سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

دکتر محمد جواد لاریجانی از کودتای گروهی از اصلاح طلبان در فتنه سال گذشته و حمایت غرب از آنها به بهانه حقوق بشر پرده برداشت.
دبیر ستاد حقوق بشر ایران در حاشیه همایش حقوق بشر در دوران معاصر در جمع خبرنگاران تأکید کرد: در جریان فتنه سال گذشته گروهی از اصلاح طلبان به نوعی دست به یک کودتا زدند و متأسفانه غرب از این جریان حمایت کرد و آن را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر اعلام کرد، این در حالی است که این یک سوء استفاده بوده است.
لاریجانی گفت: بارها مشاهده کرده ایم که به افرادی جایزه داده می شود که هیچ اقدامی برای حقوق بشر نکرده اند. به عنوان مثال شیرین عبادی که به عنوان سنبل دفاع از حقوق بشر صرف نظر از اقدامات گذشته وی، هیچ قدمی برای توسعه حقوق بشر برنداشته است. صحبت های وی، همان گفته هایی است که وزارت امور خارجه انگلیس و آمریکا مطرح می کنند و در بهترین حالت می توان گفت که وی به یک کارمند دون مایه این کشورها تبدیل شده است. زن مسلمان متعهد، دانشمند، و مقاوم در برابر سلطه است و بهترین کارنامه ملت ایران ایستادگی در مقابل سلطه استعمارگران است.
لاریجانی در مورد ترورهای اخیر نیز تصریح کرد: در ترورهایی که صورت گرفت «مجید شهریاری» شهید شد. البته ترور عباسی به نتیجه نرسید در گذشته نیز مسعود علی محمدی شهید شده بود. تشکیلات سازمان ملل دچار آلودگی شده و به نوعی مشروعیت ترورهای اخیر را امضا کرده و لکه ننگی به دامن آنها افتاده که پاک نمی شود.
وی ادامه داد: آلودگی به دفاع از تروریست ها از ننگین ترین آلودگی ها است که دامن سازمان های حقوق بشری را گرفته است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مورد برخورد دولت انگلیس با تظاهرات دانشجویان اظهار کرد: در سال گذشته در ایران اتفاقاتی افتاد که بخشی از آن به خشونت منتهی شد و متأسفانه داد کشورهایی بلند شد که چرا در ایران خشونت شده است، این در حالی است که در این تظاهرات 21 تن از نیروهای پلیس و تنها 13 تن از غیرنظامیان کشته شدند. در حالی که در انگلیس تظاهرات دانشجویان به صورت خشن سرکوب می شود. امروز پلیس انگلستان تمام هنر خود را به میدان آورده تا دانشجویان را سرکوب کند در حالی که پلیس ما به این اندازه هنرمند نیست.
به گزارش ایسنا، لاریجانی در ادامه اظهار کرد: این نگاه دوگانه که کشورهای غربی همیشه پاک هستند و کشور ما ناقض حقوق بشر، دیدگاهی غلط و نادرست است امیدواریم مکانیزم یوپی آر در این بخش مثمرثمر واقع شود و مطمئن باشید که جمهوری اسلامی ایران در برخوردهای آینده موضوع برخورد خشونت آمیز دانشجویان توسط دولت انگلیس را به رخ آنها می کشد. بهتر است امروز دولت انگلیس به حال خود توجه کند و به این بیندیشد که چرا موفقیتش تنزل یافته و استراتژی های آنها با شکست روبرو شده است.
سوء استفاده تبلیغاتی غربی ها
از حقوق بشر
همچنین خبرنگاری در سؤالی مبنی بر اینکه «امروز غرب میان حقوق بشر و سنگساری که در ایران اتفاق می افتد، تقابل مشاهده می کند» خواستار ارزیابی دبیر ستاد حقوق بشر در این باره شد، که لاریجانی گفت: طرح سنگسار تقلب و سوء استفاده تبلیغاتی غرب است. مسئله حقوق بشر فراتر از این است که به نوع مجازاتی که در قوانین هر کشور به آن توجه شده، بخواهد احاطه داشته باشد. علم کردن مسئله سنگسار سوء استفاده تبلیغاتی غربی ها است.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین گفت: مسئله اعدام در کشور ما بسیار دقیق تر از آنچه در آمریکا به آن توجه شده مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین نباید حقوق بشر مستمسکی برای مبارزه با فرهنگ های مختلف کشورها شود.
لاریجانی در مورد بازداشت دو تبعه آلمانی اظهار کرد: این دستگیر شدگان مانند هر فرد دیگری که در مظان اتهام هستند پس از تکمیل پرونده در سیستم قضایی، در مورد آنها تصمیم گیری می شود که چه مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شده باشد یا تبرئه شوند. البته این موضوع به دفاعیه آنها در این پرونده بستگی دارد. بنابراین باید منتظر بود تا روند قضایی در مورد این دو تبعه آلمانی تکمیل شود.
لاریجانی در مورد بازداشت «نسرین ستوده» با تاکید بر این که او به عنوان وکیل مورد پیگرد قضایی نیست،گفت: باید توجه داشت زمانی که فردی وکیل یک متهم می شود، تمام رفت و آمدش باید در راهروهای دادگاه باشد نه این که از پایتختی به پایتخت کشور دیگری رفته و علیه نظام و حکومت مصاحبه کند. این را سوءاستفاده حرفه ای از وکالت می گویند.
لاریجانی تصریح کرد: نسرین ستوده به علت امر وکالت مورد پیگرد قضایی قرار نگرفته است بلکه به خاطر تبلیغات علیه اسلام، نظام و همچنین تماس با گروه های تروریستی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است. البته دادگاه باید به اتهامات وی رسیدگی کند. هیچ فردی به عنوان وکیل نه تنها مورد پیگرد قرار نمی گیرد بلکه مورد احترام ماست.
نباید حقوق بشر با براندازی مترادف باشد
همچنین دکتر لاریجانی طی سخنانی در همایش بررسی حقوق بشر در دوران معاصر با تاکید بر این که «حقوق بشر جاده صاف کن سلطه غرب نیست» گفت: غربی ها از این موضوع سوءاستفاده می کنند و این بزرگترین ضربه به حقوق بشر است. حقوق بشر نمی تواند وسیله سلطه طلبی باشد.
وی دخالت در امور سایر کشورها را یک تخلف دانست و افزود: فعالیت حقوق بشری نباید مصادف با فعالیت براندازی باشد این مصیبت بسیار بدی است، نباید اجازه دهیم مسئله حقوق بشر با براندازی مترادف شود. این در حالی است که این مسئله دارد در همه جای دنیا رسم می شود. غربی ها در هرجا بخواهند دخالت کنند حساب حقوق بشری باز می کنند.
لاریجانی با اشاره به جایزه دادن به افراد گفت: هر فردی به نظام و رهبری و... توهین کند به وی جایزه می دهند، صحبت های هر فردی که از این جوایز دریافت کند نشان دهنده دیدگاه های غربی است. باید توجه داشت که زنان ایرانی این حرف ها را نمی زنند. زن ایرانی دانشمند در مقابل سلطه قوی است.
وی با اشاره به انتخابات سال گذشته تصریح کرد: جریان های انتخابات سال گذشته مقدار زیادی ادبیات ضد جمهوری اسلامی در اسناد حقوق بشری تولید کرده است، این در حالی است که ما تنها کشور دموکراسی در خاورمیانه هستیم. ایران کشوری است که شخصیتی با نام آقای هاشمی با انتخاب مردم بالا می رود و با انتخاب مردم پایین می آید و هنگامی که می خواست مجدد برود نتوانست. این جا کشوری است که آقایان خاتمی و ناطق نوری برای رقابت وارد عرصه شدند و در انتخابات دیگری برادر من با آقای احمدی نژاد رقیب شد و شکست خورد و آقای احمدی نژاد در مرحله دوم نیز مجددا رای آورد در حالی که خیلی ها نمی خواستند رای بیاورد. پس از آن معلوم شد که در این جریان سیاسی کودتایی هم طراحی شده که برخی کشورها با تمام قوا از آن پشتیبانی کردند و هر فردی به اسم سبز آمد و در زیر چتر حقوق بشر قرار گرفت.
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان این که «وکلا همانند اطباء مورد احترام هستند» گفت: حرفه وکالت تعریفی دارد؛ فردی که وکیل متهمی می شود باید حقوق متهم را دنبال کند نه این که از پایتختی به پایتخت دیگری برود و مصاحبه کند این یک تخلف و سوءاستفاده است و اکنون چنین آدم هایی که از حرفه وکالت سوءاستفاده می کنند برند حقوق بشر به آنها زده می شود.
وی با بیان این که «متاسفانه دفاع از تروریسم تحت عنوان حقوق بشر قرار گرفته است» گفت: به عنوان مثال گروه پژاک که افراد زیادی را ترور کرده اند، هنگامی که مجازات می شوند داد و فریاد بسیاری بلند می شود که ما قوم کرد را مجازات کرده ایم. اکنون معاون اول رئیس جمهور نیز کرد است. باند ریگی نیز جنایت های زیادی انجام داده است که اگر دستگیر شده و مجازات شوند بیان می کنند که شما قوم بلوچ را کشته اید. امروز منافقین از کریه ترین گروه های تروریستی هستند، منافقین عناصری بودند که با سازماندهی های دستگاه امنیتی غرب ترورهای اخیر را انجام داده اند. وی با اشاره به مسئله اسلام ستیزی تحت عنوان حقوق بشر گفت: این افراد از هر فردی که به پیامبر اسلام توهین کند، دفاع می کنند، اسلام ستیزی نمی تواند محور طرفداری از حقوق بشر باشد. استراتژی جمهوری اسلامی ایران فعال بودن در این زمینه است، ما باید در حقوقی که در حال تطور است مشارکت فعال داشته باشیم. در فعالیت های بین المللی در زمینه حقوق بشر نیز حضوری فعال خواهیم داشت. ستاد حقوق بشر قوه قضاییه وظیفه خود می داند نهادهای مردمی را در این زمینه پشتیبانی کند.
گفتنی است؛ در این همایش پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز قرائت شد.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:41 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak