سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

آژیر بحران برای آمریکا در افغانستان به صدا درآمده است.
روزنامه فرانسوی نوول ابزرواتور با اشاره به سفر چند ساعته و مخفیانه باراک اوباما به افغانستان نوشت: اوباما هفته گذشته سفری چند ساعته به کابل داشت و در مقابل 3 هزار سرباز آمریکایی وعده داد که نیروهای ناتو کمر طالبان را خواهند شکست ولی متاسفانه گزارشها چیز دیگری را نشان می دهد.
رونه باکمن نویسنده تحلیل نوول ابزرواتور توضیح داد: همین روزها مرکز بین المللی «کریزی گروپ» گزارشی را به افغانستان و وضعیت کنونی این کشور و آینده صلح اختصاص داده که به آژیر بحران بیشتر شبیه است. گزارش این مرکز تحقیقاتی مستقل نشان می دهد که صدها میلیارد دلاری که آمریکا و غرب به افغانستان سرازیر کرده اند، حاصلی نداشته جز گسترده تر کردن یک فساد فراگیر در حکومت. اکنون طالبان حتی بدون جنگ، کنترل خود را بر بخش قابل توجهی از افغانستان گسترش داده اند. شاید به همین دلیل هم بود که اوباما در سخنرانی خود در پایگاه بگرام، با وجود وعده های فراوان، به سربازان یادآوری کرد که روزهای سختی در پیش رو خواهند داشت.
ژنرال مک کریستال فرمانده آمریکایی نیروهای اشغالگر افغانستان، چند ماه پیش در مصاحبه ای جنجالی نسبت به پیروزی آمریکا در افغانستان ابراز ناامیدی کرد. او تاکید کرد استراتژی اشغالگران اساسا غلط و بی نتیجه است اما آنچه بیشتر از همه ناامیدکننده است بی خبری اوباما از مختصات جنگ افغانستان است.


نوشته شده در جمعه 89/9/26ساعت 5:36 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak