سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

ابراز خشم و نگرانی محافل ضدانقلاب از پخش گزارش دادگاه شکایت شیرین عبادی علیه مدیرمسئول کیهان توسط شبکه چهار سیما ادامه دارد.
سایت وابسته به زوج سیاسی بهاء الله مهاجرانی و محسن کدیور که به ویژه سوابق حمایت از رویکردهای بهایی در عملکرد حلقه آنها دیده می شود، در اقدامی نه چندان عجیب به همسویی با عبادی پرداخت و نوشت: اقدام شبکه 4 در پخش دادگاه سابقه قبلی نداشت و عجیب بود. ظاهراً دادگاه برای رسیدگی به شکایت خانم عبادی از روزنامه کیهان تشکیل شده بود اما تنها چیزی که نشانی از آن نبود پاسخگویی آقای شریعتمداری از جایگاه متشاکی بود. ایشان بدون هیچ ملاحظه ای به ایراد اتهام به شاکی پرداختند و تعمداً همانند یک سخنرانی حرف می زدند. بارها شد که موضوعی مطرح و سخنان خانم عبادی نقل گردید و در انتها آقای شریعتمداری می گفت: «خب، مگر می شود که کسی صهیونیست نباشد و این گونه صحبت کند؟» در واقع استدلال ایشان این بود که اگر کسی از عوامل صهیونیسم باشد از دایره شمول شرع و قانون خارج می شود. از سوی دیگر برای اثبات ادعای خود مدرکی نداشتند جز نوع استنباط از فلان حرف یا بیانیه خانم عبادی. دفاعیات آقای شریعتمداری غیر از تأثیرگذاری بر دادگاه و هیئت منصفه، به گونه واضحی مخاطب خاص شبکه چهارم (قشر فرهیخته جامعه) را هدف گرفته بود تا شخصیت بانوی دریافت کننده جایزه نوبل را مخدوش سازد.
نکته جالب در واکنش جرس، دفاع ضمنی از ایدئولوژی ضدانسانی و جنایتکارانه صهیونیسم است که اساساً با ذات اشغال گری و جنایت و نسل کشی عجین شده اما سایت زیر نظر مهاجرانی و کدیور اصرار دارد از «عوامل صهیونیسم» جانبداری کند و حق و حقوقی برای عوامل صهیونیسم برشمارد. این نکته البته با عنایت به سفر چندی پیش مهاجرانی به آمریکا و حضور در نشست «انستیتو واشنگتن» (لابی صهیونیستی و نومحافظه کار) معنادارتر می شود.
حلقه جرس متشکل از عناصری نظیر سروش، کدیور و گنجی مکرراً از جدایی دین و سیاست (راهبرد استراتژیک بهائیت و حجتیه) دفاع کرده و حتی برخی اعضای آن کار را به انکار مهدویت و امام زمان (عج) و حتی انکار سندیت قرآن رساندند. عبادی نیز بارها به واسطه حمایت از عناصر بهایی، حمایت محافل ضدانقلاب را در غرب برانگیخته است.
دروغ پردازی مهاجرانی درباره دادگاه در حالی است که دهها میلیون نفر جریان دادگاه را مشاهده کرده و شاهد بوده اند که شریعتمداری برای تمامی آنچه درباره سابقه سیاه شیرین عبادی مطرح می کرد، اسناد مربوطه را نیز به نقل از شیرین عبادی و یا کمیته صلح نوبل ارائه می داد. و هرگز به استنباط خود تکیه نکرد.
عصبانیت گردانندگان ظاهری سایت جرس یعنی بهاءالله مهاجرانی، محسن کدیور، سروش، اکبر گنجی و غلامعلی بازرگان از دفاعیات مستند کیهان تعجب آور نیست و از افتخارات روزنامه کیهان تلقی می شود.


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/8ساعت 11:9 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

چند نشریه آمریکایی با اشاره به ناکامی سیاست های ضد ایرانی دولت باراک اوباما، توصیه کردند که وی بهتر است شکست در مقابل ایران را بپذیرد.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با تاکید بر این که سیاست های باراک اوباما در قبال ایران افراطی بوده است، نوشت: با وجود پیشرفت های ایران در زمینه نظامی و تداوم برنامه های هسته ای این کشور به نظر می رسد این سیاست ها تنها در ظاهر جدی بوده است.
این روزنامه با تشبیه کردن سیاست های اوباما به طبل توخالی آورده است: سیاست های دولت آمریکا در مقابل برنامه هسته ای ایران به پارس کردن سگی شباهت دارد که گاز نمی گیرد و تنها قصد ترساندن دارد.
واشنگتن پست تصریح کرد: طرح حمله نظامی به ایران نه تنها باعث فشار و انزوای ایران نشده است، بلکه رونمایی از تجهیزات هسته ای و رزمایش چند روزه نظامی ایران نشان داد سیاست های آمریکا کاملا بی اثر بوده است.
این گزارش می افزاید: فعالیت های جاسوسی آمریکا در ایران برای بررسی قدرت نظامی و هسته ای ایران، تلاش برای تحریم و ایجاد ناآرامی در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری همگی از شکست های اوباما در قبال ایران عنوان شده است.
در پایان این گزارش آمده است: باراک اوباما بهتر است به جای اتخاذ سیاست های تند و افراطی علیه ایران، شکست در برابر این کشور را بپذیرد.
روزنامه آمریکایی بوستون گلوپ نیز در سرمقاله خود با اشاره به یادداشت محرمانه اخیر وزیر دفاع آمریکا و هشدار وی به کاخ سفید درباره ناکارآمدی سیاست های کنونی واشنگتن در قبال ایران، تاکید کرد که حتی تحریم های شدیدتر نیز نخواهد توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
در ادامه این سرمقاله آمده است: گیتس در رابطه با هدفش از نوشتن این نامه محرمانه اعلام کرد که تنها قصد داشته است تا تعدادی سؤال و پیشنهاد برای کمک به روند تصمیم گیری منظم و به موقع مطرح کند. این یادداشت محرمانه به طور مشخص تاکید می کرد که دولت آمریکا باید در اندیشه گزینه های بیشتری در قبال ایران باشد.
بوستون گلوپ تاکید کرد: در حال حاضر اوباما دقیقا همان کاری را انجام می دهد که باید برای جلوگیری از دو نتیجه غیرقابل تحمل انجام دهد: یا این که ایران هسته ای را بپذیرد و یا این که برای یک درگیری نظامی ناگهانی که وزارت دفاع آمریکا درباره آن بارها هشدار داده است، آماده شود.
این گزارش افزود: علاوه بر این، هنوز فرصتی وجود دارد که تلاش های کنونی اوباما در ادامه رویکرد دوسویه در قبال ایران(دنبال کردن تحریم های شدیدتر و حفظ پیشنهاد توافقنامه ای مذاکره شده) موفق شود.
این نشریه آمریکایی در ادامه به بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران اذعان می کند و می نویسد که با وجود تحریم های جدید و شدیدتر نیز ایران به دنبال کردن برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و حتی تحریم های جدید نیز نخواهد توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
هفته نامه فارین پالیسی هم در گزارشی نوشت: دولت اوباما در حال انجام اقدامات علیه ایران است. به رغم این که ایران در سال های گذشته توانسته با وجود تحریم ها از این فشارها عبور کرده و برنامه هسته ای خود را ادامه دهد و علاوه بر آن سایت هسته ای دیگری را نیز در قم راه اندازی کند دولت اوباما به یکباره «سخنان زشتی» را علیه تهران ایراد کرد.
این هفته نامه در ادامه به گزارش «رابرت گیتس» وزیر امور خارجه آمریکا به کاخ سفید درباره ناکارآمد بودن سیاست های آمریکا علیه ایران اشاره می کند و می نویسد: برخی کارشناسان این گزارش را یک بیدارباش برای آمریکا تلقی می کنند و این در حالی است که مشاور امنیت ملی کاخ سفید گزارش گیتس را بخشی معمولی از یک گزارش همیشگی توصیف می کند.
در این گزارش آمده است: وقتی از گیتس درباره تفاوت های میان توانایی و تسلیحات سؤال می شود وی اذعان می کند که توانایی دولت آمریکا در قبال ایران بسیار محدودتر از توانایی تهران در پیشبرد برنامه هسته ای خود است.
فارین پالیسی در پایان می نویسد: آمریکا امیدوار است که با رسیدن به اجماع بین المللی در برابر ایران بتواند رفتار تهران را تغییر بدهد اما شواهد امر نشان می دهد که این برنامه نیز همانند سایر راهبردهای آمریکا تغییری در رفتار ایران نخواهد داد.


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/8ساعت 11:8 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک عضو حزب منحله مشارکت با اتخاذ تاکتیک فرار به جلو و در جهت انکار مرگ سیاسی جبهه اصلاحات ادعا کرد: جبهه اصلاحات با حضور اصولگرایان منتقد گسترش می یابد.
احمد شیرزاد در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: جبهه اصلاحات با حضور اصولگرایانی که از جناح مقابل کنده می شوند، گسترش می یابد.
وی در مورد امکان حذف جریان اصلاح طلب و جایگزین کردن اصولگرایان منتقد با آنها، اظهار داشت: اینکه جناح های سیاسی جدید در کشور شکل گیرد، نه اتفاق بدی است و نه قابل اجتناب؛ اینکه جناح اصولگرا نتوانند یکپارچگی خود را حفظ کند و چند تکه شود یک مساله جداگانه است و حذف اصلاح طلبان هم امر دیگری است که اصولا امکانپذیر نیست. مگر اینکه با یک بلای آسمانی یا برخورد وسیع حذف شود.
وی که تا مرز خیانت به کشور در مجلس ششم و در ماجرای چالش هسته ای هم پیش رفت، گفت: اینکه اصولگرایان منتقد به سمت اصلاح طلبان بیایند بدان معنا نیست که اصلاح طلبان هم حضور نخواهند داشت بلکه آنها تاثیر خواهند داشت و جبهه اصلاحات با حضور اصولگرایانی که از آن جناح کنده می شوند گسترش می یابد.
در همین حال منتجب نیا قائم مقام کروبی در حزب منحله اعتماد ملی گفت: اصولگرایان نمی توانند بدل اصلاح طلبان شوند.
وی درباره برخی تحلیل ها مبنی بر جایگزین شدن اصولگرایان معتدل به جای اصلاح طلبان حذف شده گفت: چطور کسانی که اصلاح طلب نیستند می توانند بدل آنها شوند. آیا اصلاح طلبان ظاهری ساختگی را می توان جایگزین اصلاح طلب واقعی کرد.
از اظهارات شیرزاد و منتجب نیا می توان این جمع بندی را نتیجه گرفت که افراطیون مدعی اصلاح طلبی از شقاق و کنده شدن برخی نیروها از اصولگرایان استقبال می کنند. و این همه در حالی است که افراطیون تمام سرمایه اجتماعی و سیاسی خود را با برپایی فتنه پس از انتخابات بر باد دادند و تبدیل به جریانی ورشکسته در حد گروهک ها شدند. بنابراین ادعای جذب اصولگرایان هم ادعای گزافی است.


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/8ساعت 11:8 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

تلاش انجمن دانشگاه تهران برای تحریف اندیشه و مصادره شهید آوینی با هوشیاری دانشجویان حاضر در این مراسم ناکام ماند.
این مراسم با عنوان بزرگداشت شهید آوینی در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، اما رفتار برخی از برگزارکنندگان برنامه که از طیف دانشجویان هوادار حزب مشارکت و اصلاح طلبان بودند، خیلی زود اهداف آن ها را نمایان ساخت. به طوری که مجری مراسم در اقدامی عجیب سعی در تشبیه و نزدیک سازی آوینی به برخی از فتنه گران و حتی فعالان ضدانقلاب و مزدور غرب و جدا معرفی کردن آن هنرمند شهید از انقلاب و نیروهای وفادار به ارزش ها نمود!
اما اقدام دانشجویان با توزیع نامه سرگشاده شهید آوینی به محمد خاتمی با عنوان «تجدد یا تحجر؟»، که در آن سیاست های سازشکارانه و غربگرایانه خاتمی در دوره تصدی بر وزارت ارشاد مورد انتقاد قرار گرفته بود، باعث ناکامی برگزارکنندگان این جلسه شد. انتشار این نوشته آوینی در جلسه با واکنش منفی اعضای انجمن غیرقانونی دانشگاه مواجه شد و آن ها نه تنها نامه شهید آوینی را تحمل نکردند که اقدام به ترک جلسه ای نمودند که خودشان متولی آن بودند. گفتنی است، در سال های اخیر، برخی از جریانات سیاسی و شبه فرهنگی غربگرا و مدافع لیبرال سرمایه داری، سعی در ارائه چهره ای تحریف شده در راستای منافع خودشان از شهید آوینی را دارند که در دسترس بودن آثار، گفتار و نوشته های آن شهید تلاش های آن ها را ناکام گذاشته است.
غیرت دینی کردها، مترجم هتاک را فراری داد
مترجم کتاب موهن و ضداسلامی «آیات شیطانی» از ترس مردم متدین شمال عراق فراری و پنهان شد. برمک بهداد پس از ترجمه کتاب سفارشی سرویس جاسوسی انگلیس (به قلم رشدی) به زبان کردی از ایران گریخت و به شمال عراق رفت اما در آنجا هم با اعتراض مردم غیور شمال عراق گریخت.
وی در گفت وگویی که با روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ انجام داده می گوید: فکر می کردم در کردستان عراق حکومت دینی برقرار نیست و آزادترم اما در آنجا هم احساس امنیت نمی کردم. اسلامگرایان افراطی در اربیل و سلیمانیه دست به تظاهرات زدند و آخوندهای این دو شهر حکم قتل مترجم کتاب (من) را صادر کردند. من به کنسولگری کشورهای مختلف از جمله آلمان رفتم تا مراقبت از جان من را به عهده بگیرند اما هیچ نتیجه ای نداشت.
براساس این گزارش، مجله «خلق» چاپ سلیمانیه عراق بخش اول ترجمه کتاب رشدی را 4 ماه پیش منتشر کرد و خبر از انتشار بخش های بعدی در شماره های آینده داد. ولی اولین بخش، آخرین بود. شماره بعدی را پلیس از همه کیوسک ها جمع آوری کرد. دو ماه بعد، در هشتم ماه مارس به سردبیر مجله «خلق» تیراندازی شد. سردبیر جان سالم به در برد ولی مترجم از آن زمان از بیم جان پنهان شده است. او می گوید بارها تهدید به مرگ شده است.


نوشته شده در شنبه 89/2/4ساعت 3:39 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

قدردانی سازمان های غیردولتی زنان از افشاگری کیهان قوه قضائیه به پرونده سیاه عبادی رسیدگی کند
سازمان های غیردولتی زنان ایران در بیانیه ای از مراجع قضایی خواستار رسیدگی سریع به پرونده سیاه و خیانت بار شیرین عبادی و صدور حکم لازم شدند.
در بیانیه سازمان های غیردولتی زنان آمده است: ضمن قدردانی از حرکت انقلابی و تکلیف مدبرانه و روشنگرانه روزنامه کیهان از مراجع قضایی می خواهیم که هرچه سریع تر به پرونده سیاه شیرین عبادی حکم لازم را صادر کنند.
در این بیانیه آمده است: سال هاست که عناصر خودفروخته و وابسته و جیره خوار استکبار جهانی با تأسی از اربابان خود در جهت تهمت و افترا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته و با دریافت مبالغ هنگفت از سازمان های جاسوسی قصد ضربه زدن به مردمی ترین نظام را که بر مبنای دین و خواست مردم شکل گرفته است؛ دارند. از جمله آنها «شیرین عبادی» را می توان نام برد که با توجه به استنادات موجود بخشی از اقدامات او مانند همکاری با سازمان های جاسوسی، دریافت پول، صحنه سازی و... توسط مدیرمسئول محترم کیهان افشا شد.
ما زنان سازمان های غیر دولتی (سمن) ایران ضمن قدردانی از این حرکت انقلابی و تکلیف مدبرانه کیهان از مراجع قضایی می خواهیم هرچه سریعتر با رسیدگی به پرونده سیاه شیرین عبادی حکم لازم را صادر نمایند.
ضمناً مصرانه خواستار لغو پروانه وکالت نامبرده هستیم.
اسامی سازمان های غیردولتی زنان به شرح زیر است:
1- بسیج جامعه زنان کشور
2- جنبش سبزعلوی
3- کانون فرهنگی بانوان مجتهده امین
4- بسیج پایگاه های تهران
5- انجمن حنیف
6- جمعیت زنان پیام آور
7- کانون تحقیقات کاربردی خیبر
8- شبکه سازمان غیردولتی زنان
9- کانون اندیشه ولایت
10- موسسه فرهنگی هنری ندای بشری
11- موسسه خیریه بهار سبز امید
12-موسسه خیریه قدر علوی
13-موسسه تورآتی
14- موسسه راه پویای زندگی
15- جمعیت زنان انقلاب اسلامی
16- جامعه المصطفی العالمیه
17-
NGO
زنان منتظر
18-یاران شهر آفتاب
19-موسسه زنان کارآفرین
20-موسسه خیراندیش
21-موسسه زنان خلیج همیشه فارس
22- جمعیت زنان ایثارگر
23- انجمن زنان اهل بیت
24- کانون جوان یاوران
25- موسسه خیریه حسنا
26- موسسه فرهنگی اجتماعی رهپویان قائم آل محمد(عج)
27- کانون مشکوه نور
28- کانون پژوهشی اجتماعی فرهنگی طلیعه رویش
29- موسسه خیریه ام البنین
30- جمعیت آیه های ایثار و تلاش
31- بسیج خواهران دانشگاه های تهران
32- موسسه فرهنگی ورزشی دین یاد
33-موسسه اطلاع رسانی زنان کشور
34- خانه خبرنگاران زن ایرانی
35- مجمع بانوان عضو شورای اسلامی کشور
36- بسیج ورزشکاران و زنان پزشک
37- انجمن ورزش دوستان تکین ویژه بانوان
38- موسسه زنان ایثارگر
39- موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س)
40-موسسه خیریه حضرت علی(ع)
41-موسسه حامیان ایتام
42- موسسه جمعیت آفتاب


نوشته شده در جمعه 89/2/3ساعت 11:0 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

وزیر اطلاعات از در اختیار داشتن حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجلس خبرگان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: هر موقع که زمان آن برسد این حکم را به اجرا خواهیم گذاشت.
وی در پاسخ به این سوال که وزارت اطلاعات از چه طریقی این موضوع را پیگیری خواهد کرد؟ گفت: فعلا از هیچ طریقی.
وزیر اطلاعات ممنوع الخروج شدن خاتمی را نادرست دانست و در پاسخ به این سوال که پس چرا اجازه خروج از کشور را به وی نمی دهند گفت: من اطلاعی ندارم.
دستگیری یک تیم
تروریستی دیگر
وی در مورد تیم تروریستی که روزهای اخیر در کردستان دستگیر شده اند نیز گفت: اینها افرادی بودند در بحث ترور شهید شیخ الاسلام که چندی پیش در کردستان به شهادت رسیده است.
مصلحی خاطرنشان کرد: یک گروه از افرادی که در این ترور دخالت داشتند یک هفته بعد از این اتفاق دستگیر و شناسایی شدند و این گروه باقی مانده بودند و با برنامه ریزی خوبی که صورت گرفت این گروه - که از اوایل انقلاب شکل گرفته بود - منهدم شد. وی در پاسخ به این سوال که در مورد ترور شهید علی محمدی به کجا رسیده اید؟ گفت: بحث ترور شهید علی محمدی در حال پیگیری است و ما البته به نتایج خوبی رسیده ایم. وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که اسم گروه تروریستی که اخیرا در کردستان شناسایی و منهدم شده اند چیست؟ گفت: صبر کنید در آینده اعلام می کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که مقامات قضایی ایتالیا اعلام کردند که معصومی نژاد خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا که چندی پیش دستگیر شده است یک مقام اطلاعاتی ایرانی بوده است؟ گفت: دروغ گفته اند، وی خبرنگار است.
نجار: گروه تروریستی دستگیر شده سلفی و وهابی هستند
در همین حال مصطفی محمدنجار وزیر کشور گروه تروریستی دستگیر شده در سنندج مرکز استان کردستان را از افراد گروه های افراطی وابسته به جریان های سلفی و وهابی معرفی کرد و تصریح کرد: از این گروه علاوه بر اسناد و مدارک وابستگی به گروه های مذهبی افراطی، مقدار قابل توجهی مهمات و سلاح نیز کشف شده است.
این گروه قرار بود دست به یک سری عملیات خرابکارانه در کردستان و خارج از این استان بزنند.
وی گفت: طی هفت ماه گذشته در استان کردستان 30 تروریست در قالب هفت گروه جداگانه شناسایی و دستگیر شده اند که در میان آنها تنوع وابستگی به گروه های سلفی، وهابی، کومله و پژاک دیده می شود.
وزیر کشور تاکید کرد: این گروه ها به طور عمده در خارج از مرزهای استان کردستان و توسط ایادی استکبار به ویژه نیروهای آمریکا وصهیونیست حمایت و هدایت می شوند.
صالحی: ایران با همه اعضای شورای امنیت رایزنی می کند
رئیس سازمان انرژی اتمی از رایزنی های کشورمان با همه اعضای شورای امنیت برای تامین سوخت رآکتور تهران خبر داد.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه، در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره مذاکراتی که وزیر امور خارجه از برگزاری آن در چند پایتخت جهان خبر داده بود، گفت: برای تامین سوخت رآکتور تهران نامه ای به آژانس نوشته شده تا هر کشوری را که قابلیت این مساله را دارد معرفی کند.
وی افزود: با توجه به این که این مساله ممکن است در جلسه شورای امنیت مطرح شود، قرار است منوچهر متکی - وزیر خارجه کشورمان - با تک تک اعضای شورای امنیت صحبت و رایزنی هایی داشته باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره بحث تبادل سوخت نیز خاطرنشان کرد: اصل تبادل سوخت پذیرفته شده و تنها بحث در این زمینه داشتن تضمین عینی و کامل است که اگر قرار است سوختی داده شود باید معادل آن نیز گرفته شود.
به گفته صالحی تضمین عینی به این صورت است که هم زمان تبادل سوخت صورت گیرد و در ایران نیز این کار انجام شود.
وی ادامه داد: شیوه های دیگری هم می تواند مطرح شود که متکی پس از رایزنی ها جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.
صالحی دستاوردهای اجلاس خلع سلاح تهران را نیز رو شدن رفتار غیرعادلانه و غیرمنصفانه در ارتباط با معاهده منع اشاعه عنوان کرد و گفت: مشخص شد که بحث خلع سلاح مغفول مانده و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.
صالحی 3 رکن ان. پی.تی شامل خلع سلاح، منع اشاعه و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را از مواردی دانست که باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین پروژه تولید سوخت 20 درصد را نیز دارای روند خوبی توصیف کرد.


نوشته شده در جمعه 89/2/3ساعت 10:57 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

16ماه پس از روی کار آمدن اوباما و تبلیغات گسترده درباره موثر بودن سیاست های پیچیده وی برای مهار ایران، اکنون مطبوعات آمریکایی اتفاق نظر دارند که دولت اوباما مقابل جمهوری اسلامی در سردرگمی و درماندگی کامل به سر می برد. روزنامه های واشنگتن پست و لس آنجلس تایمز و مجله تایم هر کدام به زبانی به تبیین این واقعیت پرداخته اند.
لس آنجلس تایمز به قلم بنی موریس (نویسنده صهیونیست) نوشته است: به نظر می رسد نه آمریکا و نه کسی در جامعه جهانی نتواند جلوی ایران را بگیرد. اوباما پیشنهاد می کند جلوی برنامه اتمی ایران با تحریم های بین المللی گرفته شود. اما تناقض همین جاست؛ هرچه حامیانی که آقای اوباما در این راه می خواهد با خود همراه کند بیشتر شود، تاثیر تحریم ها کمتر خواهد بود. برای مثال چین حاضر است با تحریم هایی همراه شود که تقریبا بدون معنی باشد (تازه آن هم هنوز مشخص نیست که همراهی چین را بتواند به دست آورد.) این قضیه در مورد روسیه هم هست. در همین حال ایران با سرعت به سمت توسعه برنامه اتمی می رود.
لس آنجلس تایمز، تلاش برای همراه کردن جامعه جهانی با تحریم ها را نقطه مثبت در کارنامه اوباما توصیف می کند و در عین حال می نویسد: اما با توجه به خودبینی و تنگ نظری ]![ برخی ملت ها و دولت ها، این تلاش بی اثر مانده است. قرار بود در پاییز سال گذشته میلادی تحریم ها تصویب شود. بعد به اواخر سال گذشته میلادی افتاد و حالا هم قرار است یک زمانی در سال جاری میلادی عملی شود. هنوز هم اوباما مشغول هل دادن سنگ برای رسیدن به نوک قله است و احمدی نژاد هم به شکلی که قابل درک است، غرب را تمسخر می کند و از بی اثر بودن تحریم ها می گوید. او این حرف ها را می زند چرا که می داند اگر تحریمی در کار باشد، بدون دندان خواهد بود و البته اقدام نظامی را هم که آمریکا از دستور کار کنار گذاشته است. اوباما و وزیر دفاعش، نگران جنگ آمریکا در عراق و افغانستان و پاکستان هستند و جرات برپایی جنگ دیگری را ندارند.
روزنامه واشنگتن پست هم ضمن تحلیل نامه اخیر و محرمانه رابرت گیتس به اوباما «مبنی بر اینکه آمریکا استراتژی روشنی در برابر ایران ندارد»، نوشت: گیتس هشداردهندگی این نامه را انکار کرد اما این نامه احتمالا درست است. این مدرکی است که به هر ناظری نشان می دهد دولت اوباما فاقد طرحی روشن است.
واشنگتن پست نوشت: ما از حمله به تاسیسات هسته ای ایران حمایت نمی کنیم. اما نشانه های علنی نرمش دولت درباره اقدام نظامی آزاردهنده است، چرا که پیشرفتی در استراتژی مسیر دوسویه بدست نیامده، تلاش یک ساله برای تعامل ناکام مانده و تحرک برای تحریم ها سرعت حلزونی دارد.
این روزنامه افزود: «گرچه مقامات دولت می گویند آنها در مورد غلبه بر مقاومت روسیه و چین پیشرفت داشته اند، اما تصویب قطعنامه تحریم نیز احتمالا نیازمند ماهها چانه زنی است. حتی پس از قطعنامه، آن تنها پوششی است که اقدامات موقتی آمریکا و اتحادیه اروپا را هموار می سازد، که همین امر نیز نیازمند دیپلماسی بیشتر است.»
واشنگتن پست به پرسش «فایننشال تایمز» از هیلاری کلینتون اشاره می کند؛ «تحریم ها چه چیزی را محقق می کند؟» و اینکه کلینتون پاسخ داد «شاید به نوعی مذاکره با حسن نیت بینجامد که اوباما 15ماه پیش خواهان آن شد.»
واشنگتن پست سپس می نویسد: اگر دوستان و دشمنان ما گیج شده باشند قابل درک است.
مجله تایم نیز با اشاره به اینکه «ایران در برابر نشست هسته ای واشنگتن بیکار و منفعل نماند و نشست خلع سلاح هسته ای در تهران ترتیب داده شد» نوشت: توجه به نشست تهران نشان می دهد که استراتژی هسته ای ایران رو به پیشرفت است.
تایم نوشت: در پی تهدید اتمی ایران از سوی اوباما، سیاستمداران و مقامات بلندپایه نظامی در تهران با لحنی تند واکنش نشان دادند و یکی از مقامات نظامی (سرلشگر فیروزآبادی) وعده کرد در صورت حمله به ایران همه سربازان آمریکایی در خاورمیانه نابود خواهند شد. این در حالی است که آمریکا سناریوی درگیری نظامی با ایران ولو از سوی اسرائیل را فاجعه بار می داند. نتیجه اینکه می توان گفت در این بن بست هسته ای، دولت آمریکا قابلیت مانور کمتری نسبت به جمهوری اسلامی دارد.


نوشته شده در جمعه 89/2/3ساعت 10:56 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

در یک چانه زنی یا تسویه حساب مافیایی و البته درون خانوادگی! سایت گویانیوز (وابسته به سازمان «سیا») شبکه تلویزیونی BBC را شبکه دولتی که از اپوزیسیون جمهوری اسلامی به عنوان ابزار دولت متبوع خود استفاده می کند، یاد کرد.
نویسنده گویانیوز در حالی که می نوشت «نمی خواهم جمهوری اسلامی از این مسئله بل بگیرد» تصریح کرد راه اندازی بی بی سی برای امکان دادن به وزیر خارجه انگلیس و سفیر انگلیس در ایران بود و این دلیل و انگیزه اصلی تأسیس شبکه بی بی سی نباید ماست مالی شود.
گویانیوز (منتشر کننده آگهی های رسمی استخدام مزدور برای سازمان سیا) بی بی سی را متهم کرد که از ناتوانی افراد ایرانی به عنوان ابزار انتقال تفکرات دولتمردان انگلیسی استفاده می کند.
گویانیوز همچنین انتقال مستخدمان رادیو بی بی سی به تلویزیون بی بی سی را باعث تبدیل بی بی سی به «تلویزیون رادیویی»! توصیف کرد و با خبر دادن از دعوای گسترده در داخل گردانندگان بی بی سی نوشت: نتیجه این شده که ما تماشاچیان رو بکشیم و دوستان به ما یک تلویزیون درجه 3 تحویل دهند چرا که ما قرون وسطایی هستیم. به حق که دست شما درد نکند، ما را مفتخر کردید.
گویانیوز به کارکرد دیگر بی بی سی در زمینه جمع آوری اطلاعات تصویری از داخل کشور اشاره کرد و تأکید نمود که این شبکه انگلیسی با ثمن بخس این فیلم ها و تصاویر را می خرد.


نوشته شده در جمعه 89/2/3ساعت 10:55 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

پیوندهای دو جریان چپ استحاله شده و متمایل به آمریکا عمیق تر شده است. به دنبال توقیف پروانه فعالیت سازمان مجاهدین (انقلاب) و حزب مشارکت از سوی کمیسیون ماده 10احزاب، گروهک فدائیان خلق با انتشار بیانیه ای این اقدام قانونی را محکوم و از فعالیت مجاهدین و مشارکت اعلام حمایت کرد.
این گروهک خارج نشین و برانداز که عناصری نظیر فرخ نگهدار و علی کشتگر در مرکزیت آن قرار دارند، در بیانیه ای که در سایت های خارج کشور منتشر کرد، با انتقاد از بازداشت و مجازات جمعی از سران مجاهدین و مشارکت، ایستادگی آنها مقابل نظام را مورد ستایش قرار داد. در بیانیه صادره آمده است: «اقدام کمیسیون ماده 10، نشانه تصمیم برای مسدود کردن فضای کشور و سلب امکان فعالیت سیاسی از اصلاح طلبان است. این اقدام حتی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی هم غیرقانونی است. لازم است علیه اقدام کمیسیون ماده 10 به اعتراض برخاست و اجازه نداد دادگاه های فرمایشی پروانه فعالیت این دو حزب را لغو کنند. هیئت سیاسی- اجرایی سازمان فدائیان خلق توقیف پرونده فعالیت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را محکوم می کند و خواهان ادامه فعالیت آزادانه این دو جریان سیاسی است.»
شایان ذکر است سران این گروهک سابقا چپ (عناصری نظیر کشتگر و نگهدار) هم اکنون در خدمت محافل آمریکایی و انگلیسی و رسانه هایی نظیر رادیو فردا، صدای آمریکا و بی بی سی قرار دارند و با حلقه ماسونی جرس (مهاجرانی- کدیور- سروش- بهنود و...) همکاری و همفکری می کنند.
طیفی از عناصر استحاله شده حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) هم طی دو دهه اخیر نزدیکی با جریان های چپ نمای سابق (حزب توده، فدائیان خلق و... عناصری نظیر بابک امیرخسروی، پیمان و...) را در کنار ائتلاف جریان های سوپرراست (نهضت آزادی، جبهه ملی و...) شدت بخشیده اند. این پیوند در نشریاتی چون سلام، آفتاب، صبح امروز و... مشهود بود.
گفتنی است این جریان ها در فتنه پس از انتخابات که از سوی آمریکا و انگلیس طراحی و مدیریت می شد، ایفای نقش می کردند.


نوشته شده در جمعه 89/2/3ساعت 10:54 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

<      1   2   3   4      

Design By : Pichak