سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

خشم مقامات آمریکا از گسترش روابط اقتصادی ترکیه با جمهوری اسلامی
براساس سندی که در رابطه با ترکیه در سایت «ویکی لیکس» انتشار یافت حاکی از آن است که واشنگتن به آنکارا درخصوص روابط اقتصادی با ایران هشدار داده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازته 5» چاپ ترکیه،سندی که در تاریخ 4 دسامبر 2009 در سفارت آمریکا در آنکارا تنظیم و ارسال شده، روز گذشته در سایت «ویکی لیکس» انتشار یافت.
این سند که مربوط به جزئیات دیدار «دیوید کوهن» مشاور جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا با مقامات ترکیه در اکتبر سال 2009 در آنکارا می شود در عین حال گویای هشدار مقامات آمریکایی به ترکیه درخصوص روابط این کشور با ایران است.
بنابراین گزارش، مسئولان وزارت خزانه داری آمریکا در ماه های آگوست و اکتبر سال 2009 به آنکارا سفر کرده موضوع نحوه رابطه با ایران را مطرح کرده بودند ولی این دیدار دیوید کوهن و هشدار وی در آن زمان از افکار عمومی پنهان نگهداشته شده بود.
روزنامه «گازته 5» در ادامه گزارش خود چنین می نویسد: نکته ای که در این سند جلب توجه می کند این است که نام شخص و یا موسسه دیگری به غیر از دو موسسه «شورای تحقیق جرایم مالی» (ماساک) و «بی.دی.دی.کا.» که کوهن با مسئولان آنها دیدار داشته، پنهان نگهداشته شده و بجای آن چند «ایکس» گذاشته شده است.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:6 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak