سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

چند نشریه آمریکایی با اشاره به ناکامی سیاست های ضد ایرانی دولت باراک اوباما، توصیه کردند که وی بهتر است شکست در مقابل ایران را بپذیرد.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با تاکید بر این که سیاست های باراک اوباما در قبال ایران افراطی بوده است، نوشت: با وجود پیشرفت های ایران در زمینه نظامی و تداوم برنامه های هسته ای این کشور به نظر می رسد این سیاست ها تنها در ظاهر جدی بوده است.
این روزنامه با تشبیه کردن سیاست های اوباما به طبل توخالی آورده است: سیاست های دولت آمریکا در مقابل برنامه هسته ای ایران به پارس کردن سگی شباهت دارد که گاز نمی گیرد و تنها قصد ترساندن دارد.
واشنگتن پست تصریح کرد: طرح حمله نظامی به ایران نه تنها باعث فشار و انزوای ایران نشده است، بلکه رونمایی از تجهیزات هسته ای و رزمایش چند روزه نظامی ایران نشان داد سیاست های آمریکا کاملا بی اثر بوده است.
این گزارش می افزاید: فعالیت های جاسوسی آمریکا در ایران برای بررسی قدرت نظامی و هسته ای ایران، تلاش برای تحریم و ایجاد ناآرامی در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری همگی از شکست های اوباما در قبال ایران عنوان شده است.
در پایان این گزارش آمده است: باراک اوباما بهتر است به جای اتخاذ سیاست های تند و افراطی علیه ایران، شکست در برابر این کشور را بپذیرد.
روزنامه آمریکایی بوستون گلوپ نیز در سرمقاله خود با اشاره به یادداشت محرمانه اخیر وزیر دفاع آمریکا و هشدار وی به کاخ سفید درباره ناکارآمدی سیاست های کنونی واشنگتن در قبال ایران، تاکید کرد که حتی تحریم های شدیدتر نیز نخواهد توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
در ادامه این سرمقاله آمده است: گیتس در رابطه با هدفش از نوشتن این نامه محرمانه اعلام کرد که تنها قصد داشته است تا تعدادی سؤال و پیشنهاد برای کمک به روند تصمیم گیری منظم و به موقع مطرح کند. این یادداشت محرمانه به طور مشخص تاکید می کرد که دولت آمریکا باید در اندیشه گزینه های بیشتری در قبال ایران باشد.
بوستون گلوپ تاکید کرد: در حال حاضر اوباما دقیقا همان کاری را انجام می دهد که باید برای جلوگیری از دو نتیجه غیرقابل تحمل انجام دهد: یا این که ایران هسته ای را بپذیرد و یا این که برای یک درگیری نظامی ناگهانی که وزارت دفاع آمریکا درباره آن بارها هشدار داده است، آماده شود.
این گزارش افزود: علاوه بر این، هنوز فرصتی وجود دارد که تلاش های کنونی اوباما در ادامه رویکرد دوسویه در قبال ایران(دنبال کردن تحریم های شدیدتر و حفظ پیشنهاد توافقنامه ای مذاکره شده) موفق شود.
این نشریه آمریکایی در ادامه به بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران اذعان می کند و می نویسد که با وجود تحریم های جدید و شدیدتر نیز ایران به دنبال کردن برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد و حتی تحریم های جدید نیز نخواهد توانست برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.
هفته نامه فارین پالیسی هم در گزارشی نوشت: دولت اوباما در حال انجام اقدامات علیه ایران است. به رغم این که ایران در سال های گذشته توانسته با وجود تحریم ها از این فشارها عبور کرده و برنامه هسته ای خود را ادامه دهد و علاوه بر آن سایت هسته ای دیگری را نیز در قم راه اندازی کند دولت اوباما به یکباره «سخنان زشتی» را علیه تهران ایراد کرد.
این هفته نامه در ادامه به گزارش «رابرت گیتس» وزیر امور خارجه آمریکا به کاخ سفید درباره ناکارآمد بودن سیاست های آمریکا علیه ایران اشاره می کند و می نویسد: برخی کارشناسان این گزارش را یک بیدارباش برای آمریکا تلقی می کنند و این در حالی است که مشاور امنیت ملی کاخ سفید گزارش گیتس را بخشی معمولی از یک گزارش همیشگی توصیف می کند.
در این گزارش آمده است: وقتی از گیتس درباره تفاوت های میان توانایی و تسلیحات سؤال می شود وی اذعان می کند که توانایی دولت آمریکا در قبال ایران بسیار محدودتر از توانایی تهران در پیشبرد برنامه هسته ای خود است.
فارین پالیسی در پایان می نویسد: آمریکا امیدوار است که با رسیدن به اجماع بین المللی در برابر ایران بتواند رفتار تهران را تغییر بدهد اما شواهد امر نشان می دهد که این برنامه نیز همانند سایر راهبردهای آمریکا تغییری در رفتار ایران نخواهد داد.


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/8ساعت 11:8 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak