سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

در حالی که اشتون در چند روز گذشته از نامعین بودن ادامه مذاکرات خبر داده بود، مقامات چین و روسیه بر ادامه این گفت وگوها با ایران تاکید کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد: مسکو خواهان ادامه گفت وگو بین تهران و گروه 1+5 می باشد.
بنابراین گزارش، لاوروف طی گفت وگویی با خبرنگاران در مسکو اظهار داشت: نتیجه مهم گفت وگوهای استانبول این بود که ما همگی درک نمودیم لازم است گام به گام و مرحله به مرحله به جلو حرکت نماییم. ما تلاش می نماییم تا گفت وگوها ادامه یابد.
دیپلمات ارشد روسی در ادامه عنوان نمود که موضوع هسته ای ایران تنها از طریق توافق های سیاسی حل خواهد شد.
در همین رابطه خبرگزاری ایتارتاس به نقل از لاوروف عنوان نمود که کرملین بشدت مخالف تحریم های همه جانبه بر علیه ایران می باشد.
به گزارش ایتارتاس، لاوروف با کنایه از اقدامات یکسویه آمریکا در این رابطه اظهار داشت: باید همگی متعهد به اجرای قوانین سازمان ملل باشند.
سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه نیز در گفت وگو با راشاتودی از عزم روسیه برای حل موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماسی خبر داد. به گزارش راشاتودی، ریابکوف طی مصاحبه ای گفت: این کار تنها از پس دیپلماسی برمی آید. البته موضوع مشکلی است ولی گروه شش آماده ادامه مذاکره می باشد.
ریابکوف با واقع بینی اظهار داشت: باید در زمینه های مشترک به تفاهم رسید که البته هنوز به ثمر نرسیده است.
ریابکوف گفت: من مطمئنم که ایران نیز به نتایجی بعد از این دور از مذاکرات رسیده است. ما در حال پیگیری رویکردی بهتر برای رسیدن به نتیجه کلی هستیم.
وزارت خارجه چین نیز در سخنانی مخالف با «کاترین اشتون» رسما اعلام داشت که راجع به برنامه هسته ای ایران باید گفت وگوهای بیشتری صورت گیرد.
به گزارش نووستی، هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام داشت که موضوع هسته ای ایران با یک نشست یا دو نشست حل نمی شود و تنها با تداوم گفت وگوها و با درک دوجانبه می توان به تفاهم رسید.


نوشته شده در جمعه 89/11/8ساعت 2:34 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak