سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سازمان «سیا» و وزارت خارجه مشترکاً عملیات جاسوسی و خرابکاری اینترنتی علیه ایران را شدت بخشیده اند. تشدید این فعالیت های علنی در حالی است که برخی شبکه های مجازی همکار در این عملیات خرابکاری و جاسوسی ادعای «استقلال»، «رسانه شهروندی»، «اطلاع رسانی آزاد» و... را مطرح می کنند.
در این زمینه رادیو فردا- ارگان رسمی سازمان سیا- و صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه گزارش هایی را در زمینه حمایت از شبکه های مجازی ضد انقلاب منتشر کردند.
صدای آمریکا در این باره گزارش داد: نشستی در واشنگتن برگزار شد که طی آن چند کارشناس امور ایران، گزارش تهیه شده به سفارش بنیاد تحقیقاتی
Century
را در زمینه راه میانه و مؤثری که نه بی تفاوتی در قبال ایران و نه اقدام نظامی باشد ارائه کرده اند.
این گزارش توسط کسانی چون جنیو عبدو (خبرنگار آمریکا که چند سال در دوران اصلاحات و در پوشش خبرنگار روزنامه گاردین مشغول جاسوسی و جمع آوری اطلاعات بود) و مهدی یحیی نژاد (زیر دست منوشه امیر در سایت صهیونیستی بالاترین) تهیه و در حضور جرد کوهن از مقامات دفتر برنامه ر یزی های سیاسی وزارت خارجه آمریکا و تام پریئلو عضو مجلس نمایندگان بررسی شده است.
به گزارش
VOA، جنیو عبدو در این نشست گفت ابزار تکنولوژی مدرن برای انعکاس صدای مخالفان نقش حیاتی دارد. تام پریئلو عضو مجلس نمایندگان هم که کراوات سبز بسته بود، گفت جنبش اعتراضی در ایران امری روبه گسترش است اما نباید انتظار داشت فقط پیروزی کسب کند.
جنیو عبدو خبرنگارنمای اخراجی از ایران، ضمن اعتراف به جاسوسی گفت «6 ماه قبل با توجه به تحولات ایران تصمیم گرفتیم گروهی را برای مشاوره دادن به سیاستمداران آمریکایی و اروپایی گرد آوریم تا درک بهتری از مسائل ایران داشته باشند.»
یحیی نژاد مدیر سایت صهیونیستی بالاترین هم در این نشست خطاب به مقامات آمریکایی حاضر در نشست گفته است: در شرایطی که مخالفان حکومت متهم به ارتباط با غرب می شوند، تنها راه تقویت راه های اطلاع رسانی است تا از این طریق فرصت اتهام زنی گرفته شود.
صدای آمریکا همچنین کوهن مقام وزارت خارجه ای حاضر در نشست را فردی معرفی کرد که در سال 2004 ]آخرین سال دولت اصلاحات[ برای نوشتن کتابی درباره جوانان ایران و خاورمیانه، توانست به ایران سفر کند. بنابراین گزارش کوهن تابستان پارسال، همزمان با نیاز روزافزون به ابزار اطلاع رسانی از درون ایران، نقش اصلی را در متقاعد کردن مسئولان سایت توییتر داشت تا زمان سرویس برنامه ریزی شده این وبسایت به تعویق بیفتد. او می گوید باید با استفاده از تکنولوژی به شکاف میان جوانان و حاکمیت دامن زد.
همزمان با این گزارش، رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا به گفت وگو با رئیس مرکز پژوهش های سانسور در اینترنت که در ارتباط با وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کند پرداخت.
آستین هوپ در این مصاحبه با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا گفت: این مأسسه از یک ماه پیش و همزمان با صدور مجوز صادرات محصولات و نرم افزارهای فیلترشکن، توزیع این نرم افزارها را در میان مخالفان آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه «محصولات یاد شده از طریق اینترنت و صدور فیزیکی ارسال می شود»، اذعان کرد که اطلاعات کاربران این محصولات در اختیار طرف آمریکایی قرار می گیرد. وی گفت: ما از فقرا و دریافت کنندگان این محصولات باخبریم ولی این اطلاعات را منتشر نمی کنیم. ممکن است در ماه های آینده آمار آنها را منتشر کنیم ولی فعلاً نه. وی تصریح کرد: این نرم افزار مثل سایر نرم افزارها اطلاعات را پیدا کرده و هویت کاربر را محفوظ نگه می دارد.
با وجود تحریم شدید صادرات فناوری به ایران، کنگره آمریکا امکانات مربوط به شبکه سازی ضد انقلاب را از این تحریم ها استثنا کرد!


نوشته شده در دوشنبه 89/1/30ساعت 9:47 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

میرحسین موسوی نسبت به سرنوشت «کرم»هایی که در راستای تحقیقات فضایی دانشمندان کشورمان به فضا فرستاده شدند، ابراز نگرانی کرده است!
موسوی در دیدار خود با طیفی از اعضای سازمان مجاهدین، بامزه گفته است: «فکر نکنیم مردم گفته ها و اعمال ما را فراموش می کنند. مردم حتی نسبت به سرنوشت کرم ها و لاک پشتی که به فضا فرستاده شدند، حساسند و می خواهند بپرسند نتایج تحقیقات در مورد این حیوانات بی گناه به کجا انجامید؟»!
به گزارش شبکه ایران اشاره وی به پرتاب اولین موجودات زنده در قالب کپسول زیست محیطی توسط کاوشگر 3 به فضا است که یکی از جدیدترین دستاوردهای فضایی متخصصان جوان کشورمان در سال گذشته بود و توجه بسیاری از محافل خارجی را به خود جلب کرد.
این محموله زیستی در ایام دهه فجر سال 88 به فضا پرتاب شد که حاوی موجوداتی چون لاک پشت، کرم و موش و همچنین پنج ذره سلول بود.
البته نتایج این ابتکار، انتظار دانشمندان کشورمان را تامین نکرد چرا که براساس گزارش مهر در همان زمان، سه موجود زنده این محموله نابود شدند. به همین دلیل متخصصان کشورمان درصددند که در سال جدید دومین محموله زیستی را هم به فضا بفرستند.
دانشمندان از حیواناتی نظیر نوعی موش و کرم، به عنوان «حیوانات آزمایشگاهی» برای آزمایش دستاوردهای جدید خود و اطمینان از حاصل شدن نتایج موردنظر استفاده می کنند.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/30ساعت 9:47 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

فرمانده نظامیان آمریکایی در 20 کشور خاورمیانه می گوید: ایران خواب از چشمان من ربوده است.
ژنرال دیوید پترائوس که هم اکنون درگیر جنگ افغانستان است می گوید: با وجود آن که اوضاع افغانستان و عراق بسیار بحرانی و مشکل ساز است اما نگرانی از ایران و عملکرد آن، خواب را از چشمان من ربوده است.
به گزارش روزنامه یو اس نیوز پترائوس فرمانده نظامیان آمریکایی است که در 20 کشور از مصر تا پاکستان و عمدتاً در افغانستان و عراق حضور دارند. اما پترائوس می گوید :نه تنها ایران در حال افزایش قابلیت های هسته ای خود است، از گروه های اسلامی نظیر حزب الله لبنان و حماس در فلسطین حمایت می کند. تمام این مسائل به نگرانی های ما در قبال متحدانمان در منطقه به خصوص اسرائیل و کشورهای عربی می افزاید.
به گزارش «فردا» به نقل از یو اس نیوز، یکی از خوانندگان نظر خود را ذیل اظهارات پترائوس به این نحو عنوان کرده است: هنگامی که ژنرال پترائوس خوابش نمی برد، بهتر است به این حقیقت فکر کند که بدون کمک تعیین کننده ایران، آمریکا نمی توانست جایگاهی در عراق یا افغانستان داشته باشد. ولی ما چگونه از آنها تشکر کردیم؟ حمله های بی اساس تحریم های غیر قانونی، اهریمن سازی فرهنگی، ایجاد نا امنی منطقه ای و صحبت های جعلی درباره تهدید هسته ای بودن کشوری که هیچ گونه سندی درباره تمایل آن به ساخت سلاح هسته ای ندارد، و تهدید کردن ایران به حمله هسته ای!»
به قول ضرب المثل معروف فارسی باید به جناب پترائوس گفت وقتی که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود؟!


نوشته شده در شنبه 89/1/28ساعت 9:53 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

دادستانی فرانسه ضمن رد ادعای آمریکا، استرداد یک تبعه ایرانی به آمریکا را نپذیرفت.
مجید کاکاوند شهروند 37 ساله ایرانی با فشار سیاسی آمریکا، اوایل سال گذشته به هنگام سفر توریستی در فرودگاه رواسی شار دوگل پاریس بازداشت شد. دادگاهی در کالیفرنیای آمریکا در اقدامی خلاف حقوق بین المللی و صرفا از سر زورگویی، مدعی شده بود این مهندس برق ایرانی هزاران قطعه نظامی و تجاری از شرکتهای آمریکایی خریداری کرده و آنها را بطور غیرقانونی از مالزی به ایران منتقل کرده است. این در حالی است که مجید کاکاوند هرگز پایش به آمریکا نرسیده تا این کالاها را بخرد. دستگاه امنیتی و قضایی آمریکا بدون هیچ مدرک متقنی و صرفا براساس گمانه زنی ها حکم جلب وی را صادر کرده بود.
به عبارت دیگر در اقدامی خلاف موازین حقوق بین المللی، یک دادگاه آمریکایی مدعی بود چون تبعه کشور دیگر (ایران) در کشور سوم (مالزی) قوانین داخلی آمریکا را نقض کرده، بنابراین کشور چهارم (فرانسه) باید فرد یاد شده را بازداشت و به آمریکا تحویل دهد! این در حالی بود که تحریم های آمریکا علیه ایران در صورت درست بودن صرفا در خاک آمریکا می توانست اعمال شود و دادستانی فرانسه هم به همین امر توجه داشت. دادستان در جلسه استماع دادگاه کاکاوند در پاریس به این دادگاه توضیح داد، آژانس خرید تجهیزات دفاعی فرانسه موسوم به
DGA
اعلام کرده است تجهیزات الکترونیکی که از سوی این مهندس ایرانی خریداری شده است، بالقوه خطرآفرین نبوده و نمی توان به عنوان کالاهای خطرناک دارای کاربرد دوگانه تلقی کرد. دادستان می گوید طبق قوانین فرانسه، اقدام کاکاوند جرم محسوب نمی شود.
دادگاه بعدی کاکاوند برای صدور حکم نهایی 15 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
کاکاوند پس از جلسه دادگاه روز چهارشنبه در گفتگو با فرانس 24 گفت: مطمئنا احساس خوبی دارم زیرا اکنون وضعیت روشن تر است. دیدیم که اتهامات آمریکایی ها حقیقت نداشت و امیدوارم که دادگاه در این باره متقاعد شده باشد. به هر حال من احساس خوبی دارم اما هنوز پرونده مختومه نشده است.


نوشته شده در شنبه 89/1/28ساعت 9:52 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک عضو گروهک منافقین که در پی بن بست این گروهک مجبور به جدایی شد، عناصر ضدانقلاب را از شبیه سازی حوادث قرقیزستان با ایران بر حذر داشت. وی استدلال می کند که ردپای آمریکا در رژیم ساقط شده قرقیزستان کاملا آشکار است و نباید خود را در افکار عمومی به جریان آمریکایی ساقط شده تشبیه کرد.
محمدعلی - الف در وبلاگ ققنوس نوشت: مردم قرقیزستان در سال 2005 و 2010 حتما حرف هایی برای گفتن داشتند اما حرف هایی که هنوز از دهان برنیامده، در هوایی آلوده تنفس پایگاه های نظامی بزرگ اشغالگران فرو ریختند و محو شدند. فعلا آمریکا و ناتو در منطقه خیمه زده اند. قرقیزستان پس از اوکراین و گرجستان سومین کشور بود که در منطقه باید مدل مطلوب آمریکا می شد. قرقیزستان از همان نخستین ماه های اشغال افغانستان تا همین امروز، مهم ترین محل گذار نیروهای آمریکایی به افغانستان است. پایگاه بزرگ نظامی ماناس در همان ایام برپا شده است و علاوه بر عبور صدها هزار تن مواد و وسایل مورد نیاز جنگ، ماهانه 35 هزار نیروی آمریکایی را برای ورود یا خروج از افغانستان در خود شاهد است.
گفتنی است برخی رسانه های زنجیره ای ضد انقلاب و حامی فتنه سبز در راستای بازسازی روحیه از هم پاشیده عناصر فعال در فتنه سبز، تلاش کردند از ماجرای قرقیزستان بهره برداری کنند.
آنها آن قدر به اضطرار و عجله افتاده بودند که فراموش کردند دولت ساقط شده دولت رنگی و مورد حمایت آمریکایی هاست و در واقع، آنجا هم رنگی های آمریکایی سرنوشتی مشابه ایران پیدا کرده اند با این تفاوت که ملت ایران اساسا به آمریکا و عمال آن اجازه تکان خوردن ندادند.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/23ساعت 4:54 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

وزیر اطلاعات اعلام کرد که سه تبعه آمریکایی دستگیر شده در ایران با سرویس های جاسوسی این کشور ارتباط داشتند.
حجت الاسلام «حیدر مصلحی» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» در این باره گفت: تهران مدارک مستندی در اختیار دارد که این سه تبعه آمریکایی با سرویس های اطلاعاتی در ارتباط بوده اند.
وی افزود: این مدارک به زودی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
سه تبعه آمریکایی که ادعا شده کوهنورد هستند، نهم مرداد ماه سال گذشته با ورود به مرز ایران از کردستان عراق توسط مرزبانان کشورمان دستگیر شدند.


نوشته شده در شنبه 89/1/21ساعت 11:33 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

شبکه دولتی بی بی سی انگلیس پس از چندماه هدایت ناکام آشوب ها و تخریب های خیابانی در ایران و آگاهی از بن بست کامل جریان براندازی خشن، پرچم «آشتی ملی» را بالا برد. تلویزیون بی بی سی در گفت وگو با رامین جهانبگلو (از عناصر مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا و اسرائیل در حوزه کودتای مخملین) بحث آشتی ملی را پیش کشید. تیتر سایت بی بی سی برای گفت وگو با جهانبگلو این است: «بدون آشتی ملی نمی توان به آینده ایران فکر کرد».
جهانبگلو ابتدا در این مصاحبه مدعی شد تمام اظهاراتی که در ایران و از طریق خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) درباره همکاری با سازمان های اطلاعاتی غرب به واسطه سمینارها مطرح کرده، تحت فشار زندان بوده است. وی اشاره ای به فشارها نکرد اما اذعان نمود که در زندان حتی به کتاب هم دسترسی داشته است.
جهانبگلو که به عنوان توزیع کننده طرح های عملیاتی سازمان سیا و تئوریسین هایی چون جین شارپ به شمار می رود، به بی بی سی گفت: چیزهایی که در اینترنت و تلویزیون جمهوری اسلامی یا جاهای دیگر درباره آقای جین شارپ و کاخ سفید به مردم ایران می گویند، کاملاً غلط است. کافی است شما بروید زرتشت و شیخ سعدی را بخوانید، اندرزنامه ها و اخلاق ناصری را بخوانید، چیزهایی که متعلق به ملت ایران چه در دوره قبل از اسلام چه بعد از اسلام است، فرهنگ عدم خشونت در آنها وجود دارد.
وی توضیح نداد که در کدام متن فرهنگی ادبی و اخلاقی ایرانی، خیانت به کشور و ایفای نقش در خدمت اهداف دشمنان تجویز شده است حال آن که امروز در دنیا، شیوه سازمان سیا در راه اندازی کودتاهای شبه انقلابی مخملین با فرمول های کاملاً روشن و مشخص شناسایی شده است.
البته در این گفت وگو، بی بی سی هم توضیح نداد که اگر طرفدار مبارزه بدون خشونت در ایران بود، چگونه از فروردین 88 پروژه القای تقلب را دامن زد و وزارت خارجه آن کشور پیشاپیش از بروز آشوب در ایران (4 ماه قبل از انتخابات) خبر داد! و پس از آن هم بی بی سی از جمله رسانه های بیگانه بود که در آتش خشونت، تخریب، حمله به اماکن عمومی و خصوصی و... می دمید و مثلاً با گزارش های دروغ در روز عاشورا چنین القا می کرد که تمام آسمان تهران را دود و آتش فرا گرفته و ضدانقلاب کل شهر را به تسخیر درآورده اند!
بی بی سی در 9-8 ماهه قبل و بعد از انتخابات مدام در حال دامن زدن به هیجان و شوک های عاطفی- به واسطه حقه های اطلاعاتی و سمعی و بصری- بود تا آتش درگیری و منازعات خیابانی و خشونت عریان شعله ور بماند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/1/19ساعت 10:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

مجری تحت تعقیب صدای آمریکا با حمله به کیهان تلاش کرد رفتار مجرمانه و غیراخلاقی خود در تعرض به مجری دیگر این شبکه را لاپوشانی کند.
م- فلاحتی که در پی شکایت الهام-س به اتهام ضرب و جرح، تجاوز و توهین از سوی دادگاه فدرال آمریکا تحت تعقیب قرار گرفته، در واکنش به خبر چند روز پیش کیهان نوشت «درخواست دوستان ارجمندم سبب شد تا بنویسم: این اراجیفی که در تابناک و رجانیوز و کیهان علیه من منتشر شده، بخشی از پروژه جدید مقابله تهاجم فرهنگی است. همان پروژه آشنا و نفرت انگیز تخریب آدم هایی که ازشان لطمه می بیند. کسانی هم که از سوی دست این مراکز بازنویسی می کنند به خودشان نگاهی بیندازند که مبادا عمله این مراکز شده باشند.»
حمله به کیهان برای کتمان جرائم ارتکابی در حالی است که عین این خبر در وب سایت رسمی دادگستری آمریکا درج شده و بسیاری از رسانه های ضد انقلاب نیز قبل از کیهان این خبر را عیناً بازتاب داده اند. به قول معروف دزد حاضر و بز حاضر! البته این قبیل اتفاقات در برخی رسانه های ضد انقلاب امری رایج است و فقط باید دید چه اتفاقی افتاده که خانم مجری ناگهان ورق را برگردانده و به تیپ آقای مجری سابقاً کمونیست زده است.
برخی از ضد انقلابیون فراری که از شکست فتنه اخیر به شدت سر خورده شده و سران فتنه را بی عرضه می دانند! در واکنش به خبر یاد شده، به طعنه نوشته اند، موسوی و خاتمی و کروبی ادعای تجاوز کردند و سند نیاوردند، اما مجری رادیو آمریکا بدون این که ادعا کند، تجاوز کرد! و سندش را هم ارائه کرد!


نوشته شده در پنج شنبه 89/1/19ساعت 10:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

جریان های ضدانقلاب با وجود آگاهی از روگردانی امثال میرحسین موسوی از آرمان های امام خمینی(ره)، حتی تحمل تظاهر تاکتیکی مدعیان اصلاح طلبی به همراهی با خط امام را ندارند. موسوی اخیراً در راستای سناریوی نخ نماشده القای دوگانگی میان منش امام و رهبری، به تعریف از حضرت امام پرداخته بود حال آن که از اساس با اصول خط امام(ولایت فقیه، قانون اساسی، مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی، مرزبندی با منافقین و گروهک ها، جمهوریت و رأی مردم و...) معارضه کرده است.
جریان ریاکار مدعی اصلاح طلبی از عنوان خط امام برای پوشش و مصونیت سازی استفاده می کند اما گروهک ها و جریان های ضدانقلاب تاکید کرده اند که با وجود اطلاع از تاکتیکی بودن دفاع از خط امام، زیربار این دفاع نمی روند چرا که اساساً قصد دارند با این خط مقابله کنند.
در این زمینه سایت ایران گلوبال صراحتاً از موسوی خواست نامی از امام خمینی نبرد. ناصر-م نویسنده این سایت که سال گذشته خواستار حمله رژیم صهیونیستی به ایران برای مقابله با برنامه هسته ای کشورمان شده بود، در مقاله خود ضمن ایراد اتهام علیه حضرت امام از موسوی خواست دوران خمینی را زنده نکند. وی تصریح کرد مخالفان هرگز چنین رویه ای را نخواهند پذیرفت.
از سوی دیگر سایت صهیونیستی بالاترین در موضعی مشابه به نقد تعارفات تاکتیکی موسوی در دیدار با شماری از اعضای فراکسیون اقلیت (که خود را فراکسیون خط امام می خوانند) پرداخت و نوشت: آقای موسوی تکلیف ما که پیرو خط امام نیستیم، چیست؟ وقتی در بیانیه های گاهی پر از مهر و فهمتان حرف از مرحوم خمینی می زنید کارشناسانی که دلخوش شما هستند و جوانهای کتاب ناخوانده و سیاست ندانی مثل من می گوئیم مجبورید با پنبه سردشمنان داخلی را ببرید ولی آقای موسوی عزیز شما با اسم بردن دائم از مرحوم خمینی و اینگونه عقب گردتان شعور ما را زیر پا له می کنید و از غرور جز خاطره برایمان باقی نمی گذارید.
این سایت دارای مدیریت صهیونیستی، ضمن دفاع صریح از اعضای اعدام شده گروهک تروریستی منافقین در سال 67 و حمله به حضرت امام به خاطر قاطعیت در برابر جنایتکاران، نوشت: ما دوست نداریم اسم «رسانه های بیگانه» را بشنویم. ما از خارجی ستیزی بیزاریم. ما نمی خواهیم به کشور اسرائیل بگوئیم رژیم صهیونیستی. ما آنهایی نیستیم که آقای تابش ]رئیس فراکسیون اقلیت[ میگوید. آنهایی که آمدند به امام و انقلاب وفادار باشند. آقای موسوی آیا لازم است به شما گوشزد کنیم که ما را اشتباه گرفته اید؟ شما متوجه نیستید ما چه می خواهیم. طرز فکر و نوع پوشش و شعار آنهایی که قبله امیدشان شده اید را ندیده اید؟ آیا ما نباید جنبش سبز می بودیم و 9 ماه است به ترکستان راه برده ایم؟ شعار نه غزه نه لبنان را از ما نشنیدید؟ نکند شما فقط آنچه که لازم است می شنوید و آنچه که به نفعتان نیست نمی شنوید.
بالاترین سپس به دفاع از سران فاسد و ژنرال های جنایتکار رژیم پهلوی که خون صدها هزار انسان بیگناه را بر زمین ریختند، پرداخت و نوشت: کشتن فرماندهان تحصیل کرده ولو در خدمت شاه از چه قدرت الهی نشئت گرفته است. آقای موسوی رسانه های بیگانه و امام راحل و آرمان های انقلاب و منش امام را رها کنید. از برنامه های آینده بگویید. تکلیف ما که پیرو خط امام نیستیم ولی دوستدار شما هستیم چیست؟
یکی از عناصر ضدانقلاب زیر این متن در سایت بالاترین و خطاب به نگارنده متن نوشت: شما اگر ناراحتید لطف کنید کس دیگری را برای مبارزه تون اختیار کنید. ما موسوی رو می فهمیم و می فهمیم چرا دائم باید از خمینی نام ببره که همه می دونیم کی بوده و چه جنایاتی کرده. جنبش بدون موسوی و کروبی و خاتمی به جایی نمی رسد. می بخشید اگر تند بود ولی این روزها حرفاتون داره کم کم مثل زهر به رگ مخالفان هم وارد می شه.
بالاترین همچنین در مطلب دیگری از اینکه اغلب سایت های ضدانقلاب از جمله جرس، خودنویس و... به سخنان چند وقت اخیر موسوی بی توجهی می کنند انتقاد کرد و نوشت: مایه تاسف است که سایت های خبری جنبش به سخنان موسوی بی توجهی می کنند و به فراموشی سپرده اند و به اخبار هیجان انگیزتر می پردازند و دچار روزمرگی شده اند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/1/19ساعت 10:36 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

مهدی(عج)

بگذار این نوشته، پاره پاره باشد و کلام، بریده بریده... که سخن از عشق و حرف و حریف دل است. حکایت غریبی است بهار و باران. مثل خود نوروز، ساعتی آفتابی و ساعتی ابری و بارانی. لب به خنده گشوده و چشم به اشک، تر. این ذات بهاران است و کس از این سایه روشن و ابر و آفتاب نمی رنجد که هر دو در ذات بهار است، تابیدن و باریدن و جان دادن و رویاندن. حکایت غریبی است بهار و باران. و غریب تر، دلی که «جان بهار و باران» را بهانه می گیرد. بهار من، بارانم، خرّمی روزگاران، سلام! السلام علی ربیع الانام¤ و نضره الایام. سلام بر بهار جان ها و طراوت و خرّمی روزگاران.
ای که بوی باران شکفته در هوایت
یاد از آن بهاران که شد خزان به پایت
... جز غمت ندارم به حال دل گواهی
ای که نور چشمم در این شب سیاهی
چشم من به راهت همیشه تا بیایی
باغ من، بهارم، بهشت من کجایی
بهار، بشارت و آیتی از توست. ناگهان جاری می شود در رگ و تن جان و جهان. جای ریزش ها می رویاند و مرده زنده می کند. ناگهان در نهایت خزان و رخوت و مرگ، جهانگیر می شود بهار. و مگر می شود با بهار جنگید؟ بهار، این گونه هم، بشارتی از توست. آن زمان که در جان جهان می دود، خون تازه در رگ هستی جاری می سازد، بی تاب می کند و در جوش و جنبش می آورد.
عشق آمد و شد چو خون، اندر رگ و پوست
تا کرد مرا تهی و پرساخت ز دوست
اجزای وجود من همه دوست گرفت
نامی است ز من بر من و باقی همه اوست
سهم آدمی از این باران بهاری و از این جنب و جوش و خروش چه می شود؟ دردانه خلقت پیامبر اعظم(ص) فرمود «مثال آن چیزی که خداوند مرا از هدایت و علم برانگیخت مثال باران فراوان است که به زمین می رسد. بخشی از زمین، پاکیزه و نرم و مستعد است، پس آب را می پذیرد و انواع فراوان گیاه و سبزه را می رویاند. و بخشی از زمین، سنگ و سخت است که آب را نگاه می دارد و مردم از آن می نوشند و آبیاری و زراعت می کنند و پاره ای از باران به زمین شوره ]و بی استعداد[ می رسد، نه آب را نگاه می دارد و نه گیاه می رویاند. این مثال کسی است که در دین خدا تعمق کند و خداوند او را به آنچه مرا مبعوث کرده منتفع سازد، پس او بیاموزد و بیاموزاند. و باز مثال کسی است که سرش را بالا گیرد و هدایتی را که خداوند مرا به خاطر آن فرستاده نپذیرد.»
باران که در لطافت طبعش خلاف نیست
در باغ لاله روید و در شوره زار خس
ذات بهار و باران، رویاندن و جان دادن است. بدان شرط که آغوش بگشایی و به جان بخری. همان فرمایش نورانی رسول خداست که «ان لربّکم فی ایام دهرکم نفحات من رحمته الا فتعرّضوا لها فلعلّ احدکم تصیب نفحه فلایشقی بعدها. همانا برای پروردگار در ایام روزگار شما نفحه هایی از رحمت اوست، آگاه باشید و خویش را در معرض آن نسیم ها قرار دهید، باشد که به کسی از شما برسد، پس بعد از آن دچار شقاوت نشود.» بهار را باید چشید، باید شنید و لبیک گفت تا احیا شد. این سنت و فرمان الهی است: «ای کسانی که ایمان آورده اید اجابت کنید خدا و رسول او را آن هنگام که شما را می خوانند به آنچه زنده می کند شما را و بدانید خداوند میان انسان و قلب او حائل است و اینکه به سوی او محشور می شوید»(آیه 42 سوره انفال). مگر هر کس می تواند «فراخوان رویش و زندگی» را لبیک گوید؟ «تنها کسانی تو را اجابت می کنند که شنوا هستند» (سوره انعام) و «اگر تو را اجابت نمی کنند بدان که آنها فقط از هواهای خود تبعیت می کنند»(سوره قصص). ای پیامبر «آنها که جز خدا را می خوانند، حتی به اندازه پوست نازک هسته خرما را مالک نیستند. اگر آنها را دعوت کنید، صدای شما را نمی شنوند و اگر بشنوند، شما را اجابت نمی کنند... نه کور و بینا برابرند و نه تاریکی و نور و نه آفتاب و سایه. و مساوی نیستند زندگان و مردگان. خداوند هر که را بخواهد شنوا می کند و تو نمی توانی شنوا کنی آنها را که در گور هستند... خداوند از مردم و جنبندگان و چارپایان در گونه های مختلف خلق کرده است، همانا فقط عالمان و دانایان نسبت به خداوند خشیت دارند». (آیات 31 تا 22 سوره فاطر)
قلب انباشته از هوا- از شهوت و غضب- چگونه جایگاه عشق شود، بتخانه کجا جای خداست؟ دل که سنگواره شد، چگونه می تواند پیام زندگی و عاشقی را دریابد؟
گر دل نبود کجا وطن سازد عشق
ور عشق نباشد به چه کار آید دل
قلب را باید میراند تا زنده شود و زنده کرد تا ریسمان های اسارت رخت بربندد. به تعبیر بلند امیرمؤمنان خطاب به امام حسن (علیهماالسلام) «احی قلبک بالموعظه و ام ته بالزّهاده . قلبت را با اندرز زنده کن و با زهد و دامن چیدن از دنیا بمیران». (نامه 31 نهج البلاغه)
دل که وسعت یافت و چنان زیر و رو شد که بذر محبت در آن جوانه کرد، می شود عمار و مالک، می شود ابن تیهان و ذوالشهادتین، می شود عمروبن حمق خزاعی که در بحبوحه حیرت عوام و خواص در آستانه نبرد صفین، سویدای دل خویش را پیش پیشوای حق گشود و گفت «ای امیرمؤمنان! بیعت من با تو نه از روی منفعت خواهی بود و نه در هوای مقام و ریاست. اطاعت و پیروی از تو را بر خود واجب می دارم و هرگز از فرمانت سر بر نتابم چون فضیلت و شرف تو نزد من آشکار است... اطاعت تو بر من واجب و عشق تو در نهادم بر هر سودای دیگری غالب است. اگر در راه رضایت و خرسندی تو کوه ها را از جا برکنم، نزد من بسی آسان است و چنان دانم که یکی از هزاران حق واجبی را که از تو بر گردن دارم، انجام نداده ام. اگر فرمان دهی با پنجه کوه سخت را از جا می کنم.» عمرو با چنین محبتی، محبوب علی(ع) شد و غمگنانه شنید که «کاش در سپاه من صد مثل تو بود». و چه کلام نغزی عارف والا آیت الله احمدی میانجی(ره) فرمود «سئوال شب اول قبر درباره اینکه پیامبرت کیست و امامت کیست، مربوط به آدم های عادی است وگرنه، مالک اشتر حق دارد به ملائک بگوید من- که برای علی جانبازی کردم- و پرسش از اینکه امامت کیست؟!».
روزگار گشت و نوبت عاشقی به ما رسید. نوبت جنبیدن و سربرآوردن و بالیدن قبیله ای که مقدر بود آفتاب را از پس ابر، و بهار را بدون «بهار آور» به تماشا بنشیند. گویا لسان الغیب حافظ همین ساعت از تمنا به تنگ آمده و لبالب طلب شده که سرود:
بی تو ای سرو روان با گل و گلشن چه کنم
زلف سنبل چه کشم، عارض سوسن چه کنم
آنچه در این میان بر زخم خار خلیده در چشم قوم منتظر مرهم می نهد، بشارت حضرت دوست(عج) است که فرمود «انا لا ناسین لذکرکم ولا مهملین لمراعاتکم. ما یاد شما را از خاطر نمی بریم و در مراعات و مراقبت شما اهمال نمی کنیم.» و نیز فرمایش اوست که مردم از فقیه پارسا و دیندار که مخالف هوا و مطیع امر مولاست، پیروی کنند. «فاما من کان من الفقهاء صائناً لنفسه حافظاً لدینه مخالفاً لهواه مطیعاً لامر مولاه فللعوام أن یقلّدوه.» لبیکی که امت ما به روح خدا خمینی گفت و دست بیعتی که پس از رحلت او به خلاصه خمینی، خامنه ای عزیز داد، بالاترین مرتبه آزمون ولایت و محبت به مراد و مقتدای غایب از نظر(عج) بود. آن «باید» اطاعت از فقیه پارسا را ملت ایران چنان که شاید لبیک گفت. و نامحرمان کجا راه دارند به رمز و راز عاشقی این قوم با بهار جان ها و طراوت روزگاران.
هرگز کسی نگوید بالای چشمت ابرو
تیغ از تو گردن از من، چون و چرا ندارد
هر روز ملتی که اجابت می کند مقتدای خود را، نوروز پیروز است، 22خرداد باشد یا 9دی و 22بهمن. ملت ایران به تاسی از مقتدای نستوه خود رویش را اراده کرده و همت و اهتمام خویش را آشکار ساخته است. پس گشایش و فتح پیاپی ارزانی اوست حتی اگر بدخواهان به غیض آیند. «آنچه خداوند از رحمت برای مردم بگشاید، مانع و بازدارنده ای برای آن نیست... هر کس عزت را بخواهد پس همه عزت برای خداست و کلام پاکیزه و طیب به سوی او صعود می کند و عمل صالح آن را بالا می برد. و کسانی که با بدی ها مکر می ورزند عذابی شدید برای آنهاست و مکر آنان نابود می شود» (آیات 2 و 10 سوره فاطر). ما حقیقت این آیات و ظفرمندی ملت ایران و مقتدای او را در طول سه دهه اخیر و همین یک سال گذشته به عیان مشاهده کردیم. و از جنس همان کلام طیب، «همت مضاعف و کار مضاعف» است.
به یقین این دعوت به یکسان بر جان ها نخواهد نشست. کسانی شاید بشنوند و بگذرند و کسانی شاید اصلا نشنوند یا به روال تاریخ، خلاف جهت هم حرکت کنند. این غریب نیست که سنت تاریخ است. اما در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. طرف خطاب این کلام بهاری، جان های مستعدی است که جای تا جای کشور بر بستر انقلاب روییده اند و چشم انتظار باران بودند. آنها امروز بسیار و بی شمارند، اگر در روزگار غربت علی(ع) کم شمار بودند. آن کم شمارها نهال «امت-امامت» را بدین برگ و بار رساندند تا این بی شماران خود، با همت مضاعف، بهار را تا کجا جهانگیر کنند. نه، این کلام طیب بر زمین نخواهد ماند. ذات کلمه طیبه، صعود و بالا رفتن و به بار نشستن است. ما این حقیقت را در بحبوحه گدازان فتنه جفاکاران دیدیم.
هاتف آن روز به من مژده این دولت داد
که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند
علی امروز تنها نیست که دست کمیل را بگیرد و بیرون شهر ببرد و بگوید «ای کمیل این دل ها چونان ظرف است و ارزنده ترین آنها پرگنجایش ترین آنهاست... ای کمیل در این سینه من دانش انبوه است اگر حاملانی برای آن می یافتم. افراد باهوش اما امانتدار و دینداران بی بصیرت و مردد در خور این دانش نیستند و نیز آن که افسارش را به شهوت سپرده یا شیفته مال اندوزی است. چنین است که علم با مردن حامل آن می میرد. خداوندا آری زمین از انسانی که با حجت برای خدا قیام کند خالی نمی ماند، در میان مردم ظاهر و شناخته شده باشد یا در حال بیم و پنهان، تا حجت های الهی باطل نگردد. عدد اینان چند است و کجا هستند؟ سوگند به خدا آنان از نظر عدد کم شمارند و از نظر قدر و ارزش، نزد خداوند باعظمت ترین هستند. خدا با آنها حجت ها و نشانه های خود را حفظ می کند تا به مانندهای خود بسپارند و در دل نظایر خود بکارند. علم با حقیقت بصیرت به آنها هجوم آورده و با روح یقین هم نشین هستند. آسان می شمرند آنچه را مترفان مشکل می دانند... آنها جانشینان خدا در زمینند. آه! آه که چه قدر مشتاق دیدار آنها هستم». (کلمات قصار نهج البلاغه، کلمه 147)
آری زمین و زمان از بهار و باران خالی نیست و چون چنین است، پس خواهد رویاند همیشه. عرض خود می برند آنها که با بهار می جنگند. با بهار نمی توان جنگید.
... حکایت غریبی است نوروز و بهار. ساعتی آفتابی و ساعتی ابری و بارانی. بوی باران است که در هوای دوست شکفته است. خود را به بهار بسپاریم، به او که بهار را راه بر است. پروا مکن بشتاب، همت چاره ساز است.ابتدا باید دل را گنجایش و وسعت داد.
محمد ایمانی
¤ ربیع در لغت صرفاً به معنای بهار نیست بلکه همچنین باران آغازین بهار را گویند که ببارد و گیاه سبز و خرم را برویاند.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:53 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak