سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

کنفرانس امنیتی هرتزلیا روز گذشته پس از چهار روز بحث و بررسی به کار خود پایان داد.
در این کنفرانس که در هرتزلیای اسرائیل برگزار شد، غیر از سیاستمداران صهیونیستی، شماری از سیاستمداران آمریکایی (نظیر جیمز جونز مشاور امنیتی اوباما) و اروپایی (دبیرکل ناتو، شماری از اعضای پارلمان اروپا، وزیر دفاع انگلیس و...) شرکت داشتند و مسائل مهم جهانی و منطقه ای از نظرگاه امنیت رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.
سرتیپ دانی روچید رئیس کنفرانس هرتزلیا ضمن مقاله ای گزارش گونه در سایت این کنفرانس نوشت: چالش های فزاینده ای پیش روی اسرائیل است. ایران، ترکیه، مصر، حزب الله، سوریه، عراق، گروه های جهادی فلسطین و اردن از مهم ترین این چالش ها هستند. نباید به انتظار سال 2012 و یا 2013 نشست و دید که در آمریکا چه کسی بر سرکار می آید باید همین امسال کاری کرد. وقتی که ما آنچه را که باید در یکسال گذشته به دست نیاوردیم چگونه می توانیم در یکروز بدست بیاوریم. و وقتی امروز نمی توانیم آنچه را که در یکسال گذشته محقق نشده بدست بیاوریم در سالهای آینده نیز نخواهیم توانست بدست بیاوریم.
دانی روچید افزود: وقتی به نقشه خطرات منطقه نگاه می کنید می بینید که هواداران ایران رادیکال در بسیاری از کشورها افزایش یافته اند. معنای این افزایش آن است که ثبات وضعیت دوستان میانه رو در منطقه در تهدید است و این احتمال وجود دارد که نظامهایشان سقوط کند.
وی گفت: با خروج آمریکا از عراق تنها در چشم برهم زدنی هواداران ایران در منطقه صد چندان می شود. اضافه کنید به این خطر به قدرت رسیدن جریان های اسلامگرا را در مصر.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از پایگاه اینترنتی کنفرانس هرتزلیا، این کنفرانس با همکاری «مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی اسرائیل»، «کالج سیاست و دیپلماسی لاودر» و «مرکز چندجانبه مطالعاتی» برگزار شد. در این کنفرانس شیمون پرز،، نتانیاهو، ایهود باراک، گابی اشکنازی (رئیس ستاد ارتش)، و اویگدور لیبرمن به همراه راسموسن دبیرکل ناتو سخنرانی کردند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:18 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak