سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

اعضای فراری سازمان مجاهدین(انقلاب) و حزب مشارکت پس از یک سال پنهانکاری و فریبکاری، اعتراف کردند که از خارج کشور و تحت نام دو حزب غیرقانونی مذکور فعالیت می کرده اند.
عناصر مذکور در بیانیه ای اعلام کرده اند که «شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب» را راه اندازی کردند و این در حالی است که نه سازمان یاد شده و نه حزب مشارکت، پس از آغاز اغتشاشات خیابانی دیگر دارای شاخه درون مرزی نیستند. با این حال طی یک سال و نیم گذشته و در حالی که اعضای مرکزیت دو گروهک غیرقانونی مذکور در بازداشت به سر می بردند یا اقدام به افشاگری علیه زد و بندهای مشارکت و مجاهدین کرده بودند، بیانیه های رادیکالی از خارج کشور در سایت ها منتشر می شد که صادرکنندگان آن ادعا می کردند در داخل حضور دارند و مشغول مبارزه چریکی هستند. کسانی چون توفیقی، مزروعی، حقیقت جو، امیر ارجمند(مشاور موسوی و مرتبط با سرویس های جاسوسی بیگانه) و... از جمله افراد حزبی یا ستادی فتنه هستند که در کنار ده ها تن از روزنامه نگاران زنجیره ای به خارج کشور گریخته اند و از آنجا تلاش می کنند «سازمان» فتنه را فعال و سرپا نشان بدهند. این عده در خارج کشور در همکاری کامل با گروهک های نفاق قدیمی تر قرار دارند.
بی بی سی با اشاره به انتشار خبر «فعالیت شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین»، از قول «یک فرد نزدیک به اصلاح طلبان در خارج کشور که نخواست نامش فاش شود»، نوشت: اعضای این گروه در چند کشور خارجی به سر می برند و به زودی سخنگوی خود را معرفی می کنند. پیش از این از کسانی چون رهنورد هم خواسته شده به خارج کشور برود.


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:33 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

نشریه فارین پالیسی نوشت: آمریکا و غرب در اغتشاشات سال 2009 در ایران سرمایه گذاری کرده بودند.
این نشریه با بیان اینکه برخی کشورهای غربی تأمین کننده هزینه های لازم برای آشوب در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری بودند، تصریح کرد: آمریکا همواره به دنبال برنامه ای برای تحریک گروه های اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی بود و انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 این فرصت را ایجاد کرد تا آمریکا سرمایه گذاری لازم برای اغتشاش در ایران را انجام دهد.
تحلیلگر فارین پالیسی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود این سرمایه گذاری ها و اختصاص بودجه های لازم، آمریکا نتوانست به اهداف مورد نظر از این اغتشاش چند ماهه دست یابد و در نهایت جریان اپوزیسیون با ناکامی مواجه شد.
غیر از کمک های مالی سری که به جریان های ضدانقلاب و برانداز پرداخت شده، مراکز رسمی آمریکا بارها گزارش های رسمی درباره اختصاص و اعطای صدها میلیون دلار به گروهک های ضدانقلاب جهت انجام جنگ نرم و کودتای مخملی منتشر کرده اند.


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:32 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

اظهارات یک عضو ارشد اخوان المسلمین که تبدیل به تیتر اول روزنامه کیهان شد، محافل ضدانقلاب را دچار سرگیجه و عصبانیت کرد.
این محافل طی هفته اول قیام مصر تلاش کرده بودند حرکت ملت مصر را اقتصادی و غیراسلامی توصیف کنند و همزمان اخوان المسلمین را جریانی که مخالف تأسیس «حکومت اسلامی» و «جمهوری اسلامی ایران» است، جا بیندازند. این در حالی است که تأسیس حکومت اسلامی و مبارزه با کفار جزو مرامنامه «اخوان » است.
با این حال، اظهارات غافلگیرکننده کمال الهلباوی در برنامه زنده شبکه بی بی سی که تمام رشته های شبکه رسانه ای ضدانقلاب را پنبه کرد، موجی از شوک را در این محافل به وجود آورده است. بلافاصله پس از انتشار مصاحبه «الهلباوی»، مجدداً بی بی سی و رادیو فردا و دویچه وله و رادیو فرانسه و... دهها شبکه و رسانه مشابه تلاش کردند با تحریف مصاحبه، چهره ای سکولار و مخالف ایران از اخوانی ها بتراشند.
در این میان و پس از آن که متن مصاحبه الهلباوی در تیتر اول روزنامه کیهان در سه شنبه هفته گذشته نشست، موجی از خشم و فحاشی را در رسانه های ضدانقلاب برانگیخت. کیهان این تیتر را برای مصاحبه الهلباوی انتخاب کرده بود؛ «با قدردانی از بیانات ولی امر مسلمین اعلام شد- اخوان المسلمین: آرزوی ما تشکیل حکومتی مانند ایران است». این عضو ارشد اخوان المسلمین، از حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان «امام خامنه ای» یاد کرده بود.
به دنبال انتشار این اظهارات روشنگرانه، رسانه های ضد انقلابی واکنش هایی از سر خشم و پرخاش نشان دادند چنان که «جرس» ارگان حلقه لندن و وابسته به زوج مهاجرانی- کدیور ضمن اشاره به سخنان الهلباوی و تیتر اول کیهان نوشت: الهلباوی برای این مداحی از حکومت ایران پول گرفته است چرا که می گوید «من از امام خامنه ای به خاطر مواضعش راجع به مصر تشکر می کنم. این موضعی است که همه مصری ها باید از آن قدردانی کنند و من امیدوارم در مصر نیز دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهور شجاعی نظیر احمدی نژاد سرکار بیاید». او این جملات را گفت و بلافاصله تیتر یک کیهان شد.
مهاجرانی و کدیور ارتباطات گسترده ای با محافل صهیونیستی دارند و کدیور 2 بار به تل آویو سفر کرده است.
این رسانه بدنام که به عنوان پیاده نظام شبکه بی بی سی و سرویس جاسوسی انگلستان عمل می کند و رسماً از انگلیسی ها پول و امکانات دریافت می کند، در واکنشی توأم با سرگیجه، ابتدا سعی کرد انتساب الهلباوی به اخوان المسلمین را انکار کند و سپس اذعان کرد او «دو سال سخنگوی اخوان بوده» و «روابط حسنه ای با اخوان دارد». جرس آنگاه در توضیح بیشتری که دروغ بودن تحلیل ها و خبرهای قبلی شبکه عنکبوت را آشکارتر می سازد، اذعان کرد اعضای اخوان المسلمین پیش از این بارها در جشن های گرامیداشت دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شرکت کرده اند.
جرس آنگاه به اعتبار «کافر همه را به کیش خود پندارد» و از آنجا که کسانی چون مهاجرانی و کدیور در آمریکا و انگلیس هم از توبره و هم از آخور بهره مند می شوند، مدعی شده اخوانی ها از ایران پول می گیرند و هر عکسی که از رهبری و رئیس جمهوری ایران در هر گوشه از دنیا بالا می برند، برای پول گرفتن است! جرس در نهایت این سرگیجه تحلیلی مدعی شده الهلباوی عضو بخش محافظه کار اخوان المسلمین است!
افتضاح اخیر شبکه عنکبوت در حالی است که ارگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ضمن حمله به اخوان المسلمین نوشت: اخوان المسلمین یک گروه بسیار متعصب ضدیهودی [ضد صهیونیسم] است و در آرم و لوگوی آن نوشته شده «الله غایت ماست، رسول[ص] رهبر ماست، قرآن شریعت ماست، جهاد راه ماست، شهادت در راه خدا بزرگترین امید ماست. الله اکبر». حسن البنا پایه گذار اخوان معتقد بود «طبیعت اسلام آن است که همواره مسلط باشد نه تحت تسلط دیگران. اسلام باید قدرت خویش را در سراسر جهان بسط دهد».
این رسانه صهیونیستی افزود: «محمد بدیع رهبر فعلی اخوان المسلمین می گوید «قصد ما آن است که آمریکا فرو افتد و مؤمنین باید صبور باشند و بدانند که آمریکا در سراشیب نیستی قرار گرفته است. آمریکائیان کفاری هستند که از اخلاق و ارزش های انسانی بی بهره می باشند و بنابراین حاشا که هدایت بشریت به دست آنان سپرده شود». آنها یک گروه تروریستی مانند فدائیان اسلام در ایران هستند که در سال 1981 پرزیدنت انور سادات را به خاطر صلح با اسرائیل به قتل رساندند. حماس شعبه ای از اخوان المسلمین است و می گوید اسرائیل باید نابود شود و یک حکومت اسلامی جایگزین آن گردد.»
ارگان وزارت خارجه اسرائیل یادآور شد: اخوان المسلمین علناً از جنگ حزب الله لبنان علیه اسرائیل جانبداری می کند و در تابستان سال 2006 هنگام جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه اسرائیل علیه حزب الله)، محمد مهدی عاکف سرکرده روحانی اخوان المسلمین مصر در آن هنگام اعلام داشت که این گروه آماده است برای جنگ با اسرائیل ده هزار سرباز به لبنان بفرستد. آنها می گویند که تنها از راه جهاد و ایثار است که مسلمانان می توانند به مقصود برسند. آنها در راه باطل کردن پیمان صلح مصر و اسرائیل می کوشند و اسرائیل را کیان صهیونیستی که سرزمین های عربی و اسلامی را به تصرف درآورده، معرفی می کنند.


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:31 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

«اسرائیل از تکرار انقلاب اسلامی ایران در مصر هراسان است. رژیم حسنی مبارک متحد نزدیک تل آویو است و با سقوط او اسرائیل یک متحد بزرگ را از دست خواهد داد».
نشریه آلمانی دی سایت ضمن درج این خبر نوشت: بدون حسنی مبارک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کاملاً در منطقه تنها خواهد شد. اسرائیل از پدید آمدن انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران در مصر هراسان است. قبل از سقوط رژیم شاه درایران در سال 1979 هیچ کس در غرب باور نمی کرد که این رژیم سقوط کند، اما امروز جمهوری اسلامی در ایران حکمفرماست.
به تازگی تلویزیون 10 اسرائیل نیز ضمن گزارشی تأکید کرده بود: قیام مردم مصر، اسرائیلی ها را به فضای سال 1979 و انقلاب اسلامی ایران می برد، سالی که مردم ایران با رهبری روحانیت، رژیم شاه را ساقط کردند. کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا، رژیم شاه را سرمایه استراتژیک واشنگتن برای پیشبرد اهداف خویش در منطقه معرفی می کرد.
همچنین راجر کوهن در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز حوادث مصر را به انقلاب سال 1979 میلادی در ایران تشبیه کرد و یادآور شد: غرب به شدت از سوراخ انقلاب ایران گزیده شد. امروز دوباره گویا تاریخ از یاد ما رفته است. آمریکا آن زمان برای مدت طولانی به شاه پهلوی چسبیده بود و سپس ایران را از دست داد. بدین ترتیب مصر به تنها ستون نگاه دارنده منافع راهبردی کاخ سفید در خاورمیانه تبدیل شد. بنابراین جای شگفتی نیست اگر آمریکا به شدت می ترسد از اینکه مصر را هم از دست بدهد.


نوشته شده در شنبه 89/11/23ساعت 6:30 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

سفیر اسبق فرانسه در تونس فاش کرد زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری مامور سازمان سیا بوده است.
اریک رولو که ماموریت خود در تونس را سال 1985 و به هنگام زمامداری حبیب بورقیبه آغاز کرد، بعدها سردبیر لوموند شد و در مهرماه سال 1377 (1998) واسطه و میزبان ملاقات عباس عبدی از سران حزب مشارکت با باری روزن جاسوس آمریکایی و وابسته مطبوعاتی لانه جاسوسی در تهران بود. این دیدار در پاریس انجام شد و لوموند همان زمان در تحلیل این ملاقات بودار نوشت: «آشتی گروگان و گروگانگیر؛ باید اصلاحات سیاسی در ایران را باور کرد!»
اریک رولو در شماره جدید لوموند دیپلماتیک (فوریه 2001) به مرور خاطرات دوره سفارت خود در تونس پرداخته است. وی می نویسد: ماموریت سفارت من در تونس (ژوئیه 1985) به یک بازپرس[!] در کشوری کاملا دستخوش حوادث شبیه بود. رئیس بورقیبه که چند بار ملاقاتش کردم، از قدرت تشخیص درست برخوردار نبود. هنگام دیدار، بارها با بیان مطالب نه چندان دیپلماتیک، حتی نامنسجم، الباجی قائد السبسی، وزیر خارجه اش را دچار مخمصه می کرد. بورقیبه که فقط چند ساعت در روز هشیار بود سکان دولت را در دست نداشت. دختر برادر بورقیبه که بر او نفوذ غالبی داشت، تحسین آغشته به مهر خود را نسبت به ژنرال زین العابدین بن علی مخفی نمی کرد؛ با وجود این، هیچکس گمان نمی برد که او نردبان ترقی بن علی بسوی قدرت شده و در خلع عمویش نقش بازی کند. ژنرال بن علی در سالهای 1986-1985، ابتدا وزیر مشاور و سپس وزیر کشور بود. او به بهانه های مختلف از پذیرفتن شخصیت های فرانسوی که از تونس دیدار می کردند، خودداری کرد. از جمله خانم ادیت کرسون و پییر برگوآ که وزیر بودند. از آنها شگفت آورتر، خودداری وی از ملاقات با ژنرال رنه امبو رئیس کل امنیت خارجی فرانسه (DGSE) بود.
رولو می افزاید: اوج ماجرا زمانی بود که سرهنگ (ژنرال آتی) ایوان دولی نییر وابسته نظامی سفارت به من اطلاع داد که از چند هفته پیش، بن علی او را بایکوت کرده است، در حالی که مرتبا با رئیس CIA در تونس ملاقات می کند. در حالی که او و بن علی، هر دو دانشجوی همدوره پیشین دانشکده افسری سن سیر بودند و همدیگر را «تو» خطاب می کردند و عادت داشتند که در مورد مسائل مشترک گفتگو کنند. طبیعتا، این اطلاعات را در یک تلگرام سری و خطاب به مسئولان بالای وزارت خارجه و کاخ الیزه ارسال کردم. بن علی البته داوطلبانه با من ملاقات خصوصی می کرد. گفتگوهای ما عمدتا به فروش سیستم ارتباطات بسیار پیچیده به گارد ملی تونس اختصاص داشت. فرانسه اعتبارات سخاوتمندانه ای برای این خریدها در اختیار تونس می گذاشت.
سفیر اسبق فرانسه در پایان یادآوری خاطرات خود می نویسد: در روز خداحافظی من از وزیر کشور، بن علی با خشمی آشکار از من پرسید که چرا من او را مامور سیا دانسته و فردی با جاه طلبی مبالغه آمیز ارزیابی می کرده ام؟ او برای اثبات گفته اش، تقریبا کلمه به کلمه، تلگرام های محرمانه مرا که به وزارت خارجه فرانسه فرستاده بودم، بازگویی کرد. کسی چون سفیر فرانسه هم از حلقه شبکه های جاسوسی او در امان نمانده بود.
یادآور می شود تونس مستعمره فرانسه بود اما به تدریج با قدرت گرفتن آمریکا و ضعیف شدن فرانسه، زمامداران فاسد تونس نیز به واشنگتن گرایش بیشتری پیدا کردند.
انتشار خاطرات سفیر اسبق فرانسه در تونس در حالی است که رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه اخیر تهران، علت اصلی تحولات مصر و تونس را وابستگی و نوکری سران این کشورها نسبت به آمریکا دانسته و تاکید کرده بودند: برای یک ملت بسیار سخت است که رئیس یک ملت آن هم با آن تبختر و نخوت نوکر رسمی سازمان جاسوسی آمریکا باشد.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:19 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

کنفرانس امنیتی هرتزلیا روز گذشته پس از چهار روز بحث و بررسی به کار خود پایان داد.
در این کنفرانس که در هرتزلیای اسرائیل برگزار شد، غیر از سیاستمداران صهیونیستی، شماری از سیاستمداران آمریکایی (نظیر جیمز جونز مشاور امنیتی اوباما) و اروپایی (دبیرکل ناتو، شماری از اعضای پارلمان اروپا، وزیر دفاع انگلیس و...) شرکت داشتند و مسائل مهم جهانی و منطقه ای از نظرگاه امنیت رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.
سرتیپ دانی روچید رئیس کنفرانس هرتزلیا ضمن مقاله ای گزارش گونه در سایت این کنفرانس نوشت: چالش های فزاینده ای پیش روی اسرائیل است. ایران، ترکیه، مصر، حزب الله، سوریه، عراق، گروه های جهادی فلسطین و اردن از مهم ترین این چالش ها هستند. نباید به انتظار سال 2012 و یا 2013 نشست و دید که در آمریکا چه کسی بر سرکار می آید باید همین امسال کاری کرد. وقتی که ما آنچه را که باید در یکسال گذشته به دست نیاوردیم چگونه می توانیم در یکروز بدست بیاوریم. و وقتی امروز نمی توانیم آنچه را که در یکسال گذشته محقق نشده بدست بیاوریم در سالهای آینده نیز نخواهیم توانست بدست بیاوریم.
دانی روچید افزود: وقتی به نقشه خطرات منطقه نگاه می کنید می بینید که هواداران ایران رادیکال در بسیاری از کشورها افزایش یافته اند. معنای این افزایش آن است که ثبات وضعیت دوستان میانه رو در منطقه در تهدید است و این احتمال وجود دارد که نظامهایشان سقوط کند.
وی گفت: با خروج آمریکا از عراق تنها در چشم برهم زدنی هواداران ایران در منطقه صد چندان می شود. اضافه کنید به این خطر به قدرت رسیدن جریان های اسلامگرا را در مصر.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از پایگاه اینترنتی کنفرانس هرتزلیا، این کنفرانس با همکاری «مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی اسرائیل»، «کالج سیاست و دیپلماسی لاودر» و «مرکز چندجانبه مطالعاتی» برگزار شد. در این کنفرانس شیمون پرز،، نتانیاهو، ایهود باراک، گابی اشکنازی (رئیس ستاد ارتش)، و اویگدور لیبرمن به همراه راسموسن دبیرکل ناتو سخنرانی کردند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:18 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رئیس جدید سرویس جاسوسی موساد اعلام کرد: وظیفه اصلی ما، تشدید «جنگ سرد» علیه رژیم اسلامی ایران و برنامه هسته ای آن است.
به گزارش هفته نامه «الامان» چاپ بیروت تامیر پاردو تاکید کرد: موساد از چند سال پیش وارد یک جنگ سری خطرناک علیه برنامه هسته ای ایران به لحاظ نیروی انسانی و تکنولوژیک شده است.
این گزارش توضیح بیشتری درباره محتوای جنگ سرد علیه ایران نداد.
تلاش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشرفت های هسته ای ایران طی چند سال گذشته به جایی نرسیده است. یکی از این تلاش ها ارسال ویروس رایانه ای موسوم به استاکس نت برای توقف برنامه هسته ای ایران بود.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:18 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

روزنامه واشنگتن تایمز فاش کرد نظرسنجی های انجام شده در میان ملت مسلمان مصر به شدت ضد آمریکایی است و مصریها از آمریکا متنفرند.
واشنگتن تایمز با اشاره به تحولات اخیر مصر نوشت: محمد غانم یکی از رهبران اخوان المسلمین به شبکه العالم می گوید مردم مصر باید آماده جنگ با اسرائیل شوند.
این روزنامه می افزاید: مصری هایی که بر علیه استبداد مبارک به خیابان ها ریخته اند، فریاد می زنند که بله ما می توانیم. این خیلی بد است که آنها از آمریکا متنفرند. در ژوئن 2009 اوباما تلاش کرد با سخنرانی در قاهره، مسلمانان را از نزدیک مورد خطاب قرار دهد اما دیدگاه آنها علیه آمریکا در بدترین وضعیت ممکن است. براساس تحقیقات و نظرسنجی مرکز مطالعات گرایشهای جهانی موسوم به «Pewس که در ژوئن 2010 منتشر شده، فقط 30 درصد از مصری ها در سال 2006 آمریکا را تأیید کرده بودند. این آمار در پایان دوران بوش تا 22 درصد کاهش یافت. تلاشهای خارجی اوباما موجب شد این محبوبیت کمی افزایش یابد و به 27 درصد برسد. اما در سال 2010 ناامیدی، 10 درصد از این محبوبیت را کاست و رقم آن را به 17 درصد رساند. این موضوع موجب شد که مصر در کنار ترکیه و پاکستان بعنوان کشورهایی که بدترین دیدگاه را نسبت به آمریکا دارند، قرار بگیرد. واشنگتن تایمز همچنین نوشت: تنها یک سوم مصری ها معتقدند که آمریکا در روابط خارجی خود، به درستی عمل می کند. همچنین فقط 31 درصد از مسلمانان مصری نسبت به اوباما اظهار رضایت می کنند، رقمی که نسبت به سال 2009 به میزان 10 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در مقایسه جنبش، حماس 49 درصد بین مردم مصر محبوبیت دارد. 73 درصد از مردم مصر مخالف اقدامات آمریکا در مبارزه با تروریسم هستند، و 81 درصد هم خواستار خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند. بدترین حالتی که می تواند در مصر اتفاق بیفتد، بروز انقلابی مانند ایران و ایجاد نظامی ضد آمریکایی است. همین تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد از مردم مصر موافق تطبیق قوانین با شریعت اسلامی هستند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:17 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

بازی مجازی دو تن از دست اندرکاران فتنه با تردید و تأمل در فضای مجازی و جبهه اپوزیسیون خارج نشین مواجه شده است. کروبی و موسوی پیش از این ضمن یک بازی تبلیغاتی نخ نما، نامه درخواست مجوز راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس منتشر کرده بودند.
در واکنش به این حرکت، سایت خودنویس که توسط شماری از عناصر فراری خارج نشین مدیریت می شود، در مطلبی با امضای «دارا ایرانی» نوشت: نامه موسوی و کروبی به طور غیرتصادفی[ !] با روز والنتاین یا عشاق مصادف شده است اما پرسشی برای من بی پاسخ مانده و آن اینکه جامعه واقعی چه قدر مانند فضای مجازی فکر می کند؟ فضای مجازی با اسامی اکثر مستعار (مانند نگارنده) هزاران فرسنگ به دور از ایران (باز هم مانند نگارنده) و به دور از ترس از دستگیری و بازداشت، پشت کامپیوتر می نشیند و می نویسد و البته خوب هم می نویسد ولی اینکه بتوان افراد واقعی جامعه واقعی با اسامی و هویت های واقعی و با ترس های واقعی را نیز به خود آورد مسئله متفاوتی است.
روزنت هم که توسط سلطنت طلبان فراری اداره می شود، در مطلبی به قلم یکی از عناصر مرتبط با محافل آمریکایی نوشت: تحرکات در فضای سایبر بازتاب دهنده نیروهای اجتماعی نیستند و قطعاً نمی توان فیس بوک و تویتر و بالاترین را نماینده جامعه ایران و خیابان های تهران دانست. روزنت البته در مطلب دیگری علناً وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا را مورد تمجید و ستایش قرار داد.
رادیو زمانه هم در تحلیلی تصریح کرد: مشکل اصلی اپوزیسیون در رفتارهای موسوی و کروبی است و اینها نمی دانند که چه می خواهند. محافل ضدانقلاب خارج نشین پیش از این در مقاطعی نظیر 22 بهمن 88، 11 و 12 اردیبهشت و 22 خرداد 89 بارها مدعی برگزاری تجمع خیابانی شده بودند اما بعدها با عناوینی نظیر درازگوش تروا مورد استهزای هم قطاران خود قرار گرفتند. با این حال و صرف نظر از نتیجه این خالی بندی های مجازی، آنچه برای سیاست بازان حرفه ای مذکور مهم است، داغ کردن فضای مجازی و ارائه بیلان کار به محافل آمریکایی و صهیونیستی و اروپایی فعال علیه ایران است تا در ازای این فاکتورها پول های هنگفتی بگیرند. برخی از عناصر ضد انقلاب بی خبر از این زد و بندها، معتقدند کسانی پای کامپیوتر در خارج و بعضاً در داخل می نشینند و پیتزا و کباب و پاپ کورن کنار خود می گذارند و از آنجا چنین القا می کنند که با جمهوری اسلامی می جنگند اما موعدهای اعلام شده که بدون هیچ اتفاقی سپری می شود این کاربران ساده دل و بی خبر از همه جا هستند که افسرده تر می شوند و آن داغ کنندگان فضای مجازی را به عنوان چوپان دروغگو می شناسند.
در همین حال، چند سایت ضدانقلاب دیگر و تعدادی از کاربران فیس بوک و توئیتر، نسبت به این درخواست موسوی و کروبی با دیده تردید نگریسته و هشدار داده اند که امروزه جمهوری اسلامی ایران به خاطر آنچه در خاورمیانه جریان دارد، از پشتوانه و اقتدار بیشتری برخوردار است و جوانان بسیجی در صورت مشاهده هواداران جنبش سبز(!) هر چه دق دلی از اسرائیل و آمریکا دارند را بر سر آنها خالی می کنند و برای کسب ثواب بعید نیست آنان را به قتل هم برسانند، لت و پار کردن که جای خود دارد. یکی از کاربران فیس بوک نیز خاتمی را به عنوان پشت صحنه این پیشنهاد معرفی کرده و معتقد است خاتمی با رژیم زد و بند کرده و قصد دارد در مقابل این خدمت که نتیجه آن قلع و قمع هواداران جنبش (!) است، جواز بازگشت به عرصه سیاسی بگیرد!


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:17 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رفتار متناقض و از سر درماندگی کاخ سفید در قبال رژیم مبارک که بوی خالی کردن پشت وی را می دهد، باعث نگرانی شدید در اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه شده است.
به خاطر همین نگرانی، سخنگوی کاخ سفید به مقامات صهیو نیست توصیه کرد نگران نباشند و بدانند که در دوستی و همکاری آمریکا با اسرائیل تغییری رخ نخواهد داد.
رابرت گیبس گفت: دوستی دیرینه ما و اسرائیل ارتباطی با رویدادهای هیچ کشوری در منطقه ندارد و پایدار خواهد ماند.
در همین حال برخی روزنامه های وابسته به رژیم های مرتجع منطقه این نگرانی را بروز داده اند. برخی از آنها با لحنی انتقادی می نویسند: آیا فراموش کرده اید که آمریکا شاه ایران را سربزنگاه تنها گذاشت؟
روزنامه «الحیاه الجدیده » ارگان تشکیلات خودگردان فلسطین در مقاله ای نوشت: «ایالات متحده برای هزارمین بار ثابت می کند که هم پیمانان خویش را در اولین فرصتی که منافعش ایجاب می کند می فروشد و به دنبال مصالح خویش است. آیا سرنوشت شاه فقید ایران را به یاد دارید که به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در منطقه عمل می کرد»؟
امیر سیف الاسلام بن سعود بن عبدالعزیز هم در روزنامه سعودی ایلاف، نوشت: آیا آمریکا می خواهد با انجام تغییرات در کشورهای عرب که نسل ها دارای ثبات سیاسی بوده اند، اوضاع را بر هم زده و روحانیان ایران را جایگزین آن ها سازد؟
روزنامه سعودی الحیات و الشرق الاوسط هم مقاله های مشابهی را منتشر کرده اند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:16 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

<      1   2   3      >

Design By : Pichak