سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

باب ریگ

باب ریگ" رییس سابق کمیته خلع سلاح نیوزیلند، گفت: دولت آمریکا دارایی مردم این کشور را صرف مقابله با حقوق مسلم کشورهایی نظیر ایران می کند.

 

باب ریگ روز چهارشنبه با انتقاد از سیاست های توسعه طلبانه دولت های آمریکا، گفت: مقابله با حقوق کشورها علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای جامعه جهانی خود آمریکا و مردم این کشور را نیز با مشکلاتی مواجه می کند.
وی در ادامه اتخاذ سیاست های مستقل از سوی کشورها و حرکت به سمت توسعه را برای دولتمردان آمریکا غیرقابل پذیرش دانست و اظهار داشت: دولت آمریکا بر اساس همین سیاست تاکنون تلاش کرده که مانع رشد و توسعه کشورهای مستقل شود.
رییس سابق کمیته خلع سلاح نیوزیلند در ادامه با اشاره به تلاش های غرب برای ایجاد مانع در مقابل برنامه های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: سال ها است که دولتمردان آمریکا به کمک رژیم صهیونیستی و برخی از همپیمانان غربی، در اتاق های فکر خود برای جلوگیری تبدیل شدن ایران به یک کشور پیشرفته که انرژی صلح آمیز هسته ای را در اختیار خود دارد، کار می کنند و هر بار که برنامه هایشان با مشکل مواجه می شود، به سرعت برنامه دیگری را برای این منظور طراحی می کنند.
این اندیشمند نیوزیلندی در ادامه تلاش مجدد آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران باوجود شکست پروژه های قبلی تحریم را اقدامی عجیب از سوی دولت اوباما ذکر کرد و اظهار داشت: نتایجی که تا کنون از اعمال تحریم ها علیه ایران برای آمریکا حاصل شده چیزی نبوده که این کشور بخواهد به دنبال تشدید آنها باشد و اتخاذ این سیاست ها تنها شرکت های آمریکایی را از حضور در بازار ایران محروم می کند.
وی در ادامه با تمجدید از مقاومت دولت و مردم ایران در برابر زیاده خواهی های غرب در زمینه برنامه های صلح آمیز هسته ای، گفت: این رویه می تواند برای دیگر کشورهای در حال توسعه نویدبخش باشد که می توانند برای تداوم حرکت های توسعه ای خود از فناوری های نوین و پیشرفته بهره برداری کنند.
باب ریگ با اشاره به اینکه برنامه جدید آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر بر ایران نیز با ناکامی مواجه خواهد شد، مخالفت کشورهایی نظیر چین با این موضوع را یکی از دلایل شکست تحریم ها دانست و گفت: کشورها به طور قطع به دنبال منافع خود هستند و تحت فشار قرار دادن آنها برای حرکت در جهتی مغایر با منافع ملی بی اثر خواهد بود.

 


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/14ساعت 11:1 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak