سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

شبکه دولتی بی بی سی انگلیس پس از چندماه هدایت ناکام آشوب ها و تخریب های خیابانی در ایران و آگاهی از بن بست کامل جریان براندازی خشن، پرچم «آشتی ملی» را بالا برد. تلویزیون بی بی سی در گفت وگو با رامین جهانبگلو (از عناصر مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا و اسرائیل در حوزه کودتای مخملین) بحث آشتی ملی را پیش کشید. تیتر سایت بی بی سی برای گفت وگو با جهانبگلو این است: «بدون آشتی ملی نمی توان به آینده ایران فکر کرد».
جهانبگلو ابتدا در این مصاحبه مدعی شد تمام اظهاراتی که در ایران و از طریق خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) درباره همکاری با سازمان های اطلاعاتی غرب به واسطه سمینارها مطرح کرده، تحت فشار زندان بوده است. وی اشاره ای به فشارها نکرد اما اذعان نمود که در زندان حتی به کتاب هم دسترسی داشته است.
جهانبگلو که به عنوان توزیع کننده طرح های عملیاتی سازمان سیا و تئوریسین هایی چون جین شارپ به شمار می رود، به بی بی سی گفت: چیزهایی که در اینترنت و تلویزیون جمهوری اسلامی یا جاهای دیگر درباره آقای جین شارپ و کاخ سفید به مردم ایران می گویند، کاملاً غلط است. کافی است شما بروید زرتشت و شیخ سعدی را بخوانید، اندرزنامه ها و اخلاق ناصری را بخوانید، چیزهایی که متعلق به ملت ایران چه در دوره قبل از اسلام چه بعد از اسلام است، فرهنگ عدم خشونت در آنها وجود دارد.
وی توضیح نداد که در کدام متن فرهنگی ادبی و اخلاقی ایرانی، خیانت به کشور و ایفای نقش در خدمت اهداف دشمنان تجویز شده است حال آن که امروز در دنیا، شیوه سازمان سیا در راه اندازی کودتاهای شبه انقلابی مخملین با فرمول های کاملاً روشن و مشخص شناسایی شده است.
البته در این گفت وگو، بی بی سی هم توضیح نداد که اگر طرفدار مبارزه بدون خشونت در ایران بود، چگونه از فروردین 88 پروژه القای تقلب را دامن زد و وزارت خارجه آن کشور پیشاپیش از بروز آشوب در ایران (4 ماه قبل از انتخابات) خبر داد! و پس از آن هم بی بی سی از جمله رسانه های بیگانه بود که در آتش خشونت، تخریب، حمله به اماکن عمومی و خصوصی و... می دمید و مثلاً با گزارش های دروغ در روز عاشورا چنین القا می کرد که تمام آسمان تهران را دود و آتش فرا گرفته و ضدانقلاب کل شهر را به تسخیر درآورده اند!
بی بی سی در 9-8 ماهه قبل و بعد از انتخابات مدام در حال دامن زدن به هیجان و شوک های عاطفی- به واسطه حقه های اطلاعاتی و سمعی و بصری- بود تا آتش درگیری و منازعات خیابانی و خشونت عریان شعله ور بماند.


نوشته شده در پنج شنبه 89/1/19ساعت 10:37 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak