سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

رئیس کمیسیون امنیت و امور خارجی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با رد اقدام نظامی این رژیم برای مقابله با برنامه هسته ای ایران گفت: برنامه اتمی ایران معضلی جهانی است و ما میل نداریم به این بازی کشانده شویم.
صخی هنگبی در گفت وگو با بخش عبری رادیو اسرائیل اضافه کرد: آمریکا و دیگر کشورها هستند که باید در مسیری گام نهند که عملاً به ایران نشان دهد دنیا بمب اتمی آنها را تحمل نمی کند.
این عضو ارشد عضو کادیما اظهار داشت: « حتی اگر قطعنامه ای که آمریکا ابتدا عرضه کرده بود- و نه آن قطعنامه ای که برای کشاندن چین به موافقت با آن بسیار سبک تر و ضعیف تر شده است- در شورای امنیت به تصویب می رسید و کاملاً اجرا می شد، باز هم قادر نبود از ادامه برنامه های اتمی ایران جلوگیری کند. اصولاً به کارگیری تحریم ها برای وادار سازی ایران به دست برداشتن از برنامه های اتمی، مسیر درستی نیست و نمی تواند کارساز باشد. زیرا ایران تصمیم قاطع دارد به برنامه های اتمی ادامه دهد و از عواقب آن هیچ ابائی ندارد. بنابراین، باید شیوه دیگری در پیش گرفته شود.»
همزمان روزنامه فایننشال تایمز به نشست اخیر وزیران 1+5 و تظاهر آنها به توافق در مقابل دوربین عکاسان و خبرنگاران پرداخته و حاصل تحرکات آمریکا و انگلیس، فرانسه و آلمان را این گونه ارزیابی کرد که «فعالیت های اخیر یک گام به پیش، دوگام به عقب بود».
این روزنامه افزود: موضع چین، غرب را بر سر دوراهی قرار داده است. آمریکا و اروپا می خواهند با تحریم های اقتصادی، ایران را به سر میز مذاکره بکشانند. ایران ماههاست لحن خود را تند کرده و هدف های بزرگی برای خود گذاشته است. چینی ها هم یکدندگی می کنند. از این رو دیپلمات ها دقیقاً جریان های سیاسی را زیر نظر دارند تا موقع مناسب را برای رأی گیری در شورای امنیت تعیین کنند و همیشه هم با وجود ترفندهایی که به کار می گیرند، ناکام می مانند. در اصل قرار بوده تحریم جدید مدت ها پیش در آخر فوریه _بهمن ماه_ تصویب شود اما رفتن دالایی لاما به آمریکا و فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان، چین را ناراحت کرد و دیگر نمی شد به موافقت چین امید داشت. در عین حال گذشت زمان به سود غرب نیست. ایران در فاصله چند ماهه اخیر که پیشنهاد معاوضه اورانیوم مورد بحث بود، بیش از 2 تن اورانیوم را غنی کرده و کار غنی سازی 20 درصدی را هم آغاز نموده است. دیگر صحبتی از اعتمادسازی نیست. فرصت بعدی آخر آوریل _یک ماه دیگر_ است. سپس لبنان ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده می گیرد و کار باز هم مشکل تر می شود.


نوشته شده در دوشنبه 89/1/16ساعت 10:44 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak