سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

در برابر بیداری اسلامی منطقه قدرت خود را از دست داده است
علی لاریجانی تأکید کرد که ملت های منطقه متوجه شده اند که نظام امنیتی آمریکا قدرت خود را از دست داده و نمی تواند با بیداری مردم مقابله کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی که در برنامه «از تهران» شبکه العالم حضور یافته بود، با بیان اینکه ملت ایران از انقلاب مصر و سرنگونی رژیم دیکتاتوری حاکم این کشور خرسند هستند، تصریح کرد: ملت های منطقه حقایق را درک می کنند و دیگر فریب دموکراسی های جایگزین را که زیر چتر آمریکا و اسرائیل هستند، نمی خورند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه انقلابیون مصر هنوز در مرحله اول انقلاب هستند که رژیم حسنی مبارک را سرنگون کرد و مرحله دوم، تغییر کامل رژیم است، اظهار داشت: آمریکایی ها به دنبال رهبران جایگزین هستند تا به مردم مصر تحمیل کنند اما جوانان انقلابی مصر این واقعیت را درک کرده اند.
وی گفت: انقلابیون مصر باید به دنبال ایجاد نظامی راهبردی براساس دموکراسی واقعی باشند که ملت مصر در آن تصمیم گیرنده باشند نه اسرائیل و آمریکا.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف انتظار ملت های منطقه و جهان اسلام و عرب، رژیم مبارک نه تنها کمکی به مردم مظلوم غزه نکرد بلکه در جنگ 22 روزه کنار رژیم صهیونیستی ایستاد.
وی به مواضع متغیر و تردیدهای مقامات آمریکایی در 20 روز مرحله اول انقلاب مصر که به سرنگونی رژیم مبارک منجر شد، اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها یک بار به طرف مردم مصر رفتند و سپس به طرف مبارک تغییر موضع دادند اما در نهایت تسلیم مقاومت مردم شدند.
لاریجانی گفت: تحلیلم این است که دیدگاه آمریکا در حوادث مربوط به عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه علیه لبنان و جنگ غزه و مانور کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه قبلی آمریکا درباره خاورمیانه جدید، سطحی و ساده انگارانه بود.
وی با تأکید به اینکه با شکلات سیاسی نمی توان مسائل منطقه را که بسیار عمیق است حل کرد، گفت: ممکن است محافظه کاران دولت آمریکا و عوامل آنان در منطقه فکر کنند می توانند انقلاب مصر را سست نمایند، ولی بعید می دانم که چنین حادثه ای رخ دهد.
لاریجانی تصریح کرد: مسلمانان و ملت های منطقه بعد از حوادث اخیر از جمله انقلاب مصر و خیزش مردم تونس متوجه شده اند که نظام امنیتی آمریکا قدرت خود را از دست داده و نمی تواند با بیداری مردم مقابله کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظم جدید خاورمیانه در حال شکل گیری است که جوهر اصلی آن بیداری اسلامی می باشد، گفت: مسلمان ها می خواهند به هویت خود بازگردند و آمریکایی ها با پول، زور و فریبکاری نمی توانند شرایط جدیدی را به آنان تحمیل کنند.
وی دموکراسی آمریکایی را غیر واقعی و فریب دانست و افزود: دیدیم چگونه نیروهای امنیتی مصر با کمک آمریکایی ها به مردم در میدان التحریر با شتر و اسب حمله کردند و دیدیم که آقای اوباما صحبت می کرد از اینکه طرفدار آزادی و دموکراسی هستند اما دموکراسی اهدایی او شتری بود و ماهیت دموکراسی واقعی نداشت.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:9 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

«رژیم مصر دشمنی عمیقی با ایران داشت و به همین دلیل حسنی مبارک منفور بسیاری از ایرانی هاست. اکنون ایرانی ها با مبارک تسویه حساب می کنند و به دشمن قسم خورده خود ضربه می زنند».
مجله صهیونیستی- آلمانی اشپیگل با انتشار این تحلیل نوشت: پرچم های مصر و تونس در سالگرد پیروزی انقلاب ایران و در برف سنگینی که می بارید، به اهتزاز درآمد. دشمنی ایرانی ها با رژیم مبارک به قدمت انقلاب اسلامی است. در سال 1979 انور سادات رئیس جمهور سابق مصر، به شاه که تازه سقوط کرده بود، پیشنهاد پناهندگی داد. شاه پذیرفت اما مدتی بعد در اثر سرطان مرد. مصر نیز مراسم تدفین شاهانه ای برای وی تدارک دید. مقبره محمدرضا پهلوی در یکی از مساجد قاهره است و سلطنت طلب ها به آنجا تردد می کنند.
اشپیگل همچنین می نویسد: دلیل دیگر جدایی ایران از رژیم قاهره، پیمان صلح کمپ دیوید با اسرائیل در سال 1979 است که طی آن مصر، اسرائیل را به رسمیت شناخت. سادات که کمپ دیوید را امضا کرده بود در سال 1981 بر اثر سوء قصد اسلامگرایان افراطی کشته شد. جمهوری اسلامی به جای ابراز همبستگی، خیابانی را در تهران به نام خالد اسلامبولی قاتل انور سادات نامگذاری کرد و با ترسیم تصویر اسلامبولی، عمل وی را ستود.
مجله آمریکایی تایم در تحلیل مشابهی، سقوط مبارک را انگیزه مضاعف برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: امسال انگیزه های مردم ایران برای برپایی جشن سالگرد انقلاب، مضاعف شد چرا که با سقوط کلیدی ترین متحد آمریکا در جنگ سرد علیه ایران همراه بود. دقیقا در همان روز که خیابان های قاهره و اسکندریه صحنه جشن و پایکوبی مردم مصر بود، ایرانی ها در سراسر کشور به خیابان آمدند تا سی وسومین سالگرد انقلاب اسلامی را که تداعی مقاومت جدید بود جشن بگیرند. امسال مردم مصر یکی از کلیدی ترین متحدان آمریکا را به زیر کشیدند.
تایم افزود: انقلابیونی که انقلاب اسلامی ایران را در سال 1979 خلق کردند، اکنون خود را در آغاز انقلاب جهانی مستضعفین در زیر پرچم اسلام می یابند. حال حکومت ایران با صدایی رسا این ادعا را مطرح خواهد کرد که قیام مردم مصر، اولین انقلاب اسلامی بعد از سال 1979 است و خیزش اخوان المسلمین ثمره آن است.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:8 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

اسناد آرشیو ملی انگلیس نشان می دهد گروهک های ضد انقلاب نقش مهمی در تحریک صدام برای آغاز جنگ علیه ملت ایران داشته اند.
سایت ضد انقلابی رادیو زمانه با اشاره به انتشار برخی از این اسناد محرمانه که مربوط به 3 دهه پیش است، نوشت: یک گزارش تفصیلی، نوشته کریس رندل (Chris Rundle) دیپلمات فارسی دان و رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا تاکید دارد که یکی از دلایل یورش بی محابای حکومت عراق به خاک ایران، «اطلاعات گمراه کننده ایرانیان تبعیدی از قبیل شاپور بختیار مبنی بر این بود که احتمالاً به دلیل وجود اغتشاش در ارتش و بی ثباتی رژیم به دلیل مخالفت مردم به ویژه در خوزستان، ایران قادر به جنگ نخواهد بود و پرچم نیروهای آزادی بخش برافراشته خواهد شد.» [!!] همین گزارش تاکید می کند که حکومت عراق تصور می کرد به دلیل انزوای بین المللی جمهوری اسلامی، حمله به ایران می تواند به سروری عراق در جهان عرب منجر شود.
سایت مذکور با اشاره به یکی دیگر از اسناد نوشت: در یکی از تحقیقات که به طور مشترک توسط دو نماینده بانفوذ مجلس عوام (دنیس والترز و پیتر تمپل موریس) و سه کارشناس مشهور خاورمیانه (هارولد بیلی، پاتریک سیل و عباس کلیدار) تهیه شده و نسخه های معدودی از آن در اول آگوست 1980/10مرداد 1359(کمتر از دو ماه قبل از آغاز جنگ ایران و عراق) در اختیار نخست وزیری، وزارت خارجه، وزارت دفاع و وزارت بازرگانی بریتانیا قرار گرفت، راهکار فراروی حکومت عراق در مواجهه با ایران این گونه توصیه و تبیین شده است «صدام حسین اگر نتواند ایران انقلابی را شکست دهد، دست کم باید تأثیرات آن را بر اکثریت مردم کشور خود که خطر مهلکی برای رژیم عراق است، خنثی کند. به نظر می رسد رژیم بعثی بغداد آشکارا درگیر تلاش هایی برای بی ثبات کردن رژیم اسلامی تهران است.»
رادیو زمانه همچنین نوشت: یکی از مشکلات ایران با انگلیس در پوشش مسئله جنگ، مواضع شبکه بی بی سی بود. ایران به دفعات بی بی سی را متهم کرده بود که اخبار جنگ را یک سویه و مغرضانه به نفع عراق منتشر می کند. برای نمونه، در گزارش لمپورت به پوشش خبری سقوط شهر خرمشهر و سرنگونی ده بالگرد ایرانی اشاره شده که ایرانی ها این خبر را غیرواقعی اعلام کردند. به دلیل مشکلاتی که بی بی سی در ایران داشت، گاهی خبرنگاران این شبکه گاه بی هماهنگی و با ویزای گردشگری برای پوشش اخبار به ایران سفر می کردند که به عنوان نمونه می توان به گزارشی درباره مارک تالی (Mark Tully) گزارشگر بی بی سی و همکارش بروس لودن اشاره کرد. این دو با دریافت روادید توریستی از سفارت ایران در دهلی و سفر از طریق ترکیه برای تهیه گزارش به تهران وارد شدند، ولی نهایتاً مسئولان ایرانی به آنان اجازه فعالیت خبری ندادند.
اسناد محرمانه انگلیس همچنین از قول ملک حسین شاه پیشین اردن حاکی است: صدام امیدوار بود ظرف 48 ساعت کار ایران را یکسره کند ولی در عمل این رویا تحقق نیافت.
یادآور می شود آرشیو ملی انگلیس، نقش لندن در تجهیز و حمایت از رژیم متجاوز صدام را مسکوت گذاشته و اسناد مربوط به آن را منتشر نکرده است.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:7 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

«تفسیر رهبر ایران از تحولات خاورمیانه منطقی است. مصر پس از این هر چه بیشتر، از اسرائیل دور خواهد شد و به حکومت مذهبی ایران نزدیک می شود.»
این تحلیل را روزنامه آلمانی دی سایت در ارزیابی قیام مردم مصر و تونس منتشر کرد. دی سایت نوشت: ایران نه تنها از تحولات کشورهای عربی نگران نیست بلکه رهبر مذهبی این کشور از بیداری اسلامی نام می برد و بدین ترتیب اتفاقات جدید خاورمیانه را با انقلاب اسلامی سال 1979 مقایسه می کند. اگر در این تحولات دقیق شویم، خواهیم دید تفسیر رهبر ایران از یک منطق معطوف به واقعیت برخوردار است. دولتی که پس از مبارک روی کار بیاید، قطعا مذهبی تر از دولت مبارک خواهد بود و این کار را برای ایران آسانتر می کند. احتمالا دولت های عربی که بعد از این انقلاب ها سر کار می آیند بیش از اسلاف خود سیاست ضداسرائیلی در پیش خواهند گرفت. این نکته نیز ریختن آب به آسیاب حکومت ضداسرائیلی ایران است. اصولا جمهوری اسلامی ایران با حکومت های دموکراتیک در منطقه مناسبات بهتری دارد تا با حکومت های خودکامه.
روزنامه آلمانی همچنین نوشت: از زمانی که در ترکیه حزب مذهبی عدالت و توسعه دولت را در دست دارد مناسبات بین دو کشور تقریبا هیچگاه به این خوبی نبوده است و از زمانی که در بغداد نیز نیروهای اسلام گرا به دولت راه یافته اند مناسبات با عراق خیره کننده است. تهران باید در منطقه بیشتر از خودکامگان در هراس باشد. در افشاگری های ویکی لیکس می شد خواند که پادشاه عربستان سعودی سر مار را متلاشی می خواهد. نخست وزیر ترکیه اردوغان چنین نظرهایی ندارد. بلکه کاملا برعکس، وی می کوشد مثلا در مسئله مهم هسته ای واشینگتن را دور بزند و با ایران گفت وگو کند. اردوغان به این ترتیب سیاست غرب را برای منزوی ساختن ایران می شکند.
دی سایت یادآور می شود: حکومت اسلامی ایران در جمع دولت های مذهبی احساس امنیت بیشتری می کند زیرا در تمام منطقه نظمی نوین شکل می گیرد که تاریخی است در حالی که ضعف ابرقدرت آمریکا همچنان ادامه دارد. روز از نو روزی از نو.
زود دویچه سایتونگ دیگر روزنامه آلمانی به وحشت سران رژیم سعودی از اتفاقات مصر خبر داده و نوشت: شاه و مقامات عربستان نگران خلاء قدرت در منطقه به نفع ایران هستند. آنها نگرانند که بدون مبارک، جلوگیری از گسترش نفوذ ایران شیعه در منطقه بسیار سخت تر می شود. از دید عربستان، مصر بدون مبارک از جبهه ضدایرانی خارج خواهد شد و این جبهه بیشتر به ضعف خواهد گرایید.
این روزنامه خاطرنشان می کند: کابوس انقلاب اسلامی ایران اکنون برای سران سعودی زنده شده است.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:7 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تهدید بزرگ تر از قیام مردم مصر و تونس را گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواند.
دانی ایالون در دیدار سران سازمان های صهیونیستی آمریکا گفت: این روزها نبود ثبات بسیار مهم است. توجه داشته باشیم که بزرگترین تهدید علیه ثبات و امنیت خاورمیانه و صلح جهان، نه تغییرات مصر و تونس، که حکومت توطئه گر و متعصب ایران است که با کمک همدستان خود و از جمله حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه های اسلام بنیادگرا می کوشد هدف های خویش را پیش برد. این بزرگترین خطر است.
ارگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ضمن انتشار اظهارات «ایالون» و در تحلیل آن نوشت: کارشناسان امور خاورمیانه در اسرائیل ابراز نگرانی می کنند که ایران بخواهد با بهره گیری از دوران گذار در مصر و از طریق تماس و پیشنهاد همکاری به احزاب و یا گروه هائی که در حال تشکیل هستند، جای پائی برای خود در مصر ایجاد کند.
جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک به حزب الله لبنان توانست در آن کشور رخنه یابد و از نفوذ بسیاری برخوردار گردد. همین سیاست در مورد عراق نیز عملی شد، و اکنون بیم آن می رود که در مصر به آزمون گذاشته شود.
این اظهارات در حالی است که ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ضمن مصاحبه با تلویزیون ای بی سی آمریکا نسبت به برگزاری انتخابات در مصر هشدار داد و گفت: انتخابات زود هنگام ممکن است موجب به قدرت رسیدن احزاب تندرو و اسلامگرا شود. اکنون احزاب سکولار توان سازماندهی ندارند. ولی اخوان المسلمین به عنوان قدیمی ترین و منظم ترین سازمان سیاسی این آمادگی را دارد به ویژه اینکه از شعارهای تند و انقلابی هم برخوردار است و می تواند مردم را جذب کند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که باراک ضمن تماس با آمریکا و شورای عالی نظامی مصر خواستار تعویق برگزاری انتخابات شده است.
به نوشته یدیعوت آحارونوت، باراک به آمریکاییها پیشنهاد داد به ارتش مصر اعتماد کنند چرا که هزاران افسر این ارتش یا در آمریکا دوره آموزشی گذرانده و یا این که از مشارکت آمریکا در مصر آگاه هستند.
این روزنامه صهیونیستی همچنین گزارش داد: دانی ایالون معاون وزیر خارجه اسرائیل معتقد است: نباید بگذاریم ایران از بی ثباتی های پدید آمده برای پیشبرد اهدافش استفاده کند. ما باید این فرصت ها را در منطقه بسوزانیم.
از سوی دیگر منوشه امیر گرداننده رادیو اسرائیل به رادیو فرانسه گفت: کنار زدن مبارک از سوی آمریکا اقدامی شتابزده و عجولانه بود و می تواند در مصر هرج و مرجی ایجاد کند که بی تردید باعث به قدرت رسیدن اسلامگرایانی چون اخوان المسلمین خواهد شد. آمریکا نسنجیده عمل کرد همچنان که در انقلاب اسلامی و مقابل شاه نسنجیده عمل کرد و باعث واژگونی حکومت پهلوی شد. اگر اخوان المسلمین روی کار بیایید، سرنوشتی جز سرنوشت ایران در انتظار مصر نخواهد بود.
وی اضافه کرد: اقدام آمریکا باعث بی اعتمادی سران کشورهای عربی می شود. آیت الله خمینی مرتباً در جنگ با صدام به امیرنشین ها هشدار می داد که مبادا با صدام دست اتحاد بدهید چون تنها می مانید. امروز هم آیت الله خامنه ای به همین امیرنشین ها می گویند که به دولت آمریکا اعتماد نکنید. شوربختانه می بینیم که آنها تا حدودی درست می گویند و این سیاست آمریکا را می بینیم که می آید کسی مانند پرزیدنت مبارک را تنها می گذارد. مسلماً سران دیگر کشورهای عرب می پرسند که اگر چنین است آیا آمریکا با ما نیز همین کار را خواهد کرد؟ دولت اسرائیل هم بسیار نگران است.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:6 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

«جنبش سبز به اغما فرو رفته و علایم حیاتی در آن دیده نمی شود».
این خبر، آخرین گزارش بالینی سایت صهیونیستی «بالاترین» از وضعیت فتنه سبز است. بالاترین به عنوان یکی از ماماهای فتنه سبز در گزارشی شبه پزشکی نوشت: جنبش سبز را به اتاق احیا برده اند. در روز 25 بهمن 89، جنبش سبز روی برانکارد توسط چند نفر به اتاق CPR آورده می شود. تیم احیا خود را برای برگرداندن حیات آماده می کند. بیمار به خاطر فشار زیادی که تحمل آن را نداشت به حالت اغما فرو رفته و به این وضعیت افتاده است.
در ادامه این گزارش بالینی- که البته هم واقعیت یعنی مرگ فتنه را گزارش نمی کند- آمده است: بیمار ظاهری کبود و بدون هرگونه علایم ظاهری حیات به اورژانس آورده شد. دهان بیمار توسط همراهان آن دوخته شده است. قلب بیمار هیچ گونه آثار حیات ندارد. تنفس کاملا سطحی و بطئی است[!؟]. هوشیاری بیمار در حداقل ترین عدد از معیارهای سنجش هوشیاری است. بیمار قبلا خیلی سر و زبان داشت اما بعضی ها می گفتند مهم این است که همه چیزش درست باشد نه فقط حرف زدن. کسی به این نکته توجه نکرد تا اینکه به اغما فرو رفت.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:6 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

چرا جمهوری اسلامی از جنبش مصر حمایت می کند؟ صدای آمریکا در گفت وگو با یکی از اصلاح طلبان مقیم کانادا به بررسی این سؤال پرداخت.
علیرضا نامورحقیقی در پاسخ گفت: جمهوری اسلامی گرایش های اسلامگرایانه را مورد حمایت قرار می دهد، حتی مدل ترکیه ای آن را. برای اینکه احساس می کند این روند اسلامگرایی به نفع ایران است.
وی گفت: علت این محاسبه ایران هم این است که در محاسبات منطقه ای، تغییر قدرت علیه سران وابسته به غرب به هر صورتی که انجام گیرد به نفع ایران است.
غیر از نامور حقیقی، علیرضا نوری زاده سلطنت طلب مزدور موساد نیز با صدای آمریکا گفت وگو کرد و با پررویی مثال زدنی از حسنی مبارک تمجید کرد! او مدعی شد: اگر تصمیم در دست خود مبارک بود، مطمئن باشید مدتها بود که از کار کنار کشیده بود، به جهت اینکه همانند شاه فقید خسته شده بود. به نظر من آقای مبارک گذشت بسیاری کرد که اختیاراتش را به معاون خود عمر سلیمان که دوست و دشمن در پاکدامنی و قدرت ابتکارش تردیدی ندارند[!!]، تفویض کرد.
یادآور می شود عمر سلیمان نوکر مستقیم سازمان جاسوسی موساد به شمار می رود و در سخت گیری نسبت به مبارزان مصری و فلسطینی با شدت تمام عمل کرده است.
کناره گیری اجباری مبارک از قدرت در حالی صورت گرفت که وی یک هفته پیش گفته بود بعد از 62 سال خدمت می خواهم کناره گیری کنم اما به خاطر وطن نمی توانم(!)


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:5 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

عاشورای سامرا

 امروز در سالروز شهادت مظلومانه مولایمان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، این ستون را به سروده ای از آقای اسماعیل مهدی پور درباره انفجار حرم مطهر آن حضرت(ع) به دست حرامیان اجیر شده اختصاص می دهیم؛
گلدسته هایش با نگاهم آشنا بود
آنگه که بر تن بود دست عسکریین
روزی که سر از تن برفت و دست ها ماند
گلدسته ها با خاک یکسان شد دوباره
در ظهر عاشورا اگر دستان عباس
در کربلای سامرا در قرن حاضر
از انفجار مرقد قدس دو خورشید
از انگلیس دون و آمریکای ملعون
هان ای جوان مردان قرآنی کجایید
اینجا مزار مادر و بابای مهدی است
تا کی سکوت مرگبار و سازش زشت
ای زادگان حضرت موسی بن جعفر(ع)
ای وارثان خون خورشید حسینی
هان ای مسلمانان بپا وقت قیام استگویی قنوتی سبز و ذکر ربنا بود
کی لشکر کفار را در شهر جا بود
گویی که عاشورای سرخ سامرا بود
این ظلم از بوش و بلر در عصر ما بود
از پیکر ماه بنی هاشم جدا بود
از سامرا سر رفت و دستانش به جا بود
آوای غم، رنگ عزا در ماسوا بود
در جای جای این وطن ماتم به پا بود
این بارگاه قدس آل مصطفی بود
این خانه بیتی از بیوتات خدا بود
این بزدلی ها در شریعت کی روا بود
ای حامیان دین و قرآن و پیامبر(ص)
ای رهروان راه و افکار خمینی
دشمن درون خانه خوابیدن حرام است


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:36 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رهبری گرانقدر با تدبیر و هوشمندی بار سنگین انقلاب را به دوش می کشند

رئیس جمهور تاکید کرد رهبری گرانقدر با هوشمندی و تدبیر بار سنگین انقلاب را به دوش می کشند.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت 22 بهمن در میدان آزادی، در خیل جمعیت مردم تهران سخنرانی می کرد، ضمن گرامیداشت دهه فجر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک سال و یک گام دیگر به اهداف خود نزدیک شده است، تصریح کرد: بدون تردید 22 بهمن 57 یک حادثه عظیم در سیر تاریخی بشر به سوی قله های کمال انسانی است.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مکاتب مادی آمدند با تحقیر کردن حقیقت انسان او را تا مرز سقوط و اضمحلال پیش ببرند؛ فقر، تبعیض، جنگ و چپاول را بر ملت ها تحمیل کردند اما در اوج یأس و در نقطه شکستن همه امید بشریت بر همه زمین و جامعه بشری، انقلاب اسلامی آمد، امام آمد، ملت بزرگوار ایران با یک لبیک تاریخی و تاریخساز به امام پیوست و با انقلاب عظیم خود بیداری انسانی و جهانی را پایه گذاری کرد و راه احیا و بازیابی کرامت و حقیقت انسانی را پیش روی ملت ایران و جامعه بشری قرار داد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن ابراز امیدواری از فرستادن موجودات زنده به فضا برای آزمایش در سال 90 توسط دانشمندان ایرانی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اولین انسان ایرانی قبل از سال 1400 با دستگاه پرتابگر و تجهیزات ایرانی در فضا قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به حضور ایران در زمره معدود کشورهای دارای فناوری نانو تکنولوژی تصریح کرد: تا قبل از این، ملت ایران را به پسته و فرش می شناختند و هر زمان که مسئولان کشور به سایر کشورها سفر می کردند، برای همتایان خود، پسته، هنر و فرش ایرانی هدیه می بردند اما امروز به نقطه ای رسیده ایم که در سفرها، علاوه بر پسته و هنر دستی ایرانی، یک دستگاه پیشرفته و بسیار مجهز از نانو تکنولوژی و پیشرفت های فناوری ایران را به عنوان سوغات ایران به مسئولان سایر کشورها هدیه می دهیم.
وی ادامه سخنان خود را به پیشرفت های دانشمندان ایران در عرصه های بیوتکنولوژی، ساخت داروهای جدید و روش های درمانی جدید از جمله سلول درمانی اختصاص داد و با اشاره به قرار گرفتن دانشمندان ایرانی در رده های برتر جهانی در این زمینه تصریح کرد: امروز صنعت ملت ایران نیز به سرعت در حال پیشرفت است و طی 5 سال اخیر ظرفیت فولاد، سیمان، پتروشیمی، آلومینیوم، مس و صنایع پایه و مادر 2 برابر شده و امروز یک حرکت سنگین سرمایه گذاری در زمینه های صنعت و کشاورزی در تمام ایران در جریان است.
رئیس جمهور حرکت در جهت اجرای عدالت را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به تولید 25 میلیون تنی بخش کشاورزی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز تولید کشاورزی ایران از مرز 100 میلیون تن در سال گذشته است.
رئیس جمهور تصریح کرد: اقدام دیگری که در جهت عدالت انجام شده، توزیع سهام عدالت است که بر اساس آن تاکنون بیش از 39میلیون نفر سهام گرفته اند که با برنامه ریزی های انجام شده این رقم به 45میلیون هم خواهد رسید.
احمدی نژاد ادامه داد: دولت تلاش کرده که توان و فرصت خود را در تمام ایران به طور عادلانه توزیع کند که در این راستا 85 سفر استانی در طول پنج سال و نیم، یک رکورد تاریخی است، البته در ابتدای دولت نهم که موضوع سفرهای استانی مطرح شد، برخی انجام این امر را باور نداشتند اما امروز همه دولت 85 بار به شهرها و روستاهای سراسر کشور سفر کرده و تاکنون جلسات استانی، 17هزار و 800 مصوبه داشته است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مورد کنترل قیمت مسکن و توزیع حقوق بازنشسته ها نیز قدم هایی در جهت عدالت برداشته ایم که امسال تاکنون یک میلیون و 600هزار شغل ثابت برای جوانان ایجاد شده و با برنامه ریزی های دولت قبل از پایان دولت دهم، مشکلی به نام بیکاری وجود نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت اصلی عالم در اختیار امام زمان (عج) است، لذا هر ملتی که در مسیر عدالت قرار گرفته و در جهت ترویج توحید و عدالت قیام کند، توسط ایشان یاری و هدایت خواهد شد.
احمدی نژاد به این نکته هم اشاره کرد که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر همین اساس فرمودند که دست الهی در کار است و هدایت می کند.
«بیداری و حرکت منحصر به ایران و خاورمیانه یا مصر و تونس نیست، بلکه در همه جای جهان در آمریکای لاتین، در آفریقا، در اروپا و آسیا و نقطه نقطه زمین این حرکت آغاز شده و گرایش به عدالت و عدالت گستر حقیقی روزافزون است.»
وی افزود: ملت ایران در تبعیت از امام (ره) و خط نورانی امامت و ولایت با هوشمندی، وحدت و مجاهدت بی نظیر توحید و عدالت را احیا کرد و ایران اسلامی را آزاد و کشور را در مسیر عدالت قرار داد.
رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: رهبری گرانقدر انقلاب با هوشمندی و تدبیر بار سنگین انقلاب را به دوش می کشند.
احمدی نژاد خطاب به ملت ها و جوانان اسلامی و عربی و مردم و جوانان سربلند مصر و همه ملت های عالم گفت: هوشیار باشید، حق شماست که آزاد باشید و حاکمیت خود را اعمال و درباره مسائل کشوری و جهانی آزادانه اعمال نظر و اعمال اراده کنید؛ انتخاب نوع حکومت و شکل اداره کشور و نوع حاکمان و شخص حاکمان حق شماست.
وی اضافه کرد: ملت ایران دوستدار شماست و این حق شماست که سرنوشت خودتان را آزادانه انتخاب کنید و ملت بزرگ ایران از حق انتخاب شما حمایت می کند.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به طرح سؤالاتی از آمریکا و مستکبران عالم پرداخت و عنوان کرد: شما در افغانستان و عراق چه کار می کنید؟ این پایگاه های نظامی در منطقه برای چیست؟ شما دلسوز ملت ها هستید یا یک شیطان فریب کار و دغلکار؟
احمدی نژاد افزود: ثانیاً رژیم صهیونیستی که عامل اصلی تمام جنایات است را جمع کنید و همانطور که آن را آوردید و تحمیل کردید، باید بساط این رژیم جنایتکار را جمع و منطقه را آزاد کنید و بدانید که این رژیم صهیونیستی نقطه اشتراک همه زشتی های زشتکاران تاریخ از یک طرف و نقطه مشترک دشمنی همه ملت های جهان از سوی دیگر است.
وی همچنین گفت: از رهبری گرانقدر انقلاب که با هوشمندی و تدبیر بار سنگین انقلاب را به دوش می کشند، تشکر می کنم.
رئیس جمهور ادامه داد: از همه ملت های منطقه و جهان که با کاروان حقیقت و پرچم عدالت و توحید همراهی دارند، تشکر می کنم و به آنها می گویم که امیدوار باشید که پیروزی نزدیک است.
احمدی نژاد گفت: به طور ویژه از محضر مولایمان حضرت ولی عصر(عج) به خاطر همه عنایات و توجهاتشان، الطاف بیکرانشان و هدایت ها و کرامت هایشان سپاسگزاری می کنم و ان شاءالله خداوند وجود شریفشان را از همه حوادث و بلایا محفوظ بدارد و قلب مهربانشان را از همه ما، ملت ایران و رهبری گرانقدر راضی و خشنود بگرداند.


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:35 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

انتقاد روزنامه «کیهان» از گردانندگان «جشنواره فیلم فجر» پیرامون «تجلیل از مسعود کیمیایی» و «صدور مجوز نمایش فیلم های مبتذل» بازتاب های گوناگونی در محافل سیاسی- فرهنگی کشور داشت؛ چنانکه شبکه های ماهواره ای اپوزیسیون برانداز شبکه تلویزیونی VOA- آمریکا- و رسانه های وابسته به «حلقه حاشیه ساز دولت» واکنش های مختلفی به آن نشان دادند. این واکنش ها در حالی است که «کیهان» در خبر ویژه ای به متولیان فرهنگی نسبت به «احیاء شبکه نفوذی و شناخته شده دشمن در عرصه هنر و سینما» هشدار داده و همچنین با تحلیل برخی رخدادهای تاسف آور به اصطلاح هنری مانند برگزاری مراسم «بزرگداشت» برای فیلم سازان مبتذل و کارگردانان آثار اروتیکال (سکسی)، عناصر فرقه ضاله بهائیت، اعضاء شبکه پورزند و...- آن هم در جشن های انقلاب اسلامی- خواهان پایان دادن به این رویه بیمار فرهنگی توسط وزارت ارشاد شد. با این حال، «جواد شمقدری» معاون سینمایی وزیر ارشاد در مصاحبه ای با برنامه «هفت» ضمن دفاع از آثار مبتذل سینمایی، و بی آن که به تلخی آنچه در حوزه مسئولیت وی اتفاق افتاده است، خواهان حلالیت خواستن «کیهان» از کیمیایی شد!
در این میان، سایت «انتخاب» که مدیر پشت صحنه آن به دلیل اتهامات مختلف تحت تعقیب قضایی بوده است، با انتشار فحش نامه ای علیه مدیر مسئول «کیهان» مدعی شد: «دلیل کیهان برای کوبیدن کیمیایی مضحک است؛ مثلا همسر سابق گوگوش!» این نوشته در حالی با استقبال سریع رسانه های ضدانقلاب روبرو شد که اولا «کیهان» نقش «مسعود کیمیایی» را برای فراری دادن این خواننده درباری از ایران به کانادا در سال 1380 یادآوری کرده و به مشارکت گسترده وی با «گوگوش» در برگزاری کنسرت های خارجی اش اشاره کرده بود. گفتنی است رسانه های وابسته به مافیای سینما برای رد گم کردن می گویند رابطه سببی یا نسبی یک نفر با افراد ضدانقلاب نمی تواند نقطه منفی تلقی شود که این نکته مورد تایید کیهان نیز هست ولی مسعود کیمیایی علاوه بر سوابق سوء یاد شده، همراه گوگوش در کنسرت های آنچنانی وی حضور فعال داشته است. ثانیاً کیهان از مسئولان «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» سؤال کرده و می کند که کارنامه این فیلم فارسی ساز مبتذل چه نسبتی با «هنر متعهد و انقلابی» دارد که جشن های هنری انقلاب را با «بزرگداشت» وی آغاز کرده اند و بدتر از آن نه تنها «وزیر ارشاد اسلامی» و «معاون سینمایی» وی به سخنان کیمیایی در افتتاحیه «جشنواره فیلم فجر» در حمایت از یک مجرم امنیتی (جعفر پناهی) اعتراض نکرده اند، بلکه برایش کف زده اند!
اما، رصد رویدادهای فرهنگی- هنری کشور توسط «کیهان» و خصوصاً افشای پشت پرده سیاستگذاری «جشنواره فیلم فجر» فرد حاشیه ساز دولت را با دستپاچگی بی سابقه ای روبرو کرده و باعث سوختن پروژه های وی شده است؛ تا جایی که برخی از فیلم سازان اصولگرا و مسئولان فرهنگی در تماس با «کیهان» اخبار مستندی را از نقش وی در اتفاقات تکان دهنده «جشنواره فیلم فجر» مطرح کردند. براساس این اخبار، اظهارات مسعود کیمیایی با توصیه فرد حاشیه ساز بی ارتباط نبوده است. وی ماه گذشته طی 2 مصاحبه از قوه قضاییه خواستار آزادی «جعفر پناهی» (مجرم امنیتی و فیلم ساز وابسته به فتنه سبز ماسونی) شده بود، اما افشاگری کیهان درباره هویت وابسته «مسعود کیمیایی» این پروژه را نقش بر آب کرد.
گفتنی است اخبار مستند دیگر از ورود یکی از «ایرانیان خارج از کشور» به نام «اسدالله -ن» که در «سینمای هالیوود» چندین فیلم سکسی را کارگردانی کرده است، حکایت دارد و این فرد اکنون نقشی فعال در همایش های هنری ایفا می کند که در روزهای آینده گزارش آن منتشر خواهد شد. پیش از این نیز در «نخستین جشن رسانه های سینمای ایران» مراسم بزرگداشت یکی دیگر از کارگردانان مبتذل زمان طاغوت که به تازگی از آمریکا به ایران آمده، برگزار شد! ... بنابراین، لازم است مسئولان وزارت ارشاد و مخصوصا معاون سینمایی این وزارتخانه از مردم انقلابی ایران به خاطر برگزاری «جشنواره فیلم فجر» با چنین کیفیتی حلالیت بخواهند، نه «روزنامه کیهان» که به تجلیل از فیلمسازان مبتذل و نمایش آثار مستهجن اعتراض کرده است!


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:34 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2   3      >

Design By : Pichak