سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که عالماً و عامداً به هر نحوی در شکل گیری و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد.
عباسعلی کدخدایی با اشاره به اینکه فتنه سال گذشته یک امر ساده ای نبود که بخواهیم به روحیات یک فرد یا به اختلافات سلیقه ای که بطور طبیعی در جامعه وجود دارد محدود کنیم افزود: ابعاد فتنه 88 بسیار گسترده تر از اختلافات داخلی بود و فتنه سال گذشته یک زمین بازی بود که دشمنان بیگانه برای ما ترسیم کردند و متاسفانه عده ای از دوستان هم در این زمین به نفع بیگانگان بازی کردند.
وی با مرور انتخابات سال گذشته و عملکرد بانیان فتنه ادامه داد: روز برگزاری انتخابات یک ادعایی از سوی برخی نامزدها و طرفدارانشان مطرح شد و هرگونه امکانات برای بررسی درخواست آنان در نظر گرفته شد اما حاضر نشدند هیچ یک از این راه های قانونی را بپذیرند در حالی که در یک جامعه مدنی وقتی که دو نفر با یکدیگر دچار اختلافی شوند و اگر نتوانند خودشان حل کنند به یک حکم و داور مراجعه می کنند.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: اگر افراد یا حزبی حکمیت یک داور یا یک مرجع قانونی را نپذیرند هیچ مشکلی حل نمی شود و اگر اراده عده ای برای نپذیرفتن باشد هر راهکاری را هم که پیشنهاد بدهی سر باز می زنند.
وی بیان داشت: انتظاری که مردم با توجه به سابقه کاندیداهای معترض در سمت های اجرایی داشتند این بود که اگر هم اختلافی و یا اشکالی در مسیر اجرا وجود داشت و اگر شکوائیه ای داشتند آن را از طرق قانونی پیگیری و حل کنند که یکی از آن مراجع شورای نگهبان است.
کدخدایی تصریح کرد: در انتخابات سال گذشته شاهد بودیم که برخی از این افراد در همان ساعات پایان رای گیری اعلام پیروزی یک طرفه و یک جانبه کردند سؤال این است که بر چه اساسی شما این کار را کردید و شورای نگهبان به عنوان مرجع ناظر که تمام امور انتخابات زیر نظر آن انجام می شود چنین اجازه ای را هیچ وقت به خود نداده است که اعلام نتیجه زود هنگام کند.
وی اعلام نتایج در پایان ساعات روز برگزاری انتخابات را عامل شناخت عوامل پشت پرده فتنه 88 دانست و گفت:کسانی که در پس پرده برنامه ریزی و طراحی این اغتشاشات بودند برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با نادیده گرفتن رای مردم و اصرار بر ادعاهای واهی مسیر قانونی را طی نکردند و شد آنچه که نباید می شد و این نادیده گرفتن غیرقابل اغماض است.
صلاحیت چگونه احراز می شود؟
کدخدایی درباره موضوع احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رفتار افراد را بر طبق قوانین ارزیابی می کنیم افزود: کسانی که در چارچوب نظام حرکت کرده اند و شرایط ماده 28 قانون انتخابات را دارا باشند و همچنین مواضعی که در ماده 29 این قانون وجود دارد را نداشته باشند صلاحیتشان احراز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم و هشتم نیز مشاهده می کنید که از همه گروه ها و جریان های سیاسی در آن هستند و از همه گروه ها هم افرادی بودند که صلاحیتشان مورد قبول واقع نشد بنابراین شورای نگهبان سیاسی عمل نمی کند.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حساب کسانی که در فتنه سال گذشته به نوعی نقش داشتند از بقیه گروه ها و جریانات سیاسی جداست تاکید کرد: کسانی که چه عالماً و چه عامداً به هر نحوی در شکل گیری و ادامه فتنه 88 نقش داشتند از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد.
کدخدایی که با باشگاه خبرنگاران گفت وگو می کرد، از لزوم تغییر در قوانین انتخاباتی سخن گفت و این قوانین را ناقص و بسیار قدیمی توصیف کرد.
وی در این مورد گفت: نظام انتخاباتی ما مربوط به ادوار اولیه انقلاب است که یک فضای سیاسی، اجتماعی متفاوتی نسبت به وضعیت فضای سیاسی امروز جامعه ایران حاکم بود.
وی افزود: امروزه یک فضای رقابتی سنگین و سیاسی در کشور حاکم است و همچنین بیشتر اوقات تحمل افراد و گروه های سیاسی هم کم است؛ لذا قوانین موجود برای اجرای انتخابات، نظارت و تبلیغات، دارای نواقصی است که باید اصلاح شود و لزوم این تغییرات را هیچ کس نمی تواند منکر شود، اما متاسفانه هیچ اقدامی تاکنون در این زمینه صورت نگرفته است.
کدخدایی، فرهنگ سازی برای انتخابات را ضروری دانست و افزود: فرهنگ سازی انتخابات، یعنی اینکه احزاب و چهره های سیاسی قبول کنند، انتخاب یک برنده و بازنده ای دارد و همیشه در انتخابات برنده نیستند؛ و باید تحمل خود را بالا ببرند.
وی ادامه داد: احزاب زمانی که در انتخابات شرکت می کنند و بازنده می شوند، به مفهوم این نیست که نظام عیبی دارد و یا تخلف و تقلبی صورت گرفته، احتمال قوی تر این است که از این فرد یا گروه اقبالی از سوی مردم صورت نگرفته و رای نیاورده است؛ لذا این موضوع کمتر در انتخابات ما جا افتاده است.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:15 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه درباره نشست اسلامبول بیانیه ای مطبوعاتی صادر کرد.
در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است:
گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان) و ایران در تاریخ 2-1 بهمن ماه 1389 به میزبانی کشورمان در اسلامبول گرد هم آمدند. دو طرف در راستای یافتن زمینه مشترک همکاری در موضوعات هسته ای تماس هایی انجام داده و بدین وسیله انتظارات خود را به طور متقابل بیان کرده اند.
در اثنای مذاکرات برای نخستین بار کشورهای گروه وین (آمریکا، روسیه، فرانسه) با ایران نشستی جداگانه نیز برگزار کردند.
کشورمان طی مذاکرات مذکور در راستای تقاضاهای موجود با طرف های مذاکره تماس هایی برقرار و توصیه های سازنده لازم را ارائه کرده است. طبیعتا دراین روند اصل، حصول توافق بین طرف هاست. از این که دو طرف به منظور حل مسائل براساس نتایج مذاکرات، راه مذاکره در دوره آتی را باز گذاشته اند استقبال می کنیم و انتظار داریم پیشنهادات ارائه شده در اسلامبول را به دقت مورد ارزیابی قرار دهند.
کشورمان بعد از این نیز همانند گذشته تلاش های خود را در راستای پیشرفت این روند و حل مسالمت آمیز موضوع ادامه خواهد داد.
از سرکار خانم کاترین اشتون- نماینده عالی روابط خارجی و سیاست های امنیتی اتحادیه اروپا و معاون رئیس کمیسیون اروپا- و نمایندگان گروه 1+5 و جناب آقای سعید جلیلی- دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران- بابت موضع دوراندیشانه ای که در مذاکرات اسلامبول اتخاذ کردند و همچنین همکاری که با ترکیه داشته اند قدردانی کرده و آرزوی موفقیت در تلاش های آتی را داریم.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:34 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

در حالی که اشتون در چند روز گذشته از نامعین بودن ادامه مذاکرات خبر داده بود، مقامات چین و روسیه بر ادامه این گفت وگوها با ایران تاکید کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد: مسکو خواهان ادامه گفت وگو بین تهران و گروه 1+5 می باشد.
بنابراین گزارش، لاوروف طی گفت وگویی با خبرنگاران در مسکو اظهار داشت: نتیجه مهم گفت وگوهای استانبول این بود که ما همگی درک نمودیم لازم است گام به گام و مرحله به مرحله به جلو حرکت نماییم. ما تلاش می نماییم تا گفت وگوها ادامه یابد.
دیپلمات ارشد روسی در ادامه عنوان نمود که موضوع هسته ای ایران تنها از طریق توافق های سیاسی حل خواهد شد.
در همین رابطه خبرگزاری ایتارتاس به نقل از لاوروف عنوان نمود که کرملین بشدت مخالف تحریم های همه جانبه بر علیه ایران می باشد.
به گزارش ایتارتاس، لاوروف با کنایه از اقدامات یکسویه آمریکا در این رابطه اظهار داشت: باید همگی متعهد به اجرای قوانین سازمان ملل باشند.
سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه نیز در گفت وگو با راشاتودی از عزم روسیه برای حل موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماسی خبر داد. به گزارش راشاتودی، ریابکوف طی مصاحبه ای گفت: این کار تنها از پس دیپلماسی برمی آید. البته موضوع مشکلی است ولی گروه شش آماده ادامه مذاکره می باشد.
ریابکوف با واقع بینی اظهار داشت: باید در زمینه های مشترک به تفاهم رسید که البته هنوز به ثمر نرسیده است.
ریابکوف گفت: من مطمئنم که ایران نیز به نتایجی بعد از این دور از مذاکرات رسیده است. ما در حال پیگیری رویکردی بهتر برای رسیدن به نتیجه کلی هستیم.
وزارت خارجه چین نیز در سخنانی مخالف با «کاترین اشتون» رسما اعلام داشت که راجع به برنامه هسته ای ایران باید گفت وگوهای بیشتری صورت گیرد.
به گزارش نووستی، هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام داشت که موضوع هسته ای ایران با یک نشست یا دو نشست حل نمی شود و تنها با تداوم گفت وگوها و با درک دوجانبه می توان به تفاهم رسید.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:34 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

انقلاب تونس فریاد مستضعفان علیه استبداد بود، مانند فریادی که در سال 1979 (1357 شمسی) در ایران شنیده شد.
این تحلیل دکتر سعید الشهابی از رخدادهای اخیر کشور تونس است. وی در روزنامه القدس العربی در این باره نوشت، انقلاب تونس به سبب شتاب و فراگیری و موفقیت در براندازی رئیس جمهور این کشور بسیاری را شگفت زده کرد.
وی با مقایسه حکومت های حبیب بورقیبه و زین العابدین بن علی افزود؛ صاحبنظران و تحلیلگران و سیاستمداران غربی دیدگاه های خود را صرفا به حوادث روزمره محدود می کنند و به نقش غرب در تداوم نظام های دیکتاتوری و سرکوب ملت های عربی و اسلامی اشاره نمی کنند.
غربی ها یا با مواضع سیاسی خود یا تجربه های امنیتی یا نادیده گرفتن فریادها و نشنیدن صداهای استغاثه و کمک افرادی که در زندان ها شکنجه می شوند از این حکام ستمکار حمایت می کنند.
نویسنده می افزاید وقتی بن علی نظام بورقیبه را سرنگون کرد غربی ها برای او کف زدند و او را مانعی در برابر رسیدن اسلامگرایان به حکومت دانستند و از افراط گرایی وی در لائیسیته و سکولاریسم حمایت کردند و به ادامه مداخله ها در زندگی شخصی مردم و سلطه و سیطره بر مساجد و ممنوعیت احزاب دینی اعتراض نکردند.
الشهابی غربی ها را به نفاق و دورویی متهم کرد و افزود بن علی حماقت های بسیاری مرتکب شد و ریختن خون تظاهر کنندگان روند سقوط نظام او را سرعت بخشید.
وی می افزاید آنچه در تونس می گذرد صرفا مختص به یک کشور عربی مبتلا به استبداد نیست بلکه مساله مربوط به ملت های عربی است که وقتی ملت تونس دیوار سکوت و زنجیرهای استبداد را در هم شکستند و علیه نظامی که با آتش و آهن حکومت می کرد سر به شورش برداشته اند آنها نیز نفسی کشیدند.
این انتفاضه ملت تونس در اغلب پایتخت های عربی بازتاب داشته است و در اکثر سمینارها و وبلاگ ها از این بیداری عمومی که جهان مانند آن را جز در سال 1979 در ایران سراغ ندارد تمجید می کنند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد در تونس نظامی متمدن و میانه رو بر سر کار آید چرا که جهان عرب اکنون به این کشور چشم دوخته است تا الگویی جدید در قدرت معرفی کند که از سویی استقلال کشور را تضمین نماید و با تکیه بر بازوان فرزندان میهن به آبادانی و اعتلای کشور در سایه آزادی و عدالت و مشورت بپردازد.
گفتنی است مقامات غربی و رژیم صهیونیستی انکار نمی کنند که انقلاب تونس، برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی در ایران است و شعارهای مردم نظیر «الله اکبر» ، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «اسلام دین من است» را نشانه های غیرقابل تردیدی از این الگو گیری می دانند.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:33 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

سرنگونی رئیس جمهور تونس ممکن است به حاکمیت اسلامگرایان و شکل گیری ایرانی دیگر بینجامد.
مجله آمریکایی نیوزویک با درج این احتمال نوشت: تونسی ها برای تغییرات شادی می کنند اما جریان های سکولار و لیبرال در این کشور از این که فعالیت مساجد آزاد شده نگران شده اند. ترس آنها از این است که اسلامگرایان در صحنه سیاسی قدرت بگیرند.
نیوزویک می افزاید: با توجه به شدت عملی که «بن علی» در هدفگیری اسلامگرایان به کار برد، هیچ کس به وضوح نمی داند آنها تا چه حد می توانند در صحنه سیاسی قدرت بگیرند. النهضه ، بزرگترین حزب اسلامی تونس، که به زبان عربی به معنای بازخیزی است، در انتخابات 1989 توانست قریب 02درصد آرا را کسب کند. اما اینکه اکنون می تواند از حمایت بیشتری برخوردار شود یا نه، خود موضوع یک سوال است. مجله آمریکایی همچنین با نگرانی یادآور شده است: فعلاً حامیان النهضه حضور خود را در خیابان های تونس شروع کرده اند. اخیراً شماری از جوانانی که می گفتند حامیان النهضه هستند در مقابل ساختمان حزب دموکراتیک مترقی- بزرگترین گروه اپوزیسیون قانونی- جمع شده بودند و فریاد می زدند «استعفا، استعفا». آنها آمده بودند تا به تصمیم این حزب برای مشارکت در دولت موقتی اعتراض کنند که روز قبل اعلام شده بود، و بسیاری از اعضای رژیم سابق نیز جزو آن بودند. حضور اسلامگرایان در میان معترضین، نگرانی جریان های سکولار را برانگیخته است. نگرانی آنها در این است که اصولگرایان مذهبی سازمان یافته ترند و می توانند از طریق مساجد حمایت سیاسی کسب کنند.
صدای آمریکا ضمن انتشار تحلیل نیوزویک، عکسی از نمازجمعه تهران را نیز در میان تحلیل مذکور منتشر کرد.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:33 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از نخست وزیری کاندیدای حزب الله لبنان گفت: اسرائیل به هیچ وجه نمی خواهد حکومت اسلامی ایران را در مرزش ببیند.
سایت رسمی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درگزارشی با ابراز نگرانی از تظاهرات مردمی علیه رژیم دیکتاتور مبارک در مصر و نخست وزیری کاندیدای حزب الله لبنان نوشت: در لبنان اوضاع فوق العاده بحرانی است و در چنین وضعی، اسرائیل خود را با یک معضل بزرگ و تشنج زا روبرو خواهد دید. مصر هم شاهد گسترده ترین تظاهرات اعتراضی علیه دولت پرزیدنت حسنی مبارک بوده است.
سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سپس با اشاره به ابراز نگرانی هیلاری کلینتون از تحولات اخیر لبنان به بیان وحشت معاون اول نخست وزیر اسرائیل هم پرداخت و نوشت: سیلوان شالوم در یک مصاحبه رادیویی گفت که اورشلیم به هیچ وجه خواستار وضعی نیست که جمهوری اسلامی ایران از طریق حزب الله لبنان، همسایه شمالی خودش گردد.
وی با بیان اینکه اسرائیل رویدادهای لبنان را از نزدیک دنبال می کند مدعی شد جامعه جهانی نباید بگذارد که حزب الله لبنان پیروز شود!


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:32 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

رادیو تحت حمایت سرویس اطلاعاتی هلند به کشورهای غربی رهنمود داد که اگر نمی توانند در مذاکرات هسته ای از عهده ایران بربیایند سراغ موضوع حقوق بشر بروند.
مهرداد درویش پور در گفت وگو با رادیو زمانه با اشاره به این که غربی ها بیشتر به دنبال منافع خودشان هستند تا دفاع از حقوق بشر، گفته است: «معمولا سیاست کشورها این بوده است که مسئله حقوق بشر اگر نگوییم کاملا قربانی شود، دست کم به حاشیه رانده شده و به نوعی در نظر گرفته نشود تا مبادا به روند مذاکرات هسته ای لطمه وارد کند».
وی در ادامه با اشاره به این که اکنون این سیاست تغییر کرده درباره علت آن می گوید غربی ها دریافته اند امتیازگیری در بحث هسته ای دشوار شده است.
درویش پور سپس در قالب رهنمودی به غربی ها می گوید: «این واقعیت است که کشورهای غربی در درجه اول به مصالح اقتصادی، دیپلماتیک و ژئوپلیتیک خودشان می اندیشند. بنابراین تا آن گاه که احساس کنند کم توجهی شان به مسئله حقوق بشر با واکنش قدرتمند طرفداران حقوق بشر روبرو نمی شود، برای این که این امر باعث نشود که مناسبات اقتصادی، دیپلماتیک و ژئوپلیتیک شان خدشه دار شود، به این بی اعتنایی خود ادامه می دهند. مقاومت جمهوری اسلامی ایران بر سر مسئله هسته ای به این منجر شده است که اتفاقا مسئله حقوق بشر بیشتر مورد توجه قرار گیرد».
این همکار سیانیوز در این گفت وگو از کاترین اشتون بابت تلاش طرح موضوع حقوق بشر در مذاکرات با ایران تجلیل کرده است. این در حالی است که درمذاکرات اسلامبول نه فقط بحث حقوق بشر مطرح نشده بلکه طرف های غربی از هرگونه امتیازگیری از ایران ناامید شده اند تا آنجا که یک سناتور آمریکایی بعد از پایان بی نتیجه مذاکرات با کنایه ای تلخ به خانم کاترین اشتون تسلیت گفت.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:32 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

روزنامه لوفیگارو نوشت جوانان مصری از طریق اینترنت مردم را به شورش علیه حکومت دعوت می کنند.
این روزنامه افزود هشتاد هزار کاربر اینترنتی وعده داده بودند در تظاهرات روز سه شنبه شرکت کنند. آیا انقلاب مجازی می تواند حقیقی شود؟ مصری ها روز سه شنبه به فراخوان اینترنتی برای تظاهرات علیه رژیم حسنی مبارک پاسخ مثبت دادند.
یکی از هشتاد هزار کاربری که وعده داده بودند در تظاهرات شرکت کنند می گوید ما از روز 25 ژانویه فعالیت خود را برای زنده ماندن یا مردن آغاز می کنیم.
هر چند نیمی از این کاربران به خیابانها ریختند اما این تظاهرات در تاریخ چند دهه گذشته بی سابقه است زیرا براساس قانون وضع فوق العاده که از 30 سال پیش در مصر وضع شده هرگونه تظاهراتی ممنوع است.
این بار نیز همانند اعتصاب عمومی روز ششم آوریل 2008 که منجر به شورش های خونینی در محلات در دلتای نیل شد فراخوان راهپیمایی توسط اینترنت منتشر شد. شعار کاربران مصری این بود ما همه خالد سعید هستیم.
خالد سعید جوانی اهل اسکندریه بود که سال گذشته هنگام خروج از یک کافی نت توسط پلیس مضروب و کشته شد. کاربران مصری زمان برگزاری تظاهرات را براساس یک نماد انتخاب کردند زیرا در تاریخ مصر روز بیست و پنجم ژانویه بعنوان جشن پلیس نامگذاری شده است.
پلیس مصر در بیست و پنجم ژانویه سال 1952 در برابر نیروهای انگلیسی در اسماعیلیه شورش کرد. شورشی که پیام آور کودتا و سرنگونی حکومت سلطنتی خواهد بود. عادل یکی از برگزار کنندگان می گوید: ما امیدواریم این روز نشان دهنده آغاز جنبشی اساسی برای کنار زدن نظام سرکوب و فاسد حسنی مبارک باشد.
درخواست برگزاری تظاهرات با حمایت شخصیت هایی چون عادل الاصوانی که انقلاب در مصر را پس از انقلاب تونس اجتناب ناپذیر می داند همراه شد. اخوان المسلمین اصلی ترین نیروهای مخالف دولت نیز اعلام کردند جوانانشان می توانند در تظاهرات شرکت کنند. عصام العریان یکی از سخنگویان اخوان المسلمین در مصر می گوید ما بعنوان یک جنبش مردم را به شرکت در انتخابات فرا نمی خوانیم اما دعوت ائتلاف ملی را برای تغییر می پذیریم.
موفقیت تظاهرات روز سه شنبه به ظرفیت بسیج شدن جوانان بستگی خواهد داشت. جوانان مصری در واقع نسلی تلخ و سرخورده اند که حدود دو سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و همواره مبارک را بعنوان رئیس جمهور تجربه کرده اند و نود درصد بیکاران کشور را تشکیل می دهند.
از زمان انقلاب تونس بورس قاهره سقوط کرده و لیره مصر دچار افت ارزش شده است و سرمایه گذاران خارجی و بخش گردشگری بعنوان اصلی ترین منابع درآمد مصر نگران ثبات کشور هستند.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:31 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

پایگاه اینترنتی بی بی سی فارسی دیروز بخش مهمی از صفحه ایران خود را به دفاع از فردی اختصاص داد که جرم او دفاع از هم جنس گرایی در ایران است.
این پایگاه اینترنتی که این روزها به شدت با بحران سوژه در حوزه های به اصطلاح حقوق بشری روبروست در تازه ترین اقدام خود به دفاع از سیامک قادری، خبرنگار سابق و اخراجی ایرنا پرداخته است که مهم ترین عنوان اتهامی او دفاع از هم جنس گرایی و مصاحبه با جمعی از هم جنس گرایان است.
بی بی سی نوشته است: «این روزنامه نگار بعد از سخنرانی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا که گفته بود «ما در ایران همجنس گرا نداریم»، با شماری از همجنس گرایان ایران مصاحبه کرده بود. به گفته یکی از دوستان آقای قادری، این خبرنگار که حکم 60 ضربه شلاقش به خاطر همکاری با هم جنس گراها اعلام شده، به حکم صادره اعتراض و تقاضای تجدیدنظر کرده است.»
این نحوه خبر رسانی بی بی سی در حالی است که ظاهراً پیوندهای عاطفی میان فتنه گران در ایران و منحرفان اخلاقی بسیار ریشه دار است. شیرین عبادی هم چند ماه قبل در مصاحبه ای با رادیو فردا تاکید کرده بود که خود را متعهد به دفاع از حقوق هم جنس گراها می داند. بنا به گزارش خبرگزاری ایتالیا، وی آبان ماه گذشته در نشستی عمومی در سالن آمفی تئاتر لاسپتزیا تصریح کرد: «همجنس بازی جرم نیست اما این در حالی است که در ایران همجنس بازان به مجازات اعدام محکوم می شوند.» وی در ادامه همجنس بازان را افرادی بی گناه خوانده و خطاب به دولت ایتالیا گفته بود: «به من کمک کنید تا آنها را نجات دهم».
اکبر گاف دیگر هم دست فراری فتنه گران در ایران هم طی مقاله ای که همان ایام منتشر شد همجنس بازی را سبکی از زندگی خواند که در اسلام و ایران مورد اجحاف قرار گرفته شده است. وی در مقاله ای با عنوان همجنس گرایان؟ اقلیتی ناحق؟ و فاقد حقوق؟ می نویسد: «آدمی از میان سبک های متفاوت زندگی، سبکی یا سبکهایی را برمی گزیند. همجنس گرایی، همچون یهودیت و بهائیت و تسنن و تشیع، یک سبک متفاوت زندگی محسوب می شود». گنجی در این مقاله در پاسخ به کسانی که همجنس بازی را مخالف اسلام می دانند می گوید: «ملاک اسلام چیست تا بدانیم همجنس بازی با اسلام سازگار هست یا نه»؟!
سران داخلی فتنه هنوز موضع خود را درباره این جنبه از دسته گل های هوادارانشان روشن نکرده اند!


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:31 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |

<      1   2   3      

Design By : Pichak