سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

آیت ا.. جوادی آملی

رییس قوه قضائیه ، انقلاب اسلامی ایران را مایه تجدید حیات اسلام دانست و گفت: امواج انقلاب به مرزهای کشور محصور نماند و به سرعت فراگیر شد و کشورهای اسلامی را درنوردید و مایه امید و الگوی حق طلبان جهان شد.

اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه گزارش داد، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه 11/11/88 مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)،  شخصیت امام راحل را محصور در رهبری انقلاب اسلامی ایران ندانست و افزود: رجوع به عالم معنویت در عین سیاست از نقاط قوت امام راحل بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) در عین رتق و فتق امور هیچگاه از یاد حق و رعایت حدود الهی غافل نبودند و از این باب تذکرات فراوانی به مسئولان وقت دادند و جمع بین ظاهر و باطن و کثرت و جمعیت، مسیر انسانهای کامل است.

رئیس قوه قضائیه، نظام جمهوری اسلامی ایران را یادگار امام خمینی(ره) دانست و بر حفظ آن تأکید کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با گروهکهای محارب که با تلاش مذبوحانه قصد اخلال در امنیت کشور و تزلزل در نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، قاطعانه برخورد می کند و هیچگاه کوتاه نخواهد آمد.

آیت اله آملی لاریجانی با اشاره به اجرای برخی احکام صادره در مورد تعدادی از اعضای گروهکهای محارب افزود: افرادی که احکام آنان به موقع اجرا شد کسانی بودند که سلاح به دست گرفته و وابسته به گروهکهای محارب و تروریست بودند و یا با مواد منفجره دستگیر شده بودند.

در تمام مراحل رسیدگی قانون آئین دادرسی کیفری در مورد آنان دقیقاً اجرا و رعایت شد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به کسانی که با ایجاد توهم مسامحه در برخورد با متهمان توقع تسریع در رسیدگی برخلاف قوانین را از دستگاه قضایی دارند، تأکید کرد: برخی افراد علی‌رغم تذکرات قبلی، توقع بیشتر از اجرای قانون را از دستگاه قضایی دارندکه این توقعات سیاسی برخلاف شرع و قانون است.

وی افزود: ملاک دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده های قضایی فقط قوانین موضوعه و شرع مقدس است.

آیت اله آملی لاریجانی ضمن سفارش قضات به رعایت انصاف و عدالت در عین قاطعیت و تأکید بر اجرای دقیق قوانین گفت: قضات نباید از برخی کم‌ لطفی‌ها رنجیده خاطر شوند و توهمات سیاسی نباید در رسیدگی های قضایی آنان تأثیری داشته باشد چون اگر بی‌گناهی بر اثر تعجیل در رسیدگی مجازات شود نزد خدا جوابی نخواهیم داشت.

 

 


نوشته شده در دوشنبه 88/11/12ساعت 12:45 صبح توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak