سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

وزیر خارجه ترکیه گفت آنکارا در مورد تحولات منطقه به ویژه موضوع برنامه هسته ای ایران هرگز سکوت نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، «داود اوغلو» این مطلب را سه شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با برنامه سیاسی «بررسی همه جانبه» شبکه یک تلویزیون دولتی ترکیه عنوان کرد.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه، مبنی بر توجه ترکیه به برنامه هسته ای صلح آمیز ایران افزود: هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که ترکیه درباره موضوع ایران سکوت کند.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تحولات چند سال گذشته در منطقه نشان داده است که ترکیه در بحران های منطقه ای همواره بیشترین هزینه ها را پرداخته و به این دلیل در مورد ایران نیز آنکارا حق دارد اظهارنظر کند.
«داود اوغلو» با تصریح اینکه تلاش های دوجانبه و چند جانبه ترکیه در مورد برنامه هسته ای ایران باید به عنوان یک موضوع عادی تلقی شود، اضافه کرد: این واقعیت برای همه مسلم است که ترکیه در این مورد سیاستی اصولی دنبال می کند و در این خصوص توپ دوباره به ترکیه برمی گردد.
وی تاکید کرد که ترکیه حاضر نیست هزینه تحولات منطقه را بپردازد و به این دلیل نظاره گر تحولات منطقه نخواهد بود.
وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد مناسبات ترکیه با رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل باید اشتباهات گذشته خود را ترک کند. وی با تاکید بر اینکه ترکیه خواسته های خود برای بهبود مناسبات با رژیم صهیونیستی را به طور واضح عنوان کرده است، اضافه کرد: ترکیه برای تامین صلح و ثبات در منطقه می کوشد و نزدیک شدن اسرائیل به این دیدگاه ترکیه به نفع تل آویو خواهد بود.


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/9ساعت 10:35 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak