سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

خاتمی شریک فتنه است و نمی تواند به نظام بازگردد

در پی سخنان اخیر محمد خاتمی در دیدار با جمعی از همراهان و همفکران خود در فتنه 88، فعالان سیاسی با تأکید بر اینکه مواضع خاتمی از زمان راه اندازی فتنه تاکنون تغییری نکرده است، بازگشت وی را به صحنه سیاسی منوط به مرزبندی با دشمنان انقلاب دانستند.
در همین زمینه، علیرضا زاکانی نماینده تهران و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در واکنش به تکاپوی خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور، اظهار داشت: آقای خاتمی ابتدا باید موضع خود را در خصوص اغتشاشات سال گذشته و سران فتنه به طور شفاف اعلام کند و بعد انتظار داشته باشد مردم صدای او را بشنوند.
وی بازگشت خاتمی به فضای سیاسی کشور را مشروط به مرزبندی وی با دشمنان انقلاب دانست و افزود: اگر خاتمی انتظار دارد مردم صدای او را بشنوند، باید قانون شکنی های سال گذشته را محکوم و به طور صریح و شفاف از سران فتنه اعلام برائت کند؛ در غیر این صورت مردم رفتار و تکاپوی وی را برای بازگشت به نظام فرصت طلبی تلقی خواهند کرد.
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز درباره مواضع خاتمی در فتنه سال گذشته و دیدار اخیر فراکسیون اقلیت مجلس با وی اظهار داشت: من در مورد اقلیت های مجلس معتقدم که یک نقطه ضعف عمده دارند و آن اینکه در خصوص فتنه سال 88 یک مرزبندی روشن و رسمی میان خود و سران فتنه اعلام نکردند.
حبیبی در مورد خاتمی هم خاطرنشان کرد: با فرض اینکه همه کارهای قبل فردی نادرست بوده است، اگر مطمئن شدیم به مرحله برگشت و توبه رسیده است نباید درها را به روی او بست؛ که حربن یزید ریاحی بالاترین نمونه آن است که تا مرحله جهنم پیش برفت؛ اما در برگشت او باید صدق مبین و روشنی نمایان باشد؛ لذا آقای خاتمی باید بداند اگر واقعاً قصد دارد درون نظام اسلامی بوده و رقابت درون نظام را پی می گیرد و همراه اصل نظام ولایت فقیه است، باید خیلی صریح اعلام کند کسانی که ادعای تقلب در انتخابات کردند، ادعای آنها نادرست است.
وی همچنین سؤال کرد که خاتمی چرا در مورد برخی کارهای ساختارشکنانه و غیرقانونی دوستان خود موسوی و کروبی- که اگر ضدانقلاب می خواست این کارها را انجام دهد هرگز موفق نمی شد- موضع صریحی اتخاذ نکرد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خاتمی همیشه در موضع گیری ها دو پهلو سخن می گوید، ادامه داد: در سیاست و در جایی که به سرنوشت اسلام، نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه مربوط است، نمی شود دوپهلو حرف زد و دوپهلو عمل کرد؛ لذا خاتمی می تواند بگوید مشی اصولگرایان را اصلاً قبول ندارد که به ما برنمی خورد و می تواند بگوید حتی دولت را به عنوان فعال اجرایی قبول ندارد، اما بالاخره در مورد ادعای شیطانی تقلب در انتخابات چرا او تا به حال ساکت بوده است.
همچنین به گزارش فارس، حمید رسایی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به فتنه سال گذشته و نقش کروبی، موسوی و خاتمی در این جریان تأکید کرد: جهت گیری خاتمی همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است، لذا چنانچه وی بخواهد صداقت خود را در خصوص حمایت یا عدم حمایت از نظام اسلامی نشان دهد باید نسبت به کارهایی که در دوره وی انجام شده و مقدمه کودتای سال گذشته بوده است، پاسخگو باشد.
رسایی با تأکید بر اینکه خاتمی با فراکسیون اقلیت از لحاظ روش و بینش تفاوت ندارد، یادآور شد: همه آنها در چند موضوع تردید دارند که در این خصوص می توان به موضوع ولایت فقیه، عدم اداره کشور با نگاه امام راحل و اعتقاد به اتمام دوره حضرت امام(ره) اشاره کرد، در حالی که آنها ادعا می کنند باید دم از خط امام (ره) زد و شیوه متفاوتی را در پیش گرفت.
غلامعلی حدادعادل نیز در پاسخ به این سؤال که نخبگان سیاسی، خاتمی را یکی از سران فتنه می دانند که برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور تلاش می کند، شما تلاش های او برای بازگشت به صحنه سیاست را چگونه ارزیابی می کنید؟ پاسخ داد: باید صبر کنیم ببینیم که آینده چه پاسخی در این باره می دهد و ملت چه تصمیمی می گیرند.
گفتنی است؛ خاتمی در دیدار با شماری از اقلیت های مجلس بدون آنکه درباره اتهام فتنه گری خود و فتنه گرانی که در سال گذشته دست به آشوب و اغتشاش زدند توضیح دهد مدعی شد که کف خواست اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی، آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروه ها است.


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/9ساعت 10:36 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak