نقض کنوانسیون های بین المللی – از جمله منشور یونسکو - در عدم نشر و تبلیغ فعالیت های تروریستی و دهشت افکنانه است . ارایه سرویس تبلیغاتی علاوه بر خدمات اطلاعاتی و پشتیبانی به گروهک تروریستی ریگی از سوی آمریکا و انگلیس که اسناد آن بارها و بارها منتشر شده است و در موقعیت مناسب بیشتر از گذشته نیز افشا خواهد شد ، نقض آشکار توافق نامه الجزیره از سوی آمریکا و به علاوه حمایت علنی واشنگتن و لندن از تروریسم دانسته می شود که ایران قبلا از جمله شورای امنیت سازمان ملل را از آنها آگاه ساخته است .
"
جندالله" در طول فعالیت تروریستی اش همواره مدعی شده بود که اقداماتش با دستور رهبران بنیادگرای مذهبی صورت می گیرد. نوع فعالیت این گروه نشان از امکانات پشتیبانی گسترده ای می دهد که تاکنون در میان خوانین بلوچ دیده نشده است. آنان از شبکه اینترنت و همچنین از رسانه های گروهی تلویزیونی و رادیویی عمدتأ وابسته به سلطنت طلبان، در انعکاس خبر عملیات و طرح دیدگاهایش استفاده می کردند . در بسیاری از عملیات مسلحانه این گروه، شیوه های کار طرفداران القاعده و الزرقاوی در عراق، به شکل گسترده ای تقلید می شد.


نوشته شده در سه شنبه 88/12/4ساعت 7:23 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

l[gs

جلسه علنی روز سه شنبه مجلس متاثر از انتشار خبر دستگیری "عبدالمالک ریگی" سرکرده گروهک تروریستی ریگی بود به گونه ای که آغاز و پایان جلسه علنی با تقدیر و تشکر از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به‌خاطر این موفقیت همراه بود.

 

مسرت نمایندگان بخاطر این خبر به گونه ای بود که آنان حتی پیش از طرح پیشنهادهای خود در جریان رسیدگی به طرح‌ها و نیز پیش از بیان تذکراتشان، دستگیری این شرور را به ملت ایران تبریک می‌گفتند و از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به‌خاطر این کار تشکر می‌کردند.

هنگامی که "حمیدرضا پشنگ" نماینده خاش در قالب تذکر آیین نامه‌ای اعلام کرد که از این پس ایران برای هیچ شروری امن نخواهد بود و دستگیری ریگی را به خانواده‌های داغ‌دیده از جنایت های این تروریست تبریک گفت، نمایندگان یک‌صدا فریاد احسنت سر دادند.

 


نوشته شده در سه شنبه 88/12/4ساعت 7:17 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

 آیت ا.. خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کردند: ما بارها گفته ایم مبانی و اعتقادات دینی ما سلاح های اتمی را به عنوان سمبل نابودی حرث و نسل، ممنوع و حرام می داند و به همین علت ما هیچ اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم و به دنیال آن نمی رویم.

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای روز جمعه در مراسم ویژه الحاق "ناوشکن جماران" به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حرف های روزهای اخیر رییس جمهوری و دیگر مقامات آمریکایی را نشانه عصبانیت و نا امیدی از ملت ایران خواندند و افزودند:حرفهای کهنه و مهمل درباره ساخت سلاح اتمی در ایران، نشان می دهد دشمنان ملت حتی در زمینه تبلیغاتی نیز در نهایت ناتوانی ، به تکرار افتاده اند.
فرمانده کل قوا تاکید کردند:جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این گونه مهملات، احساساتی نخواهد شد چرا که ما بارها گفته ایم مبانی و اعتقادات دینی ما این گونه سلاحها را به عنوان سمبل نابودی حرث و نسل ، ممنوع و حرام می داند و به همین علت ماهیچ اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم و دنبال آن نمی رویم
.
"ناوشکن جماران"، نخستین ناوشکن طراحی شده و ساخته شده بدست متخصصان افتخار آفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نخبگان و دانشمندان توانمند ایرانی، در مراسم ویژه ای ، با فرمان حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا، رسماً به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد
.
با الحاق ناوشکن جماران به ناوگان دریایی، جمهوری اسلامی ایران به جمع معدود کشورهای جهان پیوست که از قابلیت طراحی ، ساخت و تجهیز رزمناوها و ناوشکنهای پیچیده و مجهز برخوردارند
.
در این مراسم فرمانده کل قوا در بازدید از بخشهای مختلف ناوشکن جماران ، از نزدیک با ویژگیهای این دستاورد عظیم ملی آشنا شدند
.
ناوشکن جماران از جمله رزمناوهای با ماموریت سه منظوره است که در عرصه های ضد هوایی – ضد سطحی و ضد زیرسطحی از تجهیزات کاملاً پیشرفت برخوردار است
.
علاوه بر متخصصان و دانش آموختگان مراکز آموزشی نیروی دریایی، نخبگان و دانشمندان دهها دانشگاه و مرکز علمی ، تحقیقاتی و صنعتی و متخصصان بخش خصوصی نیز در طراحی و تولید ناوشکن جماران همکاری داشته اند
.
ناوشکن جماران که در کلاس خود ، در شمار ناوهای پیشرفته محسوب می شود، و از قابلیت حمل و سوختگیری بالگرد نیز برخوردار است : بخشی از سامانه های اصلی این ناوشکن تنها در انحصار چند کشور است اما متخصصان ایرانی موفق شدند این انحصار بین المللی را بشکنند و کشور را به دانش طراحی و ساخت این سامانه های مهم مجهز کنند
.
ناوشکن جماران، حاصل تلاش بی وقفه و سنگین علمی ، تحقیقاتی و تخصصی است و بیش از یک میلیون و چهار صد هزار انواع قطعه – دستگاه و سامانه های پیچیده داخلی در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است
.
حضرت آیت ا... خامنه ای در این بازدید با قدردانی از نیروهای جوان و پر نشاط نیروی دریایی تاکید کردند: کلید اقتدار و پیشرفت کشور ، سپردن کارها به جوانان مومن و دلهای پر امید و انگیزه های پرشور آنان است
.
در طول بازدید، فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی توضیحات لازم را بیان می کردند
.
حضرت آیت ا... خامنه ای سپس در جمع فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از دست اندرکارانِ طراحی و ساخت ناوشکن جماران، امروز را روزی شیرین ، مبارک و نوید بخش خواندند و افزودند این دستاورد مهم که نتیجه امید ، اعتماد و توکل به پروردگار است ، نسل جوان ما را مصمم تر از پیش خواهد کرد و این عزم و امید و اراده ، حتی از تولید ناوشکن نیز ، مهم تر و شیرین تر است
.
ایشان ، شناخت توانایی ها و استعدادهای خودی ، قدرشناسی علمی از این نعمت بزرگ و شجاعت ورود به کارهای عظیم را " اساس و مبنای پیشرفت و اقتدار کشور" دانستند وخاطر نشان کردند برخی خواستها در ابتدا، بلند پروازانه به نظر می رسد اما همتهای بزرگ در پرتو ایمان و اعتماد، هر کار به ظاهر ناشدنی را ممکن می سازد و بهمین علت یقیناً کارهای آینده در عرصه ساخت رزمناوها ، بمراتب عظیم تر و با ارزش تر خواهد بود
.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، با یادآوری صدها سال قدمت ایران در صنعت دریانوردی ، تسلط حکمرانان فاسد و خودکامه در طول قرنهای اخیر را باعث ضعف ایران در این عرصه برشمردند و تاکید کردند اسلام و جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد توانایی ، حیثیت و آبروی ایران و ایرانی در جهان از بین برود و بازگشت روح عزت و هویت به ملت و کشور در سی سال اخیر، مدیون همین نگاه و تفکر است
.
حضرت آیت ا... خامنه ای برچیده شدن سفره چپاول منافع و منابع ایران را علت اصلی خشم مستکبران عالم برشمردند و افزودند قبل از انقلاب ،زورگویان جهانی ، ایران را سفره ای بی صاحب می دانستند و هر چه می خواستند آن را چپاول می کردند اما ملت بیدار شده ایران ، اکنون بساط این غارت و چپاول را برچیده است و سلطه گران جهانی نیز این ملت را به جرم استقامت و استقلال طلبی مورد خشم و توطئه قرار داده اند
.
ایشان ایستادگی ملت ایران را ، آزمایشی تاریخی و درسی بزرگ برای نسلهای آینده خواندند و افزودند ناکامی زورگویان جهانی در مقابل استقامت و پایداری ملت ایران ، ثابت کرده است که اگر ملتی با احساس هویت ، تکیه بر قدرت ذاتی خود و اتکاء بر ایمان الهی به صحنه بیاید هیچ قدرتی نمی تواند بر عزم و اراده او غلبه کند
.
رهبر انقلاب اسلامی ، با اشاره به خشم و درماندگی دشمنان ملت ایران پس از حماسه عظیم مردم در 22 بهمن ، افزودند: در آن روز بیاد ماندنی ، دهها میلیون "دل مومن و حنجره پر استقامت ، یکصدا نفرت از استکبار را فریاد زدند و بر ایمان و عزت اسلامی پافشاری کردند و این حقیقت زیبا و ماندگار ، سلطه گران بخصوص آمریکا را درمانده و مایوس و خشمگین کرده است
.
ایشان ، حرف های روزهای اخیر رییس جمهوری و دیگر مقامات آمریکایی را نشانه عصبانیت و نا امیدی از ملت ایران خواندند و افزودند حرفهای کهنه و مهمل درباره ساخت سلاح اتمی در ایران ، نشان می دهد دشمنان ملت حتی در زمینه تبلیغاتی نیز در نهایت ناتوانی ، به تکرار افتاده اند
.
فرمانده کل قوا تاکید کردند:جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این گونه مهملات، احساساتی نخواهد شد چرا که ما بارها گفته ایم مبانی و اعتقادات دینی ما این گونه سلاحها را به عنوان سمبل نابودی حرث و نسل ، ممنوع و حرام می داند و به همین علت ماهیچ اعتقادی به سلاح و بمب اتم نداریم و دنبال آن نمی رویم
.
حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به ادعای دروغ امریکایی ها و برخی دیگر از کشورهای غربی در باره اقدامات ایران برضد همسایگانش افزودند، همسایگان ما نیز می دانند که این ادعاها دروغ است و امریکا و رژیم صهیونیستی با این اختلاف افکنی ها ، تلاش می کنند نگاه امت اسلامی را از دشمنان اصلی جهان اسلام یعنی امریکا و اسرائیل منحرف کنند
.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال خلیج فارس افزودند: کشورهای منطقه، برادران و همسایگان ما هستند و ما معتقدیم مجموعه خلیج فارس می تواند با سیاست خردمندانه جمعی ، به سود همه ملتها و کشورهای منطقه اداره شود
.
ایشان ، بیگانگان را ، مخدوش کننده امنیت منطقه دانستند و افزودند: اختلاف انگیزی و حیله ورزی ، سیاست مستمر بیگانگان است اما ما امیدواریم که مانند بسیاری از مواقع که توطئه ها و حیله های تفرقه افکنانه آنها ناکام مانده ، بعد از این هم با هوشیاری همه کشورها ، این طرحها خنثی شود
.
حضرت آیت ا... خامنه ای، جمهوری اسلامی را کشوری متکی بر دلهای مردم خواندند و افزودند: بر اساس قوانین تخلف ناپذیز طبیعت ، هنگامی که صدایی واحد و مقتدرانه از حنجره یک ملت ، بیان می شود این امواج در تاریخ و هستی ماندگار خواهد شد
.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان ، استحکام و اتقان در کارها را مورد تاکید قرار دادند و با اشاره به نشاط و تحرکی که کارهای بزرگ مانند ساخت ناوشکن جماران ، در ذهنها و دلها ایجاد می کند افزود : تلاش کنید این حرکت علمی – صنعتی از شتاب نیفتد و پی در پی منشاء کار و ابتکار و پیشرفت شود
.
رهبر انقلاب اسلامی، تکیه بر نیروی انسانی پر انگیزه و متعهد را جبران کننده بسیاری از کمبودها خواندند و با اشاره به تجربیات سی ساله مدیریت کشور افزودند: باید برخی ضعفها و نقایص را با کشف منابع بالقوه انسانی و عینی ترمیم و جبران کرد
.
فرمانده کل قوا با تبیین ضروریات و اولویتهای نیروی دریایی افزودند، با تلاش مستمر و" عزم و اراده و جدیت" ، نیروی دریایی را به مرتبه ای در شان ملت بزرگ ایران برسانید و مطمئن باشید که این کار با ایمان و توکل به خدا ، امکان پذیر است
.
در ابتدای این مراسم ، هنگام ورود فرمانده کل قوا به محوطه کارخانجات نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس ، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان در مقابل یادمان شهدای نیروی دریایی، علو درجات شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی را مسالت کردند
.
حضرت آیت ا... خامنه ای سپس از یگانها و نیروهای فنی – تخصصی مستقر در میدان سان دیدند
.
در این مراسم ویژه ،همچنین سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش ضمن خیر مقدم به فرمانده کل قوا، گفت: کارکنان نیروی دریایی ارتش با تاسی به افتخار آفرینی های ملت بزرگ ایران ، و با بهره گیری از توان علمی و تحقیقاتی خود ، زنجیره تولید رزم ناوهای موشک انداز را آغاز کرده است
.
ناخدا مهندس علی غلامزاده مسوول پروژه موج ، هم در گزارشی از روند طراحی ساخت ناوشکن جماران گفت: دانش طراحی و ساخت انواع ناوشکن در کشور نهادینه شده است و اکنون آمادگی داریم ساخت ناوهای پیشرفته با کلاس بالاتر را در دستور کار قرار دهیم
.
دریا دار دوم رستگاری فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش هم اعلام کرد کارکنان خدوم این مجتمع علاوه بر مشارکت در ساخت ناوشکن جماران در حال تعمیر و آماده سازی چند شناور سطحی و زیر سطحی هستند که این اقدامات در زمره دانشهای پیشرفته نظامی قرار دارد
.
دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش هم گفت / این نیرو با درک ضرورت خودکفایی در عرصه های تجهیزات دریایی ، آب های نیلگون خلیج فارس را به عرصه ای برای تجلی " ما می توانیم " تبدیل کرده است.


نوشته شده در شنبه 88/12/1ساعت 7:40 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak