سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

کلینتون 

رتوف پیشدار : اعتراض خانم های دانشجوی دانشگاه دخترانه ریاض به اتهام ها ی" هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا در مورد برنامه های هسته ای ایران ، که روز سه شنبه خبر آن منتشر شد ، حقیقت کتمان مانده ای را در یکی از بسته ترین کشورهای دنیا نسبت به تحولات سیاسی روز جهان نشان داد.

 

واقعه گزارش شده دانشگاه دخترانه ریاض آنقدر وسعت و واکنش داشت که حتی تلویزیون دولتی عربستان نیز ناچار به پخش آن شد. این اعتراض نشان داد که به رغم سالها جنگ روانی سخت علیه ایران ، این حربه در نزد افکار عمومی حتی محروم نگه داشته شده ترین مردمان منطقه هم کارکردی نداشته است. بنا برگزارش ها دختران سعودی از کلینتون که برای آنها سخنرانی می کرد زمانی که به اتهام زنی به ایران پرداخت ، خواستند تا به جای انتساب ادعاها و اتهام ها به ایران ، پاسخ گوی گناه بزرگ واشنگتن درهسته ای شدن اسراییل باشد و مسئولیت های رفتارهای این رژیم را بپذیرید که در برنامه های هسته ای اش به تعبیری از "کوفی عنان " در آخرین روزهای دبیر کلی سازمان ملل ، " غیر مسئولانه " عمل می کند .
در هسته ای شدن رژیم صهیونیستی همه ی کشورهای غربی سهم داشتند ، اما "گناه " ‌دو کشور آمریکا و انگلیس به جهت نقش و سهم آنها در این برنامه های مخوف از همه بیشتر، و تا ابد برپیشانی آنها خواهد ماند . این گناه ابدی امری نیست که حتی خود آمریکایی ها هم بتوانند آنرا فراموش کنند و از همین روست که رهبران واشنگتن هراز گاهی مانند این بار کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا در سفر به جنوب خلیج فارس ، با اتهام به دیگران ، سعی درآرامش خود! ، فرافکنی و در همین حال ادامه سیاستی داشته باشند که به ایران هراسی شهرت یافته ، ولی در واقع هدف آن پنهان کردن تهدیدات اسراییل علیه صلح و امنیت جهان و حضور گسترده نیروهای آمریکایی در منطقه و اشغال رسمی کشورهای عراق و افغانستان می باشد.
بر طبق اسناد و مدارک آژانس های بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی ، اسراییل بیش از 50 سال است که با پشتیبانی و حمایت صریح آمریکا و انگلیس ، یک برنامه خطرناک و سری تسلیحات هسته‌ای را با گریز از نظارت جامعه جهانی بر این برنامه‌ها ، به پیش می‌برد ، برنامه‌ای که به تایید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تاکنون و حداقل به تولید 400بمب اتمی انجامیده است . بنا بر همین اسناد ، رژیم صهیونیستی برنامه های هسته ای خود را در سال 1953میلادی و با 100میلیون دلار پولی شروع کرد که با کمک آمریکا و انگلیس از ثروتمندان یهودی این دو کشور جمع آوری کرد و در ادامه همین دو کشور بودند که تجهیزات لازم را برای ساخت زرادخانه "دیمونا " در اراضی اشغالی تامین کردند تا به راهبردهای منطقه ای و جهانی خود دست پیدا کنند . به این ترتیب و با گناه بزرگی که انگلیس و آمریکا مرتکب شدند ، رژیمی در منطقه شکل گرفت که به گفته " موشه دایان" وزیر جنگ پیشین رژیم اسراییل ، استراتژی خود را بر این پایه بنیان گذاشت که :"در صورتی که اسراییل در خاورمیانه نتواند با سلاح متعارف قدرت بازدارندگی اش را به منصه ی ظهور برساند ، باید به سلاح هسته‌ای پناه ببرد."
آنچه دراین میان بیش از هرچیزی مایه تاسف است ، این مهم می باشد که رژیم صهیونیستی با دراختیار گرفتن عمده رسانه های ارتباطی جهان از جمله رسانه های آمریکایی ، ضمن پنهان کردن ماهیت واقعی خود ، با آدرس دهی غلط سعی می کند نگاهها را از برنامه های هسته ای مخفی و سایر اقدامات دهشت افکنانه اش در سرزمین های اشغالی دور ، و متوجه کشورهایی مانند ایران کند که برنامه های شفاف و قانونی و نظارت شده هسته ای دارند و در عین حال برخلاف رژیم صهیونیستی و حامی آن آمریکا ، هرگز علیه کشوری متوسل به زور ویا حتی تهدید نشده اند.
" ایران هراسی " در سالهای اخیر یکی از تاکتیک های دشمنان در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است . در پروژه ایران هراسی ، برنامه های هسته ای ایران محور یک جریان دائمی تبلیغاتی است و چنین القا شده و می شود که جامعه جهانی مقابل ایران است ، در حالی که این فقط دیدگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی و حداکثر چند کشور اروپایی است که با آدرس دهی غلط ، سعی در انحراف افکار عمومی دارند.
واضح است که دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای ، این کشور را به قدرت برتر و فائق منطقه که نقشی در خور در تعیین سرنوشت منطقه دارد ، مبدل ساخته است. بدیهی است که چنین نقشی برای همه بازیگران در رقابت های منطقه ای قابل تحمل نیست . با قدرت یابی ایران ، نقش سنتی برخی بازیگران منطقه در بلوک بندی قدرت کاهش یافته است و در کنار آن منافع آمریکا که اصل اول و اساسی سیاست خارجی آن درمنطقه که همانا "برتری همه جانبه رژیم صهیونیستی نسبت به کشورهای منطقه " می باشد ، به خطر افتاده است.
دراینکه برنامه های هسته ای پنهان اسراییل عمده ترین تهدید بویژه برای اعراب است ، بنظرمی رسد که یک اتفاق نظر عمومی در طبقات مختلف آنها وجود داشته باشد. در یک نظر سنجی بزرگ که بی بی سی و شبکه الجزیره به طور جداگانه در سال 1385 در میان ساکنان کشورهای مختلف در مورد دیدگاه آنها نسبت به برنامه های هسته ای ایران صورت دادند و در همان زمان نیز منتشر شد ، آمد که مردم بویژه در کشورهای عربی دراینکه برنامه های هسته ای ایران مسالمت آمیز است ،‌اتفاق نظر دارند و این نکته یک باور عمومی است که :"دشمن اعراب نه ایران ، بلکه اسراییل است " .
یکی از محورهای سخنان خانم کلینتون در دانشگاه دخترانه ریاض که خشم دختران را بیشتر برانگیخت ، به نوعی در صدد رد نتیجه گیری عبارت بالا بود. او زمانی که در برابر این سوال قرار گرفت که چرا آمریکا به جای اسراییل به ایران برای برنامه های هسته ای تحت نظارت بین المللی اش فشار می آورد ؟‌ ایران را به حمایت از تروریسم !! متهم کرد و در یک دروغگویی آشکار گفت :" مسالمت آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران تایید نشده است !" حال آنکه در پانزده بار گزارش دهی رسمی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای تنها در سالهای اخیر، همه بار او گفته است که " هیچ گونه انحرافی در برنامه های هسته ای ایران دیده نشده است ." و در مقابل این همان آقای البرادعی مدیر کل قبلی آژانس بود که با " خطر اول " برشمردن اسراییل برای منطقه خاورمیانه در روز یکشنبه12 مهر 1388 بدنبال ارزیابی مشابه ای از سوی "عمر موسی " دبیر کل اتحادیه عرب و "العطیله " دبیر کل پیشین شورای همکاری خلیج فارس ، جهان را متوجه خطر بزرگی کرد که در پس حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی ، صلح وامنیت منطقه و جهان را نشانه گرفته است .

 


نوشته شده در شنبه 88/12/1ساعت 7:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak