سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

نتایج نظرسنجی یک موسسه آمریکایی نشان می دهد خوش بینی به آمریکا در ایران از 34 درصد به 8 درصد کاهش یافته است و 92 درصد مردم ایران مخالف سیاست های کاخ سفید هستند.
موسسه صلح بین المللی(International Peace Institue) در نیویورک مستقر است و از اتاق های فکر آمریکا به شمار می رود. به گزارش «فرانس 24» این موسسه دو ماه پیش یک نظر سنجی از شهروندان ایرانی ترتیب داد. نظرسنجی موسسه IPI از ترکیه و از طریق تماس تلفنی با 700 شهروند ایرانی انجام شده است.
طبق نتایج این نظرسنجی فقط 8 درصد شهروندان ایرانی به آمریکا خوش بین هستند و از آمریکا طرفداری می کنند و 92 درصد دیگر با سیاست های آمریکا مخالفت کرده اند. این در حالی است که بر اساس همین گزارش، در نظرسنجی 2 سال پیش (سال2008مقارن با روی کار آمدن اوباما)، 34 درصد شهروندان ایرانی هنوز به آمریکا خوش بین بوده اند.
فرانس 24 اضافه کرد: نظرسنجی موسسه بین المللی صلح همچنین نشان داد مردم از احمدی نژاد به طور گسترده حمایت می کنند هر چند که او مغضوب کشورهای غربی است. در همین حال 60 درصد نظرسنجی شدگان گفته اند که در انتخابات ژوئن 2009 ]22خرداد1388[ به احمدی نژاد رأی داده اند. این درصد بسیار نزدیک به آمار رسمی انتخابات است که از سوی دولت منتشر شده است.
احمدی نژاد در انتخابات سال گذشته از مجموع 40 میلیون رأی، 25 میلیون رأی یعنی حدود 63 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.
وارن هوگ سرپرست پژوهشگران IPI درباره دیگر نتایج این نظرسنجی گفته است: ما از ایرانی ها درباره سلاح اتمی پرسیدیم. 71 درصد آنها می گویند حق ایران است که سلاح هسته ای داشته باشد و تنها 21 درصد با این موضوع مخالفند. این در حالی است که در نظرسنجی مشابه 3 سال پیش، 48 درصد مخالف سلاح هسته ای بودند و فقط 52 درصد با آن موافق بودند.
چارنی با استناد به مجموعه نتایج نظرسنجی می گوید: غرب دور چهارم تحریم ها علیه ایران را ژوئن (خردادماه) گذشته تصویب کرد اما ایران حاضر به توقف غنی سازی اورانیوم نشده است. مطالعه ما نشان می دهد شما نمی توانید با این روند انتظار کوتاه آمدن ایران را داشته باشید. با افزایش فشارهای غرب، طرفداران آمریکا از 34 درصد به 8 درصد کاهش یافته اند.


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 5:4 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak