سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

محافل رسانه ای، شکست سیاست های اوباما در خاورمیانه به ویژه ایران را یکی از دلایل مهم شکست اخیر حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای کنگره می دانند.
یک روزنامه آلمانی در این زمینه نوشت: 2 سال بعد از رفتن پیروزمندانه اوباما به کاخ سفید، دموکرات ها اکثریت مجلس نمایندگان را از دست دادند. این شکست سنگین، اوباما را از اعتبار می اندازد. اوبامایی که چون مسیح ستایش می شد، بیشتر ترجیح می داد از غفلت ها و تقصیرات سلف خود بوش سخن بگوید اوباما خودش را خیلی جدی می گرفت اما درمدتی کوتاه برخی از همان ها که دور و اطراف وی بودند، خرج خود را پیش از آغاز انتخابات جدا کردند از جمله رام امانوئل و جیمز جونز و لری سامرز و کریستینا رامرو و پیتر اورزاگ. آمریکایی ها رویایی از پیشرفت و رفاه داشته اند اما اکنون با نظامی لرزان و حقیقتی تلخ مواجه شده اند. ابرقدرت لرزان جواب ساده ای برای سؤال چگونگی برون رفت از بحران پیدا نخواهد کرد.
نویه راینیشه سایتونگ می افزاید: در جنگ افغانستان و پاکستان امید چندانی به موفقیت آمریکا نمی رود. جنگ در عراق هم هنوز پایان نیافته چرا که هنوز 50 هزار نظامی آمریکایی در آنجا حضور دارند. اوباما به مرحله «پات» در سیاست داخلی و رکود ناشی از آن در سیاست خارجی رسیده است.
رادیو فردا هم از قول میترا فرهمند خبرنگار خود در اسرائیل نوشت: تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق و رئیس جریان اپوزیسیون در اسرائیل می گوید نباید از شکست و تضعیف اوباما مسرور شد. یک رئیس جمهور ضعیف در آمریکا برای اسرائیل فاجعه بار است.
رادیو فردا در این زمینه به سرخوردگی فلسطینیان از مذاکرات صلح استناد می کند و می نویسد: فلسطینی ها از هم اینک آرایش سیاسی جدید کنگره را به معنای این می دانند که اگر اوباما در 2 سال اول خدمت خود نتوانست موجب پیشرفت صلح شود در دوره باقی مانده در حالی که شدیدا ضعیف شده و در چنبره گرفتاری های داخلی و خارجی آمریکا غوطه ور است و جمهوری خواهان هم دست او را می بندند، دیگر نمی توان امید چندانی به وی داشت.
اما سایت گویا نیوز در تحلیلی نوشت: شکست دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای اخیر ممکن است ظاهرا به اوضاع اقتصادی و ناتوانی دولت اوباما در بهبود بخشیدن به آن و عدم پیشرفت در جبهه های جنگ افغانستان و عراق مربوط باشد اما تزلزل و ناتوانی اوباما در مقابل ایران، یکی از دلایل مهم شکست اوباما و دموکرات ها بوده است.
گویانیوز ناکامی در چالش هسته ای با ایران و همچنین ناتوانی در سرنگونی جمهوری اسلامی را از جمله دلایل ضعف دولت اوباما و حزب دموکرات برشمرده است.


نوشته شده در یکشنبه 89/8/16ساعت 11:39 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak