سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

وزیر اطلاعات از در اختیار داشتن حکم جلب مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجلس خبرگان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: هر موقع که زمان آن برسد این حکم را به اجرا خواهیم گذاشت.
وی در پاسخ به این سوال که وزارت اطلاعات از چه طریقی این موضوع را پیگیری خواهد کرد؟ گفت: فعلا از هیچ طریقی.
وزیر اطلاعات ممنوع الخروج شدن خاتمی را نادرست دانست و در پاسخ به این سوال که پس چرا اجازه خروج از کشور را به وی نمی دهند گفت: من اطلاعی ندارم.
دستگیری یک تیم
تروریستی دیگر
وی در مورد تیم تروریستی که روزهای اخیر در کردستان دستگیر شده اند نیز گفت: اینها افرادی بودند در بحث ترور شهید شیخ الاسلام که چندی پیش در کردستان به شهادت رسیده است.
مصلحی خاطرنشان کرد: یک گروه از افرادی که در این ترور دخالت داشتند یک هفته بعد از این اتفاق دستگیر و شناسایی شدند و این گروه باقی مانده بودند و با برنامه ریزی خوبی که صورت گرفت این گروه - که از اوایل انقلاب شکل گرفته بود - منهدم شد. وی در پاسخ به این سوال که در مورد ترور شهید علی محمدی به کجا رسیده اید؟ گفت: بحث ترور شهید علی محمدی در حال پیگیری است و ما البته به نتایج خوبی رسیده ایم. وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که اسم گروه تروریستی که اخیرا در کردستان شناسایی و منهدم شده اند چیست؟ گفت: صبر کنید در آینده اعلام می کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که مقامات قضایی ایتالیا اعلام کردند که معصومی نژاد خبرنگار واحد مرکزی خبر در ایتالیا که چندی پیش دستگیر شده است یک مقام اطلاعاتی ایرانی بوده است؟ گفت: دروغ گفته اند، وی خبرنگار است.
نجار: گروه تروریستی دستگیر شده سلفی و وهابی هستند
در همین حال مصطفی محمدنجار وزیر کشور گروه تروریستی دستگیر شده در سنندج مرکز استان کردستان را از افراد گروه های افراطی وابسته به جریان های سلفی و وهابی معرفی کرد و تصریح کرد: از این گروه علاوه بر اسناد و مدارک وابستگی به گروه های مذهبی افراطی، مقدار قابل توجهی مهمات و سلاح نیز کشف شده است.
این گروه قرار بود دست به یک سری عملیات خرابکارانه در کردستان و خارج از این استان بزنند.
وی گفت: طی هفت ماه گذشته در استان کردستان 30 تروریست در قالب هفت گروه جداگانه شناسایی و دستگیر شده اند که در میان آنها تنوع وابستگی به گروه های سلفی، وهابی، کومله و پژاک دیده می شود.
وزیر کشور تاکید کرد: این گروه ها به طور عمده در خارج از مرزهای استان کردستان و توسط ایادی استکبار به ویژه نیروهای آمریکا وصهیونیست حمایت و هدایت می شوند.
صالحی: ایران با همه اعضای شورای امنیت رایزنی می کند
رئیس سازمان انرژی اتمی از رایزنی های کشورمان با همه اعضای شورای امنیت برای تامین سوخت رآکتور تهران خبر داد.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه، در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره مذاکراتی که وزیر امور خارجه از برگزاری آن در چند پایتخت جهان خبر داده بود، گفت: برای تامین سوخت رآکتور تهران نامه ای به آژانس نوشته شده تا هر کشوری را که قابلیت این مساله را دارد معرفی کند.
وی افزود: با توجه به این که این مساله ممکن است در جلسه شورای امنیت مطرح شود، قرار است منوچهر متکی - وزیر خارجه کشورمان - با تک تک اعضای شورای امنیت صحبت و رایزنی هایی داشته باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره بحث تبادل سوخت نیز خاطرنشان کرد: اصل تبادل سوخت پذیرفته شده و تنها بحث در این زمینه داشتن تضمین عینی و کامل است که اگر قرار است سوختی داده شود باید معادل آن نیز گرفته شود.
به گفته صالحی تضمین عینی به این صورت است که هم زمان تبادل سوخت صورت گیرد و در ایران نیز این کار انجام شود.
وی ادامه داد: شیوه های دیگری هم می تواند مطرح شود که متکی پس از رایزنی ها جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.
صالحی دستاوردهای اجلاس خلع سلاح تهران را نیز رو شدن رفتار غیرعادلانه و غیرمنصفانه در ارتباط با معاهده منع اشاعه عنوان کرد و گفت: مشخص شد که بحث خلع سلاح مغفول مانده و باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.
صالحی 3 رکن ان. پی.تی شامل خلع سلاح، منع اشاعه و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را از مواردی دانست که باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین پروژه تولید سوخت 20 درصد را نیز دارای روند خوبی توصیف کرد.


نوشته شده در جمعه 89/2/3ساعت 10:57 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak