سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

ریگی

اینکه جنابتکار هر که باشد ، هرکجا باشد ، و در پناه هر قدرتی به سر برد ، روزی به دام خواهد افتاد ، باوری عمیق و عمومی در میان ملت های جهان است. مصداق این باور" عبدالمالک ریگی " یکی از سرآمدهای جنایتکاران و دهشت افکنان است که سرانجام با پنجه قدرت مند فرزندان غیور ملت ، سربازان پرافتخار ملت و حافظان امنیت کشور شکار شد.

اطلاعات تکمیلی که درباره این بازداشت در روزهای آینده انتشار می یابد ، وشرح جزییات آن ، دست همیشه بالای فرزندان سربلند امام زمان (عج) و قدرت بالای اطلاعاتی و عملیاتی آنها را در حالی که سرکرده تروریستها از تمامی امکانات و پوشش های سرویس های اطلاعاتی و امنیتی بیگانه و حتی فرامنطقه ای برخوردار بود ، نشان خواهد داد.
عبدالمالک ریگی و چند تروریستی که او را در تشکیلاتی موسوم به جندالله همراهی می کردند ، عامل شهادت دهها نفر ازبهترین فرزندان این ملت ، رنج دیدگان و سختی کشیدگان برای رفاه ، سعادت و سربلندی ملت ایران و از جمله هموطنان ساکن شرق کشور و بخصوص برادران و خواهران اهل سنت هستند . تروریست بازداشت شده ، اگر چه خود را اهل یکی از طایفه های بلوچ به نام ریگی و سنی مذهب معرفی می کرد ، اما همانطور که رهبران مذهبی و اجتماعی اهل سنت منطقه بارها و بارها تاکید کردند ، " حرکات او نه سیاسی ، و نه مذهبی ، بلکه از روی شرارت بود و سرویس های امنیتی فرامنطقه ای و دسته های سلفی با اندیشه های تخریب گرانه ، با شناسایی و آموزش و پشتیبانی او ، از این تروریست برای تنظیم ! روابط خود با دولت ایران ، و تفرقه اندازی میان امت اسلامی استفاده می کردند ."
ریگی فعالیت های تروریستی خود را از هفتم دی سال 1384 با گروگانگیری تعدادی سرباز مرزبان شروع کرد و دراین فاصله طی چندین عملیات تروریستی دهها نفر اعم از سربازان و پاسداران و نیز مردم عادی منطقه را به شهادت رساند که درمیان آنها عده قابل توجهی نیز اهل سنت بودند. از جمله جنایات تروریست ریگی ، ماجرای معروف به "تاسوکی " بود که در 25 اسفند 1384 رخ داد و طی آن 21 نفر به شهادت رسیدند . شهدا همگی سرنشینان خودروهایی بودند که از منطقه عبور می کردند. از دیگر جنایات ریگی ، واقعه "دارزین " در 23 اردیبهشت 1385 بود . در این واقعه تروریستی در کیلومتر 35 محور «بم ـ کرمان» در دوراهی «دارزین»، اشرار مسلح 12 تن از هموطنانمان را به شهادت رساندند . از دیگر اقدامات تروریستی ریگی گروگانگیری در سراوان بود. نیمه شب 24 خرداد 87، گروهی از اشرار و عوامل گروهک تروریستی جندالله در کمین غافلگیرانه ای، 16 نفر از کارکنان ناجا را در اطراف سراوان، گروگان گرفته و آنان را به کشور پاکستان انتقال دادند. تروریست ها بعدا همه ی این اسرا را به شهادت رساندند. از اقدامات تروریستی اخیر ریگی ، یکی دیگر بمب گذاری در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهر زاهدان است. این بمب گذاری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت و طی آن 21 تن شهید و 182 تن مجروح شدند .ریگی فعالیت های تروریستی دیگری نیز داشت که از آن جمله به شهادت رساندن سردار شوشتری و شماری دیگراز فرماندهان ارشد منطقه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال 1388 بود که ریگی هر بار در تماس هایش با بلندگوهای تبلیغاتی خود بخصوص دو شبکه تلویزیونی " العربیه " در مقام نماینده سلفی ترین اندیشه های منطقه ای و " صدای آمریکا " ارگان حامی اصلی فرامنطقه ای تشکیلات تروریستی ریگی مسئولیت آنها را برعهده گرفته بود.
حامیان ریگی فقط قدرتهای فرامنطقه ای نبودند . فرقه های سلفی مانند وهابیون نیز با این هدف که احساسات شیعیان را جریحه دار کنند ، از او و اقدامات جنایتکارانه اش حمایت می کردند که یکی از آنها ، ارایه سرویس های تبلیغاتی گسترده از جمله روی شبکه های تلویزیونی خود بود . هشیاری طبقات مختلف جامعه از اهل تشیع و تسنن و ْآگاهی رسانی و افشاگری به عمل آمده توسط روحانیون ، این توطئه گروههای سلفی را خنثی کرد. در این دوره و در مجموع آنچه مقامات ایرانی بارها بر آن تاکید کردند و در راستای آن عمل نمودند ، جلوگیری از ایجاد شکاف و اختلاف میان قومیت های مختلف در ایران در پی اقدامات تروریست ریگی است.


نوشته شده در سه شنبه 88/12/4ساعت 7:50 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak