سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

تلاش انجمن دانشگاه تهران برای تحریف اندیشه و مصادره شهید آوینی با هوشیاری دانشجویان حاضر در این مراسم ناکام ماند.
این مراسم با عنوان بزرگداشت شهید آوینی در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، اما رفتار برخی از برگزارکنندگان برنامه که از طیف دانشجویان هوادار حزب مشارکت و اصلاح طلبان بودند، خیلی زود اهداف آن ها را نمایان ساخت. به طوری که مجری مراسم در اقدامی عجیب سعی در تشبیه و نزدیک سازی آوینی به برخی از فتنه گران و حتی فعالان ضدانقلاب و مزدور غرب و جدا معرفی کردن آن هنرمند شهید از انقلاب و نیروهای وفادار به ارزش ها نمود!
اما اقدام دانشجویان با توزیع نامه سرگشاده شهید آوینی به محمد خاتمی با عنوان «تجدد یا تحجر؟»، که در آن سیاست های سازشکارانه و غربگرایانه خاتمی در دوره تصدی بر وزارت ارشاد مورد انتقاد قرار گرفته بود، باعث ناکامی برگزارکنندگان این جلسه شد. انتشار این نوشته آوینی در جلسه با واکنش منفی اعضای انجمن غیرقانونی دانشگاه مواجه شد و آن ها نه تنها نامه شهید آوینی را تحمل نکردند که اقدام به ترک جلسه ای نمودند که خودشان متولی آن بودند. گفتنی است، در سال های اخیر، برخی از جریانات سیاسی و شبه فرهنگی غربگرا و مدافع لیبرال سرمایه داری، سعی در ارائه چهره ای تحریف شده در راستای منافع خودشان از شهید آوینی را دارند که در دسترس بودن آثار، گفتار و نوشته های آن شهید تلاش های آن ها را ناکام گذاشته است.
غیرت دینی کردها، مترجم هتاک را فراری داد
مترجم کتاب موهن و ضداسلامی «آیات شیطانی» از ترس مردم متدین شمال عراق فراری و پنهان شد. برمک بهداد پس از ترجمه کتاب سفارشی سرویس جاسوسی انگلیس (به قلم رشدی) به زبان کردی از ایران گریخت و به شمال عراق رفت اما در آنجا هم با اعتراض مردم غیور شمال عراق گریخت.
وی در گفت وگویی که با روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ انجام داده می گوید: فکر می کردم در کردستان عراق حکومت دینی برقرار نیست و آزادترم اما در آنجا هم احساس امنیت نمی کردم. اسلامگرایان افراطی در اربیل و سلیمانیه دست به تظاهرات زدند و آخوندهای این دو شهر حکم قتل مترجم کتاب (من) را صادر کردند. من به کنسولگری کشورهای مختلف از جمله آلمان رفتم تا مراقبت از جان من را به عهده بگیرند اما هیچ نتیجه ای نداشت.
براساس این گزارش، مجله «خلق» چاپ سلیمانیه عراق بخش اول ترجمه کتاب رشدی را 4 ماه پیش منتشر کرد و خبر از انتشار بخش های بعدی در شماره های آینده داد. ولی اولین بخش، آخرین بود. شماره بعدی را پلیس از همه کیوسک ها جمع آوری کرد. دو ماه بعد، در هشتم ماه مارس به سردبیر مجله «خلق» تیراندازی شد. سردبیر جان سالم به در برد ولی مترجم از آن زمان از بیم جان پنهان شده است. او می گوید بارها تهدید به مرگ شده است.


نوشته شده در شنبه 89/2/4ساعت 3:39 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak