سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

وزیر اطلاعات و جهانگردی رژیم پهلوی درباره مقاله موسوی به بهانه محرم گفت من هم اگر در تهران بودم مثل موسوی و نه بیشتر بیانیه می دادم.
رادیو فردا به تازگی ضمن برگزاری میزگردی به بررسی اوضاع فتنه گران پرداخت. این رادیو با اشاره به حادثه عاشورای سال گذشته اعلام کرد: عاشورای پارسال نقطه پایانی به حضور مداوم و متناوب مخالفان در خیابان بود و از آن زمان حضور محسوس و ملموسی در خیابان ها و در مراسم مربوط به روزهای مذهبی یا رسمی از سوی اپوزیسیون به چشم نخورده است.
ارگان رسمی سازمان سیا سپس با حضور داریوش همایون وزیر صهیونیست رژیم طاغوت، حسن شریعتمداری عضو گروهک منحله جنبش خلق مسلمان، و فاطمه گوارایی از عناصر وابسته به گروهک ملی مذهبی به بررسی بیانیه موسوی به مناسبت محرم پرداخت. رادیو فردا پرسید «عده ای از اپوزیسیون به بحث دین واکنش نشان می دهند. برآیند این واکنش ها، چه چیزی را در مورد واکنش سکولارهای غیرمذهبی به بیانیه موسوی نشان می دهد؟». داریوش همایون در پاسخ، ضمن تأیید کامل بیانیه منافقانه موسوی گفت: ما باید ببینیم که چه امکان دارد، نه چه دوست داریم. ما خیلی چیزها ممکن است دوست داشته باشیم ولی در شرایط موجود ایران من تصور می کنم که مفاد این بیانیه در حدود حداکثری است که می شود فعلاً انتظار داشت. خواستن بیش از این، مستلزم این است که ما موسوی را به عنوان یک تبعیدی در بهترین حالتش برای او تصور کنیم. و الا ماندنش در ایران و ادامه فعالیتش تقریباً غیرممکن خواهد شد. موسوی توانسته در ایران بماند و به فعالیتش ادامه دهد که حیاتی است. ما هم اگر به جای او می بودیم در ایران و می خواستیم این کار را بکنیم، فکر نمی کنم بیش از اینها بر می آمد.
حسن شریعتمداری هم که گروهکی موسوم به اتحاد جمهوری خواهان را تشکیل داده، ضمن مخالفت با دخالت دین در سیاست گفت: بیانیه موسوی هنوز بازی در زمین خودی ها است و حتی اگر موفق شوند تبدیل به یک جنگ حیدری- نعمتی خواهد شد در میان طرفداران نظام. جامعه مدنی نیاز دارد فراتر از نهادهای سنتی و مذهبی، خودش بتواند یک بازی بزرگی را تشکیل دهد و اتحاد جدیدی را بیافریند. البته این نوع اتحادهای جدید باعث نمی شود ما یادمان برود که از امکانات موجود استفاده کنیم.
پسر سیدکاظم شریعتمداری اضافه کرد: از این جهت که بتوان هزینه ای به حکومت تحمیل کرد ابراز وجود یا حتی احتمال آن از سوی حامیان موسوی مفید است اما نباید به این بازی دلخوش کرد، خودشان در داخل می دانند مخاطرات چیست تا ما در بیرون. ما نمی توانیم توصیه ای بکنیم.
وی همچنین گفته است: او در جنبش سبز در تظاهرات و خیابان و حسینیه و تکیه نیست، در سطح زیرین جامعه است. البته من به کلی مخالفم با هر اقدام ضد مذهبی که اپوزیسیون را تضعیف و توده های بزرگ را از آن جدا کند.
یادآور می شود موسوی اخیراً در مقاله ای به بهانه محرم، مجدداً از وابستگان به گروهک ها که سال گذشته حرمت عاشورای حسینی را شکستند دفاع کرد و در عین حال ضمن تحریف تاریخ مدعی شد حضرت امام خمینی به خاطر ادامه جنگ ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرده بود.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:38 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak