سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و در روزها و شب هایی که آزادگان عاشق و در سوگ حسین(ع) و یارانش دل های داغدار و دیده های گریان دارند، این ستون را به سروده ای عاشورایی از مرحوم قیصر امین پور اختصاص می دهیم.
نی و نینوا
خوشا از دل نم اشکی فشاندن
به آبی آتش دل را نشاندن
خوشا زان عشقبازان یاد کردن
زبان را زخمه فریاد کردن
خوشا از نی خوشا از سر سرودن
خوشا نی نامه ای دیگر سرودن
نوای نی نوایی آتشین است
بگو از سر بگیرد، دلنشین است
نوای نی نوای بی نوایی است
هوای ناله هایش، نینوایی است
نوای نی دوای هر دل تنگ
شفای خواب گل، بیماری سنگ
قلم، تصویر جانکاهی است از نی
علم، تمثیل کوتاهی است از نی
خدا چون دست بر لوح و قلم زد
سر او را به خط نی رقم زد
دل نی ناله ها دارد از آن روز
از آن روز است نی را ناله پرسوز
سری سرمست شور و بی قراری
چو مجنون در هوای نی سواری
پر از عشق نیستان سینه او
غم غربت، غم دیرینه او
غم نی بندبند پیکر اوست
هوای آن نیستان در سر اوست
سرش بر نی، تنش در قعر گودال
ادب را گه الف گردید، گه دال
ره نی پیچ و خم بسیار دارد
نوایش زیر و بم بسیار دارد
سری بر نیزه ای منزل به منزل
به همراهش هزاران کاروان دل
گران باری به محمل بود بر نی
نه از سر، باری از دل بود بر نی
چو از جان پیش پای عشق سر داد
سرش بر نی، نوای عشق سر داد
به روی نیزه و شیرین زبانی!
عجب نبود ز نی شکرفشانی
اگر نی پرده ای دیگر بخواند
نیستان را به آتش می کشاند
سزد گر چشم ها در خون نشینند
چو دریا را به روی نیزه بینند
شگفتا بی سر و سامانی عشق!
به روی نیزه سرگردانی عشق!
ز دست عشق در عالم هیاهوست
تمام فتنه ها زیر سر اوست!


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:44 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

دکتر محمد جواد لاریجانی از کودتای گروهی از اصلاح طلبان در فتنه سال گذشته و حمایت غرب از آنها به بهانه حقوق بشر پرده برداشت.
دبیر ستاد حقوق بشر ایران در حاشیه همایش حقوق بشر در دوران معاصر در جمع خبرنگاران تأکید کرد: در جریان فتنه سال گذشته گروهی از اصلاح طلبان به نوعی دست به یک کودتا زدند و متأسفانه غرب از این جریان حمایت کرد و آن را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر اعلام کرد، این در حالی است که این یک سوء استفاده بوده است.
لاریجانی گفت: بارها مشاهده کرده ایم که به افرادی جایزه داده می شود که هیچ اقدامی برای حقوق بشر نکرده اند. به عنوان مثال شیرین عبادی که به عنوان سنبل دفاع از حقوق بشر صرف نظر از اقدامات گذشته وی، هیچ قدمی برای توسعه حقوق بشر برنداشته است. صحبت های وی، همان گفته هایی است که وزارت امور خارجه انگلیس و آمریکا مطرح می کنند و در بهترین حالت می توان گفت که وی به یک کارمند دون مایه این کشورها تبدیل شده است. زن مسلمان متعهد، دانشمند، و مقاوم در برابر سلطه است و بهترین کارنامه ملت ایران ایستادگی در مقابل سلطه استعمارگران است.
لاریجانی در مورد ترورهای اخیر نیز تصریح کرد: در ترورهایی که صورت گرفت «مجید شهریاری» شهید شد. البته ترور عباسی به نتیجه نرسید در گذشته نیز مسعود علی محمدی شهید شده بود. تشکیلات سازمان ملل دچار آلودگی شده و به نوعی مشروعیت ترورهای اخیر را امضا کرده و لکه ننگی به دامن آنها افتاده که پاک نمی شود.
وی ادامه داد: آلودگی به دفاع از تروریست ها از ننگین ترین آلودگی ها است که دامن سازمان های حقوق بشری را گرفته است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مورد برخورد دولت انگلیس با تظاهرات دانشجویان اظهار کرد: در سال گذشته در ایران اتفاقاتی افتاد که بخشی از آن به خشونت منتهی شد و متأسفانه داد کشورهایی بلند شد که چرا در ایران خشونت شده است، این در حالی است که در این تظاهرات 21 تن از نیروهای پلیس و تنها 13 تن از غیرنظامیان کشته شدند. در حالی که در انگلیس تظاهرات دانشجویان به صورت خشن سرکوب می شود. امروز پلیس انگلستان تمام هنر خود را به میدان آورده تا دانشجویان را سرکوب کند در حالی که پلیس ما به این اندازه هنرمند نیست.
به گزارش ایسنا، لاریجانی در ادامه اظهار کرد: این نگاه دوگانه که کشورهای غربی همیشه پاک هستند و کشور ما ناقض حقوق بشر، دیدگاهی غلط و نادرست است امیدواریم مکانیزم یوپی آر در این بخش مثمرثمر واقع شود و مطمئن باشید که جمهوری اسلامی ایران در برخوردهای آینده موضوع برخورد خشونت آمیز دانشجویان توسط دولت انگلیس را به رخ آنها می کشد. بهتر است امروز دولت انگلیس به حال خود توجه کند و به این بیندیشد که چرا موفقیتش تنزل یافته و استراتژی های آنها با شکست روبرو شده است.
سوء استفاده تبلیغاتی غربی ها
از حقوق بشر
همچنین خبرنگاری در سؤالی مبنی بر اینکه «امروز غرب میان حقوق بشر و سنگساری که در ایران اتفاق می افتد، تقابل مشاهده می کند» خواستار ارزیابی دبیر ستاد حقوق بشر در این باره شد، که لاریجانی گفت: طرح سنگسار تقلب و سوء استفاده تبلیغاتی غرب است. مسئله حقوق بشر فراتر از این است که به نوع مجازاتی که در قوانین هر کشور به آن توجه شده، بخواهد احاطه داشته باشد. علم کردن مسئله سنگسار سوء استفاده تبلیغاتی غربی ها است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین گفت: مسئله اعدام در کشور ما بسیار دقیق تر از آنچه در آمریکا به آن توجه شده مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین نباید حقوق بشر مستمسکی برای مبارزه با فرهنگ های مختلف کشورها شود.
لاریجانی در مورد بازداشت دو تبعه آلمانی اظهار کرد: این دستگیر شدگان مانند هر فرد دیگری که در مظان اتهام هستند پس از تکمیل پرونده در سیستم قضایی، در مورد آنها تصمیم گیری می شود که چه مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شده باشد یا تبرئه شوند. البته این موضوع به دفاعیه آنها در این پرونده بستگی دارد. بنابراین باید منتظر بود تا روند قضایی در مورد این دو تبعه آلمانی تکمیل شود.
لاریجانی در مورد بازداشت «نسرین ستوده» با تاکید بر این که او به عنوان وکیل مورد پیگرد قضایی نیست،گفت: باید توجه داشت زمانی که فردی وکیل یک متهم می شود، تمام رفت و آمدش باید در راهروهای دادگاه باشد نه این که از پایتختی به پایتخت کشور دیگری رفته و علیه نظام و حکومت مصاحبه کند. این را سوءاستفاده حرفه ای از وکالت می گویند.
لاریجانی تصریح کرد: نسرین ستوده به علت امر وکالت مورد پیگرد قضایی قرار نگرفته است بلکه به خاطر تبلیغات علیه اسلام، نظام و همچنین تماس با گروه های تروریستی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است. البته دادگاه باید به اتهامات وی رسیدگی کند. هیچ فردی به عنوان وکیل نه تنها مورد پیگرد قرار نمی گیرد بلکه مورد احترام ماست.
نباید حقوق بشر با براندازی مترادف باشد
همچنین دکتر لاریجانی طی سخنانی در همایش بررسی حقوق بشر در دوران معاصر با تاکید بر این که «حقوق بشر جاده صاف کن سلطه غرب نیست» گفت: غربی ها از این موضوع سوءاستفاده می کنند و این بزرگترین ضربه به حقوق بشر است. حقوق بشر نمی تواند وسیله سلطه طلبی باشد.
وی دخالت در امور سایر کشورها را یک تخلف دانست و افزود: فعالیت حقوق بشری نباید مصادف با فعالیت براندازی باشد این مصیبت بسیار بدی است، نباید اجازه دهیم مسئله حقوق بشر با براندازی مترادف شود. این در حالی است که این مسئله دارد در همه جای دنیا رسم می شود. غربی ها در هرجا بخواهند دخالت کنند حساب حقوق بشری باز می کنند.
لاریجانی با اشاره به جایزه دادن به افراد گفت: هر فردی به نظام و رهبری و... توهین کند به وی جایزه می دهند، صحبت های هر فردی که از این جوایز دریافت کند نشان دهنده دیدگاه های غربی است. باید توجه داشت که زنان ایرانی این حرف ها را نمی زنند. زن ایرانی دانشمند در مقابل سلطه قوی است.
وی با اشاره به انتخابات سال گذشته تصریح کرد: جریان های انتخابات سال گذشته مقدار زیادی ادبیات ضد جمهوری اسلامی در اسناد حقوق بشری تولید کرده است، این در حالی است که ما تنها کشور دموکراسی در خاورمیانه هستیم. ایران کشوری است که شخصیتی با نام آقای هاشمی با انتخاب مردم بالا می رود و با انتخاب مردم پایین می آید و هنگامی که می خواست مجدد برود نتوانست. این جا کشوری است که آقایان خاتمی و ناطق نوری برای رقابت وارد عرصه شدند و در انتخابات دیگری برادر من با آقای احمدی نژاد رقیب شد و شکست خورد و آقای احمدی نژاد در مرحله دوم نیز مجددا رای آورد در حالی که خیلی ها نمی خواستند رای بیاورد. پس از آن معلوم شد که در این جریان سیاسی کودتایی هم طراحی شده که برخی کشورها با تمام قوا از آن پشتیبانی کردند و هر فردی به اسم سبز آمد و در زیر چتر حقوق بشر قرار گرفت.
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این که «وکلا همانند اطباء مورد احترام هستند» گفت: حرفه وکالت تعریفی دارد؛ فردی که وکیل متهمی می شود باید حقوق متهم را دنبال کند نه این که از پایتختی به پایتخت دیگری برود و مصاحبه کند این یک تخلف و سوءاستفاده است و اکنون چنین آدم هایی که از حرفه وکالت سوءاستفاده می کنند برند حقوق بشر به آنها زده می شود.
وی با بیان این که «متاسفانه دفاع از تروریسم تحت عنوان حقوق بشر قرار گرفته است» گفت: به عنوان مثال گروه پژاک که افراد زیادی را ترور کرده اند، هنگامی که مجازات می شوند داد و فریاد بسیاری بلند می شود که ما قوم کرد را مجازات کرده ایم. اکنون معاون اول رئیس جمهور نیز کرد است. باند ریگی نیز جنایت های زیادی انجام داده است که اگر دستگیر شده و مجازات شوند بیان می کنند که شما قوم بلوچ را کشته اید. امروز منافقین از کریه ترین گروه های تروریستی هستند، منافقین عناصری بودند که با سازماندهی های دستگاه امنیتی غرب ترورهای اخیر را انجام داده اند. وی با اشاره به مسئله اسلام ستیزی تحت عنوان حقوق بشر گفت: این افراد از هر فردی که به پیامبر اسلام توهین کند، دفاع می کنند، اسلام ستیزی نمی تواند محور طرفداری از حقوق بشر باشد. استراتژی جمهوری اسلامی ایران فعال بودن در این زمینه است، ما باید در حقوقی که در حال تطور است مشارکت فعال داشته باشیم. در فعالیت های بین المللی در زمینه حقوق بشر نیز حضوری فعال خواهیم داشت. ستاد حقوق بشر قوه قضاییه وظیفه خود می داند نهادهای مردمی را در این زمینه پشتیبانی کند.
گفتنی است؛ در این همایش پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز قرائت شد.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:41 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی درباره مقاله موسوی به بهانه محرم گفت من هم اگر در تهران بودم مثل موسوی و نه بیشتر بیانیه می دادم.
رادیو فردا به تازگی ضمن برگزاری میزگردی به بررسی اوضاع فتنه گران پرداخت. این رادیو با اشاره به حادثه عاشورای سال گذشته اعلام کرد: عاشورای پارسال نقطه پایانی به حضور مداوم و متناوب مخالفان در خیابان بود و از آن زمان حضور محسوس و ملموسی در خیابان ها و در مراسم مربوط به روزهای مذهبی یا رسمی از سوی اپوزیسیون به چشم نخورده است.
ارگان رسمی سازمان سیا سپس با حضور داریوش همایون وزیر صهیونیست رژیم طاغوت، حسن شریعتمداری عضو گروهک منحله جنبش خلق مسلمان، و فاطمه گوارایی از عناصر وابسته به گروهک ملی مذهبی به بررسی بیانیه موسوی به مناسبت محرم پرداخت. رادیو فردا پرسید «عده ای از اپوزیسیون به بحث دین واکنش نشان می دهند. برآیند این واکنش ها، چه چیزی را در مورد واکنش سکولارهای غیرمذهبی به بیانیه موسوی نشان می دهد؟». داریوش همایون در پاسخ، ضمن تأیید کامل بیانیه منافقانه موسوی گفت: ما باید ببینیم که چه امکان دارد، نه چه دوست داریم. ما خیلی چیزها ممکن است دوست داشته باشیم ولی در شرایط موجود ایران من تصور می کنم که مفاد این بیانیه در حدود حداکثری است که می شود فعلاً انتظار داشت. خواستن بیش از این، مستلزم این است که ما موسوی را به عنوان یک تبعیدی در بهترین حالتش برای او تصور کنیم. و الا ماندنش در ایران و ادامه فعالیتش تقریباً غیرممکن خواهد شد. موسوی توانسته در ایران بماند و به فعالیتش ادامه دهد که حیاتی است. ما هم اگر به جای او می بودیم در ایران و می خواستیم این کار را بکنیم، فکر نمی کنم بیش از اینها بر می آمد.
حسن شریعتمداری هم که گروهکی موسوم به اتحاد جمهوری خواهان را تشکیل داده، ضمن مخالفت با دخالت دین در سیاست گفت: بیانیه موسوی هنوز بازی در زمین خودی ها است و حتی اگر موفق شوند تبدیل به یک جنگ حیدری- نعمتی خواهد شد در میان طرفداران نظام. جامعه مدنی نیاز دارد فراتر از نهادهای سنتی و مذهبی، خودش بتواند یک بازی بزرگی را تشکیل دهد و اتحاد جدیدی را بیافریند. البته این نوع اتحادهای جدید باعث نمی شود ما یادمان برود که از امکانات موجود استفاده کنیم.
پسر سیدکاظم شریعتمداری اضافه کرد: از این جهت که بتوان هزینه ای به حکومت تحمیل کرد ابراز وجود یا حتی احتمال آن از سوی حامیان موسوی مفید است اما نباید به این بازی دلخوش کرد، خودشان در داخل می دانند مخاطرات چیست تا ما در بیرون. ما نمی توانیم توصیه ای بکنیم.
وی همچنین گفته است: او در جنبش سبز در تظاهرات و خیابان و حسینیه و تکیه نیست، در سطح زیرین جامعه است. البته من به کلی مخالفم با هر اقدام ضد مذهبی که اپوزیسیون را تضعیف و توده های بزرگ را از آن جدا کند.
یادآور می شود موسوی اخیراً در مقاله ای به بهانه محرم، مجدداً از وابستگان به گروهک ها که سال گذشته حرمت عاشورای حسینی را شکستند دفاع کرد و در عین حال ضمن تحریف تاریخ مدعی شد حضرت امام خمینی به خاطر ادامه جنگ ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرده بود.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:38 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

یک سناتور آمریکایی گفت منتظر است تا یکی از سران مخالفان از واشنگتن به خاطر وضع تحریم ها علیه ایران تشکر کند!
به گزارش کریستین ساینس مانیتور، برد شرمان سناتور دموکرات و نماینده کالیفرنیا در کنگره گفت: من منتظر روزی هستم که یکی از سران آزادیخواه در ایران از ما به دلیل وضع تحریم ها تشکر کند.
کریستین مانیتور نوشت این اظهارات در حالی عنوان شده که ایران، هدف فشار قدرت های غربی و از جمله تحریم ها را براندازی می خواند.
خاطرنشان می شود براساس گزارشهای متعدد، دور جدید تحریم ها علیه ایران به درخواست برخی جریان های فعال در فتنه که نمایندگانی در خارج کشور داشتند، به تصویب رسید تا- به زعم این جریان ها- باعث بازسازی روحیه این جبهه شکست خورده و از هم پاشیده شود.
بلافاصله پس از تحریم دور جدید تحریم ها، شماری از بازیگران اصلی فتنه و از جمله موسوی - طبق پروژه مورد توافق قبلی- جمهوری اسلامی را متهم به ماجراجویی کرده و حق را به جانب قدرت های غربی دادند! تلقی این جریان کج فهم این بود که فشارهای غرب، باعث فاصله میان مردم و نظام می شوددر حالی که آخرین نظرسنجی مراکز مطالعاتی غرب نشان می دهد انزجار و بی اعتمادی مردم ایران نسبت به آمریکا به ویژه طی ماههای اخیر سیر صعودی تندی داشته است. به عنوان مثال نظرسنجی موسسه بین المللی صلح در نیویورک حاکی از آن است که بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا به میزان 92درصد افزایش یافته است.
موسوی سال گذشته در نمایشی رسوا، از ملت های جهان(؟!) که با اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی، از مخالفان حمایت می کنند تشکر کرده و درعین حال مدعی شده بود که مخالف این تحریم هاست. استفاده از کلمات رمز و غلط انداز بخشی از ادبیات موسوی است، نظیر «مردان خداجو» به جای حرمت شکنان روز عاشورا، «مردم جهان» به جای قدرت های استکباری زورگو و... به همین دلیل هم بود که اوباما با نام بردن علنی از وی، اعلام کرد تحت تاثیر حرکت شجاعانه و ستایش برانگیز موسوی قرار گرفته است!


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:37 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

آژیر بحران برای آمریکا در افغانستان به صدا درآمده است.
روزنامه فرانسوی نوول ابزرواتور با اشاره به سفر چند ساعته و مخفیانه باراک اوباما به افغانستان نوشت: اوباما هفته گذشته سفری چند ساعته به کابل داشت و در مقابل 3 هزار سرباز آمریکایی وعده داد که نیروهای ناتو کمر طالبان را خواهند شکست ولی متاسفانه گزارشها چیز دیگری را نشان می دهد.
رونه باکمن نویسنده تحلیل نوول ابزرواتور توضیح داد: همین روزها مرکز بین المللی «کریزی گروپ» گزارشی را به افغانستان و وضعیت کنونی این کشور و آینده صلح اختصاص داده که به آژیر بحران بیشتر شبیه است. گزارش این مرکز تحقیقاتی مستقل نشان می دهد که صدها میلیارد دلاری که آمریکا و غرب به افغانستان سرازیر کرده اند، حاصلی نداشته جز گسترده تر کردن یک فساد فراگیر در حکومت. اکنون طالبان حتی بدون جنگ، کنترل خود را بر بخش قابل توجهی از افغانستان گسترش داده اند. شاید به همین دلیل هم بود که اوباما در سخنرانی خود در پایگاه بگرام، با وجود وعده های فراوان، به سربازان یادآوری کرد که روزهای سختی در پیش رو خواهند داشت.
ژنرال مک کریستال فرمانده آمریکایی نیروهای اشغالگر افغانستان، چند ماه پیش در مصاحبه ای جنجالی نسبت به پیروزی آمریکا در افغانستان ابراز ناامیدی کرد. او تاکید کرد استراتژی اشغالگران اساسا غلط و بی نتیجه است اما آنچه بیشتر از همه ناامیدکننده است بی خبری اوباما از مختصات جنگ افغانستان است.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:36 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

خشم مقامات آمریکا از گسترش روابط اقتصادی ترکیه با جمهوری اسلامی
براساس سندی که در رابطه با ترکیه در سایت «ویکی لیکس» انتشار یافت حاکی از آن است که واشنگتن به آنکارا درخصوص روابط اقتصادی با ایران هشدار داده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازته 5» چاپ ترکیه،سندی که در تاریخ 4 دسامبر 2009 در سفارت آمریکا در آنکارا تنظیم و ارسال شده، روز گذشته در سایت «ویکی لیکس» انتشار یافت.
این سند که مربوط به جزئیات دیدار «دیوید کوهن» مشاور جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا با مقامات ترکیه در اکتبر سال 2009 در آنکارا می شود در عین حال گویای هشدار مقامات آمریکایی به ترکیه درخصوص روابط این کشور با ایران است.
بنابراین گزارش، مسئولان وزارت خزانه داری آمریکا در ماه های آگوست و اکتبر سال 2009 به آنکارا سفر کرده موضوع نحوه رابطه با ایران را مطرح کرده بودند ولی این دیدار دیوید کوهن و هشدار وی در آن زمان از افکار عمومی پنهان نگهداشته شده بود.
روزنامه «گازته 5» در ادامه گزارش خود چنین می نویسد: نکته ای که در این سند جلب توجه می کند این است که نام شخص و یا موسسه دیگری به غیر از دو موسسه «شورای تحقیق جرایم مالی» (ماساک) و «بی.دی.دی.کا.» که کوهن با مسئولان آنها دیدار داشته، پنهان نگهداشته شده و بجای آن چند «ایکس» گذاشته شده است.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:6 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

پرگویی و بلوف زنی محافل ضدانقلاب داخلی و خارجی، به مجادلات تازه ای در میان محافل اپوزیسیون دامن زده است.
رادیو زمانه در گزارشی به قلم یکی از اعضای اپوزیسیون خارج نشین به میتینگ های کم رونق اپوزیسیون در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا پرداخت که به بهانه 16 آذر مذاکره شده بود. سایت «زمانه» می نویسد: این روزها در برخی شهرهای اروپا و آمریکا جلسات سخنرانی در سالگرد 16 آذر برگزار شد. آنچه در حرکت های اخیر خارج کشور شاهد بوده ایم این بوده که بیشتر سعی شده سخنرانان در میان فعالان قدیمی خارج از کشور و نسل جدید مهاجران انتخاب شود. این به خودی خود بد نیست. مشکل وقتی پیش می آید که پای صحبت های 30 ساله همفکران خودت می نشینی که با جابه جا کردن بعضی از جملات و عوض کردن اسامی، سخنان تکراری خود را به ظن خود «آپ دیت» کرده اند و به اسم حرفی نو عرضه می کنند. حرف من مسلماً این نیست که دوستان تازه وارد به صرف تازه وارد بودن خود حرف تازه ای هم داشته باشند، سؤال اصلی این است که این سخنرانی ها، آکسیون ها و همایش ها چه هدفی را دنبال می کنند؟ اگر به سخنان نسل اول مهاجران بپردازیم، به راستی دلیل سخنرانی این دوستان را نمی فهمیم. چرا که سی سال همچنان این روال را ادامه داده و با سخنرانی های خود به جز جلب توجه شخصی- که بعضی به آن نیاز دارند- هیچ مسئله ای حل نشده است.
نویسنده گزارش خاطرنشان می کند: تحلیل های ارائه شده در این جلسات در عمل، دست دوم است و مشقی که از روی دست همدیگر می نویسند، عمدتاً کارآیی خاصی ندارد و تأثیرگذار نیستند؛ روشنگرانه نیستند. هیچ جنبشی در بود یا نبود این سخنرانی ها چیزی به دست نیاورده یا از دست نداده، پس ادامه این آکسیون ها به این شکل چه فایده ای دارد؟ سخنرانان در دوره جدید عمدتاً همان سخنرانان اپوزیسیون 30 سال گذشته بوده اند و هر شهری در هر کشوری کسانی را دارد که شیفته تریبون هستند و احتمالاً در هر جلسه در نهایت برای حدود 50 نفر سخنرانی می کنند. این سخنرانان چه می گویند که در طول این سی سال نگفته اند و این شنوندگان چه خواهند شنید که تاکنون نشنیده اند؟ نتیجه این سخنرانی چیست که تاکنون مطرح نشده است؟
این اپوزیسیون سرخورده اضافه می کند: تجربه من به عنوان یک فعال اجتماعی در طول سالیان این است که شرکت کنندگان ثابت و قدیمی این گونه مراسم، به روال همیشه در این برنامه ها هم شرکت می کنند و حرف هایی را که همیشه شنیده اند و گفته اند، و این چرخ کماکان بر روال همیشگی اش می چرخد. اما آیا واقعاً هدف این است؟ آیا هدف رفتن همان راهی است که سی سال رفته ایم؟ یا شاید هدف این است که یک بعدازظهر جمعه مان را دور هم باشیم؟ اپوزیسیون خارج از کشور بیش از 25 سال است که چنین جلسات سخنرانی را ترتیب داده است.
نویسنده رادیو زمانه نهایتاً تأکید کرد: گذاشتن آکسیون برای خالی نبودن عریضه، اثرات غیرقابل جبرانی بر اپوزیسیون خارج کشور گذاشته که نتیجه آن همین است که امروز شاهد آن هستیم. همین عمل های بی اثر منجر به تبدیل اپوزیسیون خارج از کشور به چیزی شد که یادآور آن ترانه غم انگیز قدیمی است: «تو فقط هستی که باشی، تو نه مرگی نه تلاشی». این جلسات سی سال است که برگزار شده اند و باور کنید سی سال دیگر هم می توانند برگزار شوند.
در همین حال «آرش-ب» از روزنامه نگاران زنجیره ای که از فراریان نسبتاً خارج نشین محسوب می شود، در نوشته مشابهی به بی عرضگی اپوزیسیون داخلی و اصلاح طلبان و نفاق جدید پرداخت. وی در سایت ضد انقلابی «روزنت» نوشت: اصلاح طلبان همان روزهایی که مست فتح سنگر به سنگر کرسی های قدرت بودند و در تقسیم غنایم، جام می را خود در دست می گرفتند و خون دل را نصیب دفتر تحکیم کردند، به دانشجویان به عنوان سوخت موتور اصلاحات نگاه می کردند و شیوه چشم آنان از ابتدا فریب جنگ داشت. با این همه دانشجویان تحکیم، متهم ردیف اول شکست اصلاحات شدند.
روزنت می افزاید: قصد طعن به اصلاح طلبان نیست اما پس از حوادث عاشورای سال گذشته، خیلی ها از ابتکار در روش های مبارزه سخن راندند و از ابتکارات جدید گفتند. اما هر چه بیشتر درباره این روش ها و ابتکارات بجویی، کمتر می یابی. برای بعضی ها، روش های نوین مبارزه خلاصه شده است در فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی چون بالاترین و فیس بوک و توییتر و... انجام می دهند، برخی دیگر نیز تصور دارند که در ذهن داشتن آنچه که سال گذشته رخ داده است، خود بزرگ ترین مبارزات است. کسی هم در این میان نپرسید پس چه شد شیوه های جدید و کجاست شبکه های اجتماعی که قرار بود خانه به خانه، محله به محله، شهر به شهر و... گسترش یابد.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:5 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

نتایج نظرسنجی یک موسسه آمریکایی نشان می دهد خوش بینی به آمریکا در ایران از 34 درصد به 8 درصد کاهش یافته است و 92 درصد مردم ایران مخالف سیاست های کاخ سفید هستند.
موسسه صلح بین المللی(International Peace Institue) در نیویورک مستقر است و از اتاق های فکر آمریکا به شمار می رود. به گزارش «فرانس 24» این موسسه دو ماه پیش یک نظر سنجی از شهروندان ایرانی ترتیب داد. نظرسنجی موسسه IPI از ترکیه و از طریق تماس تلفنی با 700 شهروند ایرانی انجام شده است.
طبق نتایج این نظرسنجی فقط 8 درصد شهروندان ایرانی به آمریکا خوش بین هستند و از آمریکا طرفداری می کنند و 92 درصد دیگر با سیاست های آمریکا مخالفت کرده اند. این در حالی است که بر اساس همین گزارش، در نظرسنجی 2 سال پیش (سال2008مقارن با روی کار آمدن اوباما)، 34 درصد شهروندان ایرانی هنوز به آمریکا خوش بین بوده اند.
فرانس 24 اضافه کرد: نظرسنجی موسسه بین المللی صلح همچنین نشان داد مردم از احمدی نژاد به طور گسترده حمایت می کنند هر چند که او مغضوب کشورهای غربی است. در همین حال 60 درصد نظرسنجی شدگان گفته اند که در انتخابات ژوئن 2009 ]22خرداد1388[ به احمدی نژاد رأی داده اند. این درصد بسیار نزدیک به آمار رسمی انتخابات است که از سوی دولت منتشر شده است.
احمدی نژاد در انتخابات سال گذشته از مجموع 40 میلیون رأی، 25 میلیون رأی یعنی حدود 63 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.
وارن هوگ سرپرست پژوهشگران IPI درباره دیگر نتایج این نظرسنجی گفته است: ما از ایرانی ها درباره سلاح اتمی پرسیدیم. 71 درصد آنها می گویند حق ایران است که سلاح هسته ای داشته باشد و تنها 21 درصد با این موضوع مخالفند. این در حالی است که در نظرسنجی مشابه 3 سال پیش، 48 درصد مخالف سلاح هسته ای بودند و فقط 52 درصد با آن موافق بودند.
چارنی با استناد به مجموعه نتایج نظرسنجی می گوید: غرب دور چهارم تحریم ها علیه ایران را ژوئن (خردادماه) گذشته تصویب کرد اما ایران حاضر به توقف غنی سازی اورانیوم نشده است. مطالعه ما نشان می دهد شما نمی توانید با این روند انتظار کوتاه آمدن ایران را داشته باشید. با افزایش فشارهای غرب، طرفداران آمریکا از 34 درصد به 8 درصد کاهش یافته اند.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:4 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس شورای سیاستگذاری مجمع روحانیون به دیدار خانواده یکی از آشوبگران بازداشتی رفت.
خاتمی در حالی به منزل «بهاره- ه» رفت که نامبرده به خاطر تخلفات گسترده، از جمله نقش آفرینی در آشوب های سال گذشته، به 9 سال حبس محکوم شده است. خاتمی که خود به دلیل ملاقات با کسانی چون جورج سوروس و راسموسن دبیرکل ناتو(و نخست وزیر هتاک دانمارک) و... از متهمان کودتای مخملی سال گذشته به شمار می رود، در این ملاقات ادعا کرده برخورد نظام با آشوبگران، با کشورهای کمونیستی قابل مقایسه است!
وی همچنین با اشاره به بازگرداندن عماد باقی به زندان، از نامبرده و دیگر متهمان جانبداری کرد و گفت: متاسفانه برای فعالیت گروه ها مشکل ایجاد می کنند و معلوم نیست افراد و گروه هایی که به کار مخفی و غیرعلنی اعتقاد ندارند و خواستار اصلاح وضع موجود هستند چگونه باید فعالیت کنند.
خاتمی توضیح نداد که مخالفت با فعالیت مخفی و غیرعلنی چه نسبتی می تواند با ملاقات های وی با جرج سوروس و ملک عبدالله(اردیبهشت ماه 88) و... داشته باشد. این در حالی است که خاتمی در زمان ریاست جمهوری و در پی اقدام خائنانه عماد باقی در سرقت اسناد محرمانه وزارت اطلاعات و سپس انتشار توام با دستکاری و تحریف این اسناد، نسبت به این حرکت اعتراض کرده و تصریح کرده بود انتشار اسناد محرمانه اگر سندیت داشته باشد خیانت است چه رسد به این که واقعیت هم نداشته باشد.
تذبذب خاتمی در تخطئه تندروی افراطیون مدعی اصلاحات طی حوادث سال گذشته و سپس رفتن به خانه یکی از آنان(از اعضای گروهک منحله تحکیم)، یادآور مشی همیشگی وی است چندان که 16 آذر 1383 در دانشکده فنی دانشگاه تهران اذعان کرده بود «از اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می رسد» اما بعدها وی خود تبدیل به صدای دشمن شد و با برخی از همان صداها و سخنگویان دشمن هم آوا شد تا آنجا که برخی از حامیان وی از خاتمی با عنوان «بندباز ناشی» یاد کردند.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:4 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت که با وساطت یکی از مراجع قم موقتاً آزاد شده بود، به خاطر فتنه انگیزی مجدد بازداشت شد.
دادستانی تهران اعلام کرد «در پی انتشار اظهارات علی شکوری راد و انتساب اظهارات کذب و خلاف واقع وی به ریاست قوه قضائیه، که از سوی ایشان به صراحت تکذیب شده است و نیز طرح مطالب خلاف واقع علیه جمهوری اسلامی ایران که به موجب قوانین جرم تلقی می شود، نامبرده احضار و به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب تحت تعقیب قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات و با توجه به پرونده و اتهامات قبلی با تشدید قرار، بازداشت و به زندان معرفی شد».
شکوری راد اخیراً و در پی آزادی موقت، در یک نشست دانشجویی مدعی شده بود « رسانه های اصولگرا گفتند علی لاریجانی تلفنی به آقای موسوی تبریک گفت. چنین مطالبی راجع به آقای صادق لاریجانی نیز وجود دارد که تاکنون بنا به دلایلی رسانه ای نشده است و اگر لازم بود این کار انجام خواهد شد»!
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور چندی پیش در پی آزادی شکوری راد تصریح کرده بود که اگر وساطت آیت الله شبیری زنجانی نبود، شاید وی آزاد نمی شد.
یادآور می شود شکوری راد تا همین چندماه پیش مورد اعتراض و سوءظن شدید هم حزبی های خود قرار داشت که چرا مانند دیگر اعضای حزب بازداشت نمی شود. آزادی وی پس از بازداشت هم به این بدگمانی ها بیشتر دامن زده بود که شاید همین باعث انتحار شخصیتی اخیر نامبرده و ایراد اتهام علنی و انتساب ادعایی کاملا کذب نسبت به رئیس قوه قضائیه شده است.
ادعای کذب تبریک آیت الله آملی لاریجانی به موسوی در حالی است که رئیس قوه قضائیه با وجود جوسازی شدید فتنه گران و جریان های حامی آنها، بارها بر مجازات قاطع فتنه گران و آشوبگران تاکید کرده و خود پیگیر این تعقیب قضایی بوده است. به همین دلیل هم طیفی از اعضای حزب مشارکت در کنار حلقه لندن (مهاجرانی-کدیور) سعی داشته اند انتقام از رئیس قوه قضائیه را به شیوه ترور شخصیت پیش ببرند چندان که چند ماه پیش در اقدامی رسوا، مبادرت به جعل نامه به نام رئیس قوه قضائیه کردند و البته بلافاصله دست آنها در این ماجرا رو شد.
گفتنی است بعد از اعتراف صریح برخی از عوامل اصلی فتنه درباره دروغ بودن ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، درگیری لفظی شدیدی همراه با سرخوردگی و احساس فریب خوردگی در میان اپوزیسیون پدید آمد و مخصوصاً رسانه های وابسته به سرویس های اطلاعاتی مثلت آمریکا، اسرائیل و انگلیس اصرار داشتند که دروغ تقلب را به هر شکل ممکن زنده نگه دارند. ادعای شکوری راد اگرچه مضحک است ولی نباید از ارتباط میان آن و سرویس های یاد شده که در تار و پود جریان فتنه نفوذ کرده اند غافل بود.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:3 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak