سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

اتاق فکر فتنه سبز در لندن دست فتنه گران را «خالی» توصیف کرد و خواستار تدوین راهبرد برای این جریان از هم پاشیده شد.
سایت جرس ارگان حلقه لندن ضمن تحلیلی تاکید کرده است: دستان همراهان جنبش خالی است و باید تولید محتوا کرد]![ جنبش فراگیر نشد و باید راهبردهایی که از سوی سرانی چون میرحسین موسوی تعیین شده، با بیانی شیواتر و عامیانه تر تشریح گردد تا بیشتر افراد متوجه آن بشوند.
ارگان مهاجرانی و کدیور آنگاه به عنوان راهبرد به موسوی و دیگر عناصر فتنه این گونه دیکته کرد که: یکی از راهبردها، انتخابات مجلس در سال آینده است مثلا انتخابات را باید تحریم کرد یا شرایطی تعیین نمود. به عنوان مثال می توان با صدور بیانیه 19 توسط مهندس موسوی شرایط حضور در انتخابات را تعیین کرد که همان اصلاح موثر قانون انتخابات است. این نکته هم در آن بیانیه اشاره شود که در صورت عدم اصلاح قانون انتخابات، اصلاح طلبان و جنبش سبز به صورت همه جانبه انتخابات را تحریم می کنند.
تحلیل اخیر جرس ضمن اینکه به وضوح، دیکته کردن برخی خواست ها از خارج به فتنه گران را نشان می دهد، در عین حال از سردرگمی و آشفتگی جریان فتنه نیز حکایت می کند.
تعیین شرط برای حضور در انتخابات مجلس هم در حالی است که اساسا جریان فتنه و افراطیون مدعی اصلاح طلبی اساسا با به هم ریختن میز انتخابات و مقابله با رای مردم به جنگ با جمهوریت برخاستند و قانونا مجرمان و متخلفان شایسته مجازات محسوب می شوند.
شایان ذکر است برخی از مشاوران و اعضای ستادهای موسوی و کروبی هم اکنون در لندن به سر می برند و با سازمان جاسوسی خارجی انگلیس (ام آی 6) و بازوی رسانه ای آن (شبکه بی بی سی) همکاری کاملی دارند. شبکه بی بی سی یکی از کلیدزنندگان پروژه تقلب به عنوان اسم رمز آشوب بود. برخی ستادهای ظاهرا انتخاباتی مدعیان اصلاحات، در جریان انتخابات و حوادث پس از آن عملا به ایستگاههای ایرانی بی بی سی و سازمان ام آی 6 تبدیل شده بود که در ارتباط با سفارت انگلیس فعالیت می کردند.


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 6:41 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

نماینده آمریکا در موضعی منفعلانه و بی آنکه پاسخی برای موارد گسترده نقض حقوق بشر در این کشور داشته باشد در برابر انتقادات و ایرادات اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت که به کشور یا نهادی بین المللی پاسخگو نیست.
در پی محاکمه آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعضای شورا از جمله جمهوری اسلامی ایران از موارد نقض حقوق بشری ایالات متحده در زمینه هایی چون تبعیض نژادی، وضعیت زندان ها و سوءرفتار نظامیانش پرده برداشتند.
براساس ساختار رسیدگی دوره ای به وضعیت حقوق بشر کشورهای جهان (
UPR) روز جمعه در حالی پرونده حقوق بشری آمریکا توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد رسیدگی قرار گرفت که انتقاد شدید کشورهای عضو این شورا را به دنبال داشت.
بنا بر گزارش های دریافتی، اعضای شورای حقوق بشر از آمریکا خواستند که بازداشتگاه های خود در خارج از این کشور را از جمله در خلیج گوانتانامو در کوبا و بگرام در افغانستان تعطیل کند.
در جلسه این شورا همچنین استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس از واشنگتن خواستند که مجازات اعدام را در این کشور حذف کند یا به حال تعلیق درآورد.
هیئت نمایندگی فرانسه نیز از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست که به قول خود در سال 9200 وفادار بماند و بازداشتگاه گوانتانامو را که هنوز 217 زندانی در آن باقی مانده است، تعطیل کند.
به گفته نماینده فرانسه، این بازداشتگاه در زمان انتخاب اوباما به ریاست جمهوری آمریکا 224 زندانی داشت که با وجود وعده های اوباما تاکنون تنها 07 تن از آنان از این مرکز آزاد یا منتقل شده اند.
فرانسه همچنین بر ضرورت همکاری کنگره، دادگاه های آمریکا و همچنین متحدان این کشور برای جابجایی بازداشتی های گوانتانامو تاکید کرد.
رودولفو رییز رودریگز نماینده کوبا در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز از آمریکا خواست که به «ارتکاب جنایات جنگی و کشتار غیرنظامیان» پایان دهد.
جرمن مونتارین نماینده ونزوئلا نیز به واشنگتن توصیه کرد، «افراد مسئول در زمینه شکنجه بازداشت شدگان را به محاکمه بکشد.»
همچنین سفیر و نماینده روسیه نیز طی سخنانی از نقض حقوق بشر در آمریکا و به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» این کشور انتقاد کرد.
مکزیک نیز از آمریکا خواست تا از استفاده از اهرم زور در مورد کنترل مهاجران غیرقانونی در مرزهای دو کشور جلوگیری کند.
اندونزی نیز از واشنگتن خواست تا در تحمل مذاهب بهتر عمل کند.
ایرادهای ایران
به نقض حقوق بشری آمریکا
همچنین جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص رسیدگی به پرونده نقض حقوق بشری آمریکا، ایرادات خود را به نقض گسترده حقوق بشر از سوی ایالات متحده مطرح کرد.
متن سخنرانی ایران که به عنوان سومین کشور سخنران در این نشست توسط زهره الهیان رئیس هیئت اعزامی به ژنو قرائت شد، به شرح زیر است.
جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت و ابراز نگرانی عمیق از وضعیت حقوق بشر و نقض گسترده و سیستماتیک آن توسط دولت آمریکا در سطح ملی و فراملی، از آن دولت می خواهد، توصیه های زیر را که برگرفته از درخواست های نهادهای بین المللی حقوق بشری است، به اجرا گذارد:
1- قوانین فراملی خود را لغو و از اجرای تدابیر یکجانبه علیه دیگر کشورها اجتناب کند.
2- ممنوعیت کامل شکنجه در تمامی زندان های تحت نظر خود را تضمین کند.
3- ضمن دعوت از گزارشگران ویژه سازمان ملل برای بازدید و بررسی وضعیت گوانتانامو و بازداشتگاه های مخفی، آنها را تعطیل کند.
4- نقض جدی قوانین حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه از جمله عملیات مخفی سازمان سیا در خارج از کشور را که به بهانه مقابله با تروریسم انجام می گیرند، متوقف کند.
5- تمامی قوانین و اقدامات ملی ضد تروریسم در آمریکا را کاملا با استانداردهای حقوق بشر منطبق کند.
6- ضمن تدوین مقررات لازم برای جلوگیری از نقض حقوق حریم خصوصی مردم، دخالت ها و کنترل های مستمر کاربران اینترنت و استراق سمع مکالمات توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خود را متوقف کند.
7- اقدامات موثر را برای توقف و نقض حقوق بشر توسط نیروهای نظامی و شرکت های امنیتی خصوصی خود در افغانستان و دیگر کشورها اتخاذ کند.
8- ضمن محاکمه عاملین نقض فاحش حقوق بشر و جنایات جنگی خود، اساسنامه
ICC ]دیوان کیفری بین المللی[ را تصویب کند.
9- اقدامات موثر برای جلوگیری از توهین به اسلام و قرآن کریم، خشونت علیه مسلمانان و اسلام ستیزی را اجرا و مقررات لازم را تدوین کند.
01 حقوق سرخپوستان را تضمین و بیانیه سازمان ملل متحد در خصوص حقوق مردم بومی را بطور کامل اجرا کند.
11- اقدامات مؤثر برای پایان بخشیدن به فحشای کودکان، خشونت علیه زنان و قربانیان سلاح های گرم را اتخاذ کند.
21- به میثاق حقوق اجتماعی اقتصادی، کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون 111
ILO ملحق شود.
31- اجرای تعهدات حقوق بشر دوستانه در قبال مردم فلسطین را تضمین کرده و به حمایت های خود از ناقضین حقوق آن مردم پایان دهد.
گفتنی است، هیئت 63 نفره آمریکا با وجود انتقادات اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین ایرادات جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل و پس از آن به کار بردند تا موارد نقض حقوق بشر از سوی این کشور را ناچیز نشان دهند ولی با توجه به شواهد موجود به توفیقی دست نیافتند.
به گزارش پرس ،تی،وی استر بریمر رئیس این هیئت و معاون وزیر امورخارجه آمریکا پس از جلسه شورای حقوق بشر در جمع خبرنگاران با این ادعا که برخی از گفت وگوها انگیزه سیاسی داشت گفت: کل مذاکرات انجام شده در زمینه حقوق بشر، سازنده بود.»
دولت آمریکا که در زمان جورج بوش حاضر به عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل نشده بود در دوران ریاست جمهوری اوباما به این نهاد پیوست.
البته پایگاه اینترنتی صدای آمریکا (
VOA) در گزارشی درباره دفاع هیئت آمریکایی از موارد گسترده نقض حقوق بشری در این کشور به نقل از استر بریمر معاون وزیر خارجه آمریکا نوشت: «این مردم ما هستند که ما در نهایت به آنها پاسخگو هستیم.» بسیاری از ناظران در ژنو این موضع نماینده آمریکا را منفعلانه و به معنای پاسخگو نبودن آمریکا به جامعه جهانی ارزیابی کرده اند.


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 6:41 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

معصومه ابتکار در مغالطه ای آشکار گفت: شخصیت های بارز و اثرگذار تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نظیر میردامادی و امین زاده به خاطر پایمردی به راهی که هیچ وقت از آن جدا نشدند یعنی انقلاب 57 و انقلاب 58 در زندان هستند و این جای نگرانی دارد.
این عضو دولت خاتمی در گفت وگو با سایت شبه اصلاح طلب جماران اظهار داشت: ما امروز به نقطه ای رسیده ایم که شخصیت های بارز و اثرگذار این جریان نظیر دکتر میردامادی و دکتر امین زاده در زندان هستند. عده ای اصرار دارند بگویند آن طیف پشیمان شده اند و این را انکار می کنند که بخش عمده ای از این جریان به طیف اصلاحات پیوند خورده است. از طرف دیگر کسانی که طیف اصلاحات را به وادادگی به غرب متهم می کنند، تحلیل شان بسیار سطحی است. چطور می شود جریانی که ریشه در چنین اقدامی دارد با گذر زمان بیاید و کاملاً در نقطه مقابل قرار بگیرد.
وی گفت: دولت آقای خاتمی در طول دوران بعد از انقلاب تنها دولتی است که سه نفر از دانشجویان خط امام را به عنوان وزیر و معاون وزیر انتخاب کرد؛ مرحوم دادمان، مهندس بیطرف و من. هیچ کس این کار را نکرد. ما هم هیچ وقت مسأله لانه را انکار نکردیم. من کتابم را چاپ کردم. اگر قرار بر پشیمانی بود این موضوع را قایم می کردیم. چرا کتاب منتشر کنیم. دولت آقای خاتمی تنها کابینه ای است که رئیس جمهورش با افتخار این افراد را برمی گزیند و هیچ نگرانی و ابراز پشیمانی هم ندارد و البته این مسأله تکرار نشد.
خانم ابتکار توضیح نداده که چگونه می توان به راه انقلاب اسلامی و دانشجویان پیرو خط امام (فاتحان لانه جاسوسی) وفادار ماند و در عین حال از حمایت های صریح و مکرر دولتمردان جبهه استکبار- که به همان رویه خصومت و زورگویی وتوطئه گری علیه ملت ایران ادامه می دهند- برخوردار شد. از دو حال خارج نیست؛ یا دولتمردان آمریکایی که طی 30 سال گذشته علی الدوام به شیوه های ترور و تحریم و فشار سیاسی- اقتصادی، آشوب آفرینی و تهدیدهای مکرر به حمله نظامی علیه ملت ایران متوسل شده اند، تغییر ماهیت داده اند که نداده اند یا اینکه جماعتی نظیر امین زاده و میردامادی چنان در نقشه و زمین استکبار عمل کرده اند که حمایت و ستایش و تمجید دشمنان را برانگیخته اند. اگر این طیف پشیمان نشده بودند علناً نمی گفتند ما دیگر نمی توانیم مقابل آمریکا بایستیم و بدتر از آن، تبدیل به پیاده نظام ناتوی فرهنگی و سازمان سیا در اجرای شبیخون فرهنگی و براندازی سیاسی نمی شدند.
یعنی ملاقات آقای خاتمی با سوروس صهیونیست و سرمایه گذار کودتای مخملی و ارتباط عمیق برخی از مشارکتی ها و مجاهدین های فراری با مراکز رسمی براندازی در غرب، به معنای پایمردی با راه انقلاب است؟! و آیا عمل کردن به شیوه های آشوب و کودتایی که توسط گروهک های وابسته به سفارت از سال های آغازین انقلاب اجرا می شد و با انتشار اسناد لانه جاسوسی لو رفت، جز معنای خیانت و مزدوری می دهد؟ مگر خیانت گروهک هایی نظیر نهضت آزادی، جنبش خلق مسلمان، جبهه ملی و... غیر از همین روش هایی بود که جریان نفاق جدید مدعی اصلاحات طی دهه گذشته به ویژه یک سال اخیر به کار بست و خیابان را عرصه اردوکشی گروهک های ضدانقلاب کرد؟!
گفتنی است که به قول حضرت امام(ره) تاریخ پر است از اینگونه خیانت ها. مگر برخی از کسانی که در جنگ صفین در رکاب علی(ع) بودند، روز عاشورا در سپاه عمر سعد به روی امام حسین(ع) تیغ نکشیدند؟!


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 6:40 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

چند تن از وابستگان گروهک های چند نفره شبه دانشجویی، نامه ای ذلت بار به باراک اوباما نوشتند و از وی خواستند در سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران، فشارها بر ایران را شدت بخشد.
در این نامه که توسط رسانه های ضدانقلاب خارج نشین منتشر شده و اسامی 2 گروهک ادوار تحکیم و دانش آموختگان لیبرال به چشم می خورد، آمده است: ریاست جمهور محترم آمریکا! 31سال پیش سفارت شما در ایران توسط گروهی از دانشجویان که خود را پیرو خط امام می نامیدند اشغال و «سرآغاز»]!؟[ اختلافات بین دو کشور شد. امروز با گذشت سه دهه از قطع روابط بین 2 دولت، جاه طلبی های هسته ای جمهوری اسلامی به مرز خطرناکی نزدیک شده و پرونده حقوق بشر حکومت هم آنقدر سیاه است که نیاز به توضیح ندارد. اکنون سوال آزاداندیشان و صلح طلبان این است که در صورت دستیابی به سلاح هسته ای، جمهوری اسلامی با مردم جهان چه خواهد کرد.
نویسندگان نامه که عیناً ادبیات وزارت خارجه آمریکا را کپی کرده اند می افزایند: ما از شما که علاوه بر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، برنده جایزه صلح نوبل هم هستید انتظار داریم ضمن در نظر داشتن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی، نقض گسترده حقوق بشر توسط حکومت را نیز بیش از پیش مدنظر داشته باشید و از هیچ اهرم فشاری برای متوقف نمودن آن دریغ ننمایید.
این نامه با 12 امضا در حالی منتشر شده که خود اوباما به اعتبار شکست سنگین در انتخابات میاندوره ای کنگره حال و روز خوبی ندارد.
2 گروهک یاد شده مجموعاً به اندازه 20 نفر عضو ندارند


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 6:39 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

روزنامه لس آنجلس تایمز از باز شدن پای ایران به حیاط خلوت آمریکا در قفقاز (گرجستان) ابراز نگرانی کرد.
این روزنامه آمریکایی با اشاره به سفر موفقیت آمیز دکتر متکی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به تفلیس می نویسد: در حالی که دیپلمات های گرجی و آمریکایی هر دو لرزان به سوی هم گام برمی دارند، ایران و گرجستان هفته گذشته موافقت کردند تا روادید ورود بین دو کشور از میان برداشته شده و پروازهای مستقیم بین تفلیس و تهران از سر گرفته شود. این در حالی است که آمریکا و متحدان اروپایی اش در حال وارد آوردن فشار بر ایران است ولی برخی متحدینش چون گرجستان که حیاط خلوت آمریکا در قفقاز می باشد و طی دو سال گذشته کمک های مالی زیادی را از واشنگتن دریافت کرده، رویه دیپلماتیک خلاف میل آمریکا را در پیش گرفته و خلاف جهت آمریکا حرکت می کند.
براساس این گزارش انعقاد قرارداد لغو صدور روادید بین ایران و گرجستان در شرایطی صورت می گیرد که حکومت ایران با موجی از تحریم های بین المللی و تحریم های مستقل آمریکا و اتحادیه اروپا و روسیه بر سر برنامه هسته ای اش و مسائل داخلی و نیز تهدیدات نظامی خارجی از جانب برخی همسایگانش روبروست.»
لس آنجلس تایمز می افزاید: دوست جدید ایران یعنی گرجستان که نزدیک ترین متحد آمریکا در منطقه قفقاز جنوبی است و در دو سال گذشته 4میلیارد و پانصد میلیون دلار کمک مالی از غرب دریافت کرده، با این کار دیپلماسی دوگانه ای در پیش گرفته است.
وی در یک کنفرانس خبری گفت ما از نظر سیاسی به حمایت های ایالات متحده آمریکا پشت گرم هستیم. بنابراین، این ادعا که ما با توسعه روابطمان با تهران روابط استراتژیک خود با آمریکا را زیر سؤال می بریم مطلقاً بی اساس است. ما هیچ گونه رابطه زیر میزی و مخفیانه با هیچ کشوری از جمله ایران نداریم.
لس آنجلس تایمز می نویسد: حالا، ایران، چشم به منطقه قفقاز جنوبی و توسعه روابط با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان دوخته و به این امید دارد که به عنوان یک قدرت منطقه ای در این منطقه از جهان نفوذ داشته باشد تا از تبدیل این منطقه به یک پایگاه نظامی مهم برای آمریکا جلوگیری کند. بدین منظور در سال گذشته تهران پیشنهاد کمک به ساخت یک نیروگاه برق آبی در گرجستان را به تفلیس ارایه داد، اقدام به بازگشایی یک کنسولگری تعطیل شده در منطقه غربی گرجستان کرد و با پروازهای چارتر بیش از 15 هزار توریست ایرانی را به سواحل دریای سیاه گرجستان فرستاد.
الکساندر راندلی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی گرجستان در گفت وگو با لس آنجلس تایمز ضمن دفاع از گرمی روابط با ایران گفته است: «ما نیاز به روابط دوستانه در منطقه داریم. ما کشور کوچکی هستیم و نمی توانیم پل های ارتباطی خود را تخریب کنیم. ما در یک مثلث برمودا قرار داریم. گرجستان به حمایت آمریکا نیاز دارد. اما در عین حال تفلیس نیازمند به داشتن روابط دوستانه با همسایگانش است، آمریکا به خوبی می داند که ما یک کشور کوچک هستیم که در وسط قدرت های بزرگ قرار گرفته ایم. ما نمی توانیم پلهای پشت سر خود را خراب کنیم. ما به روابط با هر دو طرف نیاز داریم.»
آمریکا در سال 1382به واسطه انقلاب مخملی موسوم به انقلاب گل رز تلاش کرده بود بر امور گرجستان مسلط شود.


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 11:41 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

محافل رسانه ای، شکست سیاست های اوباما در خاورمیانه به ویژه ایران را یکی از دلایل مهم شکست اخیر حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای کنگره می دانند.
یک روزنامه آلمانی در این زمینه نوشت: 2 سال بعد از رفتن پیروزمندانه اوباما به کاخ سفید، دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را از دست دادند. این شکست سنگین، اوباما را از اعتبار می اندازد. اوبامایی که چون مسیح ستایش می شد، بیشتر ترجیح می داد از غفلت ها و تقصیرات سلف خود بوش سخن بگوید اوباما خودش را خیلی جدی می گرفت اما درمدتی کوتاه برخی از همان ها که دور و اطراف وی بودند، خرج خود را پیش از آغاز انتخابات جدا کردند از جمله رام امانوئل و جیمز جونز و لری سامرز و کریستینا رامرو و پیتر اورزاگ. آمریکایی ها رویایی از پیشرفت و رفاه داشته اند اما اکنون با نظامی لرزان و حقیقتی تلخ مواجه شده اند. ابرقدرت لرزان جواب ساده ای برای سؤال چگونگی برون رفت از بحران پیدا نخواهد کرد.
نویه راینیشه سایتونگ می افزاید: در جنگ افغانستان و پاکستان امید چندانی به موفقیت آمریکا نمی رود. جنگ در عراق هم هنوز پایان نیافته چرا که هنوز 50 هزار نظامی آمریکایی در آنجا حضور دارند. اوباما به مرحله «پات» در سیاست داخلی و رکود ناشی از آن در سیاست خارجی رسیده است.
رادیو فردا هم از قول میترا فرهمند خبرنگار خود در اسرائیل نوشت: تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق و رئیس جریان اپوزیسیون در اسرائیل می گوید نباید از شکست و تضعیف اوباما مسرور شد. یک رئیس جمهور ضعیف در آمریکا برای اسرائیل فاجعه بار است.
رادیو فردا در این زمینه به سرخوردگی فلسطینیان از مذاکرات صلح استناد می کند و می نویسد: فلسطینی ها از هم اینک آرایش سیاسی جدید کنگره را به معنای این می دانند که اگر اوباما در 2 سال اول خدمت خود نتوانست موجب پیشرفت صلح شود در دوره باقی مانده در حالی که شدیدا ضعیف شده و در چنبره گرفتاری های داخلی و خارجی آمریکا غوطه ور است و جمهوری خواهان هم دست او را می بندند، دیگر نمی توان امید چندانی به وی داشت.
اما سایت گویا نیوز در تحلیلی نوشت: شکست دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای اخیر ممکن است ظاهرا به اوضاع اقتصادی و ناتوانی دولت اوباما در بهبود بخشیدن به آن و عدم پیشرفت در جبهه های جنگ افغانستان و عراق مربوط باشد اما تزلزل و ناتوانی اوباما در مقابل ایران، یکی از دلایل مهم شکست اوباما و دموکرات ها بوده است.
گویانیوز ناکامی در چالش هسته ای با ایران و همچنین ناتوانی در سرنگونی جمهوری اسلامی را از جمله دلایل ضعف دولت اوباما و حزب دموکرات برشمرده است.


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 11:39 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس فراری گروهک کانون مدافعان حقوق بشر با طرفداری از صدام، اقدام دولت بوش در سرنگونی رژیم بعث را به انتقاد گرفت.
شیرین عبادی در گفت وگو با «تینک پروگرس» اظهار داشت: سیاست های بوش در خاورمیانه اشتباه بود و موجب محبوب تر شدن جمهوری اسلامی و دولت احمدی نژاد در منطقه شد.
وی اضافه کرد: حذف صدام توسط آمریکا نادرست بود و باعث شد ایران نفوذ خود در منطقه را افزایش دهد.
عبادی همچنین گفته است: سیاست های اوباما و دموکرات ها در خاورمیانه و از جمله حمایت از جنبش سبز درست است. دولت آمریکا باید به عنوان حقوق بشر از این جنبش حمایت کند.
یادآور می شود شیرین عبادی با هدایت و حمایت دولت بوش و دختر دیک چنی معاون رئیس جمهور، اقدام به راه اندازی گروهک کانون مدافعان حقوق بشر کرد و با حمایت همان دولت و پس از معرفی از سوی منافقین به الهه هیکس بود که جایزه سیاسی صلح نوبل را دریافت کرد. به همین دلیل هم هیچ بعید نیست که او چند سال بعد به سرزنش عملکرد دولت اوباما بپردازد، از جمله با جملاتی قریب به این مضمون که «حمایت اوباما از موسوی و کروبی و جنبش سبز نادرست بود و باعث گسترش قدرت جمهوری اسلامی شد»!


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 11:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

رادیو رژیم صهیونیستی ضمن پرخاشگری به آمریکا و کشورهای غربی، تحریم های اعمال شده علیه ملت ایران را «آبکی» و «بی اثر» خواند و از آنها خواست مرد باشند و اعلام کنند که توان درگیری با جمهوری اسلامی را ندارند!
منوشه امیر همکار از کار افتاده رادیو اسرائیل پس از 30 سال یاوه گویی اکنون می گوید: تحریم های جدید علیه ایران کاری از پیش نبرده است. او می گوید «درست است که 4 قطعنامه تاکنون تنظیم شده و 4 سری مجازات به اجرا درآمده ولی کدام تحلیلگر و سیاستمدار ورزیده ای می تواند ادعا کند که این تحریم ها واقعا کارساز خواهد بود چندان که فردا رژیم اسلامی به زانو درآید و برنامه هسته ای را کنار بگذارد؟
او با بیان این که «تحریم های آمریکا و غرب علیه لیبی بسیار قویتر از تحریم های اعمال شده علیه ایران بود اما 10 سال زمان برد» اضافه کرد: آیا با تحریم های آبکی کنونی می توان انتظار عقب نشینی ایران از برنامه های هسته ای را داشت؟ سران غرب مرد باشند و بلند شوند و با صدای بلند بگویند که نه اراده درگیری با حکومت ایران را دارند و نه توان آن را. دست بردارند و استعفا دهند و به سراغ کار خودشان بروند. احساس می شود که اروپا خسته شده است.
همزمان با این تحلیل رادیو اسرائیل، روزنامه اتریشی وینوسایتونگ در تحلیلی نوشت: سیاست تحریم ایران به بن بست رسیده است. ایران با مهارت غرب را نادیده می گیرد.
این روزنامه اضافه کرد: دو عضو دایمی شورای امنیت(چین و روسیه) آماده نیستند بر مجازات ایران بیفزایند. چین که بیشترین بخش سیاست خارجی اش را با توجه به منافع اقتصادی خود تعیین می کند کارد به استخوانش رسیده است. این کشور مایل نیست بیش از این به اقتصاد خود با تحریم آسیب بزند. این مطلب به نوبه خود غرب را مطمئن می کند که این تحریم های آخر واقعا آخرین تحریم هایی خواهند ماند که از شورای امنیت گذرانده اند. اکنون حتی اسرائیل می داند که تحریم های اقتصادی کارایی خود را از دست داده اند.


نوشته شده در سه شنبه 89/8/11ساعت 11:30 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

اصلاح طلبان ضمن هجوم ملخ وار به خارج کشور، بیشترین امکانات مالی را از کشورهای خارجی در مقایسه با سایر گروه های اپوزیسیون دریافت می کنند اما در عین حال دیگر گروه ها را در رسانه ها حذف می کنند.
این خبر را سایت گویانیوز به نقل از «الهه-ب» از عناصر سلطنت طلب جدید دموکرات شده خارج نشین عنوان کرد. این همکار گویانیوز که پیش از این در توصیف هم قطاران شبه روشنفکرش کتاب «ما احشام الاهی!» را منتشر کرده، می نویسد: هجوم ملخ وار اصلاح طلبان به خارج کشور که از سال های آخر دومین دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام محمدخاتمی شدت یافت، صحنه سیاسی را در میان ایرانیان اپوزیسیون خارج کشور دگرگون ساخت. این هجوم که پس از رویدادهای سال گذشته رو به اوج گذاشت، نمی توانست خارج نشینان را دچار تلاطم نکند. نکته سزاوار تأمل این است که اصلاح طلبان با پشتوانه همین ایرانیان تبعیدی به جامعه خارج کشور پیوستند. آنها در عین حال با پیشینه و تجربه ای که در زمان همکاری با جمهوری اسلامی اندوخته بودند، از جمله ارتباط با افراد و محافل خارجی، این امکان را دارند تا از هرگونه امکانات مادی که جهت به اصطلاح پیشرفت دموکراسی در ایران از سوی کشورهای خارجی در اختیار «ایرانیان» قرار می گیرد، بلافاصله زودتر از دیگران برخوردار شوند. این به عدم شناخت کشورهای غربی برمی گردد. این کشورها گاهی ساده لوحانه هر چیزی را که به آنها گفته شود، می پذیرند.
وی می افزاید: در تمام این سالها، نخست کسانی که از عهد بوق کنفدراسیون در کشورهای غربی ساکن بودند، نقش پل ارتباطی مخالفان با دولت های غربی را بازی کردند، ابتدا به عنوان دانشجو و چپ ناراضی و سپس به عنوان نویسنده و روزنامه نگار و محقق. از آنجا که غربی ها هر نوع همکاری را از نظر مادی جبران می کنند، طبیعتاً این نوع افراد هنوز به دلیل سابقه شان بیش از هر کسی شناخته شده اند و دستشان همیشه دراز است (همکاری های امنیتی موضوع دیگری است). از 7 ، 8 سال پیش به این سو، مدافعان «اصلاحات» که اتفاقاً در بخش قدیمی نیز به فراوانی دیده می شوند و خود «اصلاح طلبان»- از جمله کسانی که به زندان افتادند و بعد راهی خارج شدند- این نقش را برعهده گرفتند.
گویانیوز می نویسد: با هجوم اصلاح طلبان به خارج از کشور، فضای اپوزیسیون رنگارنگ شد لیکن الزاماً پر بارتر نشد! بسیاری از امکانات آنها علیه ایرانیان تبعیدی به کار گرفته شد. آنها در بسیاری از رسانه های فارسی زبان خارج کشور لانه کردند و هر جا که توانستند دست به حذف زدند. فرد را حذف کردند. نظر را حذف کردند. تنها اینترنت در امان مانده تا وقتی که یک قدرت دولتی پشت حذف نباشد.


نوشته شده در سه شنبه 89/8/11ساعت 11:29 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

تولیت آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) برنامه ریزی دقیق و عمل به بیانات مقام معظم رهبری در جمع حوزویان قم را ترسیم کننده افق روشنی برای حوزه های علمیه دانست.
به گزارش ایسنا، آیت الله واعظ طبسی در نامه ای به دفتر آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به برکات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم و حضور ایشان در جمع طلاب و نخبگان حوزه، خاطرنشان کرد: بیانات ارزشمند و حکیمانه جناب عالی در جمع حوزویان منشوری مهم برای حوزه های علمیه است که برنامه ریزی دقیق و عمل براساس آنها می تواند آینده ای درخشان و افق روشنی برای حوزه ها ترسیم نماید.
متن نامه رئیس حوزه علمیه مشهد به این شرح است: محضر مبارک رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)، با اهدای شایسته ترین سلام ها و تحیات؛ سفر ده روزه حضرتعالی به استان قم، فصلی پربرکت و اثرگذار برای آن دیار و به خصوص حوزه های علمیه تشیع رقم زد.
سفری که با استقبال پرشور مردم مومن و انقلابی، مراجع معظم، علما و فضلای آن استان همراه شد، بار دیگر خط پرافتخار و باشکوه امامت و امت را پررنگ تر از همیشه نمایان کرد و البته دیدار گرم و صمیمی آن رهبر فرزانه و حضور در جمع های مختلف حوزویان، به ویژه علما و مراجع معظم تقلید از لحظات زیبا، شیرین و امیدآفرین این سفر بود.
بیانات ارزشمند و حکیمانه جنابعالی در جمع حوزویان منشوری مهم برای حوزه های علمیه است که برنامه ریزی دقیق و عمل براساس آنها می تواند آینده ای درخشان و افق روشنی برای حوزه ها ترسیم نماید.
اینجانب ضمن سپاس و قدردانی از بذل عنایات حضرتعالی با استعانت از خداوند متعال، عزم راسخ خود و مجموعه شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به عنوان دومین حوزه جهان تشیع را در تلاش بیش از پیش و مضاعف برای زمینه سازی و حرکت در این مسیر، اعلام می نمایم.
در جوار مرقد مطهر و مضجع شریف حضرت رضا(علیه آلاف التحیه والثناء)، طول عمر، سلامتی و دوام برکات و تاییدات وجود شریف را از پیشگاه خداوند متعال مسألت می کنم.
«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»


نوشته شده در سه شنبه 89/8/11ساعت 11:29 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak