سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

یک عضو گروهک ملی- مذهبی درباره پیوند گروهک ها با سران فتنه سبز با وجود اختلافات عقیدتی در گذشته گفت: «سیاست عرصه قدرت، موقعیت، منافع و بینش است و نه فقط جنگ بینش ها». تقی رحمانی با تأیید تغییرات پیش آمده در موسوی خواستار عبور کامل از مرزبندی خودی- غیرخودی شد.
رحمانی در گفت وگو با رادیو زمانه اظهار داشت: ما توافق ایدئولوژیک نمی کنیم... زمانی که من از زندان بیرون آمدم، دیدم برخی مارکسیست ها بدون نقد لیبرال شده اند. این برایم خیلی عجیب بود. یا برخی از کسانی که زمانی سینه چاک حکومت دینی بودند الان دم از حکومت سکولار ناب می زنند. این پالایش ها اگر واقعی باشد باید در رفتار هم خود را نشان بدهد. مشکلی که در دوران اصلاحات داشتیم این بود که نظریه پردازان حکومتی اصلاحات در تئوری خیلی از عمل جلوتر بودند و در عمل تن به این تئوری ها نمی دادند.
وی درباره موسوی گفت:« آقای موسوی از همان چیزی که من به آن اعتقاد ندارم، خیلی نتیجه گیریها می کند که آن نتیجه ها مورد توجه من هستند. سیاست عرصه قدرت، موقعیت، منافع و بینش است نه فقط عرصه جنگ بینش ها. پس ضمن اینکه این بینش ها محترم است، باید دقت کرد که در موقعیت و منافع چه قدر تاثیر می گذارد. معمولاً آقای خاتمی و اصلاح طلب ها حرف های انتزاعی بسیار قشنگ و زیبا می زدند ولی در موقعیت و منافع چندان نمی توانستند هماهنگی کنند. بینش آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری اش خیلی جلوتر از موفقیت و منافع خودش بود و به این خاطر در اعمالش شدیداً تاثیر می گذاشت و باعث می شد آن بینش قدری مسئله پیدا کند. در سیاست باید به موقعیت و منافع توجه کرد، چه سکولار و چه مذهبی ]![ یکی از دلایلی که در 100 سال اخیر روشنفکران مسلمان و غیرمسلمان مبارز مقهور شده اند به خاطر این است که در روابط سیاسی نیرویی تعیین کننده و موثر نبوده اند» بلکه بیشتر نیروهای مطرح بوده اند.
رحمانی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به ملاقات موسوی با سران گروهک ملی- مذهبی تاکید کرد: سران جنبش سبز باید مرز خودی و غیرخودی را بیشتر بشکنند. انتقادهایی به رهبران جنبش وارد است چون شما آنها را انتخاب نکرده اید. منتها یک سری مثلاً استراتژیک هستند از قبیل از بین بردن مرز خودی و غیرخودی. روی این مسئله نباید در انتقاد کوتاه آمد.
گفتنی است ملاقات اخیر میان موسوی و سران برخی گروهک های لیبرال در حالی علنی شد که موسوی در دهه اول انقلاب آنها را صریحاً عوامل آمریکا توصیف می کرد.
براساس تصاویر منتشره از صفحه اول روزنامه جمهوری اسلامی در آن سال ها، موسوی طی اظهارنظری تصریح می کند: لیبرال ها چون یقین پیدا کرده اند که مردم به آنها رای نخواهند داد برای آمریکا غذا ]خوراک تبلیغاتی[ تهیه می کنند... آنها شعار آزادی انتخابات را برای تضعیف جبهه ها به کار می برند. بنده از این همه پررویی متعجبم.
اکنون باید از موسوی پرسید شما چرا با آشپزهای آمریکایی هم مطبخ شده اید و برای دشمنان ملت ایران غذا تهیه می کنید؟


نوشته شده در چهارشنبه 89/2/8ساعت 11:9 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak