سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

روزنامه واشنگتن تایمز فاش کرد نظرسنجی های انجام شده در میان ملت مسلمان مصر به شدت ضد آمریکایی است و مصریها از آمریکا متنفرند.
واشنگتن تایمز با اشاره به تحولات اخیر مصر نوشت: محمد غانم یکی از رهبران اخوان المسلمین به شبکه العالم می گوید مردم مصر باید آماده جنگ با اسرائیل شوند.
این روزنامه می افزاید: مصری هایی که بر علیه استبداد مبارک به خیابان ها ریخته اند، فریاد می زنند که بله ما می توانیم. این خیلی بد است که آنها از آمریکا متنفرند. در ژوئن 2009 اوباما تلاش کرد با سخنرانی در قاهره، مسلمانان را از نزدیک مورد خطاب قرار دهد اما دیدگاه آنها علیه آمریکا در بدترین وضعیت ممکن است. براساس تحقیقات و نظرسنجی مرکز مطالعات گرایشهای جهانی موسوم به «Pewس که در ژوئن 2010 منتشر شده، فقط 30 درصد از مصری ها در سال 2006 آمریکا را تأیید کرده بودند. این آمار در پایان دوران بوش تا 22 درصد کاهش یافت. تلاشهای خارجی اوباما موجب شد این محبوبیت کمی افزایش یابد و به 27 درصد برسد. اما در سال 2010 ناامیدی، 10 درصد از این محبوبیت را کاست و رقم آن را به 17 درصد رساند. این موضوع موجب شد که مصر در کنار ترکیه و پاکستان بعنوان کشورهایی که بدترین دیدگاه را نسبت به آمریکا دارند، قرار بگیرد. واشنگتن تایمز همچنین نوشت: تنها یک سوم مصری ها معتقدند که آمریکا در روابط خارجی خود، به درستی عمل می کند. همچنین فقط 31 درصد از مسلمانان مصری نسبت به اوباما اظهار رضایت می کنند، رقمی که نسبت به سال 2009 به میزان 10 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در مقایسه جنبش، حماس 49 درصد بین مردم مصر محبوبیت دارد. 73 درصد از مردم مصر مخالف اقدامات آمریکا در مبارزه با تروریسم هستند، و 81 درصد هم خواستار خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند. بدترین حالتی که می تواند در مصر اتفاق بیفتد، بروز انقلابی مانند ایران و ایجاد نظامی ضد آمریکایی است. همین تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد از مردم مصر موافق تطبیق قوانین با شریعت اسلامی هستند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/11/21ساعت 3:17 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak