سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سرنوشت قدس در فلسطین تعیین می شود نه در واشنگتن ، لندن و پاریس
رئیس جمهور کشورمان در واکنش به مذاکرات سازش که با حضور مقامات آمریکا، اردن، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در واشنگتن در حال برگزاری است تاکید کرد که سرنوشت فلسطین در فلسطین مشخص می شود نه در پایتخت های کشورهای غربی.
«محمود احمدی نژاد» دیروز طی سخنانی در پیش از خطبه های نمازجمعه تهران در این باره با طرح این سؤال که چه کسی می خواهد گفت وگو کند، گفت: کسانی که می خواهند گفت وگو کنند، از چه کسی نمایندگی دارند؟ نماینده دولت فلسطین چه کسی است؟ و کسی که صحبت می کند از کجا این نمایندگی را به دست آورده است؟ راجع چه موضوعی می خواهند صحبت کنند؟ چه کسی حق دارد قطعه ای از سرزمین فلسطین را به دشمنان بفروشد؟
احمدی نژاد تاکید کرد: بنده اینجا اعلام می کنم نه ملت فلسطین و نه ملتهای مستقل اجازه نخواهند داد که هیچکس حتی یک وجب از خاک سرزمین فلسطین را به دشمنان ببخشد.
رئیس جمهور گفت: در چه فضایی می خواهند گفت وگو کنند و چه کسی می خواهد میانجی شما شود؟ کسانی که به نام منجی آمده اند خودشان شریک دزد هستند و خودشان پایه گذاری و حمایت کرده اند، بنابراین چطور این افراد می توانند میانجی شوند و فضای عادلانه برای مذاکرات ایجاد کنند؟ ما از این رویه تعجب می کنیم.
اهداف مذاکرات سازش
احمدی نژاد در ادامه اهداف رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکایی ها از برگزاری مذاکرات به اصطلاح سازش را در3 بخش توصیف کرد و در این زمینه توضیح داد: هدف اول از برگزاری این مذاکرات، انتخابات آمریکا است؛ متاسفانه در دموکراسی لیبرال، قدرت حرف اول را می زند و برای رسیدن به قدرت، می توان دست به انجام هر کاری زد و حتی می شود لشکرکشی کرد و یک میلیون از مردم را کشت برای انتخابات، می شود بمب گذاری کرد و می شود گروههای تروریستی را سازماندهی کرد.
رئیس جمهوری اضافه کرد: امروز انتخابات دارند و می خواهند بگویند ما یک کاری انجام دادیم و یک تغییر ایجاد کردیم و پیش رفتیم، آدم از این تحلیل تاسف می خورد و بعدا می خواهند در جهان حکومت کنند؛ به فرض که انتخابات را بردید که به احتمال زیاد خواهید برد، پس واقعا نیازی به این کثافت کاری ندارید، اما بعدش چه کاری می خواهید انجام دهید با ظلم و دروغ و خیانت و از بین بردن حق یک ملت می خواهید انتخابات برگزار کنید، اما سؤال این است که پس از آن چه کاری می خواهید انجام دهید؟ معلوم است که پس از آن نیز ظلم و خیانت است.
رئیس جمهور هدف دوم غربی ها از برگزاری مذاکرات سازش را ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: رژیم صهیونیستی امروز در بن بست است و از درون دچار مشکل شده است. آنها می خواهند با برگزاری مذاکرات سازش فضایی را برای این رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کنند تا خودش را بازسازی کند.
احمدی نژاد هدف سوم آنها از برگزاری مذاکرات به اصطلاح سازش دادن بهانه به صهیونیست ها برای سرکوب بیشتر فلسطینی ها و احیانا حمله به کشورهای همسایه توصیف کرد، اما این مذاکرات را شکست خورده خواند و گفت: اصلا این مذاکرات مرده به دنیا آمده است. مبنایی برای مذاکرات وجود ندارد. زمانی که به اصل موضوع و حقوق ملت فلسطین و واقعیت های منطقه توجه نشود، معلوم است که این مذاکرات شکست خورده است و بنده نیز بلند اعلام می کنم که سرنوشت فلسطین در فلسطین و از خلال مقاومت مردم فلسطین تعیین خواهد شد نه در واشنگتن، پاریس و لندن.
رئیس جمهور در عین حال با تاکید بر اینکه ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود نیاز به دخالت کسی ندارد، گفت: این مذاکرات شکست خورده است و اصلا موضوعی برای مذاکره وجود ندارد و غربی ها می خواهند راجع به چه موضوعی مذاکره کنند؟ آنها چیزی در دست ندارند؛ امروز اختیار دست ملت فلسطین است و رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و بنده با صدای بلند اعلام می کنم که این ترفندها و شرارت های بیشتر، هرگز نخواهد توانست که رژیم صهیونیستی را نجات دهد.
احمدی نژاد همچنین گفت: اگر با کسی در ارتباط با این رژیم غاصب حرفی می زدیم، آنها می گفتند که نمی شود و باید پذیرفت و این یک واقعیت است. اما چه شد امام و انقلاب امام آمد و ملت ایران حرکت کرد و امام روز قدس را برپا کرد و درست پس از روز تاسیس روز قدس تا به امروز، رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: آمریکایی ها برای نجات این رژیم دست به هر کاری زدند، اما موفق نشدند؛ چند دور گفت وگو کردند و وعده دادند؛ سازشکاران را به پای میز کشاندند، اما مشکل حل نشد؛ به لبنان حمله کردند تا هیمنه خودشان را بازسازی کنند، اما باز هم مشکل حل نشد؛ به غزه حمله کردند تا خودشان را تثبیت کنند، اما مشکل حل نشد.
وی خطاب به همه ملت های منطقه اظهار داشت: از مستکبران نهراسید چرا که آنها ببرهای کاغذی هستند و اصالت ندارند و رفتنی هستند و هرکس امروز از آنها بترسد از جمله خسارت دیدگان تاریخ است.
رفراندوم تنها راه حل است
رئیس جمهور خطاب به برخی دولتهای غربی و آمریکایی که سرنوشت خود را به صهیونیست ها گره زده اند، خاطرنشان کرد: راه حل ایران معلوم است و ما اعلام کردیم که منشور ملل متحد را که شما تهیه کرده اید مبنا قرار گیرد.
وی در ادامه به این کشورها توصیه کرد که اجازه دهید در فلسطین رفراندوم آزاد برگزار شود و آنها خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.
رژیم صهیونیستی جرات تعرض به ایران را ندارد
وی همچنین در خصوص تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، اظهار داشت: هرچند یکبار سروصدایی می آید که می خواهند به بوشهر و... حمله کنند ولی این هویت و موجودیت آنهاست و الا نمی توانند کاری کنند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی و حتی اربابان آنها کوچکتر از آن هستند که قصد تعرض به ایران و حقوق ایران را داشته باشند.


نوشته شده در شنبه 89/6/13ساعت 4:12 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak