سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

یکی از مجریان صدای آمریکا به اتهام تجاوز به یک همکار دیگرVOAبازداشت شد.

م- فلاحتی در پی شکایت الهام- س به اتهام ضرب و جرح، تجاوز و توهین از سوی دادگاه فدرال آمریکا دستگیر و روانه زندان شده است.
نامبرده دارای تفکرات کمونیستی بوده و از افرادی است که در دوره وزارت مهاجرانی مورد عنایت خاص بوده است. در آن دوره کتاب های وی مجوز چاپ در ایران گرفت. خبر جدید در کنار اخراج گسترده برخی نیروهای بی کفایت از صدای آمریکا، به بحران بیشتر در
VOA دامن زده است.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:46 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ادامه بررسی های کمیسیون در مورد تعیین تکلیف رابطه با انگلیس ظرف ماه جاری خبر داد.
حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، نماینده نیشابور در خانه ملت در گفت وگو با ایسنا با اشاره به عدم بررسی رابطه با انگلستان در جلسات پایانی کمیسیون امنیت ملی در سال گذشته اظهار داشت: در جلسات اوایل سال جاری در کمیسیون امنیت ملی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد و این موضوع نهایی می شود.
وی اضافه کرد: در این خصوص با وزارت خارجه و اطلاعات جلسات مشترکی برگزار کردیم ولی باز هم باید جلسات دیگری برگزار شود تا نظرات نهایی اخذ گردد.
خاطرنشان می شود سال گذشته تعداد کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به دخالت های مکرر انگلستان در امور داخلی کشورمان به ویژه هدایت و سازماندهی آشوبگران در اغتشاشات خیابانی با ارائه طرحی خواستار قطع یا تعلیق روابط با انگلیس شدند. به دنبال این درخواست، هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس موظف شد با بررسی جامع این طرح و رایزنی با نهادهای ذیربط دولتی به تصمیم جامعی درباره کاهش روابط با انگلیس دست یابد.
گفتنی است تعدادی از کارمندان رسمی سفارت انگلیس علناً به دخالت در امور داخلی ایران و هدایت آشوبگران و فتنه گران اعتراف کردند.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:46 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

یک سلطنت طلب مقیم لندن با ستایش چندباره از سران فتنه گفت: موسوی و کروبی نزد اینجانب حرمت دارند چون از مواضع خود عقب نشینی نکردند.
نوری زاده - که به دروغ زاده معروف است- در گفت وگو با تلویزیون گروهک تروریستی و تجزیه طلب پژاک، اظهار داشت: علاوه بر موسوی و کروبی، زهرا رهنورد نیز به عنوان بانویی که در کنار یک مرد سیاسی باعث پیشرفت جنبش شده برای اینجانب قابل احترام است.
همکار لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران همچنین به استناد اظهارات کروبی مدعی شد بعضی ها در زندان مورد تجاوز قرار گرفتند و جایگاه ویژه ای دارند.
وی تصریح کرد: چون فاطمه حقیقت جو در آمریکا است، دلیلی نمی شود که کمتر از محسن میردامادی در ایران ارزش دارد، همه با هم برابر هستیم، اما افرادی مانند من که در خارج از کشور هستند، کمتر هزینه داده اند.
نوری زاده گفت: اینجانب سی سال عمر صرف کردم و به نقطه ای رسیدم که رژیم مجبور شد تا صدای مرا بشنود و این صدا را در اختیار موج سبز قرار دادم.
او که حتی در محافل ضدانقلاب هم به عنوان فردی خالی بند، دروغ باف و خبرساز در ازای پول شناخته می شود، خود را معرفی کننده سران فتنه سبز به آمریکایی ها توصیف کرد و گفت: اکنون دولتمردان آمریکا به اهمیت اپوزیسیون سبز پی برده اند.
نوری زاده در گفت وگو با صدای آمریکا هم مدعی شد: مردم ایران نمی دانستند جمهوری اسلامی یعنی چه. رژیم در 12فروردین از فضای عید استفاده کرد تا مردم به جمهوری اسلامی آری بگویند(!) و در آن شرایط اکثر مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.
نکته جالب اینکه در همین گفت وگو، محسن سازگارا از دیگر مزدبگیران آمریکا در فتنه سبز، با کاستن 24درصدی از مشارکت مردم در رفراندوم قانون اساسی ادعا کرد «در سال 58، 75 درصد مردم به قانون اساسی جمهوری اسلامی رای دادند»(!) و البته برای کسی که تلاش کرد پس از انتخابات سال گذشته آرای 5/24میلیونی مردم به رئیس جمهور را بدزدد و به سران فتنه نسبت دهد، طبیعی است که دزدیدن 24درصد شرکت کنندگان از یک رفراندوم در 31سال پیش کاری مثل آب خوردن باشد!


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:45 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور بی کفایت و بازیچه گروهک های نفاق که سال گذشته امید فراوانی به فتنه پس از انتخابات بسته بود و از پیروزی آشوبگران سخن می گفت، اکنون با ناامیدی می گوید مخالفان، آشفته و فاقد حمایت مردم هستند.
بنی صدر در گفت وگو با سایت بلومبرگ اظهار داشت: مخالفان فاقد عزم لازم و حمایت توده مردم برای سرنگونی حکومت مذهبی هستند. در زمان انقلاب 57 نسل جوان مصمم بود از شر سلطنت خلاص شود، اما امروز مخالفان آشفته هستند. تفاوت اصلی این است که شهرها و توده ها طرف مخالفان را نگرفتند و برخی طبقات نظیر کارگران به مخالفان نپیوستند و اغلب شهرها آرام ماند. مشکل دیگر مخالفان این است که خواسته های آنان بیش از چیزی است که سران حرکت در پی انجام آن هستند.
بنی صدر همچنین با تاکید بر جدایی دین از سیاست، درباره تحریم ها علیه ایران گفته است: تحریم ها برای مهار برنامه هسته ای ایران ممکن است نتیجه معکوس در پی داشته باشد.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:45 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس کمیسیون امنیت و امور خارجی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با رد اقدام نظامی این رژیم برای مقابله با برنامه هسته ای ایران گفت: برنامه اتمی ایران معضلی جهانی است و ما میل نداریم به این بازی کشانده شویم.
صخی هنگبی در گفت وگو با بخش عبری رادیو اسرائیل اضافه کرد: آمریکا و دیگر کشورها هستند که باید در مسیری گام نهند که عملاً به ایران نشان دهد دنیا بمب اتمی آنها را تحمل نمی کند.
این عضو ارشد عضو کادیما اظهار داشت: « حتی اگر قطعنامه ای که آمریکا ابتدا عرضه کرده بود- و نه آن قطعنامه ای که برای کشاندن چین به موافقت با آن بسیار سبک تر و ضعیف تر شده است- در شورای امنیت به تصویب می رسید و کاملاً اجرا می شد، باز هم قادر نبود از ادامه برنامه های اتمی ایران جلوگیری کند. اصولاً به کارگیری تحریم ها برای وادار سازی ایران به دست برداشتن از برنامه های اتمی، مسیر درستی نیست و نمی تواند کارساز باشد. زیرا ایران تصمیم قاطع دارد به برنامه های اتمی ادامه دهد و از عواقب آن هیچ ابائی ندارد. بنابراین، باید شیوه دیگری در پیش گرفته شود.»
همزمان روزنامه فایننشال تایمز به نشست اخیر وزیران 1+5 و تظاهر آنها به توافق در مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران پرداخته و حاصل تحرکات آمریکا و انگلیس، فرانسه و آلمان را این گونه ارزیابی کرد که «فعالیت های اخیر یک گام به پیش، دوگام به عقب بود».
این روزنامه افزود: موضع چین، غرب را بر سر دوراهی قرار داده است. آمریکا و اروپا می خواهند با تحریم های اقتصادی، ایران را به سر میز مذاکره بکشانند. ایران ماههاست لحن خود را تند کرده و هدف های بزرگی برای خود گذاشته است. چینی ها هم یکدندگی می کنند. از این رو دیپلمات ها دقیقاً جریان های سیاسی را زیر نظر دارند تا موقع مناسب را برای رأی گیری در شورای امنیت تعیین کنند و همیشه هم با وجود ترفندهایی که به کار می گیرند، ناکام می مانند. در اصل قرار بوده تحریم جدید مدت ها پیش در آخر فوریه _بهمن ماه_ تصویب شود اما رفتن دالایی لاما به آمریکا و فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان، چین را ناراحت کرد و دیگر نمی شد به موافقت چین امید داشت. در عین حال گذشت زمان به سود غرب نیست. ایران در فاصله چند ماهه اخیر که پیشنهاد معاوضه اورانیوم مورد بحث بود، بیش از 2 تن اورانیوم را غنی کرده و کار غنی سازی 20 درصدی را هم آغاز نموده است. دیگر صحبتی از اعتمادسازی نیست. فرصت بعدی آخر آوریل _یک ماه دیگر_ است. سپس لبنان ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده می گیرد و کار باز هم مشکل تر می شود.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:44 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

ایران و چین

شبکه تلویزیونی"خبر آسیا" روز پنجشنبه با انتشار گزارشی درخصوص آخرین وضعیت موضوع هسته ای ایران و موضع چین در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای این کشور، نوشت: چین بارهاتاکید کرده است که تحریم ابزار مناسبی در مقابل ایران نیست گر چه فشارها براین کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه خبری، چین بارها تاکید کرده است که تحریم ها ابزار مناسبی در حل مسئله هسته ای ایران نیستند.
به گزارش این شبکه خبری، این موضع چین تا حدودی رنجش پکن را از تحریم های غرب علیه چین در سال های بعد از 1989 برای تادیب نظامی در مورد طرفداران دموکراسی در چین انعکاس می دهد.
بر اساس این گزارش، اتخاذ این موضع توسط چین تا حدودی نیز مربوط به سیاست دخالت نکردن این کشور در امور داخلی دیگر کشورها است و این موضع همچنین به خاطر از دست ندادن منافع اقتصادی با ایران در مقابله با منازعات سیاسی است.
این شبکه خبری در ادامه می افزاید: چین از سال 1990 میلادی از برنامه های هسته ای صلح آمیز کشورها حمایت کرده است. چین به عنوان یکی از پنج عضو دارای حق وتو در سازمان ملل از این قدرت برخوردار است که با برخی از قطعنامه های پیشنهادی سازمان ملل در این خصوص مخالفت کند.
به گزارش این شبکه خبری، چین بارها تصمیماتی را که برخلاف منافع خود بوده است رد کرده و روسیه نیز به پیروی از چین این اقدام را انجام داده است.
این گزارش می افزاید: چین نشان داده است که با تحریم های بیشتر علیه ایران مخالف است و همواره خواستار انجام مذاکره با ایران می باشد و از هر اقدامی که قراردادهای انرژی و پیمان های تجاری ایران و چین را تهدید کند پرهیز می کند و همواره غرب را از اعمال تحریم علیه ایران منع کرده است.
شبکه خبری خبر آسیا می افزاید: چین، ایران را یک شریک تجاری و دارای نقش اصلی راهبردی در منطقه خاورمیانه می داند.

 


نوشته شده در جمعه 89/1/13ساعت 12:2 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

البرادعی

محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه گاردین لندن با انتقاد از سیاست غرب در حمایت از رژیم های سرکوبگر عربی در خاورمیانه، گفت: محبوبیت احمدی نژاد و سیدحسن نصر الله نشان دهنده شکست سیاست های غرب در خاورمیانه است.

 

البرادعی در اولین مصاحبه خود با یک رسانه انگلیسی زبان پس از بازگشت به مصر، گفت: راهبرد غرب در حمایت از حاکمان مستبد در خاورمیانه به منظور مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به شکست انجامیده است و عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته است.
وی افزود: حمایت غرب از رژیم های سرکوبگر منطقه باعث ایجاد موج جدیدی از افراط گرایی خواهد شد.
البرادعی به گاردین گفت: نیاز است که غرب سیاست های خود در قبال خاورمیانه را بازبینی و مجددا ارزشیابی کند زیرا ادامه این سیاست ها باعث می شود مردم این منطقه فکر کنند که تنها گزینه جایگزین برای دولت هایشان گزینه بن لادنی است و به افراط گرایی روی بیاورند.
"
من اکنون شاهد افزایش افراط گرایی در خاورمیانه هستم. و دلیل آن را نیز می دانم. مردم احساس می کنند توسط حاکمان شان سرکوب شده اند و دنیای غرب با آنها ناعادلانه برخورد می کند. آنها صبح که از خواب بر می خیزند می بینند که مردم در افغانستان، عراق، سومالی، سودان و دارفور کشته می شوند."
البرادعی همچنین گفت که وی در گزارش هایی که باید درباره وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق به شورای امنیت می داد، به این نکته اشاره کرده بوده که حمله به عراق می تواند باعث افزایش افراط گرایی در منطقه شود.
وی افزود: دیکتاتور ها در همه جا وجود دارند. اما آیا شما هر دفعه آمادگی آن را دارید که برای خلاص شدن از شر یک دیکتاتور بیش از یک میلیون غیرنظامی بی گناه را فدا کنید؟
"
تمام شواهدی که از کمیته تحقیق جنگ عراق در انگلیس بیرون می آید نشان می دهد که حمله به عراق در واقع درباره سلاح های کشتار جمعی نبود و هدف از آن تغییر رژیم بود. و سوال من اینجا این است: شما این تغییر رژیم را در کدام قسمت از قوانین و حقوق بین الملل می توانید پیدا کنید؟ و اگر این (تغییر رژیم و حمله به عراق) در تناقض با قوانین بین المللی است، چه کسی باید مسوول آن باشد؟"
البرادعی که گمان می رود رقیب حسنی مبارک رییس جمهوری مصر در انتخابات آتی ریاست جمهوری آن کشور باشد، در ادامه گفت: دولت های غربی باید حمایت خود را از حاکمان مستبدی که گمان می رفت بتوانند مقابل افراط گرایی بایستند، قطع کند.
"
به نظر من، سیاست غرب در قبال این قسمت از دنیا یک شکست کامل بوده است زیرا بر پایه درک، گفت و گو، حمایت از جامعه مدنی و توانمند سازی مردم نبوده بلکه بر پایه حمایت از نظام های مستبد تا زمانی که نفت از آنها پمپاژ می شود بوده است."
البرادعی 67 ساله افزود: محبوبیت محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران و سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در میان مردم خاورمیانه پیامی برای غرب است و نشان می دهد سیاست غرب در این منطقه نتیجه نداده است.
وی گفت: غرب بسیار درباره انتخابات ایران صحبت می کند، اما غرب باید بپذیرد در حالیکه در کشورهای عربی هیچ انتخاباتی برگزار نمی شود، در ایران انتخابات برگزار می شود. غرب نمی خواهد درباره این موضوع که در کشورهای عربی انتخابات برگزار نمی شود صحبت کند. پس غرب چگونه می تواند در میان مردم خاورمیانه اعتبار داشته باشد؟

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/1/12ساعت 5:1 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس سازمان صدا و سیما از ادامه مناظره های عالمانه در سال جدید خبر داد.
عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال 88 با حضور در جمع خبرنگاران برنامه های صدا و سیما در عید امسال را پرحجم دانست و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برنامه رو به فردا دیگر رویکرد سیاسی ندارد، گفت: همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مهم هستند.
وی با تاکید بر اینکه مناظره های عالمانه در سال جدید خواهیم داشت، تصریح کرد: در خصوص اینگونه مناظره ها صدا و سیما تریبون هایی به طرفین اختصاص می دهد.


نوشته شده در جمعه 89/1/6ساعت 11:7 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

بهاءالله مهاجرانی وزیر فراری دولت اصلاحات پس از چند هفته سکوت خود را شکست. مهاجرانی پس از تودهنی بزرگ 22 بهمن و کمدی اسب تروا کم حرف شده و از دو هفته اخیر هم به اعتبار طرح برخی مسائل درباره همکاری نزدیک با لابی اسرائیل در واشنگتن، سکوت کامل اختیار کرده بود.
مهاجرانی در حالی سکوت را شکست که ترجیح داده بود همچنان درباره ابهامات و پرسش های فراوان موجود سکوت کند. به همین دلیل هم او قلم را برای موضوع «چهارشنبه سوری» چرخاند و درباره آتش و نور و راهب بودایی کیوتو و کلام یهودی- مسیحی نوشت. سرکرده حلقه ماسونی- بهایی لندن در سایت جرس می نویسد: چهارشنبه سوری یک سنت فرهنگی است. چند سال پیش مهمان راهب بودایی معبد بزرگ شهر کیوتو بودم. راهب می گفت در کیوتو جشن آتش برگزار می شود و این یک جشن ایرانی است. ایرانیان به نور و آتش حرمت قائلند. خداوند نور آسمان ها و زمین است (آیه 36 سوره نور). تجلی خدا بر موسی نیز در بوته ای که آتش گرفته بود صورت گرفت. ضرورتی ندارد برای یک سنت ملی و آئینی در جست وجوی مبنای شرعی باشیم.
اخیرا فاش شد مهاجرانی با سفر به واشنگتن و حضور در لابی اسرائیل و نومحافظه کار «انستیتو واشنگتن» (به همراه کسانی چون حسین باستانی، مهدی جامی، احمد رافت، فاطمه حقیقت جو، علی اکبر موسوی خوئینی و ...) درخواست بودجه و پول کرده و قول و قرار هایی گذاشته است.
مهاجرانی توضیح نداده که انبوه مفاسد سیاسی، مالی و اخلاقی وی نیز جزو سنت های آئینی کذایی و مباح به شمار می رود یا نه.


نوشته شده در جمعه 89/1/6ساعت 11:7 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر که به تازگی شهروندی پاریس را دریافت کرد، با اذعان به اینکه عناصر لائیک و ضد دین بخشی از جنبش سبز هستند گفت: مطمئناً من حکومت غیرمذهبی را ترجیح می دهم اما باید واقع بین بود. به نفع این است که ابتدا از تغییر در قانون اساسی شروع کرد. مردم ایران خواهان خونریزی برای رسیدن به جمهوری آن گونه که غربی ها میگویند نیستند.
شیرین عبادی ضدانقلاب فراری که با روزنامه فیگارو سخن می گفت از انفعال غرب در تحریم ایران انتقاد کرد و ضمن اثبات میزان خباثت خود گفت: اروپا نباید به دولتمردان جمهوری اسلامی ویزا بدهد، حتی آنها که به بهانه های فرهنگی قصد سفر دارند به عنوان مثال اخیراً یک ارکستر شامل 100 نوازنده که زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می کند به اروپا آمده بود. من بسیار متاسفم که برخی از کشورهای اروپایی که وانمود می کنند مدافع حقوق بشرند، چشمان خود را بسته اند و شرکت هایشان با ایران قرارداد امضاء می کنند. آنگلا مرکل یکی از رهبران اروپایی است که بیشترین انتقاد را از جمهوری اسلامی می کند؛ با این حال، آلمان در سال 2009 قراردادهای خود را با جمهوری اسلامی چندین برابر کرده. آقای مشایی، در حال حاضر برای عقد قراردادهای جدید در آلمان است. و حتی مقامات فرانسوی هم با شرکت «یوتل ست» به همین منوال عمل می کنند.
گفتنی است عبادی اخیراً با وزیر خارجه فرانسه که از عناصر صهیونیست دوآتشه و ضدایرانی به شمار می رود، ملاقات کرد و پس از آن شهردار پاریس به وی عنوان شهروند این شهر را اهدا کرد. نامبرده در حالی که در استخدام مراکز آمریکایی است از تحت الحمایگی وزارت خارجه فرانسه به عنوان پوشش استفاده می کند. گروهک کانون مدافعان حقوق بشر با سفارش دیک چنی معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و از محل جایزه اعطایی نوبل راه اندازی شد اما عبادی دیروز در گفت وگو با ارگان رسمی سازمان سیا (رادیو فردا) با وجود تلاش برای انکار وابستگی و اینکه گفت «تحت هیچ شرایطی از هیچ دولتی حتی از جمهوری اسلامی کمکی دریافت نکرده ایم چه رسد به دولت های خارجی» اما اضافه کرد: در این خلال کانون مدافعان حقوق بشر، برنده جایزه حقوق بشر از دولت فرانسه شد که سال بعد هم خوشبختانه آقای عمادالدین باقی این جایزه را دریافت و این باعث افتخار ماست که دو سال پیاپی، ایرانی ها برنده این جایزه شدند. این جایزه حدود 15هزار یورو وجه نقد همراه داشت. تاکنون هر هزینه ای شده به جز این 15 هزار یورو، از محل جایزه نوبل و حق عضویت اعضا بوده است.
این اظهارات در حالی است که طبیعتاً دولت فرانسه و آمریکا و انگلیس نمی توانند اعطای پول به گروهک ها را تحت عنوان رسمی «پول خیانت و مواجب مزدوری و جاسوسی» اعطا کنند و طبیعتاً پوشش هایی نظیر حقوق بشر، صلح، نوبل و... را انتخاب می کنند.
خانم عبادی توضیح نمی دهد کشوری که از تبعیض های فاحش نژادی و سرکوب شدید سیاهان رنج می برد و محققان پرآوازه ای مانند روژه گارودی به جرم پرسش از ماهیت هولوکاست مورد اذیت و زندان قرار می گیرند چه قدر می تواند معتبر باشد. و البته به قول آن دزدی که به بوستان کسی دستبرد زده بود و می گفت، «من هندوانه را برای شیرینی اش می خورم، به حلال و حرامی اش کاری ندارم»، باید گفت خانم عبادی هم کاری به حلال و حرام بودن پولهایی که دریافت می کند، ندارد.
عبادی عنصر سلطنت طلبی است که در روزگار رژیم پهلوی صراحتاً از سرکوب ملت در حال انقلاب جانبداری کرد و پس از انقلاب نیز ضمن حفظ ارتباطات با حلقه های ماسونی و بهایی ، در خدمت چهره سازی ناتوی فرهنگی قرار گرفت.


نوشته شده در جمعه 89/1/6ساعت 11:6 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak