سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

درباره حقانیت ایران روان شد
سفیران سابق 6 کشور اروپایی در تهران در یادداشتی مشترک اعلام کردند بر پایه موازین حقوق بین المللی، موضع آمریکا و اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته ای ایران فاقد هرگونه وجاهت قانونی است.
به گزارش تابناک، دراین یادداشت که لس آنجلس تایمز منتشر کرده، آمده است: بر پایه موازین حقوق بین الملل، مواضع اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال برنامه هسته ای ایران، وجاهت قانونی را که این کشورها به آن اعتقاد دارند، ندارد، به ویژه که این کشورها با استناد به مقوله خطر تهدید صلح از سوی ایران، تحریم های اجبارآمیزی علیه این کشور وضع کرده اند اما آیا می توان گفت که غنی سازی اورانیوم توسط ایران تهدیدآمیز است؟ در واقع هیچ ماده ای در حقوق بین الملل و حتی قانون منع گسترش سلاح های هسته ای وجود ندارد که ایران را از غنی سازی اورانیوم منع کرده باشد،این در حالی است که کشورهای دیگری هم در دنیا هستند که اورانیوم غنی می کنند؛ اما هیچ کس آنان را تهدیدی برای صلح جهانی نمی داند. به علاوه، این حقیقتی است که فعالیت های هسته ای ایران توسط آژانس انرژی اتمی در حال نظارت است و تاکنون اطلاعاتی جدی درباره انحراف برنامه هسته ای ایران نیز توسط این بازرسان منتشر نشده است.
یادداشت مذکور با امضای مشترک ریچارد دالتون، استین کریستینسن، پائول مالتزان، گیلیوم متن، فرانسیس نیکولاد و روبرتو توسکانو سفرای پیشین انگلستان، سوئد، آلمان، بلژیک، فرانسه و ایتالیا در ایران منتشر شده است.


نوشته شده در شنبه 90/3/21ساعت 4:40 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak