سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

دولت آمریکا ادعاهای خود درباره حضور یک مامور اف بی آی در ایران را که در سال های گذشته بارها تکرار شده پس گرفت و در موضعی جدید گفت اطلاعاتی دارد که نشان می دهد این مامور «جایی در آسیای جنوب غربی» حضور دارد.
هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که این روزها در اثر مواجهه با شوک تحولات ضد آمریکایی پی در پی در منطقه سخت به پریشان گویی افتاده، روز پنجشنبه گفت: «آمریکا اخیرا نشانه هایی را مشاهده کرده است که حاکی است یک مامور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که در سال 2007 ناپدید شد در جایی در جنوب غرب آسیا نگهداری می شود.»
این مامور آمریکایی که رابرت لوینسون نام دارد و ظاهرا در اف بی آی مشغول کار بوده از سال 2007 دیده نشده است. به نظر می رسد، دولت آمریکا که در این مدت بارها سعی کرده ایران را متهم به ربودن وی کند به دلیل آنچه منابع آمریکایی «فقدان شدید مدارک و اسناد» می نامند، تصمیم گرفته موضع خود را تعدیل کند و بیش از این ناتوانی خود در تعیین سرنوشت اتباعش را به گردن این و آن نیندازد. به همین دلیل کلینتون در این بیانیه مکتوب که روز پنج شنبه قرائت شد به جای متهم کردن ایران، به «درخواست کمک انسان دوستانه» از آن برای روشن شدن وضعیت این تبعه آمریکایی بسنده کرده است.
این در حالی است که برخی منابع غربی تاکید دارند این بیانیه کلینتون چیزی جز سر کار گذاشتن خانواده لوینسون نیست چرا که عبارت «جایی در آسیای جنوب غربی» اساسا معنای جغرافیایی روشنی ندارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن در این باره به قلم ارشاد محمد می نویسد: بیانیه کلینتون به هیچ جزئیات با ارزشی اشاره نمی کند و دقیقا نمی گوید منظورش از جایی در جنوب غربی آسیا کجاست. به نظر نمی رسد که این عبارت یک تعریف جغرافیایی مشخص باشد. جنوب غرب آسیا گستره وسیعی از کشورها از ترکیه تا افغانستان و ایران را شامل می شود.


نوشته شده در شنبه 89/12/14ساعت 11:36 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak