سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

در برابر بیداری اسلامی منطقه قدرت خود را از دست داده است
علی لاریجانی تأکید کرد که ملت های منطقه متوجه شده اند که نظام امنیتی آمریکا قدرت خود را از دست داده و نمی تواند با بیداری مردم مقابله کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی که در برنامه «از تهران» شبکه العالم حضور یافته بود، با بیان اینکه ملت ایران از انقلاب مصر و سرنگونی رژیم دیکتاتوری حاکم این کشور خرسند هستند، تصریح کرد: ملت های منطقه حقایق را درک می کنند و دیگر فریب دموکراسی های جایگزین را که زیر چتر آمریکا و اسرائیل هستند، نمی خورند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه انقلابیون مصر هنوز در مرحله اول انقلاب هستند که رژیم حسنی مبارک را سرنگون کرد و مرحله دوم، تغییر کامل رژیم است، اظهار داشت: آمریکایی ها به دنبال رهبران جایگزین هستند تا به مردم مصر تحمیل کنند اما جوانان انقلابی مصر این واقعیت را درک کرده اند.
وی گفت: انقلابیون مصر باید به دنبال ایجاد نظامی راهبردی براساس دموکراسی واقعی باشند که ملت مصر در آن تصمیم گیرنده باشند نه اسرائیل و آمریکا.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف انتظار ملت های منطقه و جهان اسلام و عرب، رژیم مبارک نه تنها کمکی به مردم مظلوم غزه نکرد بلکه در جنگ 22 روزه کنار رژیم صهیونیستی ایستاد.
وی به مواضع متغیر و تردیدهای مقامات آمریکایی در 20 روز مرحله اول انقلاب مصر که به سرنگونی رژیم مبارک منجر شد، اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها یک بار به طرف مردم مصر رفتند و سپس به طرف مبارک تغییر موضع دادند اما در نهایت تسلیم مقاومت مردم شدند.
لاریجانی گفت: تحلیلم این است که دیدگاه آمریکا در حوادث مربوط به عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه علیه لبنان و جنگ غزه و مانور کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه قبلی آمریکا درباره خاورمیانه جدید، سطحی و ساده انگارانه بود.
وی با تأکید به اینکه با شکلات سیاسی نمی توان مسائل منطقه را که بسیار عمیق است حل کرد، گفت: ممکن است محافظه کاران دولت آمریکا و عوامل آنان در منطقه فکر کنند می توانند انقلاب مصر را سست نمایند، ولی بعید می دانم که چنین حادثه ای رخ دهد.
لاریجانی تصریح کرد: مسلمانان و ملت های منطقه بعد از حوادث اخیر از جمله انقلاب مصر و خیزش مردم تونس متوجه شده اند که نظام امنیتی آمریکا قدرت خود را از دست داده و نمی تواند با بیداری مردم مقابله کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظم جدید خاورمیانه در حال شکل گیری است که جوهر اصلی آن بیداری اسلامی می باشد، گفت: مسلمان ها می خواهند به هویت خود بازگردند و آمریکایی ها با پول، زور و فریبکاری نمی توانند شرایط جدیدی را به آنان تحمیل کنند.
وی دموکراسی آمریکایی را غیر واقعی و فریب دانست و افزود: دیدیم چگونه نیروهای امنیتی مصر با کمک آمریکایی ها به مردم در میدان التحریر با شتر و اسب حمله کردند و دیدیم که آقای اوباما صحبت می کرد از اینکه طرفدار آزادی و دموکراسی هستند اما دموکراسی اهدایی او شتری بود و ماهیت دموکراسی واقعی نداشت.


نوشته شده در سه شنبه 89/11/26ساعت 7:9 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak