سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

یکی از اغتشاشگران فعال علیه قوانین اسلامی که چند ماه پیش از ایران گریخت و از وزارت خارجه آمریکا جایزه شجاعت گرفت، می گوید از دیدن سرنوشت محمدعلی ابطحی و اعترافات او ترسیده است. شادی صدر در عین حال مدعی است که هر روز فکر می کند قصد برگشتن دارد اما چون در خارج از کشور موثرتر است، آنجا مانده است. وی در گفت وگو با بی بی سی انگلیس همچنین با ادعای اینکه «جنبش سبز جنبشی با رهبری زنانه است»، هم قطاران خود را تحریک می کند که این رهبری را به دست بگیرند.
شادی صدر به هنگام حضور در اغتشاشات دستگیر و پس از 11 روز آزاد شد. اما پس از چند ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وی از کشور گریخته است.
وزارت خارجه خانم کلینتون هفته گذشته احتیاط ها را کنار گذاشت و اعلام کرد به شادی صدر جایزه شجاعت پرداخت می کند. این جایزه قرار بود دیروز به وی پرداخت شود اما «صدر» با بهانه کردن یکی از عناصر بازداشتی مدعی شد(شیوا-ن) او را شجاع می داند و جایزه را به وی تقدیم می کند و بنابراین به واشنگتن- جهت دریافت جایزه- نمی رود.
همکار متواری نشریات زنجیره ای و گروهک کانون مدافعان حقوق بشر، در گفت وگو با بی بی سی درباره فرار از ایران گفت: من وقتی از زندان آزاد شدم، قصد نداشتم به قول شما میدان مبارزه را ترک کنم اما به طور قطعی فهمیدم دیگر سیستم به من اجازه فعالیت نخواهد داد. نکته دوم که خیلی روی من تاثیر گذاشت این بود که 5 روز بعد از آزادی من کیفرخواست دادستان مبنی بر حضور من و شیرین عبادی در کودتای مخملی خوانده شد. شب آن روز من تصویر آقای ابطحی را در دادگاه دیدم. این من را تکان داد و فکر کردم این می تواند سرنوشت من هم باشد. من نمی خواستم به هر شکلی و با هر شکنجه ای و یا هر روشی اقرار کنم که فعالیت های من با مقاصد براندازانه طراحی شده و ما جاسوسان بیگانه یا عروسک های آمریکا و کشورهای غربی بودیم.
وی که در آلمان اقامت گرفته، اضافه کرد: تصمیم من برای برگشتن یک تصمیم باز است نه یک تصمیم بسته یعنی این طور نیست که دیگر قصد بازگشتن ندارم. اساساً من فکر می کنم که هر روز قصد برگشتن دارم اما هر روز باید ارزیابی کنم که کجا موثرترم در زندان یا در اینجا. آمدن من به خارج ادامه مبارزه است نه قطع مبارزه(!)
شادی صدر همچنین برای تهییج فمینیست ها گفت: خانمی می گفت انقلاب 30سال پیش انقلاب مردها بود. حالا بنشینند و ساکت باشند، این انقلاب ماهاست. حرف او این بود که ما داریم جنبش را رهبری می کنیم و مردها به اندازه کافی امتحان پس داده اند، حالا بگذارند دست ما باشد. دیدیم که زن ها فضای خیابان را شکل می دهند و هدایت می کنند، همین ها با ظاهر ساختارشکن و به دور از تعریف های نرمال از یک زن فعال به خیابان می آیند ولی متاسفانه در سطح رهبری سیاسی جنبش حضور ندارند و این فقط در داخل ایران نیست و در خارج کشور نیز همین وضعیت دیده می شود.
به گفته وی در طیف فمینیست ها از افراد مذهبی نظیر اعظم طالقانی تا سکولارترین و لائیک ترین افراد نظیر شهلا لاهیجی حضور دارند.


نوشته شده در شنبه 88/12/22ساعت 10:34 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak