سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سازمان «سیا» و وزارت خارجه مشترکاً عملیات جاسوسی و خرابکاری اینترنتی علیه ایران را شدت بخشیده اند. تشدید این فعالیت های علنی در حالی است که برخی شبکه های مجازی همکار در این عملیات خرابکاری و جاسوسی ادعای «استقلال»، «رسانه شهروندی»، «اطلاع رسانی آزاد» و... را مطرح می کنند.
در این زمینه رادیو فردا- ارگان رسمی سازمان سیا- و صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه گزارش هایی را در زمینه حمایت از شبکه های مجازی ضد انقلاب منتشر کردند.
صدای آمریکا در این باره گزارش داد: نشستی در واشنگتن برگزار شد که طی آن چند کارشناس امور ایران، گزارش تهیه شده به سفارش بنیاد تحقیقاتی
Century
را در زمینه راه میانه و مؤثری که نه بی تفاوتی در قبال ایران و نه اقدام نظامی باشد ارائه کرده اند.
این گزارش توسط کسانی چون جنیو عبدو (خبرنگار آمریکا که چند سال در دوران اصلاحات و در پوشش خبرنگار روزنامه گاردین مشغول جاسوسی و جمع آوری اطلاعات بود) و مهدی یحیی نژاد (زیر دست منوشه امیر در سایت صهیونیستی بالاترین) تهیه و در حضور جرد کوهن از مقامات دفتر برنامه ر یزی های سیاسی وزارت خارجه آمریکا و تام پریئلو عضو مجلس نمایندگان بررسی شده است.
به گزارش
VOA، جنیو عبدو در این نشست گفت ابزار تکنولوژی مدرن برای انعکاس صدای مخالفان نقش حیاتی دارد. تام پریئلو عضو مجلس نمایندگان هم که کراوات سبز بسته بود، گفت جنبش اعتراضی در ایران امری روبه گسترش است اما نباید انتظار داشت فقط پیروزی کسب کند.
جنیو عبدو خبرنگارنمای اخراجی از ایران، ضمن اعتراف به جاسوسی گفت «6 ماه قبل با توجه به تحولات ایران تصمیم گرفتیم گروهی را برای مشاوره دادن به سیاستمداران آمریکایی و اروپایی گرد آوریم تا درک بهتری از مسائل ایران داشته باشند.»
یحیی نژاد مدیر سایت صهیونیستی بالاترین هم در این نشست خطاب به مقامات آمریکایی حاضر در نشست گفته است: در شرایطی که مخالفان حکومت متهم به ارتباط با غرب می شوند، تنها راه تقویت راه های اطلاع رسانی است تا از این طریق فرصت اتهام زنی گرفته شود.
صدای آمریکا همچنین کوهن مقام وزارت خارجه ای حاضر در نشست را فردی معرفی کرد که در سال 2004 ]آخرین سال دولت اصلاحات[ برای نوشتن کتابی درباره جوانان ایران و خاورمیانه، توانست به ایران سفر کند. بنابراین گزارش کوهن تابستان پارسال، همزمان با نیاز روزافزون به ابزار اطلاع رسانی از درون ایران، نقش اصلی را در متقاعد کردن مسئولان سایت توییتر داشت تا زمان سرویس برنامه ریزی شده این وبسایت به تعویق بیفتد. او می گوید باید با استفاده از تکنولوژی به شکاف میان جوانان و حاکمیت دامن زد.
همزمان با این گزارش، رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا به گفت وگو با رئیس مرکز پژوهش های سانسور در اینترنت که در ارتباط با وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کند پرداخت.
آستین هوپ در این مصاحبه با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا گفت: این مأسسه از یک ماه پیش و همزمان با صدور مجوز صادرات محصولات و نرم افزارهای فیلترشکن، توزیع این نرم افزارها را در میان مخالفان آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه «محصولات یاد شده از طریق اینترنت و صدور فیزیکی ارسال می شود»، اذعان کرد که اطلاعات کاربران این محصولات در اختیار طرف آمریکایی قرار می گیرد. وی گفت: ما از فقرا و دریافت کنندگان این محصولات باخبریم ولی این اطلاعات را منتشر نمی کنیم. ممکن است در ماه های آینده آمار آنها را منتشر کنیم ولی فعلاً نه. وی تصریح کرد: این نرم افزار مثل سایر نرم افزارها اطلاعات را پیدا کرده و هویت کاربر را محفوظ نگه می دارد.
با وجود تحریم شدید صادرات فناوری به ایران، کنگره آمریکا امکانات مربوط به شبکه سازی ضد انقلاب را از این تحریم ها استثنا کرد!


نوشته شده در دوشنبه 89/1/30ساعت 9:47 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak