سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

اصلاح طلبان ضمن هجوم ملخ وار به خارج کشور، بیشترین امکانات مالی را از کشورهای خارجی در مقایسه با سایر گروه های اپوزیسیون دریافت می کنند اما در عین حال دیگر گروه ها را در رسانه ها حذف می کنند.
این خبر را سایت گویانیوز به نقل از «الهه-ب» از عناصر سلطنت طلب جدید دموکرات شده خارج نشین عنوان کرد. این همکار گویانیوز که پیش از این در توصیف هم قطاران شبه روشنفکرش کتاب «ما احشام الاهی!» را منتشر کرده، می نویسد: هجوم ملخ وار اصلاح طلبان به خارج کشور که از سال های آخر دومین دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام محمدخاتمی شدت یافت، صحنه سیاسی را در میان ایرانیان اپوزیسیون خارج کشور دگرگون ساخت. این هجوم که پس از رویدادهای سال گذشته رو به اوج گذاشت، نمی توانست خارج نشینان را دچار تلاطم نکند. نکته سزاوار تأمل این است که اصلاح طلبان با پشتوانه همین ایرانیان تبعیدی به جامعه خارج کشور پیوستند. آنها در عین حال با پیشینه و تجربه ای که در زمان همکاری با جمهوری اسلامی اندوخته بودند، از جمله ارتباط با افراد و محافل خارجی، این امکان را دارند تا از هرگونه امکانات مادی که جهت به اصطلاح پیشرفت دموکراسی در ایران از سوی کشورهای خارجی در اختیار «ایرانیان» قرار می گیرد، بلافاصله زودتر از دیگران برخوردار شوند. این به عدم شناخت کشورهای غربی برمی گردد. این کشورها گاهی ساده لوحانه هر چیزی را که به آنها گفته شود، می پذیرند.
وی می افزاید: در تمام این سالها، نخست کسانی که از عهد بوق کنفدراسیون در کشورهای غربی ساکن بودند، نقش پل ارتباطی مخالفان با دولت های غربی را بازی کردند، ابتدا به عنوان دانشجو و چپ ناراضی و سپس به عنوان نویسنده و روزنامه نگار و محقق. از آنجا که غربی ها هر نوع همکاری را از نظر مادی جبران می کنند، طبیعتاً این نوع افراد هنوز به دلیل سابقه شان بیش از هر کسی شناخته شده اند و دستشان همیشه دراز است (همکاری های امنیتی موضوع دیگری است). از 7 ، 8 سال پیش به این سو، مدافعان «اصلاحات» که اتفاقاً در بخش قدیمی نیز به فراوانی دیده می شوند و خود «اصلاح طلبان»- از جمله کسانی که به زندان افتادند و بعد راهی خارج شدند- این نقش را برعهده گرفتند.
گویانیوز می نویسد: با هجوم اصلاح طلبان به خارج از کشور، فضای اپوزیسیون رنگارنگ شد لیکن الزاماً پر بارتر نشد! بسیاری از امکانات آنها علیه ایرانیان تبعیدی به کار گرفته شد. آنها در بسیاری از رسانه های فارسی زبان خارج کشور لانه کردند و هر جا که توانستند دست به حذف زدند. فرد را حذف کردند. نظر را حذف کردند. تنها اینترنت در امان مانده تا وقتی که یک قدرت دولتی پشت حذف نباشد.


نوشته شده در سه شنبه 89/8/11ساعت 11:29 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak