سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

رییس قبلی مجلس آمریکا

رییس سابق مجلس نمایندگان گفته است که باراک اوباما یک "فاجعه" است و می توان او را به عنوان بدترین رییس جمهوری تاریخ معاصر آمریکا محسوب کرد.

لقب بدترین ترین رییس جمهوری تاریخ معاصر آمریکا هم اکنون در اختیار جرج بوش هم حزبی نیوت گینگریج رییس سابق مجلس نمایندگان قرار دارد.
گینگریج روز دوشنبه گفت احتمالا در نظر دارد تا در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 شرکت کند و انتظار می رود تا سال 2011 تصمیم خود را قطعی کند.
وی در پی یک رشته رسوایی از مسوولیت خود کناره گیری کرد.
گینگریج که از سال 1995 تا 1999 و در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون رییس مجلس نمایندگان آمریکا بود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت او پیش بینی می کند یک جمهوریخواه در سال 2012 باراک اوباما رییس جمهوری فعلی آمریکا که متعلق به حزب دمکرات است را شکست دهد.
رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت تمرکز فعلی وی بر انتخابات میان دوره ای است که در پاییز سال جاری برگزار می شود و پس از آن است که تصمیم می گیرد که آیا می خواهد در ماه فوریه و یا مارس خود را به عنوان کاندیدای مبارزاتی ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه معرفی کند .
انتخابات میاندوره ای آمریکا قرار است آبانماه برگزار شود و از هم اکنون حتی دمکراتها نیز اعتراف دارند که مجلس نمایندگان از کنترل دمکراتها خارج خواهد شد.
345 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم کرسی های سنا و شماری از فرمانداریها در انتخابات آبانماه به رای گذاشته می شود.


نوشته شده در سه شنبه 89/4/22ساعت 8:56 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

متکی

منوچهر متکی و میگل آنخل موراتینوس وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در دیدار و گفت وگو با یکدیگر، برلزوم رایزنی های سیاسی میان دو کشور برای حل مسائل منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه و عضو هیات همراه منوچهرمتکی درگفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در مادرید دراین باره اعلام کرد که وزیران خارجه ایران واسپانیا دردیدار دوشنبه شب خود در مادرید ، ضمن بحث و تبادل نظر درمورد مسائل مربوط به حقوق بشر، اعلام آمادگی کردند که درصورت ایجاد شرایط وفضای مناسب، این مذاکرات ادامه یابد.
رامین مهمانپرست گفت: وزیران خارجه ایران و اسپانیا دراین دیدار که در محل وزات خارجه اسپانیا برگزارشد، همچنین با اشاره به روابط دوجانبه و تاریخی دو کشور وعلاقه دوملت و دولت به یکدیگر، برگسترش روابط فی مابین در زمینه های مختلف تاکید کردند.
به گفته مهمانپرست، ایجاد تسهیلات درزمینه صدور روادید برای اتباع طرف مقابل ، معتبر شناخته شدن گواهینامه های رانندگی ایران دراسپانیا و بالعکس و استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش روابط فی مابین از دیگر موضوعاتی بود که دراین دیدار مورد بحث و گفت وگوی وزیران خارجه ایران و اسپانیا قرارگرفت.
مهمانپرست اظهارداشت : وزیران خارجه ایران و اسپانیا دراین دیداربا اشاره به مسائل منطقه ای به ویژه خاورمیانه و لزوم شکسته شدن حصرغزه تاکید کردند که ظرفیت های ایران و اتحادیه اروپا، بخصوص اسپانیا دراین زمینه مورد استفاده قرارگیرد.
بنا برگفته مهمانپرست، وزیران خارجه ایران واسپانیا دراین خصوص با توجه به ساختارهای جدید و موجود اعلام آمادگی کردند که برای یافتن راه حل مناسب، مسایل خاورمیانه و سایر مسائل دیگر را در دستور کارخود قراردهند.
سخنگوی وزارت امورخارجه وعضو هیات همراه وزیر خارجه درسفر به مادرید تصریح کرد که متکی در این دیدار به تفصیل فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران را برای همتای اسپانیایی خود تشریح کرد.
بنا برگفته مهمانپرست، وزیر امورخارجه دراین زمینه درگفت وگو با همتای اسپانیایی خود اظهارامیدواری کرده که ازموقعیت های ایجاد شده برای پیشبرد همکاری ها استفاده شود.
متکی دراین دیدار همچنین از موراتینوس دعوت کرد که برای ادامه رایزنی ها و مشاوره ها در زمینه های مختلف به تهران سفر کند .
موراتینوس وزیر امورخارجه اسپانیا نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه روابط فی مابین دو کشورو لزوم استفاده از ظرفیت های طرفین برای حل مسائل خاورمیانه و غزه، آمادگی اسپانیا دراین زمینه را مورد تاکید قرار داد.
موراتینوس همچنین دراین دیدار با اعلام آمادگی اسپانیا برای حل مسائل خاورمیانه و تداوم رایزنی های دو کشوردر زمینه مسائل فرهنگی و حقوق بشری برلزوم انجام آنها تاکید کرد.
میگل آنخل موراتینوس وزیر امورخارجه اسپانیا ، رایزنی های مستمر میان ایران و اسپانیا و بکارگیری ظرفیت های فراوان دو کشور را برای حل مسایل منطقه ای و بین المللی بسیار موثر توصیف کرد.
منوچهرمتکی عصر دوشنبه در فرودگاه باراخاس درگفت وگو با خبرنگار ایرنا درمادرید هدف از سفر دو روزه اش به اسپانیا را گفت وگو در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ، بررسی ظرفیت های همکاری میان دوکشور ، رایزنی درخصوص موضوعات مختلف از جمله خاورمیانه اعلام کرد.
وزیر امور خارجه ایران در سفر دوروزه اش به مادرید پایتخت اسپانیا از سوی محمد علی آهنی معاون وزارت خارجه و مدیرکل اروپای غربی و امریکای شمالی ، رامین مهمانپرست سخنگوی این وزارتخانه و مهدی مهدی زاده عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران همراهی شده و بعد از ظهر روز سه شنبه درادامه سفرش عازم لیسبون پایتخت پرتغال خواهدشد.


نوشته شده در سه شنبه 89/4/22ساعت 8:54 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

نشست ج8

حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست سران و مسوولان هشت کشور در حال توسعه اسلامی موسوم دی هشت در نیجریه با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آقای محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه هنگام ترک محل رسمی نشست و رفتن به سالن مجاوربرای شرکت در دیدار خصوصی با هجوم گسترده عکاسان و فیلمبردارانی که برای پوشش این مراسم حاضر بودند روبرو شد.
احمدی نژاد در این هنگام با چهره ای خندان دو انگشت خود را به نشانه پیروزی در مقابل تصویربرداران بلند کرد و عکاسان و فبلمبردان نیز فورا مشغول برداشتن تصویرازاین صحنه شدند.
برخی از عکاسان و افراد حاضر در این محل نیز تلاش کردند با رییس جمهوری دست داده و احوالپرسی کنند که رییس جمهوری ایران نیز با چند تن از آن احوالپرسی کرد.
در محل ارسال خبر که مملو از خبرنگاران کشورهای شرکت کننده بود ،خبرنگاران درباره ایران و پوشش خبری سخنرانی احتمالی رییس جمهوری کشورمان دراین نشست صحبت می کردند.
تعدادی از خبرنگاران رسانه های خارجی تقاضای مصاحبه اختصاصی با رییس جمهوری کشورمان را مطرح کرده اند که گفته می شود با این مصاحبه موافقت شده و امروز بعدازظهر انجام خواهد شد.


نوشته شده در جمعه 89/4/18ساعت 1:6 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak