سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

مهره های سوخته ،جایگاهی در نظام ندارند
جمعی از نمایندگان مجلس و دیگر فعالین سیاسی کشور با بی نتیجه خواندن تلاش های خاتمی به منظور بازگشت دوباره به صحنه سیاسی، تاکید کردند که خاتمی دیگر هیچ جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی نخواهد داشت.
در این رابطه حجت الاسلام سیدناصر موسوی عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با اشاره به شروط خاتمی برای بازگشت به صحنه کشور گفت: خاتمی با وجود حمایت هایی که از فتنه گران داشته، در جایگاهی نیست که برای نظام خط و نشان بکشد. وی با تاکید مجدد بر اینکه خاتمی جایگاه خود را از دست داده است اظهار داشت: خاتمی امروز تنها یک مهره سوخته است و هیچ جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی ندارد.
علی اصغر زارعی عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان هم درخصوص سخنان اخیر خاتمی در جمع نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس گفت: جریان فتنه 88 یک برنامه از پیش برنامه ریزی شده بود که از حدود یک سال قبل از انتخابات، مطابق استراتژی های خارجی سامان یافته بود.
زارعی با بیان اینکه خاتمی از محوری ترین شخصیت هایی بود که در فتنه 88 در پشت صحنه قرار داشت، تصریح کرد: خاتمی نقش ارتباط داخل و خارج و پشتیبانی فکری از جریان فتنه را عهده دار بود.
وی ادامه داد: کسانی که در کف خیابان ها آشوب های خیابانی را ایجاد کردند در واقع آتش هیجانات را به بهانه انتخابات 88 به وجود آوردند و از اتاق فکری که خاتمی نیز در آن نقش فعالی داشت دستور می گرفتند؛ در نتیجه خاتمی مرتکب خیانت هایی شد که در تاریخ کشورمان کمتر کسی این اشتباهات را مرتکب شده بود.
نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر اینکه دیدار برخی از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با خاتمی به شدت زیر سوال و پرسش است، اضافه کرد: چگونه می توان کسی را که با طرح شعارهایی نظیر تقلب در انتخابات و دروغ بزرگ به کشور و نظام جفا کرده مورد تفقد قرار داد؟
وی تاکید کرد: خاتمی دچار مرگ سیاسی شده که هیچ گونه تنفس مصنوعی نمی تواند وی و یارانش را نجات دهد لذا در این میان آنچه مهم است بصیرت جریان اصولگرایی و افشای شگردهایی است که مجدداً در اتاق فکرهای داخل و خارج برنامه ریزی می شود.
لاله افتخاری سخنگوی فراکسیون زنان مجلس هم درخصوص شروط خاتمی گفت: در حالی که خاتمی از گذشته خود پشیمان نشده و آن را جبران نیز نکرده، این گونه نیست که وی فرصتی برای بازگشت داشته باشد و نظام نیز آغوشش را برای او باز کرده باشد و مردم هم از گذشته وی بگذرند.
افتخاری با بیان اینکه این ها نمی تواند مانع از اجرای قانون در مورد خاتمی شود، گفت: اقدامات خاتمی و خسارات و فشارهایی که بر پیکره نظام و مردم وارد شد و شادی که خاتمی و هم پیمانانش در دل دشمنان ایجاد کردند را نمی توان نادیده گرفت و اجازه داد که به راحتی به نظام برگردد.
وی ادامه داد: باید با کسانی که فتنه بودن آنها محرز شده، کاملاً مطابق قانون برخورد شود و آنها باید خودشان را برای برخوردی قانونی آماده کنند.
نماینده مردم تهران در خانه ملت تصریح کرد: این نظام است که باید برای خاتمی پس از بازگشت تعیین تکلیف کند نه اینکه آنها پس از ناامید شدن از نقشه هایی که به نتیجه نرسیده و به خاطر عجزی که پیدا کردند منتی بر سر نظام بگذارند و به دامان نظام برگردند.
وی در ادامه تاکید کرد: نظام نیازی به خاتمی ندارد و وی دچار توهم و تخیل شده است و فکر می کند بازگشت او به نظام می تواند تاثیری بگذارد و به این دلیل شرط گذاشته است اما او باید به جای شرط گذاری برای آزادی زندانیان به فکر اصلاح خودش باشد.
حمیدرضا ترقی معاون امور بین الملل حزب موتلفه هم در همین ارتباط گفت: ماموریت خاتمی برای برگرداندن اصلاحات به صحنه سیاسی، محکوم به شکست است.


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:25 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه با حدادعادل، ولایتی و عسگراولادی جلسه مشترک داشته و آخرین وضعیت جریان اصولگرایان را بررسی کرده است.
سید شهاب الدین صدر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دیروز طی نشست خبری از جلسه مشترک محمود احمدی نژاد با غلامعلی حدادعادل، حبیب الله عسگراولادی و علی اکبر ولایتی در روز پنجشنبه گذشته خبر داد و گفت: این جلسه در قالب وحدت اصولگرایان بین رئیس جمهور و کمیته سه نفره مأمور به وحدت اصولگرایان انجام شده است.
وی ضمن استقبال از عملکرد رئیس جمهور در وحدت جریان اصولگرایی گفت که آقای احمدی نژاد در این راستا با بزرگان اصولگرا جلسه می گذارد.
همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد کشورهای غربی جهت مذاکره و تعامل با ایران گفت: آن ها برای این که حسن نیت خود را نشان دهند باید تمام تحریم ها را یکباره لغو کنند و از این طریق حسن نیت خود را نشان دهند.
صدر با بیان این که هر مقداری که دشمنان فشار بیاورند این فشارها باعث نمی شود مردم از راهی که انتخاب کرده اند، پشیمان شوند، گفت: همه باید در راستای اتحاد و یکپارچگی ملت و پرهیز از ایجاد تنش حرکت کنیم و مسئولان کشور که افرادی دلسوز و متدین هستند بایستی در راس مسایلی که به آن فکر می کنند مساله اتحاد و یکپارچگی ملت و پرهیز از ایجاد تنش باشد.


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:24 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

ملاقات خاتمی با چند تن از اعضای اقلیت مجلس و سخنان وی در این ملاقات، باعث اختلافات جدی میان طیف های گوناگون ضدانقلاب شده است. این در حالی است طراحان این ملاقات در نظر داشتند میان اصولگرایان اختلاف افکنی کنند.
مرور تحلیل های گوناگون در حلقه مخالفان نظام و جریان های فعال در فتنه سبز نشان می دهد اظهارات خاتمی که نوعی دنده عقب گرفتن و حاکی از مرگ جنبش سبز ارزیابی شده، باعث بگو مگوهای جدی در جریان های مذکور شده است. به عنوان مثال نوشته یکی از اعضای حزب مشارکت در دفاع از تحرک تازه خاتمی با اعتراض های تند روبرو گردید. علی اصغر شفیعیان در دفاع از خاتمی، حامیان موسوی را «رادیکال های سبز» توصیف کرده و نوشت: انتظار اعلام مواضع و مرزبندی علنی و لحظه به لحظه از امثال آقای خاتمی در برابر آقایان موسوی و کروبی با رادیکال های سبز انتظار زیادی و اشتباهی است. آقای خاتمی مانند همه اصلاح طلبان قطعاً به روند انتخابات پارسال اعتراض داشت اما اگر به تقلب موثر در نتیجه انتخابات اعتقاد داشت حداقل یکبار به آن اشاره می کرد... آقای خاتمی اعتقاد داشت که با خیابانی شدن اعتراضات مخالف است ]!؟[ اما برخی گوششان بدهکار نبود و آن شد که نباید می شد.
نویسنده که به مدت 2 سال در باکو اقامت داشته و مشغول تجارت بوده، بانیان آشوب های خیابانی سال گذشته را «متوهمان خشونت گرا» توصیف کرده و سعی کرده دامن اصلاح طلبان را از این آشوب ها مبرا کند.
به دنبال انتشار این تحلیل در سایت ضد انقلابی بالاترین، برخی عناصر ضدانقلاب فعال در فتنه سبز واکنش های خواندنی نشان دادند و از جمله نوشتند: «در اشتباه محض هستید! رادیکال های سبز؟ منظورتون همون هایی هستند که در یک سال گذشته برای من و شما باتوم خوردند و زندان رفتند و کشته شدند؟ این خیانت نیست؟... مصداق بارز حزب باد شمایید. وقتی تعادل سیاسی و موضع مشخصی ندارید و باری به هر جهت هستید، بهتر است فعالیت نکنید. جنبش سبز مربوط به اصلاح طلبان نبود. اصلاح طلبان بخشی از جنبش سبز هستند که متاسفانه بیشترین تاثیر منفی بر جنبش را همین اصلاح طلبان داشتند، چه با اعلام مواضع انفعالی از طرف خاتمی و چه با آدرس غلط دادن به مسیر اعتراضات و چه با ضعف چهره هایی چون ابطحی و سعید شریعتی و ناامید کردن بسیاری که فکر می کردند اینها مبارز هستند... رادیکال سبز؟ هر کی هر کیه دیگه! هر روز واسه خودتون یک کلمه بسازین و دربیارین. ببین جنبش رو چیکارش کردن که 60 تا چیز سبز از توش زده بیرون. نمی خواید جمع کنید این بساط رو؟... آقای خاتمی مدت هاست جنبش سبز نمی خواد. او مدت هاست که میگه باید برگشت به اصلاحات مصداق بارز حزب باد همینه... - نه عزیز! رادیکال های سبز کتک نخوردند، فقط توی تلویزیون های 24 ساعته فحش دادند. کتک خورده ما بودیم که طبق تقسیم بندی شما سبزاللهی محسوب می شویم... مشکل آدم هایی که شبیه این تحلیل ها را می نویسند اینه که می خواهند نقطه ای بایستند که اصلاً وجود نداره و مفهومش مشخص نیست و تازه فکر می کنند روی نقطه اعتدال ایستادند!».
از طرف دیگر کاظم علمداری از عناصر اپوزیسیون مقیم کالیفرنیا در گفت وگو با رادیو فردا درباره تحرک اخیر اظهار داشت: شروط سه گانه ای که خاتمی برای شرکت در انتخابات مطرح کرد، عملی نیست و می تواند یک تاکتیک باشد نه استراتژی. اگر جنبش سبز می توانست با توجه به زمینه موجود، از تضاد دو جناح در درون اصولگرایان استفاده کند، به نظرم بهترین حرکتی بود که ثمربخش بود برای پیشبرد جنبش... اما واکنش کیهان در برابر این (به نظر من) گفته های تاکتیکی- حالا آقای خاتمی ممکن است بگوید نه استراتژی است- نشان دهنده این است که نباید امید کاذب در مخالفان ایجاد کرد. در برابر سه شرط معقول خاتمی، کیهان تهمت های بسیار سنگین جنایت و خیانت به ایشان زد. بنابراین نباید امید کاذب ایجاد کرد. برای شرکت در انتخابات نیروهای اصلاح طلب و جنبش سبز هنوز استراتژی خودش را پیدا نکرده و این استراتژی باید این جور باشد که به همه تفهیم شود مشکل اساسی از قانون اساسی است. اگر این استراتژی پیدا نشود، ایجاد شکاف بیشتر بین دو جناحی که درون حکومت اختلاف دارند و ایجاد یک بدیل قدرت در درون نیروهای اپوزیسیون و اصلاح طلب ممکن نخواهد شد.
حرکت اخیر فتنه گران در پیش فرستادن خاتمی برای اختلاف افکنی در جبهه اصولگرایان و نتیجه عملی آن در تشدید اختلاف میان فتنه گران سرخورده، یادآور حکایت توپخانه میرزا آغاسی است که به جای شلیک، منفجر شد و او که سعی می کرد خود را نبازد به شاه گفت قربان این توپ که از جبهه خودمان این طور تلفات گرفت، ببینید با جبهه مقابل چه می کند!


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:23 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک عضو حزب اعتماد ملی گفت محاکمه هرچه سریع تر سران جریان سبز خروج مجموعه اصلاحات را از برزخ سیاسی رقم خواهد زد.
رئوفی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به این که تحت هر شرایطی محاکمه موسوی و کروبی به صلاح است، افزود: تشکیل دادگاه جهت محاکمه سران اصلاحات یا منجر به ارائه فعالیت های اصلاح طلبان در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد و یا امکان هرگونه فعالیت سیاسی را از آنها خواهد گرفت که در هر دو حالت تکلیف این جریان مشخص می شود و جریان اصلاحات از برزخ سیاسی خارج خواهد شد.
یادآور می شود حزب اعتماد ملی از چند ماه پیش از انتخابات خرداد 89 به خاطر محاصره شدن کروبی از سوی عناصر تندرویی نظیر سروش، عبدی، سحرخیز، کرباسچی و افراطیون ادوار تحکیم، به حالت نیمه تعطیل درآمد و شماری از اعضای حزب کنار کشیدند. اعضای معتدل تر اعتماد ملی با برپایی آشوب پس از انتخابات هم مخالف بودند اما به حاشیه افتادند.
اخیرا رحمت الله بیگدلی دیگر عضو حزب اعتماد ملی هم هشدار داده که باید مراقب برخی عوامل نفوذی در جبهه اصلاحات و هتک حرمت نسبت به مقدسات بود چرا که باعث بدبینی مراجع و متدینان نسبت به اصلاح طلبان می شود.
بدبینی نسبت به برخی گردانندگان آشوب سال گذشته نظیر موسوی و کروبی و خاتمی در میان طیف هایی از اصلاح طلبان در کنار نگرانی از همکاسه حساب شدن با این عناصر تندرو باعث شده که این طیف ها در برخی ملاقات های گاه بگاه با موسوی و کروبی و حتی خاتمی حاضر نشوند. به عنوان مثال شماری از اعضای اقلیت مجلس از حضور در ملاقات اخیر با خاتمی امتناع کردند. این طیف که در میان اصلاح طلبان در اقلیت قرار دارند معتقدند اگر فکری به حال برزخی که تندروها درست کرده اند نکنند در دوزخ بعدی خشم مردم و نظام خواهند سوخت.


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:23 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

سیاست آمریکا در خاورمیانه با هر حرکتی بیشتر پیچ می خورد و در سوی دیگر، این ایران انقلابی است که قد می کشد و قدرتمندتر می شود.
نشریه انگلیسی اکونومیست ضمن انتشار این تحلیل به ارزیابی موقعیت رو به نزول قدرت آمریکا در منطقه پرداخت. اکونومیست نوشت: خاورمیانه منابع عظیم انرژی مورد نیاز جهان را در اختیار دارد و به همان اندازه بزرگ ترین دردسر سیاسی را هم دارد. جای تعجب ندارد که آمریکا در دهه اخیر بیش از پیش روی این منطقه متمرکز شد اما این تمرکز به خاطر بحران اقتصادی از یک سو و ظهور قدرت های نوین از سوی دیگر به هدر رفته است. در دهه پیش وقتی آمریکا به عراق به خاطر حمله به کویت حمله کرد، بدون هیچ چالشی در منطقه حاکم شد اما از 10 سال پیش اوضاع شکل دیگری پیدا کرد و ضربه ها و واکنش های منفی آغاز شد. به جای اینکه حمله به افغانستان و عراق در سال های 2001 و 2003 نفوذ آمریکا را بیشتر کند، دود آن در چشم کاخ سفید رفت. موفقیت اولیه در این جنگ ها برای آمریکا اعتبار به بار نیاورد و از سوی دیگر ایران انقلابی بود که قد کشید و قدرتمندتر شد.
نشریه انگلیسی اضافه می کند: سیاست آمریکا در خاورمیانه با هر حرکت بیشتر پیچ می خورد. اسرائیل که در ده سال گذشته بیش از 27 میلیارد دلار کمک نظامی از ایالات متحده دریافت کرده، به رغم تعهدها، مدام پیمان شکنی کرده و به کار غیرقانونی شهرک سازی یهودیان ادامه می دهد. دیگر متحد خاورمیانه ای و دریافت کننده کمک های مالی یعنی مصر، پدر آمریکا را درآورده تا یک مثلاً اصلاح سیاسی و درست در منطقه خاورمیانه انجام دهد. در عراق، آمریکا این همه هزینه مالی و جانی داد تا 9 ماه دولت نداشته باشد و دست آخر دولتی تشکیل شود که به جای انعطاف به آمریکا، علاقمند به ایران باشد. ایران هم که به رغم این همه حرف و تهدید و تحریم های آمریکا و متحدان، هنوز به سمت توسعه فناوری اتمی پیش می رود. حتی محبوبیت باراک اوباما در کشورهای عربی و مسلمان که پس از انتخابش بالا رفته بود هم پایین آمده است. وقتی از اعراب بپرسید کدام رهبر سیاسی را می پسندند، آن را انتخاب می کنند که علیه آمریکا و متحد نزدیکش یعنی اسرائیل قد علم کرده باشد.
نویسنده اکونومیست معتقد است: کشورهایی نظیر عربستان که زمانی واسطه و دست نفوذ آمریکا در منطقه بود، ضعیف و بی خود شده اند. عربستان نفت و ثروت زیادی دارد ولی شاهزاده های راس قدرت در آن پیر و فرتوت شده اند و برای کسب قدرت با هم می جنگند. زمانی آن ها می توانستند کشورهای عربی را پشت آمریکا به خط کنند اما الان حتی مصر نمی تواند دو جناح شکاف خورده حماس و فتح در تشکیلات خودگردان فلسطینی را دور هم گرد آورد تا با هم حداقل گفت وگو کنند. مبارک و آل سعود در میان کشورهای عربی دیگر نفوذ ندارند و در میان مردم کشورهای عربی، این «نافرمانی و مقاومت» است که طرفدار دارد. اسکات کارپنتر، از مقامات دولت جرج دبلیوبوش که الان در انستیتو مطالعات خاور نزدیک در واشنگتن کار می کند، می گوید: «هر قدر که متحدان ما ضعیف شوند، به همان اندازه هم ما ضعیف می شویم.»
اکونومیست با بیان اینکه «اشتباه های استراتژیکی و تاکتیکی آمریکا در این نزول قدرت موثر بوده است» می افزاید: ناکارآمدی در پیدا کردن سلاح های کشتار جمعی صدام پس از حمله به عراق و شکنجه در گوانتانامو و ابوغریب باعث شد قدرت اخلاقی آمریکا خدشه دار شود. ایران و متحدانش چون سوریه، حماس و حزب الله لبنان به دلیل این که فکر می کنند دست های آمریکا روی آتش افغانستان و عراق سوخته، می توانند بلوف های آمریکا را رو کنند چون می دانند تهدیدهای آمریکا برای حمله نظامی دیگر خریدار ندارد و عملی نمی شود. الان نشان می دهیم که چطور ممکن است به این نتیجه برسند. بیش از حدود 6 هزار خسارت جانی برای آمریکا در عراق و افغانستان و خرج بالا و صرف هزینه ای بالغ بر 1/1 تریلیون دلار باعث شده دیگر توانایی حرف زدن از جنگی دیگر، واقعیت نداشته باشد. هزینه نگهداری یک سرباز در منطقه سالانه حدود 500 هزار دلار است .
اکونومیست در عین حال تاکید می کند: برخی ناظران در واشنگتن می گویند هنوز مانده تا آمریکا طعم شکست را در خاورمیانه تجربه کند. پیچ خوردن سیاست های آمریکا باعث شده تا برخی بگویند تیم اوباما در خاورمیانه حتی بدتر از تیم جرج بوش عمل می کند. با وجود برخی پیشرفت ها در دولت اوباما، سختی های موجود جلوی موفقیت آینده را می گیرد. گری سیک که در زمان فورد و جیمی کارتر، در شورای امنیت ملی کاخ سفید بوده پیش بینی کرده که نفوذ در خاورمیانه با کاهش روبرو خواهد بود. اما حتی اگر نفوذ آمریکا ادامه داشته باشد، آیا ارزشش را دارد؟ آمریکا شاید روزی به این فکر کند که چرا این قدر خود را به دردسر انداخته و در مقابل قرار است چه چیزی که ارزشش را داشته باشد، دریافت کند؟


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:22 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

سالهاست مشخص شده که ایرانیان در چالش هسته ای قدم به عقب نخواهند گذاشت و غنی سازی را حفظ خواهند کرد.
روزنامه کریستین ساینس مانیتور با تاکید بر این مطلب و اشاره به عدم دعوت از آمریکا و متحدان غربی اش برای همراهی با دیپلمات های خارجی در بازدید از تاسیسات اتمی ایران نوشت: ایران به منظور تشدید اختلافات بین المللی و در نتیجه کم اثرتر کردن تحریم ها بر سر برنامه هسته ای مناقشه برانگیز خود، از چین و روسیه- دو قدرت از شش قدرت بزرگ درگیر در مذاکرات هسته ای که در افزایش فشارها بر ایران از همه بی میل ترند- دعوت کرده است که در اواسط ژانویه از تاسیسات هسته ای بازدید کنند. اما 4 کشور گروه 1+5 که بیشترین انتقادها را به ایران داشته اند جزو مدعوین قرار ندارند. ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان مدعی هستند که ایران در قالب برنامه صلح آمیز تولید نیروی هسته ای در حال ساخت سلاح های اتمی است.
شهرام چوبین، متخصص هسته ای بنیاد کارنگی در ژنو می گوید: «ایران همیشه در پی آن بوده است که در اجماع طرف مقابل شکاف ایجاد کند، و فکر می کنم که هدف از این دیدار برای ایرانیان منحرف کردن فشار برای تحریم است. چینی ها و روس ها به دنبال بهانه ای هستند که از برداشتن قدم بعدی سر باز زنند یا همین روال کنونی را دنبال کنند و بازی ایران هم بر سر همین مسئله شکل گرفته است.»
کریستین ساینس مانیتور به نقل از این کارشناس بنیاد کارنگی اضافه کرد: «اکنون سالهاست که مشخص است ایرانی ها قدم به عقب نخواهند گذاشت. آنها غنی سازی را حفظ خواهند کرد. حالا سؤال این است که چه سطحی از غنی سازی، و اینکه ما به چه سطحی از بازرسی رضایت داریم و اینکه دقیقا مطمئن باشیم که ایران به آستانه تولید سلاح هسته ای بیش از این نزدیک نخواهد شد.»


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:22 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

فائزه هاشمی به تأسی از زهرا رهنورد به ملاقات خانواده دو تن از بازداشت شدگان فتنه سال گذشته رفت. همسر حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران نیز در این ملاقات همراه فائزه هاشمی بود. خبر ملاقات با خانواده عرب سرخی را سایت کلمه وابسته به موسوی منتشر کرده که حاکی از ادامه ارتباطات طیف افراطی و فتنه گر کارگزاران با فتنه گرانی چون موسوی است.
فائزه هاشمی در ملاقات با خانواده عرب سرخی تلاش کرد چهره ای مظلوم از عناصر فعال در فتنه و آشوب ترسیم کند. همدردی نامبرده با فتنه گران به ویژه از این نظر که وی خود جزو عناصر بازداشتی در آشوب در حین هتاکی بود، جالب توجه است و نشان می دهد که اغماض نسبت به عناصری از این دست صرفا موجب بدفهمی و سوءتفاهم می شود. برادر فائزه هاشمی یکی دیگر از متهمان فتنه سال گذشته مدت یک سال است که از کشور خارج شده و با وجود احضار، حاضر به بازگشت نشده است. وی به واسطه حلقه جرس و برخی دوستان خود در دوبی همچنان با عناصر افراطی در داخل مرتبط است.
خاطرنشان می شود کاملیا انتخابی فرد خبرنگار ویژه و یار غار فائزه هاشمی در روزنامه «زن» که به سفارش این روزنامه مصاحبه هایی با فرح پهلوی بیوه شاه و بنی صدر و... داشت، چند سال پیش فاش کرد به همراه محمد عطریانفر عضو مرکزیت کارگزاران به ویلای شخصی جورج سوروس (سرمایه گذار صهیونیست کودتاهای مخملی) در آمریکا رفته و مذاکراتی با وی داشته اند.


نوشته شده در دوشنبه 89/10/20ساعت 10:21 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

سخنان مدیر مسئول کیهان در سیمای جمهوری اسلامی، گروهک های ضدانقلاب را آشفته و عصبانی کرده است.
در حالی که قریب یک هفته از اظهارات حسین شریعتمداری در برنامه «دیروز، امروز، فردا» می گذرد صدها پایگاه اینترنتی و رادیو و تلویزیونی وابسته به ضدانقلاب همچنان به این اظهارات مستند، واکنش های از سر خشم نشان می دهند.
در یکی از صدها واکنش مذکور، شماری از وابستگان گروهک ها در فیس بوک متعرض آن بخش از سخنان مدیرمسئول کیهان شده اند که گردانندگان فتنه پس از حماسه انقلابی 9 دی را «سرلشکر بی لشکر» توصیف کرده بود. این عده با فرض اینکه دروغ و خالی بندی در فضای مجازی کنتور نمی اندازد مدعی شده اند 7750 نفر با ورود به این سایت، از سران فتنه حمایت می کنند.
این در حالی است که پس از دروغ های متواتر گروهک ها در فضای مجازی درباره خودنمایی در 22 بهمن 88، 11 اردیبهشت 89، 22 خرداد 89، و روز قدس و 13 آبان و 16 آذر و عاشورای 89، برخی از همین سایت ها با تمسخر و استهزا نوشتند که «دوستان ما پای اینترنت می نشینند و در حالی که پیتزا و یا کباب و ریحان و چیپس و پفک سفارش داده اند و یا در حالی که در یکی از شهرهای اروپایی مشغول خوشگذرانی اند،فضا را داغ می کنند، جنبش راه می اندازند، تظاهرات ترتیب می دهند اما وقتی که روز موعود سپری می شود، افسردگی اش برای دوستان ساده دل ما می ماند.»
ظاهرا این حضرات خیال برشان داشته که با نشستن پای کامپیوتر و کلیک کردن مکرر نظرسنجی های خود ساخته و خودباور کرده، می توان جنبش و لشکر راه انداخت.
البته این هم شیوه جالبی برای تخلیه شکست ها و عقده های روانی است. کلیک کلیک! بنگ بنگ! بیچاره دون کیشوت هایی که در این توهم سر خود را به دیوار ملت نستوه ایران کوبیدند و سرشکسته بازگشتند.
یادآور می شود سال ها پیش در حالی که افراطیون مدعی اصلاحات هنوز به حال و روز عبرت آموز امروز نیفتاده بودند بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس ششم اذعان کرد جبهه ما پر از ژنرال است اما چیزی که کم داریم سرباز است!


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/15ساعت 11:17 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت مقرر شد کار سخت افزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی به عهده دولت باشد و فعالیت در حوزه نرم افزاری را بسیج انجام دهد اما اکنون هر دو کار را بسیج انجام می دهد.
به گزارش روابط عمومی بسیج، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سومین جلسه هماهنگی راهیان نور دانش آموزی مقطع دوم دبیرستان، با انتقاد از برخی کم کاری های دستگاه های کشوری، گفت: براساس تفاهم نامه تنظیم شده میان بسیج و دولت، مقرر شد کار سخت افزاری برعهده دولت باشد و فعالیت در حوزه نرم افزاری را بسیج انجام دهد اما اکنون در پاره ای موارد هر دو کار را بسیج انجام می دهد، لذا انتظار داریم در این خصوص تجدیدنظری صورت گیرد.
فضلی با بیان اینکه راهیان نور توجه ویژه وزیر راه را می طلبد، تصریح کرد: برای اعزام کاروان های دانش آموزی که در طول سال های پس از انقلاب بی بدیل است، نیازمند توجه ویژه وزارت راه و ترابری و همکارانشان در راه آهن هستیم تا بتوانیم تمامی اعزام ها را بوسیله خطوط ریلی به مناطق پادمانی دفاع مقدس صورت دهیم.
وی با اشاره به اهمیت این طرح، ضمن خواستار شدن همراهی مجموعه مدیران آموزش و پرورش به صورت نوبه ای با این کاروان ها، تصریح کرد: وقتی مدیران آموزش و پرورش با این کاروان ها همراه شوند می توانند کاروان ها را بهتر مدیریت و کنترل کنند که این باعث می شود دانش آموزان با سلامت بیشتری در طرح مشارکت کنند.


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/15ساعت 11:17 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

سخنان اخیر خاتمی درباره شرط گذاری برای حضور در انتخابات مجلس، هر چند که اسباب طعن و طنز و انتقاد را در میان محافل ضد انقلاب مهیا کرده اما از سوی ارگان حلقه لندن به طور مرتب توجیه و تأیید می شود.
جرس اخیراً نوشته بود «با مطرح شدن پیش شرط های خاتمی، شاهد سرازیر شدن سیل انتقادات آن هم در قالب طنز بودیم. اما نباید سبکسرانه به این اظهارات خندید و تمسخر کرد. انگار لازم است به بعضی ها یادآوری کنیم که زمین بازی ما میدان انتخابات و حضوری مشابه روزهای بعد از انتخابات سال گذشته است». این سایت حامی آشوبگران در فتنه سال گذشته دیروز هم به روند توجیه و تأویل سخنان خاتمی پرداخت و نوشت: کشتی بان را سیاستی دگر آمد]!؟[ خاتمی در جمع نمایندگان اقلیت، به تعیین کف خواسته های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس پرداخت. مهمترین بخش این سخنان نه محتوا که جایگاهی است که خاتمی برای خود انتخاب کرده است، ردایی که در سال های ریاست جمهوری حاضر به پوشیدن و پذیرفتن ملزومات آن نبود. او حاضر به تلبس ردای رهبری جریان اصلاحات که بسیاری از اعضای آن از زندان سر درآورده اند، شده است. وجه دیگر زمان بیان این سخنان یعنی حدود یک سال پس از بیانیه شماره 17 موسوی ]سالگرد حرمت شکنی عاشورا و حماسه 9 دی[ است. موسوی در آن بیانیه به راهکارهایی برای خروج از بن بست دست زد اما حاکمیت به برخورد شدت بخشید و عملاً جنبش به افول و خاموشی گرایید. سخنان خاتمی آن هم یک سال پس از افول جنبش سبز، بیشتر به شاخ و شانه کشیدن یک بازنده زیر تیغ برنده می ماند. او سعی در بازکردن راه دیگری دارد که لاجرم پیش نیاز آن، خواندن نماز میت بر جسد جنبش سبز است]![
جرس ادامه می دهد: طرح کف خواسته ها از سوی خاتمی اگرچه حداقلی است اما طرح آن به عنوان حداقلی که امید برآورده شدن آن در شرایط عادی نیز از سوی جمهوری اسلامی وجود نداشته، بیشتر شبیه یک پز اخلاقی از سوی این جریان است. این آخرین حلقه از اصلاح طلبان، راه خود را به سوی کشمکشی دوجانبه با حاکمیت از یک سو و یاران پیشین خود از دیگر سو باز می کنند، که اگرچه اخلاقی نیست اما می تواند عملگرایانه و شاید راهگشا باشد.
ارگان مهاجرانی- کدیور در مطلب دیگری با امضای مستعار(!) به ستایش از خاتمی پرداخته و می نویسد: هر آدم معتبری بخواهد از انتخابات بگوید، هنوز سخنش را نشنیده، فریاد می زنند کدام انتخابات؟ کدام صندوق؟ کدام برگه؟ حتی اگر این آدم معتبر محمد خاتمی مورد اعتماد باشد. اما هنر مردان بزرگ ]![ تنها کارهای بزرگ نیست، گاهی هنر آنها شنیدن همین سخنان تلخ و تند است. کسانی که سخنان خاتمی را برنمی تابند، لختی تأمل کنند و اندکی بیاندیشند. آنگاه خواهند دید چگونه دشمنان انتخابات و رقبای قانون شکن و قانون گریز به هراس افتاده اند. منادی گفت وگوی تمدن ها سالهاست که آبرو و وجودش را بر سر این راه گذاشته است. برماست که وجودش را پاس بداریم و با خاتمی آبروداری کنیم.
دعوت ارگان حلقه لندن به خواندن نماز میت بر جنبش سبز (فاز آشوب خیابانی) و بازگشت به سیاست فریبکارانه اصلاح طلبی و تظاهر به قانون گرایی در حالی است که حلقه جرس یکی از رکوردداران دعوت به ساختارشکنی، قانون ناپذیری و کشاندن کشور به کام آشوب بود. جرسی ها و سردسته آنها مهاجرانی حتی برای براندازی علنی پیشنهاد اجرای سناریوی مضحک درازگوش تروا در 22 بهمن 88 را داشتند که اسباب یک افتضاح تاریخی بزرگ شد.
با این حال و براساس برآورد ستاد مشترک 3 سرویس جاسوسی ام آی6 انگلستان، سیا و موساد، فتنه سبز و عناصری نظیر موسوی و کروبی مرده حساب می شوند و طبق دستورالعمل جدیدی که خاتمی فقط مجری آن است، افراطیون مدعی اصلاح طلبی موظف شده اند به شعار اصلاح طلبی، حاکمیت رأی مردم و دموکراسی، و پایبندی به قانون اساسی برگردند شاید که اولاً جبهه از هم پاشیده نفاق جدید سر و سامان گیرد و ثانیاً بتواند رخنه ای به حاکمیت باز کند.
حلقه لندن یکی از پل های ارتباطی فتنه گران داخلی با سرویس های جاسوسی غرب و اتاق فکرهای تصمیم ساز در آمریکا و انگلیس به شمار می آید.
سناریوی جدید البته چند اشکال کاملاً کوچک در خود نهفته دارد که اولین آن شخصیت بی ثبات و ضعیف خاتمی و دومین آن رو شدن دست وی و حامیان خاصش در جبهه اصلاحات برای مردم و نظام جمهوری اسلامی است. در همین زمینه سایت دویچه وله با اشاره به تحلیل محافل ضدانقلاب از سخنان خاتمی و شخصیت وی، از قول یکی از این عناصر ضدانقلاب نوشت: آقای خاتمی هنوز رأی پارسال ما را پس نگرفته است. او از پایبندی به قانون اساسی سخن می گوید. مطابق همین قانون اساسی تأیید یا رد صلاحیت نامزدها با شورای نگهبان است. همچنین مطابق قانون اساسی، تفسیر این قانون با شورای نگهبان است. آقای خاتمی چگونه می خواهد این نقیضین را جمع کند؟ اصلاح طلبان و آقای خاتمی ابتدا باید آنچه را در این یک سال و اندی رخ داده تحلیل کنند و توضیح دهند که چرا تحرکات شان به نتیجه نرسید.
دویچه وله همچنین از قول یکی دیگر از همین عناصر اپوزیسیون نوشت: خط قرمز خاتمی معلوم نیست کجاست. همچنان که در برگزاری انتخابات مجلس هفتم دیدیم. ما می خواهیم خود را از سلطنت طلبان و مجاهدین خلق جدا کنیم. به قول ابراهیم نبوی «مشکل ما با آنان که خواهان انقلاب ]آشوب[ هستند این نیست که چرا می خواهند انقلاب کنند بلکه این است که چرا نمی توانند و نمی کنند». واقع بین باشیم. سخنان خاتمی دلگرم کننده است اما احتمال اینکه شرط های خاتمی تأمین شود نزدیک به صفر است و زمینه تحقق ندارد. اما هر کس در سیاست وظیفه ای دارد و امید که خاتمی از تجربه دوران ریاستش ماندن روی خط قرمز را آموخته باشد.
یادآور می شود پیشنهاد حلقه لندن برای پذیرفتن مرکز فتنه سبز و خواندن نماز میت بر آن، تداعی اظهارات 9-8 سال پیش سعید حجاریان بود که گفته بود «اصلاحات مرد، زنده باد اصلاحات»! اما آن مرده دیگر هرگز سرپا نشد که نشد. حالا هم اگر با شعار «فتنه سبز مرد، زنده باد فتنه سبز»، مرده زنده می شود بسم الله! یا روزی صد بار بگویند خاتمی مرد! زنده باد خاتمی...


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/15ساعت 11:16 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak