سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت که مصوبه اصلاح قانون انتخابات در جلسه شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در گفت وگو با خبرگزاری ها، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره اصلاح ماده 28 قانون انتخابات 1378 و اصلاحات بعدی گفت: مصوبه مذکور اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح و در جلسه شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد.
وی افزود: این مصوبه یک نوبت به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان آن را مغایر با قانون اساسی تشخیص داد.
بر پایه این گزارش، در این مصوبه شرط نامزدی برای انتخابات مجلس داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس با 5 سال سابقه کار اجرایی و مدیریتی لحاظ شده بود که با ایراد شورای نگهبان مجددا در مجلس اصلاح و مقرر شد نامزدهای انتخابات مجلس به شرط داشتن تنها مدرک تحصیلی فوق لیسانس در این انتخابات کاندیدا شوند که بر همین اساس شورای نگهبان اصلاحات را مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص نداد.
مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان تبصره 2 ماده 28 قانون انتخابات مجلس که مدرک لیسانس با شرایط 5 سال سابقه اجرایی برای کاندیداها را مجاز دانسته بود، حذف و مصوب کردند که سابقه نمایندگی مجلس یا حداقل 5 سال سابقه مدیریت سیاسی، حرفه ای، قضایی، اجرایی، آموزشی و پژوهشی پس از اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا معادل آن جزو شرایط کاندیداهای انتخابات مجلس است. براساس مصوبه مجلس کاندیداهای انتخابات مجلس با مدرک لیسانس و حتی با داشتن سابقه اجرایی 5 ساله نمی توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات مجلس شرکت کنند و مدرک فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد ملاک کاندیداهای این انتخابات شد.


نوشته شده در شنبه 90/2/10ساعت 4:47 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak