سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

یک فرد نشریات زنجیره ای مقاله آشفته سایت بی بی سی انگلیسی مبنی بر بی اعتقادی مردم ایران به دین و مرجعیت را «نوعی دیوارنویسی از سر بغض و کینه» توصیف کرد.
در پی انتشار مقاله اکبر گنجی (منکر مهدویت) در شبکه بی بی سی، «فرید-م» به واکنش علیه این اقدام گنجی پرداخت و نوشت: بی بی سی به آقای گنجی عنوان پژوهشگر می دهد و از قول وی ادعا می کند میان ایرانیان و مرجعیت جدایی افتاده است، بی آنکه زحمتی برای اطلاعات و آمار و کدهای تاریخی بکشد. این مقاله بیشتر به یک شب نامه و بیانیه سیاسی احزاب چپگرای دهه 30 می ماند. گنجی سعی می کند ضدیت خود با مرجعیت را با تمسک به هر گزاره ای درست یا غلط به نمایش بگذارد... بی مبناترین بخش مقاله آنجاست که وی برای رد اعتقاد ایرانیان به سنت، با یک آمار جمعیتی که 70 درصد جمعیت ایرانیان زیر 35 سال هستند، نتیجه گیری می کند که اکثریت 70 درصدی ایرانیان به باورهای سنتی معتقد نیستند. او نمی گوید، برچه اساسی آنانی که سن شان زیر 35 سال است، اینگونه اند؟ آیا او اصلاً اجرای مناسک توسط جوانان را ندیده است؟! آیا خودش وقتی در ایران بود، فقط در محافل غیر مذهبی جوانان حضور می یافته که همه را این طور می بیند؟ و سؤالاتی از این جنس که در پی هم تکرار می شود. او به گونه ای از سنت یاد می کند که گویی وفاداری به آن نوعی ناسزا است و افراد تحصیل کرده به آداب شریعت عمل نمی کنند! نویسنده که خود ادعایی متفاوت با حقیقت مطرح کرده است، به راحتی و بدون اندکی تأمل از مخالفان نظرش می خواهد که برای ادعای خود دلیل بیاورند. نوشته آنچنان در تخیل غوطه ور شده که گویی نویسنده آن خود را «گالیله» فرض کرده است و نظری بزرگ را کشف کرده و دیگران نمی فهمند. او تنها به رد وفاداری ایرانیان به سنت بسنده نمی کند و جامعه ایران را مسلمانانی فرض می کند که «برای دین شعائری، مناسکی و فقهی فقیهان اهمیت چندانی قائل نیستند»! او در پی این ادعا نمی گوید بر چه اساسی به این گزاره رسیده است؟ کدام پیمایش و نظرسنجی مبنای ادعایش است؟ و چگونه می توان مسلمان بود، اما به «هیچ مطلق» معتقد بود؟
نویسنده می افزاید: گزاره های نوشته گنجی در بی بی سی آنچنان با بغض و کینه نوشته شده است که جز در رقبای متعصب برخی ادیان دیگر نسبت به اسلام دیده نمی شود، حواشی و استثنائات را جای متن دین می گذارد تا وجهه رحمانی اسلام دیده نشود و تمامی رفتار و کردار مرجعیت را با رنگی سیاه نقاشی کند؛ بدون پاسخ به این سؤال که چگونه و برچه اساسی معتقد به این ادعاست؟! این شائبه در ذهن شکل می گیرد که شاید اقامت در ایالات متحده آمریکا و نشست و برخاست با دوستان جدیدش، او را اینگونه کرده است؟! این سیر و سلوک چگونه رخ داده است؟ مقاله گنجی را می توان نوعی دیوارنویسی محض ارزیابی کرد.
یادآور می شود شبکه بی بی سی با سیاستگذاری MI6 پروژه مشترکی را با همراهی فتنه گران به اجرا گذاشت تا مرجعیت را در تقابل با انقلاب و نظام قرار دهد اما پس از شکست فتنه و دست رد مراجع به سینه فتنه گران و سرانجام نمایش پررنگ همدلی و محبت میان مراجع و رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی معظم له به قم سبب شد تا این بار بی بی سی انگلیسی وارد فاز دیگری شده و ادعا کند مردم ایران اساساً از دین رویگردان شده و به همین دلیل هم توجهی به مرجعیت ندارند!
اراجیف گنجی علیه مرجعیت- به سفارش بی بی سی- در حالی است که وی پیش از این همپای BBC بارها از کسانی چون منتظری و صانعی تعریف و تمجید کرده است!


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/9ساعت 10:34 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak