سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

ایران و چین

شبکه تلویزیونی"خبر آسیا" روز پنجشنبه با انتشار گزارشی درخصوص آخرین وضعیت موضوع هسته ای ایران و موضع چین در قبال برنامه صلح آمیز هسته ای این کشور، نوشت: چین بارهاتاکید کرده است که تحریم ابزار مناسبی در مقابل ایران نیست گر چه فشارها براین کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه خبری، چین بارها تاکید کرده است که تحریم ها ابزار مناسبی در حل مسئله هسته ای ایران نیستند.
به گزارش این شبکه خبری، این موضع چین تا حدودی رنجش پکن را از تحریم های غرب علیه چین در سال های بعد از 1989 برای تادیب نظامی در مورد طرفداران دموکراسی در چین انعکاس می دهد.
بر اساس این گزارش، اتخاذ این موضع توسط چین تا حدودی نیز مربوط به سیاست دخالت نکردن این کشور در امور داخلی دیگر کشورها است و این موضع همچنین به خاطر از دست ندادن منافع اقتصادی با ایران در مقابله با منازعات سیاسی است.
این شبکه خبری در ادامه می افزاید: چین از سال 1990 میلادی از برنامه های هسته ای صلح آمیز کشورها حمایت کرده است. چین به عنوان یکی از پنج عضو دارای حق وتو در سازمان ملل از این قدرت برخوردار است که با برخی از قطعنامه های پیشنهادی سازمان ملل در این خصوص مخالفت کند.
به گزارش این شبکه خبری، چین بارها تصمیماتی را که برخلاف منافع خود بوده است رد کرده و روسیه نیز به پیروی از چین این اقدام را انجام داده است.
این گزارش می افزاید: چین نشان داده است که با تحریم های بیشتر علیه ایران مخالف است و همواره خواستار انجام مذاکره با ایران می باشد و از هر اقدامی که قراردادهای انرژی و پیمان های تجاری ایران و چین را تهدید کند پرهیز می کند و همواره غرب را از اعمال تحریم علیه ایران منع کرده است.
شبکه خبری خبر آسیا می افزاید: چین، ایران را یک شریک تجاری و دارای نقش اصلی راهبردی در منطقه خاورمیانه می داند.

 


نوشته شده در جمعه 89/1/13ساعت 12:2 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak