سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

سوخت گذاری نیروگاه اتمی بوشهر و قطعی شدن این نیروگاه همچنان در کانون توجه رسانه های غربی است. روزنامه تاگس اشپیگل چاپ آلمان در تحلیل این رویداد مهم نوشت: راه اندازی نیروگاه بوشهر این باور و اعتقاد را تقویت می کند که با سماجت و رفتار تهاجمی می توان هر نوع تحریم را شکست.
این روزنامه تصریح کرد: در حالی که غرب عصبانی است، ایران فاتحی بزرگ بود. همراهی روسیه در راه اندازی نیروگاه بوشهر، در شرایط فعلی، یک پیام کاملا اشتباه به ایران ارسال کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال هم در تحلیل خود نوشت: افتتاح قریب الوقوع نیروگاه هسته ای بوشهر، نشانه نیرومندی از پیوستن ایران به باشگاه کم شمار و کوچک قدرت های هسته ای است، مخصوصا این که این افتتاح در اثنای تحریم های شورای امنیت، آمریکا و اروپا رخ داده است. روزبه میرابراهیمی ]همکار فراری نشریات زنجیره ای[ که در نیویورک ساکن است می گوید «این اتفاق بیش از یک نمایش بود. ایران توانست به دنیا بگوید ما قوی تر از آنی هستیم که شما فکر می کنید و تحریم های شما نتوانسته ما را متوقف کند.»
وال استریت ژورنال سپس به قدرت دفاعی ایران اشاره کرد و نوشت: ایرانی ها همزمان از آخرین پیشرفت نظامی خود که هواپیمای نظامی بدون سرنشین با قابلیت پرواز تا دور است، پرده برداری کردند. تهران، کادر نظامی بزرگ و با لیاقتی را به علاوه واحدهای نظامی بسیار تخصصی شده سپاه پاسداران به میدان آورده است.
روزنامه زوددویچه سایتونگ در تحلیل راه اندازی نیروگاه بوشهر بر احساس مسرت در ایران تاکید کرد و نوشت: ایرانی ها از بدقولی شرکت های آلمانی گله دارند. برای آنها آماده شدن این نیروگاه، به معنای به ثمر نشستن مقاومت و خودبسندگی است. کوتاه سخن این است؛ پیروزی بزرگ بر آمریکا و غرب و همه تحریم ها. بسیاری از ایرانی ها قبه سفید این نیروگاه را نشان غرور ملی و پیشرفت فنی می بینند. اکثریت ملت ایران از انرژی هسته ای حمایت می کنند، فارغ از سلایق سیاسی شان.
روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف هم معتقد است: راه اندازی نیروگاه بوشهر، نشانه پیشرفت ایران و شکست سیاست اوباما در مهار جمهوری اسلامی است. این شکست، ضعف واشنگتن را نشان می دهد. در حقیقت اوباما جز تحریم ایران که آن هم با مقاومت کشورهای گوناگون و حتی روسیه و چین بی نتیجه ماند، هیچ اقدام نتیجه بخشی برای توقف ایران نتوانست انجام دهد. اکنون ضعف رهبری آمریکا به وضوح دیده می شود.


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/4ساعت 5:9 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak