سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

رئیس قوه قضاییه خطاب به هاشمی رفسنجانی، گفت: با کمال احترامی که برای شما قائلم باید بگویم اظهارنظر شما در مورد اینکه کسی که وقف دانشگاه آزاد را ابطال کند در مقابل خدا ایستاده کاملاً اشتباه است.
آیت الله صادق آملی لاریجانی عصر دیروز در حاشیه بیست ویکمین گردهمایی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پاسخ به این سوال که آیا شما می توانید در مسئله وقف دانشگاه آزاد ورود یابید یا خیر؟، گفت: من به عنوان رییس قوه قضائیه ممکن است مسئولیت یابم ورود کنم. آن زمانی که قاضی دستور توقف اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به دانشگاه آزاد را داد، نظر من این نبود البته من شخصی نبودم که به قاضی اعمال نفوذ کنم زیرا قضات و دستگاه قضایی در صدور رای مستقل هستند؛ البته باید به شیوه عادلانه عمل کنند. اگر برخلاف این عمل می کردند من اعمال ماده 18 می کردم.
وی افزود: مقام معظم رهبری به بنده موکول کرد که نسبت به وقف دانشگاه آزاد بررسی فقهی و حقوقی کنم، بررسی کردم، نوشتم و ارسال کردم.
رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: اما می خواهم از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با همه احترامی که برای او دارم و همه هم می دانند گلایه کنم. اشتباه بزرگی کردند که گفتند وقف دانشگاه آزاد را کسی نمی تواند بر هم بزند... این حرف، عوامانه است مگر می خواهیم وقف را ابطال کنیم. وقف خود منبطل بوده، اینکه این سخن را در یک مجمع عمومی به این صورت بیان کنند که وقف دانشگاه آزاد ابطال کردنی نیست ... واقعا پذیرفتنی نیست و شایسته وی نبود. متاسفیم که اینگونه قضاوت می شود.
وی افزود: حرف های ما فنی و دقیق است و انشاءالله اگر لازم باشد مجموع مدارک را ارائه خواهیم کرد.
فتنه گران انتظاری جز
رسیدگی دقیق به جرایم شان
از ما نداشته باشند
آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: فتنه سال گذشته، فتنه بزرگی بود اگر نخواهیم خود را به خواب بزنیم و نخواهیم چشم پوشی کنیم، اینها مجرم هستند و دستگاه قضایی با آن ها به عنوان مجرم برخورد کرد و ما نمی توانیم کسی را استثناء کنیم.
وی با بیان اینکه کاری که فتنه گران کردند مصداق اتم جرم است، افزود: دستگاه قضایی در مقام برخورد هیچ مسامحه ای نکرده است. متاسفانه ما با دو گروه منتقد روبرو بودیم که گاهی حد حرف ها به بی انصافی هم کشیده شد. گروه نخست کسانی بودند که مطرح کردند اصلا چرا برخورد صورت می گیرد و گروه دوم اینکه چرا برخورد تندتر صورت نمی گیرد. هر دوی انتقادها نابجا است. در این خصوص صدها نفر دستگیر شده و محاکمه شدند، برای برخی احکام سنگین صادر شد و برای برخی کمتر. البته اشتباه کار نیز در میان آن ها زیاد داشتیم که در سطح خیابان ها مرتکب جرایمی شدند، عده زیادی توبه کردند و برخی مشمول عفو شدند.
وی با تاکید بر اینکه ادعای تقلب دروغ بزرگی بود که این ادعا تحمیل شد، افزود: بحمدالله بسیاری از کسانی که مدافع این فتنه گران بودند واقعیت را فهمیدند. مقام معظم رهبری مهلت های متعددی به این گروه دادند و متاسفانه چاره ساز و کارگر نشد و این افراد انتظاری غیر از رسیدگی دقیق به جرایم شان را از ما نداشته باشند.
دوره تسامح نیست
آملی لاریجانی در ادامه با ذکر احکام قضایی برخی متهمان حوادث گوناگون اظهار کرد: به همه کسانی که دنبال اقدامات مجرمانه هستند اخطار می دهم که این دوره قضایی، دوره تسامح نیست. عفو را نیز باید برای خاطی معمولی انجام داد نه نسبت به اشرار. نیروی انتظامی در این خصوص قاطع عمل می کند و ما از آنها حمایت می کنیم. این شرارت ها باید جمع شوند.
وی در ادامه موضوع بی حجابی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این موارد را اعلام کرده و امری شرعی و قانونی نیز است، متاسفانه بعضی حرفها زده می شود که به تشکیک در اصل این برخوردها برمی گردد و واقعا صحیح نیست.
وی خطاب به روحانیون گفت: ما مسئولیم که مردم را آگاه کنیم، بنده نمی گویم شلاق بردارید و در خیابان ها به دنبال این افراد بگردید ولی برخورد لازم است. به حسب قانون مجازات اسلامی، بی حجابی و بی بند و باری جرم است. این صحبت که در بحث حجاب حتما باید کار فرهنگی انجام دهیم درست است؛ ولی مگر در باب شرارت، قتل، سرقت و ... نباید کار فرهنگی کرد.
رییس دستگاه قضایی تاکید کرد: ما در دستگاه قضایی هیچ تردیدی جهت برخورد با این ها به خود راه نمی دهیم. نیروی انتظامی نیز به عنوان ضابط دستگاه قضایی باید عمل کند. ما حسب قانون موظف هستیم. اگر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به وظیفه اش عمل نکرد، شما باید ما را استیضاح کنید که چرا به وظیفه خود عمل نمی کنید.
وی در عین حال یادآور شد: این امر اختصاص به خانم ها ندارد و برای مردان نیز همین طور است.
قاطعیت در برخورد
با مفسدان اقتصادی
رییس قوه قضائیه برخورد با مفسدان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را یکی از چالش های مهم دستگاه قضایی برشمرد و در خصوص مفسدان اقتصادی خاطرنشان کرد: همه می دانیم که توقع به حق مردم از قوه قضائیه و از کل نظام، اجرای عدالت است و اینطور نباید باشد که عده ای آلاف و علوفی ببرند و کسی رسیدگی نکند و این توقع به حقی است.
آیت الله صادق آملی لاریجانی با اظهار امیدواری از اینکه همه به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: ما در دوره جدید با دوستان همفکر در مدیریت دستگاه قضایی دست به دست هم دادیم تا با مفسدان اقتصادی برخورد کنیم. این کار را نیز کرده ایم و مشهود نیز است. پیگیر نیز هستیم. موارد فسادهای بزرگی را نیز کشف کرده و پیگیری می کنیم.
آملی لاریجانی ادامه داد: متاسفانه از کسانی که توقع نداشتیم نیز مقاومت دیدیم. ما هیچ انتظار نداشتیم کسانی که شعار عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی می دهند در مقابل کار قوه قضائیه مقاومت کنند البته ما گوش مان به این حرف ها بدهکار نیست.
رییس قوه قضائیه به پرونده بیمه اشاره و خاطرنشان کرد: در رابطه با پرونده بیمه ما با قاطعیت برنامه را پیش بردیم و در شرف صدور کیفرخواست برای 50 نفر و بیشتر هستیم. کیفرخواست آقای دادستان آماده است و انشاءالله به دادگاه ارسال می شود.
وی افزود: پرونده های کلانی وجود دارد، راهی که ما می رویم برگشت ندارد. دستگاه قضایی باید این راه را ادامه دهد تا مردم اقدامات آن را احساس کنند. امیدواریم این مسیر ادامه یابد.
آملی لاریجانی افزود: منتهی عده ای از ما عجله و تسرع می خواهند از سوی دیگر گاهی از ما اعلام اسامی می خواهند، قطعا اعلام اسامی قبل از قطعیت حکم نادرست است اما مواردی که قطعی شده اعلام نیز شده است و سایت قسط این موارد را منتشر می کند.


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 2:33 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

اظهارات آشفته مقامات روسی به ویژه وزیر خارجه این کشور در زمینه علت تعلل در اجرای قرارداد فروش موشک های اس-300 باعث زیر سؤال رفتن اعتبار این کشور در محافل سیاسی و رسانه ای جهان شده است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه ادعا کرد: تحویل موشک های اس-300 به ایران مشمول تحریم های مندرج در قطعنامه 1929 می شود و این مورد، موردی فورس ماژور (اضطراری) است.
وی افزود: تحویل ندادن این موشک ها، تحریم یکجانبه علیه ایران نیست بلکه دستور مدودف در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت است که فروش فناوری مربوط به موشک بالستیک به ایران را ممنوع می کند.
برخلاف ادعای تازه لاوروف، دولت ها از فروش موشک های دوربرد «تهاجمی» منع شده اند و موشک های اس-300، سامانه دفاع ضدهوایی ذاتاً موشک دفاعی در برابر حملات هوایی و موشکی است. قرارداد 800 میلیون دلاری فروش این موشک ها به ایران در سال 2005 امضا شد و روس ها طبق تعهد باید 7 ماه پیش به تعهد خود عمل می کردند.
اظهارات بی پایه وزیر خارجه روسیه در حالی است که وی چندی پیش برخلاف سخنان اخیر تصریح کرده بود: تحریم های مندرج در قطعنامه 1929، فروش موشک های اس-300 را منع نمی کند و این سیستم صرفاً جنبه دفاعی دارد در حالی که قطعنامه متوجه موشک های تهاجمی است.
درست به همین دلیل هم بود که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع قبلی روسیه را مبنی بر اینکه قطعنامه شامل موشک های مذکور نمی شود، تایید کرده و گفته بود ما از خویشتنداری روسیه در عدم تحویل موشک ها به ایران تشکر می کنیم.
برخی محافل معتقدند دولت روسیه به قیمت بدنام و بی اعتبار کردن خود می کوشد امتیازاتی از آمریکا بگیرد اما طیفی دیگر از تحلیل گران معتقدند رفتار غیرقانونی و پیمان شکنانه روسیه بیش از آن که متأثر از فرصت طلبی و طمع آنها باشد، ناشی از انفعال و ضعف و ترس از فشارهای آمریکاست. اما علت هر چه باشد قطعاً در نتیجه نقض تعهدات- غیرقابل اعتماد معرفی کردن روسیه در افکار عمومی جهان- تفاوتی ایجاد نمی کند.
روس ها در ماجرای راه اندازی نیروگاه بوشهر و تزریق سوخت به آن نیز سال ها تعلل کردند اما سرانجام برخلاف میل آمریکا مجبور به انجام این کار شدند. این اقدام روس ها ایران را مجاب کرد که در مبادله سوخت اتمی و تولید سوخت 20 درصدی منتظر و معطل بیگانگان و از جمله روسها نماند و خود رأساً به غنی سازی پیشرفته و تولید سوخت 20درصدی مورد نیاز رآکتور تهران بپردازد که خسارتی استراتژیک هم برای آمریکا و هم روسیه ای بود که در پی سود و تجارت اقتصادی می گشت. ایران هم اکنون حدود 25کیلوگرم سوخت 20درصد تولید کرده است.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که این وزارتخانه به دنبال مشاهده برخی بدقولی ها، رأساً پروژه تولید موشک های اس-300 را در دستور کار قرار داده است. حالا باید دید روس ها قبل از اینکه روسیاهی این ماجرا را هم به جان بخرند و با سورپرایز تولید موشک های یاد شده در ایران مواجه شوند، به جبران اشتباه خود می پردازند یا منتظر می مانند تا روسیاهی موشک های اس-300 هم برای آنها بماند.


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 2:32 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

یک همکار جریان فتنه و براندازی که در برخی رسانه ها و نشریات نفوذ کرده بود، پس از احضار و بازجویی از کشور گریخت.
سایت آفتاب (وابسته به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص) دیروز بدون اینکه به خبر فرار احمد جلالی فراهانی اشاره کند، از احضار نامبرده به وزارت اطلاعات و دادسرای اوین به اتهام جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی خبر داد. وی بهمن ماه سال گذشته به همراه چند نفر از روزنامه نگاران فعال در تحریک به آشوب بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.
آفتاب در معرفی نامبرده می نویسد: «فراهانی دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر بود که سابقه همکاری با روزنامه های تهران امروز (به عنوان دبیر سرویس اجتماعی)، روزنامه همشهری (دبیر سرویس حوادث)، خبرگزاری سی اچ ان ]میراث فرهنگی[، روزنامه جام جم، روزنامه اعتماد، روزنامه اعتماد ملی و شرق را دارد. او از خبرنگاران روزنامه ایران در دوره اصلاحات بود که در مدیریت جدید این روزنامه اخراج شد.»
هرچند آفتاب به کتمان فرار نامبرده پرداخت اما همزمان سایت ضدانقلابی روزنت از خروج وی از کشور خبر داد و با وی مصاحبه کرد. نامبرده از دوستان حسین درخشان است.
یادآور می شود عناصر زنجیره ای از این دست طی چند سال اخیر جذب برخی نشریات شبه اصولگرا شده اند. این طیف از نشریات بیشتر با هدفگذاری رقابت های انتخاباتی و سیاسی و حزبی تأسیس می شوند و چون موسسان تخصص یا فرصت کافی برای نظارت بر آنها ندارند عملاً توسط تیم های اجاره ای که توسط برخی دلالان معرفی و پیشنهاد می شوند، مدیریت می شوند. این طیف نشریات و سایت ها نقش وسیعی در اختلاف افکنی میان دولت، مجلس، شهرداری و دیگر دستگاه ها ایفا می کنند.
احمد جلالی در مصاحبه با روزنت گفته است «80 درصد خبرهای انتخاباتی خبرگزاری مهر، به نفع میرحسین موسوی بود. استراتژی، حمایت حداکثری از موسوی بود». وی همچنین می گوید «اگر من خبری را تهیه می کردم که ضد آقای قالیباف و مصالح او بود، آن خبر نمی رفت روی خط حتی اگر مستند بود و عکس و فیلم داشتیم... این را اضافه کنم که شهرداری تهران سالانه 300 میلیون بابت اداره سایت سما که متعلق به شهرداری است، به خبرگزاری مهر پول می دهد. به همین خاطر مدیران شهرداری تهران هر دخالتی که می خواستند در خبرها می کردند]...[»
وی درباره دلایل فرار از کشور گفت: من نمی خواستم در مورد همکارانم تک نویسی کنم. نمی خواستم بنویسم مثلاً فلان کسی که توی روزنامه همکار من بوده، الان در رادیو یا تلویزیون بی بی سی است، در رادیو فردا است، کیست؟ زنش چه کاره است؟ نمی خواستم همکاری کنم... الان هم ]در خارج کشور[ برنامه ام این است که در یک رسانه خوب و حرفه ای کار کنم ضمن اینکه می خواهم دوره دکتری را هم بخوانم و تمام کنم.
گفتنی است روزنامه «ت»، «خ»،«م» (جدیدالتأسیس) «ف» و «ه» در زمره نشریاتی هستند که در کنار سایت هایی نظیر «ع»، «ت»، «ف» و «ش» با بی مبالاتی نسبت به جلب همکاری برخی عناصر زنجیره ای تمایل نشان داده و آنها را در تحریریه خود مستقر کرده اند. اتفاق مشابهی پیش از این برای روزنامه تعطیل شده خورشید (مدعی حمایت از دولت) رخ داد و از این جهت عناصر نفوذی برای نزدیکی به نشریات حامی دولت یا شهرداری و مجلس و... تفاوت چندانی قائل نیستند.


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 2:32 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد از اظهارات ضددینی و ارتدادآمیز اکبر گنجی اعلام برائت کرد.
وی در گفت وگو با سایت شفاف، درباره اظهارات گنجی در زمینه انکار امام عصر(عج) و آیات قرآن گفت: او در ایران که بود حرف هایی می زد که ارتباطی با تفکر امام(ره) و اصلاح طلبان نداشت و از زمانی که به خارج از ایران رفته، حرف های نامربوط، نسنجیده و برخلاف نظام، انقلاب و امام می زند و جریان اصلاحات باید از این سخنان تبری بجوید. بنده به عنوان کسی که از ابتدا در این جریان حضور داشتم، از این نوع تفکرات برائت می جویم و اعلام بیزاری می کنم. ما حرف های گنجی را که مغایر با اصول و مبانی دین، تشیع، اسلام و امام(ره) است رد می کنیم و از او خواهش می کنیم خود را از جرگه اصلاح طلبان خارج بداند و خود را به این جریان نچسباند. جریان اصلاحات از او تبری می جوید.
ضمن تقدیر از موضع دیرهنگام آقای منتجب نیا باید یادآور شد که اولا؛ گنجی جزو 5 نفری- به همراه مهاجرانی، سروش، کدیور و بازرگان- است که خود را اتاق فکر جنبش سبز و ابوذرهای این جریان(!) در خارج کشور معرفی کردند و هم اینک سایت و حلقه راه اندازی شده توسط این طیف در همکاری کامل با موسوی و کروبی و سایت های آنها (کلمه و سحام نیوز) فعالیت می کند. مهاجرانی و سروش هم جزو حامیان کروبی در انتخابات و فتنه پس از آن بودند. ثانیاً ؛ گنجی خود را به مدعیان اصلاح طلبی نمی چسباند بلکه اکبرپونز معروف به کله پوک تروریست ها از روزگار دولت اصلاحات بود که توسط آمران امنیتی نظیر حجاریان به عرصه ترور شخصیت گسیل شد و نهایتاً کار را به اهانت علیه حضرت امام کشاند که هیچ یک از مدعیان خط امام در جبهه اصلاحات متعرض وی نشدند. بنابراین شرط برائت از گنجی برائت از طیف هایی است که او را مدیریت کردند و در ادامه مسیر با جریان خارجی حامی وی همراه شدند که کروبی و موسوی از آن جمله اند. ثالثاً؛ گنجی به عنوان یک مهره سوخته و پیاده نظام، اساساً قابل اعتنا نیست. او در خارج از کشور برای امرار معاش و گذراندن زندگی نکبت بار مجبور است مدام دوز فحاشی ها علیه انقلاب و اسلام را بالا ببرد. بنابراین برائت حقیقی مشروط به برائت از فتنه گران داخلی نظیر موسوی و کروبی است که همان خط هجمه به خط امام و ارزش های انقلاب را ادامه می دهند و از جمله از موضع افرادی شرمنده و واداده، نامه های ذلت بار به کسانی چون شیخ مطرود امام و آلت دست منافقین (منتظری) نوشتند و یا با گروهک های ضددین و ضدانقلاب نظیر بهائیت، منافقین و... هم پیمان شدند.
براستی به زعم امثال آقای منتجب نیا- که امید می رود از سر حسن نیت و اعتقاد ابراز برائت از امثال گنجی کرده باشند- چه نسبتی میان امثال سروش و گنجی و کدیور با بازیگران داخلی فتنه است که از آشوب و فتنه گری سال گذشته در هماهنگی کامل با هم عمل کردند؟!


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 2:32 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

یک شبکه سازمان یافته از خارج کشور به همراه برخی عناصر پشت صحنه فتنه در داخل، اقدام به جعل و انتشار نامه به اسم برخی عناصر بازداشت شده می کنند.
بنابر گزارش منابع آگاه، در موارد متعدد، نامه هایی به نام بازداشت شدگان منتشر شده که اساساً ارتباطی به افراد مذکور نداشته و خود آن افراد در جریان ماجرا نبوده اند. گفته می شود برخی از این افراد اساساً امکان چنین اقدامی را ندارند و برخی دیگر چون با مقامات امنیتی همکاری کرده و برخی شبکه ها را لو داده اند، عمداً هدف و سوژه جاعلان نامه قرار می گیرند تا امکان همکاری آنها با مسئولان پرونده ها مختل گردد. در این میان اعضای خانواده چند تن از بازداشت شدگان، با دور زدن فرد بازداشت شده تلاش می کنند از این طریق برای خود پرستیژ و موقعیت سوءاستفاده در خارج فراهم کنند چندان که فرزندان چند تن از این عناصر هم اکنون متواری و در خارج کشور هستند و به نحوی «زندانی خوری»! می کنند!
یادآور می شود شبکه جعل و انتشار نامه های کذایی، گروهی شامل حلقه جرس در لندن (با مدیریت مشترک مهاجرانی و هاشمی)، برخی اطرافیان موسوی و گردانندگان سایت کلمه (از جمله مسئول دفتر وی که به تازگی بازداشت شد و برخی ارتباطات را لو داده)، شماری از افراطیون مشارکتی و چند عضو یا همکار فراری این حزب را شامل می شود. این حلقه چند لایه می کوشد با اقدام فریبکارانه خود به بقایای ناامید فتنه روحیه بدهد و در عین حال چنین القا کند که هیچ وابستگی و خیانتی در کار نبوده و اعترافات بازداشت شدگان به خاطر شکنجه بوده است.
پیش از این به هنگام انتشار برخی بیانیه های جعلی به نام حزب مشارکت، کیهان خبر داده بود که بیانیه های کذایی در غیاب دبیرکل و اغلب اعضای شورای مرکزی این حزب، توسط چند نفر جعل و به نام حزب منتشر می شود. اکنون کسانی چون صیف مزروعی، حسین باستانی، یزدان پناه، توفیقی (مجاهدین)، سازگارا و... متواری اند و در خارج کشور در خدمت سرویس های خارجی به این شیوه لو رفته و نخ نمای جنگ روانی مبادرت می کنند.
گفتنی است، سران و مدیران بیرونی فتنه پیش از این برای متهم کردن نظام، از کشته شدن افرادی خبر می دادند که بعدها معلوم می شد افرادی عادی و مشغول به کار و زندگی معمولی خود هستند. برخی عوامل بازداشت شده فتنه از این اقدام با عنوان «پروژه مرده خوری» یاد می کردند.


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 2:31 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

شبکه آمریکایی پخش مستقیم سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را ناگهان قطع کرد.
گزارش ها حاکی از آن است که شبکه سی ان ان به خاطر فشار انبوه مخاطبان کنجکاو خود، امسال مجبور شده بود سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان را به طور مستقیم پخش کند اما هنگامی که وی شوک اصلی را با به چالش گرفتن ماجرای 11 سپتامبر و پیش کشیدن پای دولت آمریکا در این ماجرای ساختگی وارد کرد، گردانندگان سی ان ان به شکلی دستپاچه اقدام به قطع پخش این سخنرانی کردند. گفته می شود این اقدام با پرسش و اعتراض شدید بسیاری از مخاطبان
CNN مواجه شده است و به اعتبار حرفه ای این رسانه بزرگ آمریکایی لطمه وارد کرده است.
طبیعی است که اقدام مذکور در عین حال باعث کنجکاوی بیشتر مخاطبان و پیگیری ماجرا از مجاری و رسانه های دیگر شود.


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 2:31 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak