سفارش تبلیغ
صبا ویژن























امور سیاسی پایگاه بسیج شهدای محراب

ارگان حلقه ماسونی لندن به ارزیابی دلایل عدم دستگیری سران فتنه سبز پرداخت و تصریح کرد: سران این جریان، جنبش را به بیراهه هدایت کردند.
جرس که توسط مهاجرانی و کدیور و م- هاشمی مدیریت می شود، نوشت: چرایی عدم دستگیری رهبران جنبش سبز در روزهای ابتدایی و همچنین پس از وقایع روزهای عاشورا ]9دی[ و 22بهمن می باشد. تیم های امنیتی و اطلاعاتی مدت بسیار مدیدی است که با مطالعه حوادث بلوک شرق تدارک وسیعی برای برخورد با مخالفان دیده است.
جرس می افزاید: بسیاری معتقدند دستگیری این عده موجب فشارهای خارجی می شود. ]اما[ سابقه جمهوری اسلامی در 3 دهه گذشته نشان داده که نظام، نه تنها با جنگ فیزیکی بلکه با جنگ روانی نیز به زانو درنمی آید و همواره از این کارزار فرصتی برای حذف مخالفان ساخته است. تجربه سال گذشته نشان می دهد که حاکمیت در قلع و قمع اپوزیسیون تردیدی به خود راه نمی دهد و هیچ هراسی ندارد که با تمام نیرو زهر چشم بگیرد. هرچند دولت ترجیح می دهد آزادی سران مخالفان را نشانه صبر و تحمل خود بداند اما حاکمیت معتقد است باید مرکز اصلی فرماندهی و کنترل مخالفان را تا حدودی آزاد بگذارد تا در هنگام اتفاقات خاص بتواند از طریق فشار بر آنها مسیر جنبش را به کنترل درآورد.
این سایت ضدانقلابی تکثر اپوزیسیون را نقطه قوت خواند اما نوشت: شاید همین نقطه قوت در صورت عدم شفافیت و بحث و بررسی دقیق و روشن بتواند بزرگ ترین نقطه ضعف و پاشنه آشیل جنبش به حساب آید. از نگاه آنها موسوی باید در بیرون زندان به فرسایش درآید تا اینکه در زندان از او یک قهرمان ساخته شود. موضوع جنگ 8 ساله، اعدام های سال 67، قانون اساسی و آیت الله خمینی، مهم ترین دامی است که سران جنبش را در مقابل برخی از هواداران قرار می دهد.
جرس نوشت: اینکه ]گفته شود[ موسوی رهبر نمادین جنبش سبز است و هواداران باید بدون درنظر گرفتن بیانیه ها و منشور جنبش سبز دست به اقدام بزنند در واقع نشان از هدایت موج مخالفان به بیراهه است. تردیدی نیست که بسیاری از ایرادات وارده به جنبش به خصوص موسوی، ناشی از عدم درک صحیح از وضعیت مکانی و زمانی رهبران جنبش است.
فراز اخیر انتقاد جرس احتمالا ناظر به سخنان دیروز موسوی است که مدعی شده بود سبزها برای راهپیمایی و تظاهرات منتظر من و امثال من نخواهند بود. این اظهارات در حالی عنوان شد که موسوی پیش از این در آستانه 22خرداد مدعی شده بود حاکمیت از طریق میدان دادن به تظاهرات خیابانی دنبال دام گستری و تشدید خشونت و سرکوب است بنابراین راهپیمایی 22خرداد لغو می شود. ظاهرا با سپری شدن 2 ماه از ماجرا و انبوه ملامت هایی که متوجه کروبی و موسوی شد، حیرت این دو شدت گرفته و هوس «خیابانی شدن» به سرشان زده است و البته به خیال خودشان، بدون هزینه و یا گم و گور کردن رد پای خود.


نوشته شده در جمعه 89/5/22ساعت 9:39 عصر توسط بهنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak