سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سخنان اخیر خاتمی درباره شرط گذاری برای حضور در انتخابات مجلس، هر چند که اسباب طعن و طنز و انتقاد را در میان محافل ضد انقلاب مهیا کرده اما از سوی ارگان حلقه لندن به طور مرتب توجیه و تأیید می شود.
جرس اخیراً نوشته بود «با مطرح شدن پیش شرط های خاتمی، شاهد سرازیر شدن سیل انتقادات آن هم در قالب طنز بودیم. اما نباید سبکسرانه به این اظهارات خندید و تمسخر کرد. انگار لازم است به بعضی ها یادآوری کنیم که زمین بازی ما میدان انتخابات و حضوری مشابه روزهای بعد از انتخابات سال گذشته است». این سایت حامی آشوبگران در فتنه سال گذشته دیروز هم به روند توجیه و تأویل سخنان خاتمی پرداخت و نوشت: کشتی بان را سیاستی دگر آمد]!؟[ خاتمی در جمع نمایندگان اقلیت، به تعیین کف خواسته های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس پرداخت. مهمترین بخش این سخنان نه محتوا که جایگاهی است که خاتمی برای خود انتخاب کرده است، ردایی که در سال های ریاست جمهوری حاضر به پوشیدن و پذیرفتن ملزومات آن نبود. او حاضر به تلبس ردای رهبری جریان اصلاحات که بسیاری از اعضای آن از زندان سر درآورده اند، شده است. وجه دیگر زمان بیان این سخنان یعنی حدود یک سال پس از بیانیه شماره 17 موسوی ]سالگرد حرمت شکنی عاشورا و حماسه 9 دی[ است. موسوی در آن بیانیه به راهکارهایی برای خروج از بن بست دست زد اما حاکمیت به برخورد شدت بخشید و عملاً جنبش به افول و خاموشی گرایید. سخنان خاتمی آن هم یک سال پس از افول جنبش سبز، بیشتر به شاخ و شانه کشیدن یک بازنده زیر تیغ برنده می ماند. او سعی در بازکردن راه دیگری دارد که لاجرم پیش نیاز آن، خواندن نماز میت بر جسد جنبش سبز است]![
جرس ادامه می دهد: طرح کف خواسته ها از سوی خاتمی اگرچه حداقلی است اما طرح آن به عنوان حداقلی که امید برآورده شدن آن در شرایط عادی نیز از سوی جمهوری اسلامی وجود نداشته، بیشتر شبیه یک پز اخلاقی از سوی این جریان است. این آخرین حلقه از اصلاح طلبان، راه خود را به سوی کشمکشی دوجانبه با حاکمیت از یک سو و یاران پیشین خود از دیگر سو باز می کنند، که اگرچه اخلاقی نیست اما می تواند عملگرایانه و شاید راهگشا باشد.
ارگان مهاجرانی- کدیور در مطلب دیگری با امضای مستعار(!) به ستایش از خاتمی پرداخته و می نویسد: هر آدم معتبری بخواهد از انتخابات بگوید، هنوز سخنش را نشنیده، فریاد می زنند کدام انتخابات؟ کدام صندوق؟ کدام برگه؟ حتی اگر این آدم معتبر محمد خاتمی مورد اعتماد باشد. اما هنر مردان بزرگ ]![ تنها کارهای بزرگ نیست، گاهی هنر آنها شنیدن همین سخنان تلخ و تند است. کسانی که سخنان خاتمی را برنمی تابند، لختی تأمل کنند و اندکی بیاندیشند. آنگاه خواهند دید چگونه دشمنان انتخابات و رقبای قانون شکن و قانون گریز به هراس افتاده اند. منادی گفت وگوی تمدن ها سالهاست که آبرو و وجودش را بر سر این راه گذاشته است. برماست که وجودش را پاس بداریم و با خاتمی آبروداری کنیم.
دعوت ارگان حلقه لندن به خواندن نماز میت بر جنبش سبز (فاز آشوب خیابانی) و بازگشت به سیاست فریبکارانه اصلاح طلبی و تظاهر به قانون گرایی در حالی است که حلقه جرس یکی از رکوردداران دعوت به ساختارشکنی، قانون ناپذیری و کشاندن کشور به کام آشوب بود. جرسی ها و سردسته آنها مهاجرانی حتی برای براندازی علنی پیشنهاد اجرای سناریوی مضحک درازگوش تروا در 22 بهمن 88 را داشتند که اسباب یک افتضاح تاریخی بزرگ شد.
با این حال و براساس برآورد ستاد مشترک 3 سرویس جاسوسی ام آی6 انگلستان، سیا و موساد، فتنه سبز و عناصری نظیر موسوی و کروبی مرده حساب می شوند و طبق دستورالعمل جدیدی که خاتمی فقط مجری آن است، افراطیون مدعی اصلاح طلبی موظف شده اند به شعار اصلاح طلبی، حاکمیت رأی مردم و دموکراسی، و پایبندی به قانون اساسی برگردند شاید که اولاً جبهه از هم پاشیده نفاق جدید سر و سامان گیرد و ثانیاً بتواند رخنه ای به حاکمیت باز کند.
حلقه لندن یکی از پل های ارتباطی فتنه گران داخلی با سرویس های جاسوسی غرب و اتاق فکرهای تصمیم ساز در آمریکا و انگلیس به شمار می آید.
سناریوی جدید البته چند اشکال کاملاً کوچک در خود نهفته دارد که اولین آن شخصیت بی ثبات و ضعیف خاتمی و دومین آن رو شدن دست وی و حامیان خاصش در جبهه اصلاحات برای مردم و نظام جمهوری اسلامی است. در همین زمینه سایت دویچه وله با اشاره به تحلیل محافل ضدانقلاب از سخنان خاتمی و شخصیت وی، از قول یکی از این عناصر ضدانقلاب نوشت: آقای خاتمی هنوز رأی پارسال ما را پس نگرفته است. او از پایبندی به قانون اساسی سخن می گوید. مطابق همین قانون اساسی تأیید یا رد صلاحیت نامزدها با شورای نگهبان است. همچنین مطابق قانون اساسی، تفسیر این قانون با شورای نگهبان است. آقای خاتمی چگونه می خواهد این نقیضین را جمع کند؟ اصلاح طلبان و آقای خاتمی ابتدا باید آنچه را در این یک سال و اندی رخ داده تحلیل کنند و توضیح دهند که چرا تحرکات شان به نتیجه نرسید.
دویچه وله همچنین از قول یکی دیگر از همین عناصر اپوزیسیون نوشت: خط قرمز خاتمی معلوم نیست کجاست. همچنان که در برگزاری انتخابات مجلس هفتم دیدیم. ما می خواهیم خود را از سلطنت طلبان و مجاهدین خلق جدا کنیم. به قول ابراهیم نبوی «مشکل ما با آنان که خواهان انقلاب ]آشوب[ هستند این نیست که چرا می خواهند انقلاب کنند بلکه این است که چرا نمی توانند و نمی کنند». واقع بین باشیم. سخنان خاتمی دلگرم کننده است اما احتمال اینکه شرط های خاتمی تأمین شود نزدیک به صفر است و زمینه تحقق ندارد. اما هر کس در سیاست وظیفه ای دارد و امید که خاتمی از تجربه دوران ریاستش ماندن روی خط قرمز را آموخته باشد.
یادآور می شود پیشنهاد حلقه لندن برای پذیرفتن مرکز فتنه سبز و خواندن نماز میت بر آن، تداعی اظهارات 9-8 سال پیش سعید حجاریان بود که گفته بود «اصلاحات مرد، زنده باد اصلاحات»! اما آن مرده دیگر هرگز سرپا نشد که نشد. حالا هم اگر با شعار «فتنه سبز مرد، زنده باد فتنه سبز»، مرده زنده می شود بسم الله! یا روزی صد بار بگویند خاتمی مرد! زنده باد خاتمی...


نوشته شده در چهارشنبه 89/10/15ساعت 11:16 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak