سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

دستگاه قضایی با برخورد قاطع از گستاخی فتنه گران جلوگیری کند
جمعی از صاحب نظران در واکنش به جسارت فتنه گران در شکایت از مسئولان امنیتی کشور، از دستگاه قضایی خواستند تا به جای جسور کردن فتنه گران به خواسته ملت توجه کرده و با عوامل این گستاخی برخورد قاطعی به عمل آورد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در همین ارتباط گفت: قوه قضاییه باید به درخواست نمایندگان ملت مبنی بر شکایت از سران فتنه توجه کند و به جای اولویت دادن به شکایت فتنه گران به خواسته ملت توجه کند.
فاطمه آلیا در خصوص نامه برخی از سران فتنه به قوه قضاییه به فارس گفت: وقتی عوامل فتنه به خود اجازه می دهند بی شرمانه از فرزندان انقلاب شکایت کنند و برخی از محاکم قضایی هم به جای رسیدگی به جرم فتنه گران به شکایت آنها علیه ملت رسیدگی می کنند، فتنه گران جسور شده و به خود اجازه می دهند بعد از آن شکایت ها حالا از سربازان امام زمان شکایت کنند و این بسی بی شرمی است.
وی افزود: در واقع این فرار به جلو به قصد سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد ملی و ضد اسلامی آنهاست.
ولی اسماعیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس هم شکایت فتنه گران از مسئولان امنیتی را مظلوم نمایی فرافکنانه عنوان کرد و گفت: اگر قوه قضاییه با کسانی که در فتنه اخیر به نظام آسیب زدند برخورد نکند، تکرار این اتفاقات بعید نیست.
وی افزود: قوه قضاییه باید در این زمینه قاطعانه برخورد کند تا اطمینان مردم به این قوه جلب شود چرا که تاکنون انتظارات موجود از قوه قضاییه برآورده نشده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: برخی می خواهند با اعمال فشار بر قوه قضاییه کاری کنند که این قوه گناهان آنها را نادیده بگیرد، ولی امیدواریم قوه قضاییه هوشیارتر در این زمینه اقدام کند.
مهدی چوپانی کارشناس مسائل حقوقی نیز در گفت وگو با فارس تاکید کرد، اصل انتشار این نامه یک کار غیرقانونی است، چون در آن اتهامات فراوانی به نهادهای قانونی کشور نسبت داده شده که تمام این موارد قابل پیگیری قضایی هستند.
وی با بیان این که دستگاه قضایی نباید این اتهامات و توهین ها را بدون پاسخ بگذارد، گفت: تمام امضاءکنندگان این نامه جزء مجرمین حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری هستند که اکنون دوران مرخصی خود را سپری می کنند.
این کارشناس مسائل حقوقی تکرار جرم توهین و افترا نسبت به نهادهای قانونی از سوی متهم در حین سپری کردن دوران مرخصی را غیرقابل پذیرش خواند و تصریح کرد: مردم اکنون در انتظار محاکمه سران اصلی فتنه هستند و از مسئولین قضایی نیز انتظار دارند که در برابر تکرار چنین جرایمی توسط محکومین حوادث بعد از انتخابات برخورد جدی داشته باشند.
در همین رابطه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای استان تهران هم عنوان کرد که تنظیم شکایتنامه بر علیه سربازان گمنام امام زمان(عج) یک اقدام ژورنالیستی برای زنده کردن جریان مرده فتنه و یک جوک تاریخی است.
اسماعیل حشمتی در گفت وگو با فارس تصریح کرد: تنظیم شکایتنامه بر علیه برخی دستگاههای امنیتی از سوی عوامل اصلی ایجاد فتنه سال 88 نشان دهنده این است که آنان از اقدامات براندازانه خود دست برنداشته اند پس نظام اسلامی دیگر نباید با این افراد و جریان ها با رافت اسلامی برخورد کند.
نیره اخوان بیطرف، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در این خصوص گفت: افرادی که با فتنه، بعد از انتخابات به دنبال به چالش کشاندن نظام بودند، اکنون نیز در دوران مرخصی با اقدامات خود به دنبال فرافکنی و تاثیر بر افکار عمومی هستند.


نوشته شده در جمعه 89/5/22ساعت 9:40 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak